Fitness Seller

voorstellen en tips zijn altijd welkom

144MissC

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
24%
Hoi hoi,

Ook ik zal me even voorstellen.
Ik ben Claudia, 25 jaar en ik train al jaren fitness.
De laatste maand begonnen met droog trainen en ik kan nog wel wat tips gebruiken. Enige moeilijke is dat ik een schouderblessure heb ik niet alles kan.

Na wat onderzoeken op internet ben ik nu met een nieuw programma bezig; geen vast trainingsprogramma, maar gebruik maken van allerlei sporten. Hier een voorbeeld van een weekplanning
Mijn trainingsplan:
3x per week sporten bestaande uit:
Training 1: mountainbiken (ong een uur)
Training 2: fitness cardio met kracht (cardio bestaande uit interval 1 min rustig, 1 min snel, 1 min rustig, 1 min knallen, deze set 4x herhalen per apparaat en 2 apparaten per training) kracht verschillend van 50 hh 1 oef tot aan 3x10 hh. veel afwisseling
Training 3:30 sec op 30 sec rust en 8 oef per set. Deze oef bestaande uit touwtje springen, voorligsteun opspringen, buikspier ed. In totaal 4 sets.

Voeding:
Hierin probeer ik ook af te wisselen. Ligt er ook aan wanneer ik train. Na de training altijd een whey proteine shake met melk. / is of

Ontbijt:
2 waldkorn boterham met mager beleg/ kom magere yoghurt met muesli.

Tussendoor:
kwark/yoghurt of 1 waldkorn boterham met mager beleg met fruit/rauwkost

Lunch:
sla met rauwkost/ 2 boterhammen met mager beleg met rauwkost.
glas melk

Tussendoor:
fruit/ handje noten/ 2 rijstwafel met mager beleg

Avond eten:
gevarieerd van vlees tot vis tot salades. Niet te veel aardappel, weinig tot geen saus.

Tussendoor:
kwark/handje noten/yoghurt.

Verder veel water, groene thee en aanmaak limo

Nu merk ik wel dat het al wat vooruit is gegaan in de afgelopen maand, ik ben een kilo afgevallen en heb mijn vet% gemeten en zit nu op ong 24 % maar ik denk dat het nog wel beter kan. Als je tips hebt hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

Ook ik zal me even voorstellen.
Ik ben Claudia, 25 jaar en ik train al jaren fitness.
De laatste maand begonnen met droog trainen en ik kan nog wel wat tips gebruiken. Enige moeilijke is dat ik een schouderblessure heb ik niet alles kan.

Na wat onderzoeken op internet ben ik nu met een nieuw programma bezig; geen vast trainingsprogramma, maar gebruik maken van allerlei sporten. Hier een voorbeeld van een weekplanning
Mijn trainingsplan:
3x per week sporten bestaande uit:
Training 1: mountainbiken (ong een uur)
Training 2: fitness cardio met kracht (cardio bestaande uit interval 1 min rustig, 1 min snel, 1 min rustig, 1 min knallen, deze set 4x herhalen per apparaat en 2 apparaten per training) kracht verschillend van 50 hh 1 oef tot aan 3x10 hh. veel afwisseling
Training 3:30 sec op 30 sec rust en 8 oef per set. Deze oef bestaande uit touwtje springen, voorligsteun opspringen, buikspier ed. In totaal 4 sets.

Voeding:
Hierin probeer ik ook af te wisselen. Ligt er ook aan wanneer ik train. Na de training altijd een whey proteine shake met melk. / is of

Ontbijt:
2 waldkorn boterham met mager beleg/ kom magere yoghurt met muesli.

Tussendoor:
kwark/yoghurt of 1 waldkorn boterham met mager beleg met fruit/rauwkost

Lunch:
sla met rauwkost/ 2 boterhammen met mager beleg met rauwkost.
glas melk

Tussendoor:
fruit/ handje noten/ 2 rijstwafel met mager beleg

Avond eten:
gevarieerd van vlees tot vis tot salades. Niet te veel aardappel, weinig tot geen saus.

Tussendoor:
kwark/handje noten/yoghurt.

