Ik zou niet zo snel oordelen. toen ik begon mensen op topniveau (internationale wedstrijden) te begeleiden was ik ook amper 21-22, had ik ook geen praktijkervaring met AAS etc. Heb toen het geluk gehad dat ik door mijn positie bij BB.com direct kon beginnen topathleten trainen, mensen die ik met men theoretische kennis het best kon vooruit helpen, omdat ik ze niet moest motiveren, ervan op aan kon dat ze zouden doen wat ze moesten doen etc. Ik had het toen mogelijk mss moeilijker gehad met een beginnertje te beginnen trainen van nul af aan dan nu. Ik kan je garanderen dat ik toen al meeste trainers "met ervaring" ruim achter me liet omdat alles toen nog voornamelijk broscience was en ik een van de weinige was die met "science" bezig was.
GetXXL is minstens van mijn niveau toen ik zijn leeftijd had, en tijd zal het uitwijzen, mogelijk zelfs beter. Hij vertrekt van minder achtergrond, is een hele sterke autodidact en hij zet nog meer de puntjes op de i en haalt nu al dit niveau. Ik denk dat hij hierin alleen beperkt is in hoe ruim hij zijn visie wil zien en de tijd die hij erin wil steken. Als hij een echt brede interesse neemt en de tijd om alles uit te spitten dan denk ik niet dat er veel zijn die zouden kunnen wat hij kan.
Ervaring is zeker het grootste verschil tussen ons nu, maar dan mss niet zozeer de praktijkervaring (ik denk dat je die wel snel oppikt, het is meer een kwestie van het eens te doen en te weten wat het is, de nodige conclusies te trekken etc) maar gewoon het feit dat ik op dit punt meer vergeten ben dan hij nu weet, enkel en alleen omdat ik er al 10 jaar langer mee bezig ben. Ben er zeker van als hij wil dat hij me tegen die tijd ruim overtreft. Enige voordeel dat ik mezelf ondanks alles geef is dat ik wel nog steeds beter kan schrijven dan hem