Fitness Seller

vooruitgang squat

outofrating

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
84kg
Na 6 maanden gestopt te zijn ben ik nu ongeveer 5 weken weer begonnen. Voordat ik stopte kon ik alleen maar squatten in een smith. In de periode dat ik ben gestopt is er een squat rek in de ''health'' gym gekomen. Goede shit! Volgens mij ben ik hard omhoog gegaan, delen jullie dezelfde mening? Benen zijn in ieder geval al gegroeid.

Week 1:
40 kg x 12
55 kg x 10
60 kg x 8
65 kg x 6

Week 2:
60 kg x 10
65 kg x 10
65 kg x 8
70 kg x 6

Week 3:
60 kg x 10
70 kg x 10
70 kg x 8
75 kg x 8

Week 4:
70 kg x 8
75 kg x 10
75 kg x 10
80 kg x 8

Week 5:
70 kg x 10
80 kg x 10
80 kg x 8
70 kg x 10

Dit zijn trouwens parallel squats. Dieper ga ik niet, want dan kraakt mijn knie en ik leg meer de nadruk op quads in plaats van glutes. die is al vrij groot ;o

Laatst bewerkt:
20 kilo in 5 weken is inderdaad lekker;)

Je bent toch juist achteruiit gegaan van week 4 op 5 :p

• Topic Starter Topic Starter
haha, 70 x 10 moest 80 x 10 zijn! oplettend hoor

60 x 12
80 x 10
80 x 12
80 x 10

Volgende keer 85 kilo proberen!

Gaat goed :D Lekker door blijven gaan zo ;)

Sterk !

Ik zelf doe pas "de squat" omdat ik dacht dat bovenbenen trainen niet nodig was als ze van nature al echt groot en stevig zijn maar dat is onzin want trainen = trainen en niet halfbakken bezig zijn.

Zit nu in 3/4 weken op 90 kg = pr = parallel.

Voor een ieder die nog niet squat waar wacht je op ? Het is een echte monsteroefening. Je kijkt er eerst tegenop dan praktiserende zie je af en naderhand kun je de wereld aan !

Veel succes.

Precies. Ik zit nu ook op 90 kilo. Stang gaat al een beetje krom staan, hehe! Hoe zit het met de groei van je bovenbenen dan?

Vanochtend het volgende gedaan:
70 kg x 8
90 kg x 8
90 kg x 8
80 kg x 10
70 kg x 10

ik squat nu sinds kleine 5 maandjes ook serieus elke week en kzit nu op 70 kilo 8 reps ongeveer,
en mijn glutes zijn aaardig gegroeid en mag van mij wel ophoude met groeien, kwil meer nadruk leggen op quads zoals jouw, moet ik dan dus paralel gaan ipv heel diep?:D

ik squat nu sinds kleine 5 maandjes ook serieus elke week en kzit nu op 70 kilo 8 reps ongeveer,
en mijn glutes zijn aaardig gegroeid en mag van mij wel ophoude met groeien, kwil meer nadruk leggen op quads zoals jouw, moet ik dan dus paralel gaan ipv heel diep?:D
Ja, mijn ervaring is dat wel...

Als je parallel gaat, kun je ook veel meer gewicht aan. Als ik diepe squats moet doen zal ik ook niet verder komen dan jouw gewicht.

Als je parallel gaat, kun je ook veel meer gewicht aan. Als ik diepe squats moet doen zal ik ook niet verder komen dan jouw gewicht.

dan doe ik vanaf vanavond parallele squats :D even kijke hoe het aanvoelt, en maybe kan k dan 80 ipv 70:D

Inderdaad, de Squat lijkt eerst een nogal onnatuurlijke en vervelende oefening. Komt al snel verandering in als je hem doorkrijgt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik van mezelf genetisch nogal sterke benen/rug heb dus dat zal ook meespelen (na 4 weken trainen 110 x 3 op SQ (P) en 120 x 3 op DL). Quads worden langzamerhand wel bruut hard en broeken zitten strakker :o.

Inderdaad, de Squat lijkt eerst een nogal onnatuurlijke en vervelende oefening. Komt al snel verandering in als je hem doorkrijgt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik van mezelf genetisch nogal sterke benen/rug heb dus dat zal ook meespelen (na 4 weken trainen 110 x 3 op SQ (P) en 120 x 3 op DL). Quads worden langzamerhand wel bruut hard en broeken zitten strakker :o.
Met andere woorden: Check mijn snelle gains? ;)

Hoe is het gegaan met de squats GZHN? Ik heb laatst het volgende gedaan:

12 x 60
12 x 80
10 x 90
10 x 90
8 x 90

Hoeft helemaal niet.
Volgens mij is het juist zo, dat je meer kan squatten als je hamstrings op rek zijn, dit is bij mij onder parralel, als ik parralel ga squatten vind ik het zwaarder, omdat ik niet gebruik kan maken van de elastische werken van de hams.

Ja ik kan me vinden in de mening van leovinci.

Hoe gaat het met de squats beste topicopener ? Laatse posting van je training ziet er heeel goed uit man.

Ook lekker veel last van lopen+zitbeweging maken (schijten) ?
Vorige week moeten overslaan wegens zwaar weekend..
Ik zal voor de gein mijn setjes van gisteren neerzetten (par):

8*20
8*40
8*60
8*60
8*80
2*90

Exclusief BB a 10 kg.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie! Zit niet echt regelmatig op dit forum.

Maar de logica van jullie meningen klinken ook logisch in mijn oren, maar toch ondervind ik het anders.

Met de spierpijn valt het de laatste reuze mee, daarom ga ik vanaf nu een leg extension toevoegen aan mijn schema.

Wel mooi om te horen dat je met kapotte benen toch steeds weer opnieuw squat :)

Mijn laatste log is als volgt:

60 kg x 12
90 kg x 12
90 kg x 10
90 kg x 10
90 kg x 9

inclusief stang van 20 kg. Heb jij echt een stang van 10 kg?!

Volgende keer voorzichtig 100 kg proberen. Wat een mijlpaal.

Zit nu op 100 kg x 6. Zit al drie trainingen op dit level. Iemand tips?

Eten?

Squatten?

Dit zijn geen extra tips, maar voorwaarden.

Terug
Naar boven