XXL Nutrition

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
liter melk is 1000 kcal ongeveer?

Stats zijn al wat outdated, ik sta nu op zo'n 96 kg :p Ben heel lang clean geweest ik. Ook clean een wedstrijd gedaan. Doe ik dus niet meer :p Maar mijn dagelijkse intake buiten een cut is zoiets :

7.30 : 40g whey in 500g melk, stuk protein cheesecake
10.30 : Liter melk
12.30 : Twee sneden gehaktbrood met een 250g rijst (bevatten beiden wel wat smaak ;))
15.00 : 1 liter melk
17.30 : Variatie charcuterie, meestal wat ik thuis voorhanden heb, snelle preworkout maaltijd
Tijdens training : 1 liter melk
19.30 a 20u : 500mg melk met scoop pro-antium
21.00 : Maaltijd met vlees, groenten, rijst/quinoa/couscous (enige maaltijd die ik doorgaans met men vrouw deel)
23.00 : halve pot platte kaas (soms met wat whey in voor smaak)

Je merkt de rode draad al zo'n beetje :p

Heerlijk!Ik ga es kijken wat het bij mij doet,heb moeite om kcal op te hogen maar een litertje melk tik ik ook zo weg.
Verder neem je dus geen bcaa,caseine en je zit dus niet zo hoog in vetten?

krijg je geen last van acne met zo veel melk?

met zoveel melk slaap ik lekker.
na een glas chocomel ga ik meestal al KO :D

@Big Cat
Wat zijn de voordelen van een maaltijd tijdens de training (1 liter melk)? Merk je dat je sneller herstelt tussen de sets etc? Wat is precies de gedachte erachter?

Heerlijk!Ik ga es kijken wat het bij mij doet,heb moeite om kcal op te hogen maar een litertje melk tik ik ook zo weg.
Verder neem je dus geen bcaa,caseine en je zit dus niet zo hoog in vetten?

Tgoh, voornamelijk het vet uit vlees en melk. Dat is gemiddeld denk ik.

BCAA's zijn een waste of money, research heeft al aangetoond dat free form amino's weinig doen, nog alleen, nog in combinatie met intacte eiwitten. Uit 200g hoogwaardige eiwitten per dag haal je doorgaans 30g BCAA's.

Caseine gebruik ik wel eens, maar niet zoveel omdat het moeilijk werken is er mee. Geeft dikke shakes die je snel beu wordt. Ik maak er vaak wel eens pudding van, als alternatief voor platte kaas. van supps houd ik het op zinc (250mg per dag voor mijn gewicht), B-vitamientje, creatine, betaine.

---------- Toegevoegd om 15:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------

@Big Cat
Wat zijn de voordelen van een maaltijd tijdens de training (1 liter melk)? Merk je dat je sneller herstelt tussen de sets etc? Wat is precies de gedachte erachter?

Ik heb veel dorst als ik train, en dan denk ik, waarom water, waar ik niet gek op ben, als ik er wat extra cals en eiwit kan bijkappen ;) Als je eet voor en na je training, denk ik weinig specifiek nut als het je ding niet is. Vroeger nam ik wel eens shakes mee, maar die stomme bekers gaan soms open, en dan is al men gerief nat en vannille-achtig :p

---------- Toegevoegd om 15:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:45 ----------

krijg je geen last van acne met zo veel melk?

Zul je voor jezelf moeten zien. Ik heb er in elk geval geen last van.

Momenteel gebruik ik Coleman Pro Antium, omdat die men dagelijkse hoeveelheid betaine en creatine bevat, en lekker is ;) Maar een betaine poeder op zich zou wel een interessant supplement zijn.

Zit toch helemaal geen betaine in? Of kijk ik erover ???

Voor mijn betaine neem ik Amino1 van MP. Sipt lekker weg tijdens het trainen :)

Ja, op het label wel, op de nutrition label niet ???

k67wh.png

niet zo handig om vetten (melk) te nemen tijdens en na de training.. vertraagd alleen maar de opname van de simpele carbs.

niet zo handig om vetten (melk) te nemen tijdens en na de training.. vertraagd alleen maar de opname van de simpele carbs.

Opname van lactose is op zich al vertraagd, de glucose komt veel langzamer vrij dan voor meeste suikers. En zit dan al maaltijd in me, op dat moment zou ik geen enkel glycogeen tekort mogen hebben.

Jij gelooft dus niet in het hele 'no carbs preworkout blabla'? Ben het nu aan het proberen, beetje a la Seeker.

Jij gelooft dus niet in het hele 'no carbs preworkout blabla'? Ben het nu aan het proberen, beetje a la Seeker.

Ik versta niet dat mensen zo bang zijn van carbs :p Zolang je clean eat, en daarmee bedoel ik vers, afgewisseld, goede vetbalans en geen simpele suikers, kun je eigenlijk eten wat je wil.

Ik versta niet dat mensen zo bang zijn van carbs :p Zolang je clean eat, en daarmee bedoel ik vers, afgewisseld, goede vetbalans en geen simpele suikers, kun je eigenlijk eten wat je wil.
Sorry hoor misschien ben ik noob maar is lactose dan geen simpele suiker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven