MuscleMeat

Voorstellen + voedingsschema check

Zwetje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Ik ben Mario en ik ben 23 jaar.

ik ben sinds een paar dagen aangemeld op het forum en heb inmiddels redelijk goed de topic's en stickie's doorgespit.

Ik ben ongeveer 5 maanden geleden begonnen met sporten, heb toen het boek "op de cover van Mens Health in 100 dagen" gevolgd. Nee, ik geloofde natuurlijk niet dat ik in 100 dagen de hulk was, maar het was een goed begin met makkelijke schema's (zowel voeding als fitness). Het voedingsschema was alleen een cut schema.

Ik begon met 74kg en 21%vet. Een aantal weken (6?) geleden heb ik mijzelf nogmaals laten meten/wegen en kwam ik uit op 68kg en 15% vet.

Nu heb ik volgend schema gepikt hier van het forum waar ik sinds maandag mee begonnen ben. Het is een 3split, waarbij ik twee dagen in de week ook nog hardloop (aan het trainen voor de strongmanrun in september!).

Schema:
Maandag: Borst, Triceps
borst
Flat dumbbell press
Incline dumbbell press
Flat bench press
Fly (Machine)
triceps
Dips
french press
Triceps push down

Woensdag: rug + Biceps
rug
pullups
deadlift
seated row
bent over row
one arm row
biceps
preacher curl
hammer curl

Vrijdag: benen, schouders
Benen:
Squat
leg press
leg extensions
calves
Schouders
dumbbell press
dumbbell lateral raises
upright row
cable rear deltoid raise.

Aangezien ik redelijk smal van postuur ben (ik ben 1.87m lang, en weeg nu dus 68kg) wil ik graag gaan bulken om mijn massa te verhogen. Daarbij wil ik dit trainingsschema blijven volgen en dus twee dagen hardlopen er bij.

Ik heb redelijk rondgelezen hier, maar vind het moeilijk om mijn schema aan te vullen. Ontbijt, avondeten kom ik wel uit. Maar om overdag aan de nodige calorieën te komen vind ik lastig. Ik kan natuurlijk wel het hele schema volproppen met broodjes maar dat kan de bedoeling ook niet zijn.

Eigenlijk om het lange verhaal kort te maken:
Zouden jullie mijn voedingsschema eens kunnen bekijken en mij wat tips geven wat ik kan eten qua maaltijden/tussendoortjes?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
wat een onzin schema ga dit maar volgen:

Babylovers Modification:

A
Squat 3x5
Bench 3x5
Chins 15-20 total reps, add weight or use assisted.
Rows 3x5 SUPER STRICT.
Optional: Cable rows, 3x8 bicep work, 3x8 rear delt flyes, do this at your own discretion. If you don't feel like it, don't worry

B
Front squat 3x5
OH Press 3x5
Deadlifts 1x5
Optional: 15-20 reps of dips, 3x8 tricep work

Original SS:

A
Squat 3x5
Bench 3x5
Deadlift 1x5
2x8 chins*

B
Squat 3x5
OH Press 3x5
Cleans 5x3
2x8 dips*

• Topic Starter Topic Starter
En wil je dat ook onderbouwen? Dat ik ook weet waarom ik dat moet doen?

Aangezien jij 5 maanden traint en bro splits volgt ga je geen gainz maken.
Bij een split schema heeft je lichaam teveel rust dus daarom adviseer ik jou een Fullbody routine te gaan volgen waarbij je je hele lichaam traint. Je traint 5 maanden dan ben je nog een beginner je moet die noobie gainz niet verpesten. In jou schema zie ik veel Isolatie oefeningen, het is beter dat je compound movements pakt: deadlift,squat,bench press, military press. Ga deze schema paar maanden volgen en als het je zit dan ga je ermee door als je er niet mee zit volg je het niet en doe je jou bro splits.

Suc6

Oke bedankt! Dan ga ik daar vanaf morgen mee beginnen!

