Fitness Seller

Voortgang X20XER na ca. 1,5jr trainen

X20XER

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m76
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tussenstand na vorig jaar juli te zijn begonnen met serieus trainen en voedingsschema. Daarvoor nooit getraind en in bezit van vette pens.

Ik ben van circa 78kg en 23%bf gegaan naar 71kg en 16%bf(?). Vrijwel elke dag 30mins cardio naast 3x per week KT.

Buikomtrek van toen 94cm naar nu 86cm. Er moet nog veel meer af... maar ben onderweg.

Sinds de eerste keer zie ik mn eigen rug en ben zelf niet geheel ontevreden. Wel constateer ik dat door het afwezig zijn van deadliften het midden van mn rug volgens mij achterblijft.

Omdat mijn voedingsschema gericht is op cutten vind ik het best bijzonder toch spieren te hebben gekregen. Zeker omdat een boek als BTFFTM omschrijft dat afvallen en spieren ontwikkelen vrijwel niet mogelijk is omdat je in een negatieve kaloriebalans zit. Iemand een verklaring?

Graag jullie feedback, tips en commentaar.

Goede lats en schouders

Denk om je onderarmen, onderrug, traps..

• Topic Starter Topic Starter
Onderrug ---> beginnen met deadliften?

Onderarmen...geen idee hoe die te ontwikkelen, nooit getraind.

En traps... tja... veel meer dan shrugs en upright row doe ik niet... tips?

Laatst bewerkt:

Traps die komen er vanzelf met shrugs;). Voor je onderrug zou ik wel gaan deadliften.

Ik vind je schouders en lats er goed uitkomen op deze foto.
En ik zou zeker beginnen met deadliften, je onderrug staat namelijk niet in verhouding met de bovenkant. Ook kun je voor je onderrug weighted hyperextensions doen, dat werkt voor mij erg goed. Voor de onderarmen kun je hammer curls gaan doen, en icm met een zware rugtraining moeten die wel wat kunnen groeien. En met die traps komt het wel goed, die groeien vanzelf. Succes!

In ieder geval beginnen deadliften!

Hoe zit het met de benen?

86cm buikomtrek is imo niet slecht toch? Ik heb iets van 82-83 met zichtbare abs ( indien aangespannen) Mss eens een pic van de voorkant? Heb niet echt een idee van je vp% , cleanbulk is nu misschien beter dan cutten.

Benen kan ik vrijwel niet trainen doordat ik elke dag cardio doe... als ik mn benen goed heb getraind kan ik de volgende dag amper lopen. In het begin heb ik wel m'n benen met legpress getraind trouwens.

Hyperextensions doe ik wel eens inderdaad...maar zonder gewicht, zal ik es gaan proberen.

86 is misschien niet slecht na dik jaar trainen... toch ga ik door totdat ik mn buikspieren kan zien. Daar vrijwel al mn vet op mn buik geconcentreerd zit is dat best frustrerend. Voor de rest zit t nl wel goed. Bij een vetmeting haalt mn buik het gemiddelde erg omhoog helaas. Als ik mn buik intrek is ie eigenlijk zoals ie zou moeten zijn. Maar ook met intrekken zie ik mn buikspieren (nog) niet. M'n doel is om ze voor de zomer van 2010 wel te zien.
Ik heb stackers geprobeerd maar dat had volgens metingen een averechts effect, waarschijnlijk at ik er te weinig bij. Dus nu weer gewoon volgens voedingsschema en cardio.
Na dik een jaar ben ik nog gemotiveerder geraakt als ik mn eigen fotos zie en jullie opmerkingen lees. Ik was nl altijd best iel en had vrijwel geen spieren. Ook behoorlijk afhangende schouders. Dat is nu volledig weg!

Begin pic ?
Je fysiek is niet echt in verhouding.
Je mist dikte op je rug en je armen mogen dikker.
Wel dikke schouders!

ziet er goed uit bradra! :eek:

Toch proberen benen erbij te trainen , chicken legs staat gewoon niet. Ik doe meestal beentraining en daarna mijn cardio ( lopen ). Of je cardio op rustdagen doen. Als je eenmaal ana het lopen bent dan voel je die spierpijn niet meer.

Onderarmen lopen ook klein beetje achter , wrist curls doen.

Maar het is zeker niet slecht :), iedereen heeft gewoon zo zijnwerkpunten.

Het punt is dat ik juist massa wil opbouwen... ik ben zoals gezegd van 78kg naar 71kg gegaan (en daarbij een hoop vet verloren en spieren gewonnen). Het mooiste zou zijn, restant vet kwijt raken en dan naar een kilo of 80/85 gaan terwijl ik laag in bf blijf. streven is rond de 12% ooit. Maar sinds ik eerst dat vet kwijt moet zit massa opbouwen er voorlopig niet in. 71kg vind ik bijzonder weinig nl bij 1.76m.

Hetgeen dat ik binnenkrijg aan eten is meestal eiwitrijk, dat verklaart misschien toch de spieropbouw al eet ik zeker 500kcal per dag onder balans.

Terug
Naar boven