Verder veel water, groene thee en aanmaak limo

Nu merk ik wel dat het al wat vooruit is gegaan in de afgelopen maand, ik ben een kilo afgevallen en heb mijn vet% gemeten en zit nu op ong 24 % maar ik denk dat het nog wel beter kan. Als je tips hebt hoor ik het graag.

Herro, welkom. :)

Spieren ga je niet echt kweken met dat schema, en droogtrainen met gewichten is onzin, dus je kan beter een fatsoenlijk fullbody schema doen wat kracht betreft.
Cardio is opzich niet nodig om af te vallen, maar opzich niks mis mee natuurlijk.
Als je de e/k/v/kcal hoeveelheden bij je eetschema zet is het beoordelen veel makkelijker, met je onderhoudsbehoefte er bij.
Ook met 'kwark' kunnen we niet zoveel. Is dat een kilo vruchtenkwark, of 100 gram magere..?

Zou voor droogtrainen je eerst richten op je voeding, die kan veel beter.
Als je elke dag anders eet is het ook lastig aanpassen.

Verder gewoon normaal krachttraining blijven doen. De intervalcardio en touwtjespringen zijn inderdaad wel een goed idee.

• Topic Starter Topic Starter
thx voor de reacties.
Het probleem is nu dat ik totaal geen krachttraining met mijn schouder mag doen, dus vandaar ook dit schema. Zo kan ik toch trainen. Het liefst train ik ook met zware gewichten.
Ik zal even kijken waar ik mijn e/k/v/kcal kan uitrekenen.

thx voor de reacties.
Het probleem is nu dat ik totaal geen krachttraining met mijn schouder mag doen, dus vandaar ook dit schema. Zo kan ik toch trainen. Het liefst train ik ook met zware gewichten.
Ik zal even kijken waar ik mijn e/k/v/kcal kan uitrekenen.

Wat voor soort schouder blessure heb je? Ikzelf ben ook nogal ****ed op dit gebied, maar rug trainen gaat prima, evenals buik en benen en armen gaat ook nog wel. De rest moet ik mee uitkijken.

Wat voor soort schouder blessure heb je? Ikzelf ben ook nogal ****ed op dit gebied, maar rug trainen gaat prima, evenals buik en benen en armen gaat ook nog wel. De rest moet ik mee uitkijken.

Mijn schouderkapsel is ingescheurd en opgerekt. Dit is 5 jaar geleden gebeurd, jammer genoeg door te weinig goede begeleiding van fysio's is mijn schouderblad vast gaan zitten waardoor er te veel druk op mijn schouderkapsel kwam en ik nu ook niet goed kan trainen en mijn sport motor racen niet kan uitoefenen.
Ik zit gelukkig nu bij een goede fysio en waarschijnlijk moet ik geopereerd worden.

hier mijn voeding van 1 dag.

Bijlagen

Weinig eiwitten en vet if you ask me..

Eiwitten uit graanproducten zijn niet echt hoogwaardig, ik tel ze nooit mee.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 10:50 ----------

Mijn schouderkapsel is ingescheurd en opgerekt. Dit is 5 jaar geleden gebeurd, jammer genoeg door te weinig goede begeleiding van fysio's is mijn schouderblad vast gaan zitten waardoor er te veel druk op mijn schouderkapsel kwam en ik nu ook niet goed kan trainen en mijn sport motor racen niet kan uitoefenen.
Ik zit gelukkig nu bij een goede fysio en waarschijnlijk moet ik geopereerd worden.

BAHHHH das wel foktop. Succes!!

Weinig eiwitten en vet if you ask me..

Eiwitten uit graanproducten zijn niet echt hoogwaardig, ik tel ze nooit mee.

BAHHHH das wel foktop. Succes!!

Suggesties qua voeding?

Ik weet niet wat je onderhoud is, maar dingen zoals vruchtenhagel kan je dr allemaal uitknikkeren. Ook honing kan je wel vervangen door wat anders (tenzij je het erg lekker vindt, dan gewoon blijven eten.)
Dan kan je beter een extra glas melk of een stuk fruit eten, daar heeft je lichaam veel meer aan.

Ik drink 2 liter melk per dag en een shakie of 3 per dag.. :P lekker makkelijk. Maar ik heb wat meer speling in kcal..

Veel succes met je schema's alleszins en spoedig herstel voor je schouder!

