Fitness Seller

Voorbereiding van topsporters op wedstrijd

hoe kan je lichaam vocht vasthouden als je niet drinkt??

Als je de ene dag wel drinkt en de dag erna niet, gaat je lichaam dat vocht van die ene dag vasthouden omdat ie dat nodig heeft...

(Als het heel warm is bijvoorbeeld houdt je lichaam vaak ook meer vocht vast, omdat ie dat dus nodig heeft.)

Als je de ene dag wel drinkt en de dag erna niet, gaat je lichaam dat vocht van die ene dag vasthouden omdat ie dat nodig heeft...

(Als het heel warm is bijvoorbeeld houdt je lichaam vaak ook meer vocht vast, omdat ie dat dus nodig heeft.)

Ja het verhaal van Minotaures is idd niet volledig.

Het komt erop neer dat je bvb in de week voor je wedstrijd, je vochtinname steeds gaat doen toenemen, tot je uiteindelijk op 4-5 liter water zit op een dag. Als je dan op het juiste tijdstip bruusk stopt met water innemen, gaat je lichaam nog in de drive zitten van 'we krijgen toch zoveel liter, dus dit water gaat direct naar de blaas', en eenmaal je lichaam doorheeft dat het niks meer krijgt, sta je reeds op de weegschaal haha.

Verder kan je nog extremer gaan werken met sauna's ed. maar ik zou dat toch eens uitproberen een paar weken voor de wedstrijd en daarna gaan trainen..

Er bestaan trouwens wat artikels over op T-nation als je goed zoekt.

Edit: wat ook nog niet gezegd was: alle zout schrappen vanaf een paar dagen voor de wedstrijd.

Dit is uiteraard voor iedereen verschillend doch wel op vele punten hetzelfde.
Veel van de eerder in dit topic genoemde acties.

Echter vind ik dat rukken geen enkele invloed heeft op welke prestatie dan ook, sterker nog als ik een lekker wijf neuk dan heb ik de volgende dag een super dag in de sportschool.

Terug
Naar boven