MuscleMeat

Voor de tiende keer rellen in Frankrijk

Corazon zei:
Denk je echt dat die mensen in parijs geknuffeld zijn en positief gediscrimineerd? ).
Ja want anders liepen die illegalen er al niet rond, en zaten er veel van die relschoppers al lang in de cel.
Corazon zei:
Waarom denk je dan dat ze geen baan kunnen vinden?
Raad jij is waarom ze geen baan kunnen vinden/houden, zegt het woordje ziekteverzuim jou iets?
Corazon zei:
Het is allang bekend dat ze juist gediscrimineerd worden en niet op een positieve manier (dat bestaat in mijn ogen niet eens maar dat terzijde.)
Ik zal u een voorbeeld geven van onbestaande discriminatie, er worden aanwervingen gedaan bij de flikken, de voorkeur gaat naar allochtonen en vrouwen (omdat men de samenleving beter wil weerspiegelen) in dit geval worden vrouwen en allochtonen positief gediscrimineerd, nu hoe bedoel je onbestaande?

Greetzzz

Ja want anders liepen die illegalen er al niet rond, en zaten er veel van die relschoppers al lang in de cel.
Er worden elke dag relschoppers opgepakt. Geen echte harde aanpak nog, maar dat doen ze echt niet omdat ze hun willen vertroetelen. Ze willen waarschijnlijk gewoon geen olie op het vuur gooien.

Raad jij is waarom ze geen baan kunnen vinden/houden, zegt het woordje ziekteverzuim jou iets?
Ja dat zegt me iets, maar jij hebt zeker ook niet gelezen over wat bedrijven doen in die buurten? Ik las het zelfs hier op DBB en het is een goede voorbeeld van de discriminatie waar ik het over heb. Grote bedrijven vestigen zich namelijk midden in die arme buurten om subsidie te krijgen, maar nemen enkel mensen aan uit de rijkere buurten.

Ik zal u een voorbeeld geven van onbestaande discriminatie, er worden aanwervingen gedaan bij de flikken, de voorkeur gaat naar allochtonen en vrouwen (omdat men de samenleving beter wil weerspiegelen) in dit geval worden vrouwen en allochtonen positief gediscrimineerd, nu hoe bedoel je onbestaande?
Greetzzz
Ik bedoel het anders dan jij denkt. Ik bedoel namelijk dat geen enkel soort discriminatie positief is, dus ook niet dat 'positieve' discriminatie waar jij het over hebt. Er worden namelijk mensen door benadeeld en erg positief vind ik dat niet.

ik vind het triest als ik hier lees dat sommigen blijkbaar begrip voor de relschoppers hebben.

één ding: Al zou de franse overheid nog zo negatief tegenover allochtone jongeren staan, dan is dit soort middeleeuwse taferelen nog voor geen milimeter goed te praten!!

ik zie hier maar één oplossing voor: Avondklok instellen. Wordt er toch iemand op straat gesignaleerd eerst een waarschuwing geven per megafoon/speaker, daarna eerste waarschuwingsschot, uiteindelijk gevolgd door een nekschot! Met scherp!! :shoot: Deze maatregel wordt voor die van kracht gaat openbaar bekend gemaakt (tv, radio, krant, scholen, supermarkten etc.)!!

Klaar is Kees.. :D

Gewoon een avondklok, wie er daarna nog buiten aan het rellen is bekogelen met auto-shotguns :D
Sowieso al belachelijk dat het zo lang heeft geduurd... Gewoon een paar legereenheden in de stad dumpen en die relschoppers afmaken.
I wish I was a dictator...:(

iemand banlieue 13 gezien?

Sarkozy heeft me gisteren gelukkig gemaakt met zijn uitspraken....Sarkozy voor president.

Niet aanpassen=terugkeren:D

Ze hebben misschien een moeilijkere start dan anderen, maar als ze niet voortijdig van school waren gegaan en een vak hadden geleerd was er niets aan de hand geweest.

Wat mij betreft hebben die relschoppers hun kansen verspeeld. Er lag een mooie toekomst voor ze open: gratis onderwijs, banen zat voor wie wil werken, daar zijn hun ouders of grootouders immers in de eerste plaats voor gekomen. In plaats van de kansen te grijpen die de werkende bevolking ze bood door belastinggeld aan hen te besteden steken ze de auto's van diezelfde mensen in de fik.

Dat ze gediscrimineerd worden hebben ze natuurlijk ook gewoon aan zichzelf te danken, ze hebben zichzelf de reputatie van lui en onbetrouwbaar gegeven. Een bedrijf weigert mensen niet voor de lol of omdat ze een bruine huidskleur niet mooi vinden. Maar ondanks dat kom je met een goede opleiding heus wel aan de bak, er is vraag zat naar allerlei vakmensen, én naar ongeschoold werk als schoonmaker of landarbeider.