En is er nog een reden dat ik zo weinig herhalingen moet doen? Moet je voor massa niet meer pakken (iets van 4x8?). Ook ziet de training er erg kort uit, klopt dat?

Meer kracht = meer massa bouwen

Dus als je net begint, kun je het beste op al deze oefeningen (dit zijn alle grote oefeningen, waar je de meeste spieren mee aanspreekt) op kracht trainen. Daardoor wordt je hele lichaam veel sterker. Meer kracht betekent ook altijd iets meer massa, maar als je veel sterker bent, bouw je daarna als je echt op massa gaat trainen veel sneller die massa op.

Duidelijk! Bedankt.

Oke bedankt! Dan ga ik daar vanaf morgen mee beginnen!

En is er nog een reden dat ik zo weinig herhalingen moet doen? Moet je voor massa niet meer pakken (iets van 4x8?). Ook ziet de training er erg kort uit, klopt dat?

Massa ga je zoiezo pakken. De reden waarom je 1 set deadlifts uitvoert is omdat je de techniek moet beheersen net zoals al die andere oefeningen low reps= kracht dat is wel waar maar aangezien jij niet zo lang traint zul je gwn massa pak tenzij je voeding goed is:)

---------- Post toegevoegd Thu 13 Dec 2012 om 20:40 ----------

Meer kracht = meer massa bouwen

Dus als je net begint, kun je het beste op al deze oefeningen (dit zijn alle grote oefeningen, waar je de meeste spieren mee aanspreekt) op kracht trainen. Daardoor wordt je hele lichaam veel sterker. Meer kracht betekent ook altijd iets meer massa, maar als je veel sterker bent, bouw je daarna als je echt op massa gaat trainen veel sneller die massa op.

Klopt helemaal:)

Bedankt!

Zou je mij misschien nog een tip kunnen geven qua voeding?

Ik snap het concept qua uiterekenen van de KCAL die ik nodig heb en de verhoudingen snap ik ook wel redelijk. Alleen ik vind het erg moeilijk om qua voeding overdag (wat ik dus ook makkelijk kan eten op mijn werk waar ik niet altijd tijd heb om het een en ander te bereiden) dingen te verzinnen. Ik kan natuurlijk wel 100 broodjes met kipfilet toevoegen maar dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling?

Alvast bedankt!

japansemixtroep er zwz uit
imo: iets te ruim in het eiwit gezien je gewicht
bekijk even of dat brood wel klopt. het kan, maar het zijn wel hele hoeveelheden. Omgerekend kom je op 360/35 = >10 sneetjes per dag.
fruit??

succes!

Bedankt!

Zou je mij misschien nog een tip kunnen geven qua voeding?

Ik snap het concept qua uiterekenen van de KCAL die ik nodig heb en de verhoudingen snap ik ook wel redelijk. Alleen ik vind het erg moeilijk om qua voeding overdag (wat ik dus ook makkelijk kan eten op mijn werk waar ik niet altijd tijd heb om het een en ander te bereiden) dingen te verzinnen. Ik kan natuurlijk wel 100 broodjes met kipfilet toevoegen maar dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling?

Alvast bedankt!

Ik neem aan dat je een iPhone of android hebt download myfitnesspal daar kun jij calorieen bijhouden hoeveel calorien je hebt gegeten/gedronken. Eiwitten 1-2kg per lichaamsgewicht vetten 1gram per kg de overgebleven calorieen haal je uit koolhydraten.

Eiwit bronnen:
-eiwit poeder
-vis,eieren
-vlees
-kwark,cottage cheese
-kaas

Koolhydraat bronnen:
-brood
-havermout,brinta
-zoete aardappelen
-fruit

Vetten:
-ongezoute noten
-olijf olie
-sesam olie

Als je nog vragen heb dan beantwoord ik ze wel:)

Suc6 en owja op myfitnesspal.com kun je ook je macros bekijken:) en je kunt je voedsel opzoeken

Terug
Naar boven