Reed je op circuit dan? Waar ergens allemaal en met welke motor? (rijd zelf ook op circuit vandaar...)

Veel succes met je schema's alleszins en spoedig herstel voor je schouder!

Reed je op circuit dan? Waar ergens allemaal en met welke motor? (rijd zelf ook op circuit vandaar...)

dank je.

Ja heb samen met mijn vriend een eigen raceteam. Rij amateur competitie. Rijden wedstrijden op Assen, Zandvoort en Zolder in Belgie.
Ik rij op een cbr600rr uit 2005 zie bijlage voor een foto.

Foto-PSVRCNR4.jpg

Ik weet niet wat je onderhoud is, maar dingen zoals vruchtenhagel kan je dr allemaal uitknikkeren. Ook honing kan je wel vervangen door wat anders (tenzij je het erg lekker vindt, dan gewoon blijven eten.)
Dan kan je beter een extra glas melk of een stuk fruit eten, daar heeft je lichaam veel meer aan.

Ik drink 2 liter melk per dag en een shakie of 3 per dag.. :P lekker makkelijk. Maar ik heb wat meer speling in kcal..

wat bedoel je precies met onderhoud?

De hoeveelheid kcal waarbij je op gewicht blijft.

Zijn methodes voor om dat te schatten, maar je kan het ook baseren op ervaring.

dank je.

Ja heb samen met mijn vriend een eigen raceteam. Rij amateur competitie. Rijden wedstrijden op Assen, Zandvoort en Zolder in Belgie.
Ik rij op een cbr600rr uit 2005 zie bijlage voor een foto.

Tof en leuke foto! is dat dan de ZAC (Zomeravondencup) dat je reed/rijdt?
Mijn man en ik doen enkel aan vrij rijden, ik rijd zelf met een CBR600RR van 2007, dus iets jonger dan die van jou.
Jammer dat je niet meer kan rijden met je schouder dan...hopelijk snel herstel tegen volgend seizoen!

Tof en leuke foto! is dat dan de ZAC (Zomeravondencup) dat je reed/rijdt?
Mijn man en ik doen enkel aan vrij rijden, ik rijd zelf met een CBR600RR van 2007, dus iets jonger dan die van jou.
Jammer dat je niet meer kan rijden met je schouder dan...hopelijk snel herstel tegen volgend seizoen!

Ja klopt, wij rijden in de Zomer Avond Competitie, erg leuke sfeer en goede groepsverdelingen.
Leuk dat je ook rijdt, waar ga je meestal vrij rijden??

Goh, ik kom uit België en heb nog niet op Assen of Zandvoort gereden. Rijd meestal Folembray, Croix-en-Ternois en Mettet. 1 weekend per jaar ook Ecuyers. Zolder is ondertussen ook al een jaar of 2 gereden. Ik werk bij een organisatie die circuitdagen organiseert dus vandaar dat 't meestal die circuits zijn (trackdays.be, niet bedoeld als reclame btw voor de mods). Ken wel iemand die ook ZAC rijdt.

Goh, ik kom uit België en heb nog niet op Assen of Zandvoort gereden. Rijd meestal Folembray, Croix-en-Ternois en Mettet. 1 weekend per jaar ook Ecuyers. Zolder is ondertussen ook al een jaar of 2 gereden. Ik werk bij een organisatie die circuitdagen organiseert dus vandaar dat 't meestal die circuits zijn (trackdays.be, niet bedoeld als reclame btw voor de mods). Ken wel iemand die ook ZAC rijdt.

leuk. ik ben begonnen op Ecuyers in 2010, eerste circuitervaring.
Mettet ook gereden, leuke baan. Wie weet nog een x rijden via die organisatie

Mettet is inderdaad leuk, is een links circuit en linkerbochten liggen mij wel :cool:
Ecuyers is heel technisch en niet snel, maar wel plezant vind ik, enkele weken geleden mijn PR verbeterd daar met tijd van 2.00.68.

Komt gerust eens met ons rijden, plezier verzekerd :D. Wij zouden wel graag eens op Assen rijden maar lukt voorlopig niet wegens budgettaire redenen :o

btw: sorry voor de topicvervuiling ;)

Terug
Naar boven