MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh, heb er veel over gelezen op het net, maar ik geloof dat het een nederlandstalig stuk was over die leverkanker...

Dat zou al veel verklaren gezien het aantal experts ter zake in onze lage landen en wat ze allemaal uitkramen :p

---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

http://www.bonusan.nl/vademecum/betaine_anhydraat.html BC, zou dit een goed betaine supplement zijn? Misschien handig ipv je pro-antium shakes :P.

Ja, behalve dat pot pro-antium me nauwelijks 15 euro meer kost voor 100g met nog eens 200g creatine en 1.2kg eiwit :p Technisch gezien moet je betaine zowat kunnen krijgen voor iets meer dan de prijs van creatine.

Ik heb deze;
[Link niet meer beschikbaar]

is er iets van een tabel waar je kunt zien hoe schadelijk wat is? volgens mij denk ik te slecht over orals. en hoor jou vaak zeggen dat het op zich wel mee valt.

Of is dit puur kwestie van oral uitproberen en bloedwaardes controleren?

Ja, en rekening houdend met interindividuele variatie en feit dat mensen vaak al leverproblemen of een belaste lever hebben door andere dingen. Genoeg case studies van problemen, en ook in grotere cohorts zie je dat er mensen zijn die nauwelijks probs hebben, en mensen die vroegtijdig afhaken wegens te hoge leverwaarden.

Zo ook het superdrol verhaal. ondanks feit dat er gedocumenteerd geval is van iemand die het zoals beschreven gebruikte en met een levertransplantatie opgescheept zat, zijn er nu blijkbaar nog helden die het in grotere dosis en langer gebruiken zonder al te veel problemen. En ZO goed is het nu niet :p

Ik weet nog toen superdrol uitkwam dat vroege gebruikers me aanspraken over een report dat ik twee jaar eerder al over superdrol gedaan had, toen een kennis van me er gemaakt had en ik ze kon laten testen, en ik het toen al categoriseerde als droog, specifiek, matig product, iets sterker dan de gewone drostanolone en mij verweten dat het zoveel sterker was. Maar ja, dat waren uiteraard allemaal noobs die nooit iets gebruikt hadden, was letterlijk sterkste wat ze ooit gezien hadden. Zie je het dan in handen van mensen die al langer AAS gebruiken, dan hoor je plots een heel ander verhaal, dat al nauwer bij mijn eerste report aansluit. Maar het heeft letterlijk tot nu geduurd voor de waarheid de hype oversteeg. En zelfs dan. Kortom, niet het soort product waar je je leven voor wil riskeren.

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:23 ----------

Zouden ze daar echt nog mee durven afkomen op deze thread ? :p Dan vraag ik persoonlijk om ze ervan te smijten :p

---------- Toegevoegd om 23:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

Toch al de helft van de prijs, gaat al de goeie kant op :p

TMG is toch betaine, waar een paar maanden geleden zo'n interessante studie over was (was topic over met presentatie filmpje erin ook)?

Heb je cliffnotes over werking, aanbevolen dosis en eventuele timing? Of BC natuurlijk

Edit: oke ja is dus betaine lol, had de posts ervoor niet gelezen verder
Is inderdaad betaine, studie was van Jason Cholewa. Cliffs; voordelig m.b.t. lichaamscompositie. Ze gebruikten 2,5 gr per dag, 3 gr per dag komt beter uit i.v.m. die 1 gr tabs.

Betaine is een belangrijk organisch osmolyte, en daarnaast een methyl donor voor homocysteine om methionine te vormen. Methionine vormt vervolgens SAM, die een methyl donor is voor tal van reacties. Daarnaast spaart het ook wat choline, omdat je lichaam normaal gesproken ook wat betaine synthetiseert uit choline.

Is inderdaad betaine, studie was van Jason Cholewa. Cliffs; voordelig m.b.t. lichaamscompositie. Ze gebruikten 2,5 gr per dag, 3 gr per dag komt beter uit i.v.m. die 1 gr tabs.

Betaine is een belangrijk organisch osmolyte, en daarnaast een methyl donor voor homocysteine om methionine te vormen. Methionine vormt vervolgens SAM, die een methyl donor is voor tal van reacties. Daarnaast spaart het ook wat choline, omdat je lichaam normaal gesproken ook wat betaine synthetiseert uit choline.
Dank, denk dat ik het een kans ga geven vanaf maart (als ik dan weer fit ben tenminste ...)

Kan dan gewoon 's ochtends 3 gram nemen of is timing van enige invloed?

Dank, denk dat ik het een kans ga geven vanaf maart (als ik dan weer fit ben tenminste ...)

Kan dan gewoon 's ochtends 3 gram nemen of is timing van enige invloed?
Goeie vraag, weet ik eigenlijk niet. Zelf verspreid ik het ruim over de dag, in de studie van Cholewa werd ook tweemaal 1,25 gr verspreid over de dag gedoseerd.

BC, dankje weer voor de mooie uitleg ;)

Had ik ook toen ik net bezig was met T3, schijten als een beer en ook toen ik het ff niet meer nam. Trok bij mij heel gauw weg.

Van andere orals als Winny en Var krijg ik daarentegen echt ****ing last van m'n darmen, hele dag gas horen borrelen enzo, gevoel hebben alsof je echt een bolus van het formaat als die van een olifant moet leggen en dan niks zien gebeuren :P Geen orals meer voor mij om die reden.

Merkte je ook een toename in eetlust terwijl je T3 gebruikte?

