AndroidHealthClinic

voor-en nadelen korte/lange aanhechtingen/pezen

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Wat zijn de voor- en nadelen van korte pezen en van lange pezen.
Als je je biceps opspant zie je bij sommigen de biceps helemaal tot aan hun onderarmen doorlopen en bij anderen (zoals ik) zit er nog 2-3 cm tussen de biceps en de onderarm en kan je de pees zo vastpakken als je wil.
Hebben lange pezen ook voordelen of alleen maar nadelen?

Wat een vraag haha.

Nadeel van korte pezen is denk ik dat het langer duurt om bijvoorbeeld een echt volle biceps te krijgen en dat je moeilijker een piek ontwikkeld. Maar als het eenmaal groot is is het wel indrukwekkender als je lange biceps hebt.

Verder niet echt voor- of nadelen mbt trainen lijkt me..

Aardige vraag
ik weet het antwoord niet, ik ga het wel volgen.

hoop op veel mooie reply's.

interesting

Geen idee eigenlijk, wel interessant.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt, aan de andere kant krijg je ook te maken met de 'hoek' waarin de biceps moeten werken als de pees langer of korter is waardoor de uitvoering minder lekker zou kunnen lopen en dus blessure gevoeliger is.

Een ander ding om te bekijken zijn de aanhechtingen. Het lijkt me dat ze het zelfde zijn, maar als de kortere pees een dunnere aanhechting heeft dan is dat natuurlijk minder. Maar ik vermoed juist eerder dat een kortere pess een dikkere aanhechting zal hebben:rolleyes:

Ik meende gelezen te hebben dat mensen met langere spierbuiken en korte aanhechtingen meer potentieel tot groei hebben, een groot 'gat' tussen bicep en onderarm is dus een aanwijzing voor slechte genen mbt biceps.
Als je een lange spier samentrekt krijg je ook meer dikte dan als je een kortere spier samentrekt.

Nadeel zou kunnen zijn dat een kortere bicep meer balvormig is en er mooier uit zou kunnen zien bij een matig getrainde persoon maar dat weet ik niet zeker, weet iig wel dat professionele bb'ers de voorkeur stellen aan lange spierbuiken in de armen.

Voordeel lange pezen????

Heeft dat hoger/verder ook niet te maken met strech effect?

Hoe langer de pees des te langer de reeks serie elastische componenten.

Terug
Naar boven