AndroidHealthClinic

"Voorkuur"

bellafonte

Cool Novice
Waardering
0
Iedereen(hopelijk) besteedt veel aandacht aan de nakuur maar zijn er ook mensen die de laatste weken iets speciaals voor een kuur doen?
Misschien meer water drinken, eten, mariadistel enz enz.
Neem zelf 2 weken voor de kuur een weekje rust, daarna een week krachttrainen + wat extra cardio en daarna pas begin ik met de kuur.
Vooral om mezelf mentaal en fysiek voor te bereiden.

Wat ik wel interessante info vond is dat je voor je kuur je lichaam gaat 'primen'.

Dus een paar weken carbs minderen (wel refeed dagen) om zodoende je gevoeligheid voor voeding verhogen.

Als je dan gaat kuren gooi je direct weer je carbs omhoog om zo een 1+1=3 situatie te creeeren.

BigMaus heeft vast nog wel wat linkjes. :)

Laatst bewerkt:
gewoon mn dagelijkse ding
niet bijzonders

MrJ zei:
Wat ik wel interessante info vond is dat je voor je kuur je lichaam gaat 'primen'.

Dus een paar weken carbs minderen (wel refeed dagen) om zodoende je gevoeligheid voor voeding verhogen.

Als je dan gaat kuren gooi je direct weer je carbs omhoog om zo een 1+1=3 situatie te creeeren.

BigMouse heeft vast nog wel wat linkjes. :)

hmmm...goeie tip...klinkt goed,de volgende keer direct proberen...

Ik heb nu linkjes zat, maar als het een beginnerskuurtje is of je 2e of 3e denk ik niet dat er erg veel extra meerwaarde te behalen valt.

In de vorm van refeed, prime dan.
Zodra er grote hoeveelheden aas ingaan wel natuurlijk omdat er een grotere opname gecreerd moet worden.

Denk toch wel dat het ook voor beginners en medium kuurders positief effect kan hebben. :)

Zou het ook wat zijn voor een natural . Bv een weekje of twee primen en niet trainen en dan gewoon keihard beginnen trainen en terug bulken ?

BigMaus zei:
Ik heb nu linkjes zat, maar als het een beginnerskuurtje is of je 2e of 3e denk ik niet dat er erg veel extra meerwaarde te behalen valt.

In de vorm van refeed, prime dan.
Zodra er grote hoeveelheden aas ingaan wel natuurlijk omdat er een grotere opname gecreerd moet worden.

Lijkt mij dat het sowieso effect heeft. In welke fase je nou ook zit, kwa kuren. Misschien kan het zelfs helpen als ej niet eens kuurt, dus gewon af en toe "primen" je lichaam weer gevoeliger maken voor nutrienten.

Little Me zei:
Zou het ook wat zijn voor een natural . Bv een weekje of twee primen en niet trainen en dan gewoon keihard beginnen trainen en terug bulken ?

Zal veel minder effect hebben omdat je met AAS dus een eerder genoemde 1+1=3 situatie krijgt.

Lijkt wel een nieuwe traditie aan het worden.
Zou erg leuk zijn dat een beginner hier eens mee zou beginnen....primen.
En een log bijhouden.

Voorkuur-Kuur-Nakuur !!

P(r)imp mijn kuur

MrJ zei:

BigMaus heeft vast nog wel wat linkjes. :)

ja over ''PRIMEN'' hoor k steedsa meer goeie verhalen, lijkt me n goed idee en (in theorie) lijkt ook goed te werken.
ga t de volgende keer ook proberen

Word al jaren gedaan bro.
Ik ben er nu mee bezig, en zal jullie op de hoogte houden natuurlijk.

In wezen lijkt het op die hele refeed-praktijk.

kan iemand eens wat meer info over dat "primen" geven???

Nee
Is niet veel anders dan die refeed-theorie.
Met als uitzondering dat je de laatste 5 dagen ook low gaat.

AAJ zei:
kan iemand eens wat meer info over dat "primen" geven???

Beetje soort van wedstrijdvoorbereiding schema dus. Tijdje low carbs gaan met refeed dagen, dan de spuit erin en over op high carbs. :)

Terug
Naar boven