Zelda zei:
Ze hebben misschien een moeilijkere start dan anderen, maar als ze niet voortijdig van school waren gegaan en een vak hadden geleerd was er niets aan de hand geweest.

Wat mij betreft hebben die relschoppers hun kansen verspeeld. Er lag een mooie toekomst voor ze open: gratis onderwijs, banen zat voor wie wil werken, daar zijn hun ouders of grootouders immers in de eerste plaats voor gekomen. In plaats van de kansen te grijpen die de werkende bevolking ze bood door belastinggeld aan hen te besteden steken ze de auto's van diezelfde mensen in de fik.

Dat ze gediscrimineerd worden hebben ze natuurlijk ook gewoon aan zichzelf te danken, ze hebben zichzelf de reputatie van lui en onbetrouwbaar gegeven. Een bedrijf weigert mensen niet voor de lol of omdat ze een bruine huidskleur niet mooi vinden. Maar ondanks dat kom je met een goede opleiding heus wel aan de bak, er is vraag zat naar allerlei vakmensen, én naar ongeschoold werk als schoonmaker of landarbeider.

Ik ga hier grotendeels wel mee akkoord
Er ZIJN problemen, laat dat duidelijk zijn.
Maar:

1. Door bij elkaar te kruipen en echte bevolkingsgetto's te vormen vererger je die problemen enkel maar.
Als de immigranten verspreid over het land zouden leven zouden ze sneller geaccepteerd worden en sneller als gelijken aanzien worden denk ik.
Bovendien zullen ze dan minder snel meegetrokken worden door achtergestelde land- of cultuurgenoten.

2. Ook AUTochtonen krijgen niks in de schoot geworpen, de tijd van nemen is voorbij. IEDEREEN moet er voor werken, en een allochtoon zal daar misschien nog iets harder voor moeten werken, akkoord. Maar het is aan hén om te tonen en te bewijzen dat de meerderheid WEL te vertrouwen en geïntegreerd is. Het is statistisch en relatief gezien een feit dat er vaak problemen opreizen en allochtonen vaker geprikkeld zijn m.b.t. arbeid. Ze voelen zich sneller geviseerd.
(Is het trouwens niet zo dat werkgevers bepaalde premies opstrijken bij de overheid bij aanwervingen van allochtonen? Of fantaseer ik nu...? eerlijk gezegd ben ik er wel niet zeker van)
Door te rellen zoals nu zal die situatie van wantrouwen en tweede-keuze voor werkgevers enkel maar verergeren.

3. Iedereen heeft recht op een waardig bestaan, zelfs allochtonen die niet de nationaliteit hebben van het gastland. Dat moet een basisrecht zijn voor iedereen. Maar voor welstand/welvaart moet je moeite doen, dat kan je niet stante pede EISEN dat moet je bekomen (en ik heb de indruk dat dat door vele van die gasten nu geeist wordt). Akkoord, als je rijk geboren wordt heb je het makkelijker maar dit geldt evenzeer voor autochtonen die arm geboren worden.

Vrij duidelijk dat m'n argumenten nogal "anti" zijn en toch ben ik grote voorstander van vermening van geloof en cultuur. Het is echt zoooo'n openbaring en pluspunt voor een maatschappij.
Ik leef zelf in een echte concentratiestad en heb vele allochtone vrienden maar ik zie ook dingen die me niet stemmen en spijtig genoeg vaak om nutteloze dingen...

Conclusie is gewoon dat er een ganse cultuuromwenteling moet gaan komen,
Je moet je geloof, afkomst en karakter niet verloochenen maar je moet rekening houden met het feit dat mensen ANDERS denken dan jezelf.
En dat geldt langs beide kanten!
Als er niets verandert zie ik de toekomst van Europa zéér somber in, battle of the cultures.

Ik ben grotendeels met je eens Santoz aleen dit stukje:

Santoz zei:
1. Door bij elkaar te kruipen en echte bevolkingsgetto's te vormen vererger je die problemen enkel maar.
Als de immigranten verspreid over het land zouden leven zouden ze sneller geaccepteerd worden en sneller als gelijken aanzien worden denk ik.
Bovendien zullen ze dan minder snel meegetrokken worden door achtergestelde land- of cultuurgenoten.

Het komt hier namelijk over alsof het alleen de schuld is van de immigranten dat ze allemaal bij elkaar wonen. Immigranten gaan bij elkaar wonen omdat het op die plekken gewoon goedkoper is, daar kunnen ze zelf niet veel aan doen.
Verder heb ik uit ervaring gemerkt dat als er in een buurt veel buitenlanders komen wonen, dat de autochtonen dan weggaan (of dit begrijpelijk is doet er even niet toe). Hierdoor wordt het percentage buitenlanders dus NOG hoger.

Natuurlijk zijn er ook immigranten die bij elkaar gaan wonen omdat ze niks moeten hebben van de autochtonen, maar het is ook grotendeels een taak van de overheid om de immigranten (zoals je zei) zoveel mogelijk te verspreiden.

Terug
Naar boven