1. Hoe komt het dat meeste kuurschemas universele regels hebben a la 500 mg test enanthate per week en geen dosissen aanraden die meer individu gebonden is, zoals 3,5 mg test per kg lichaamsgewicht vb

en
2. kan jij mij grootschalige (recente?) reviews aanraden die de effecten van test, tren, winny (ergo meest courant gebruikte middelen) weergeeft voor bodybuilding doeleinden. Of bepaalde auteurs dat ik zeker moet checken als een gerespecteerd expert in de field.

thx

1. Hoe komt het dat meeste kuurschemas universele regels hebben a la 500 mg test enanthate per week en geen dosissen aanraden die meer individu gebonden is, zoals 3,5 mg test per kg lichaamsgewicht vb

Omdat het mijn stelligste mening is dat je pas aan AAS begint als je dicht tegenaan een natuurlijke limiet zit, en dat ventjes van 66 kg en 1m85 geen AAS nodig hebben, en dat mannen die dat stadium al ver voorbij zijn, meestal ook al progressief meer gaan gebruiken. Het soort mensen dat in mijn opinie dus een eerste kuur doet zit dus op een gelijkaardig niveau.

Daarnaast, zoals ik al DUIZEND maal gezegd heb, is het een referentie waarde. Dus zonder een vaste dosis, is er weinig referentie aan.

en
2. kan jij mij grootschalige (recente?) reviews aanraden die de effecten van test, tren, winny (ergo meest courant gebruikte middelen) weergeeft voor bodybuilding doeleinden. Of bepaalde auteurs dat ik zeker moet checken als een gerespecteerd expert in de field.

Want jij denkt dat er een groot wetenschappelijk veld is met pharma-backing dat zich constant bezighoud met de laatste updates over AAS, waarvan het merendeel al jaren niet meer klinisch in mensen gebruikt wordt ? Helaas zit je hier wat beperkt tot de laatste nieuwe informatie over androgenen in het algemeen (gelukkig is dat ook voor 90% het complete verhaal van AAS), veel broscience, veel onzin, en dan mensen zoals ik die er proberen een objectief geheel uit te halen.

Ga ik die maar eens aanschaffen:), GetXXL of BC ik heb nog een vraag over hCG, hier een aantal posts van jullie:

- Laat je HCG lopen tot zeker 2 weken na de kuur, en begin je anti-e onmiddelijk na de kuur voor toch zeker een 6tal weken.

- Ook mijn advies m.b.t. hCG zo'n beetje; hCG door laten lopen t/m eerste week nakuur, wanneer gebruik van een SERM de gonadotrofines alweer op peil heeft.

Tot wanneer moet je de hCG nu precies door laten lopen? Je gebruikt je SERM bij bijvoorbeeld test-e en primo-e ongeveer 14 dagen na je laatste inject, correct? Daarnaast lees ik dat velen de hCG 5 dagen voor de SERM staken omdat hCG ook zou onderdrukken, maar je kan hCG dus makkelijk nog langer dan 14 dagen na je laatste injectie door laten lopen?

Ga ik die maar eens aanschaffen:), GetXXL of BC ik heb nog een vraag over hCG, hier een aantal posts van jullie:

- Laat je HCG lopen tot zeker 2 weken na de kuur, en begin je anti-e onmiddelijk na de kuur voor toch zeker een 6tal weken.

- Ook mijn advies m.b.t. hCG zo'n beetje; hCG door laten lopen t/m eerste week nakuur, wanneer gebruik van een SERM de gonadotrofines alweer op peil heeft.

Tot wanneer moet je de hCG nu precies door laten lopen? Je gebruikt je SERM bij bijvoorbeeld test-e en primo-e ongeveer 14 dagen na je laatste inject, correct? Daarnaast lees ik dat velen de hCG 5 dagen voor de SERM staken omdat hCG ook zou onderdrukken, maar je kan hCG dus makkelijk nog langer dan 14 dagen na je laatste injectie door laten lopen?

Kijk bij leerzame topics en lees het hcg verhaal van XXL... De t*ring hey

---------- Toegevoegd om 09:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:21 ----------

is er iets van een tabel waar je kunt zien hoe schadelijk wat is? volgens mij denk ik te slecht over orals. en hoor jou vaak zeggen dat het op zich wel mee valt.

Of is dit puur kwestie van oral uitproberen en bloedwaardes controleren?

Ik ben het uit hobby/interesse gaan checken. Mijn leverwaarden waren verhoogd maar na 3 weken waren ze weer normaal ;) maar is natuurlijk persoons verschillend

Kunnen AAS helpen bij het sneller herstellen van verkoudheid of griep?

Hey BC,

Ik heb onlangs bloed laten trekken en mijn vit B12 was 618 ng/L terwijl de grens tussen 145 - 0 ng/L ligt. Dit komt deels doordat ik hoog in eiwitten zit: mijn eetschema is berekend op 20 EN% eiwitten. Heeft een B12 injectie IM dan nog wel nut?

Hey BC,

Ik heb onlangs bloed laten trekken en mijn vit B12 was 618 ng/L terwijl de grens tussen 145 - 0 ng/L ligt. Dit komt deels doordat ik hoog in eiwitten zit: mijn eetschema is berekend op 20 EN% eiwitten. Heeft een B12 injectie IM dan nog wel nut?

nee waarschijnlijk niet zo heel veel :p vooral dat vitaminen en mineralen pas in bloed opstapelen als ze in weefsels niet gebruikt kunnen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven