AndroidHealthClinic

Voorstellen en vraagje over 'beginnersgeluk'

Lady23

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje regelmatig mee.. maar nooit iets gepost, dus bij deze :)

Eerst even een intro :)
Sinds februari ben ik begonnen met krachttraining. Heb vroeger nooit gesport, regelmatig wel van die cardio, Zumba (etc) lessen.., maar nooit iets echt kunnen volhouden. Heb altijd veel crashdiëten gedaan, met als gevolg dat ik haast niks meer aan spier had, maar nog wel een vetlaagje..
Maargoed, nu probeer ik 2 a 3 keer per week aan krachttraining te doen (I love it!!), en ik moet zeggen..., ik begin al aardig wat spier te krijgen :) Niks in vergelijking met andere mensen, maar voor wat ik had..., het motiveert me :D

Wat doe ik nou op de fitness? Nou dankzij jullie heb ik de apparaten gelaten voor de rest van de gym en ik train dus alleen met losse gewichten. Heb een eigen schema gemaakt (zou die nu eigenlijk wel eens moeten veranderen, maar ik hou zo van mn oefeningen), met vooral squats, deathlift, bulgarian squats, hip thrusts, en qua bovenlichaam de reguliere oefeningen met helaas nog niet zoveel gewicht. Na een training heb ik vaak 3 dagen spierpijn, en ik wacht eigenlijk altijd met een nieuwe training totdat ik weer tot het uiterste kan gaan.

Wat eet ik? Ik heb wel uitgerekend hoeveel ik binnen moet krijgen, maar houd me (nog) niet aan een heel strak schema. Ik eet gezond (wel 1 cheatday) en krijg meer dan voldoende eiwitjes binnen volgens mij (neem ook eiwitshakes).

Het probleem is een beetje dat ik nog een vetlaag heb op mijn heupen waar ik erg graag vanaf wil. Maar ik wil mijn spieren natuurlijk niet verliezen. Ik had gehoopt dat ik dit 'vanzelf' zou verliezen wanneer ik aan KT begon, maar dat lijkt niet echt te werken. Ik heb vaak voorbij zien komen dat dit als beginner wel vaak gebeurd, maar mijn vraag is eigenlijk; wat verstaan jullie onder beginner? Ik ben nu bijna 4 maanden bezig en ik zit nu al een tijdje af te vragen of ik niet moet beginnen met cutten.

Wat is mijn vetpercentage? Ik heb zo'n tang en daarmee kom ik op ongeveer 22% uit, de weegschaal zegt hetzelfde, en verder ken ik niemand die het kan meten. Dokter in België blijkt dat niet te doen, op de fitness ook niet. Enkel bij de diëtist, maar dat kost me €50 dus laat maar.. 22% lijkt me ook wel iets te weinig, ik ben niet dik, maar zoals ik al zei heb ik een goeie vetlaag op mn bovenbenen die eraf moet ;-)

Wat denken jullie? Gaat dat beginnersgeluk nog komen of ga ik beter cutten?
Alvast bedankt :)

22% is een vrij hoog vetpercentage.

Het ligt maar net aan je doelen en of je er zelf last van hebt.
Waarschijnlijk is je voeding ook niet helemaal top.

Ga gewoon cutten totdat je het verpercentage hebt dat je ongeveer wilt. Ga in de tussentijd eens heel veel sticky's en informatie lezen over voeding en bodybuilding, en maak een duidelijk voedingsschema. Volg dit schema daarna ook.

22% is een vrij hoog vetpercentage.

Het ligt maar net aan je doelen en of je er zelf last van hebt.
Waarschijnlijk is je voeding ook niet helemaal top.

Ga gewoon cutten totdat je het verpercentage hebt dat je ongeveer wilt. Ga in de tussentijd eens heel veel sticky's en informatie lezen over voeding en bodybuilding, en maak een duidelijk voedingsschema. Volg dit schema daarna ook.

Gaat hier om een dame. 22% is helemaal niet hoog.

Om vet kwijt te raken moet je toch een goed schema opstellen icm goede training. Daarnaast wat cardio indien nodig.
Dus uitrekenen wat je nodig bent daar iets onder of op en cardio toevoegen. Vet verdwijnt helaas niet zomaar.

• Topic Starter Topic Starter
Nog bedankt voor jullie reacties! Ik was begonnen met meer cardio/meer op voeding letten, maar heb wat chaotische weken achter de rug. Vanaf vandaag weer beginnen, ben bezig met een eet + trainingsschema.
Maar dank voor de reacties, dat was net het duwtje in de rug dat ik nodig had!

Ik doe altijd 20 min hiit cardio na mijn workout. Vet vliegt er werkelijk vanaf als je dat doet. Check maar eens op google "hiit"

Miss is het ook een goed idee om je progressie met fotos bij te houden, dan zie je ook vaak snel een verschil.
Dan kan je het op een andere manier goed bijhouden en dat motiveert vast erg goed.

@bennyboy1979; weer een goeie tip :) na krachttraining ben ik idd helemaal op, dus dit kan helpen om door te gaan! Danku!

@yvn: thanx! Ik heb vorige maand al wat fotootjes genomen zodat ik mezelf kan motiveren als ik denk dat ik stil sta. En het helpt idd! Er is progressie, maar ik moet gewoon even door gaan met cutten en mn levensstijl nog iets aanpassen. Working on it!

Ik slik nu CLA en BCAA (deze slikte ik al, maar dacht dat het weinig deed, totdat ze op waren! Heb ineens gigantische spierpijn, dat had ik niet tijdens de bcaa periode :P), hopelijk geeft dat een extra steuntje in de rug om te cutten (al is het placebo effect, dat werkt bij mij ;-)).

Bedankt voor jullie reacties, dit forum motiveert me!

Als iemand nog feedback heeft op mijn trainingsschema (in subforum trainingsschema's) hoor ik het heel graag, jullie zijn de experts dus ik luister graag :) en ondertussen lees ik nog wat verder :)

Post de link even hier van je schema, dubbele kansen ;)

Om eens te variëren op de loopband, kun je ook eens spelen met de (hoogstwaarschijnlijk instelbare) helling op de loopband

Nog bedankt allemaal, was net dat extra steuntje in de rug dat ik nodig had. Heb aardig wat cardio gedaan naast mn krachttraining en het heeft effect, ben al een paar centimeter kwijt (natuurlijk niet op de plek waar het t hardste nodig is, maar die zal pas als laatste komen zeker :P)
Dus we gaan vrolijk door :)

Terug
Naar boven