MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bigcat heb jij enig idee of er lab's zijn waar je zelfstandig je bloed kunt laten testen aan de hand van een lijstje dat je getest wilt hebben tegen een vergoeding?

Of zou je deze lab's dan persoonlijk moeten benaderen?

Bigcat heb jij enig idee of er lab's zijn waar je zelfstandig je bloed kunt laten testen aan de hand van een lijstje dat je getest wilt hebben tegen een vergoeding?

Of zou je deze lab's dan persoonlijk moeten benaderen?

Nee, helaas, nooit gecheckt eigenlijk. Laboranten in de medische richting zijn geschoold in het afnemen van bloed, dus het is best mogelijk dat die kans bestaat. Die labo's draaien ook geen gigantische winsten (weet ik van collega's in die branche die niet echt goed betaald worden) dus het kan zeker de moeite zijn het daar even na te vragen.

Nee, helaas, nooit gecheckt eigenlijk. Laboranten in de medische richting zijn geschoold in het afnemen van bloed, dus het is best mogelijk dat die kans bestaat. Die labo's draaien ook geen gigantische winsten (weet ik van collega's in die branche die niet echt goed betaald worden) dus het kan zeker de moeite zijn het daar even na te vragen.
bedankt. dan maar beginnen met het plat bombarderen van mails naar klinisch-chemische lab's

bedankt. dan maar beginnen met het plat bombarderen van mails naar klinisch-chemische lab's

Doe je resultaten even delen ook :)
Gezien mijn enorm hoge eigen risico (vrijwillig) betaal ik wss liever direct aan een labo indien mogelijk.

Doe je resultaten even delen ook :)
Gezien mijn enorm hoge eigen risico (vrijwillig) betaal ik wss liever direct aan een labo indien mogelijk.

Waarom, als het bij zo'n lab net zo duur is als bij de arts betaal ik liever met m'n eigen risico. Stel dat je je poot breekt betaal je dan alweer een stuk minder eigen risico :P

Waarom, als het bij zo'n lab net zo duur is als bij de arts betaal ik liever met m'n eigen risico. Stel dat je je poot breekt betaal je dan alweer een stuk minder eigen risico :P

Omdat ik denk dat het wel goedkoper kan namelijk ;)

Omdat ik denk dat het wel goedkoper kan namelijk ;)

Dat zou altijd mooi zijn uiteraard. M'n huisarts wil niet meewerken aan bloedtesten, beetje jammer. Heb 't nu 2 keer via zo'n site gedaan maar vind het heel eerlijk niks om zelf bloed te trekken.

Ik weet in ieder geval dat er eentje zat in het UMC in Utrecht waarbij dit kon. Je kon gewoon 'n formuliertje van ze krijgen (of zelf thuis uitprinten), en aanvinken wat je getest wou hebben. De kosten stonden er ook per bloedwaarde direct naast op het formulier. Dit was http://servicelabs.nl, maar ik zie dat die website het niet meer doet (vorige maand deed ie het wel).

Dat zal hoogst persoonlijk zijn, maar relatief weinig afhangen van of je on of off cycle bent. Als je on bent kan je doorgaans wat meer carbs tolereren, maar dat maakt het daarom nog niet noodzakelijk de beste keuze. Zorg dat je eerst en vooral bij beiden voldoende eiwit hebt (2g/kg lichaamsgewicht), en als je cut kan hoger zeker geen kwaad want hogere diet-induced energy expenditure en meer gevuld. Voor de meeste mensen zul je een stuk lager in carbs gaan zitten op een cut, maar in tegenstelling tot wat je soms ziet kan je je carbs best niet te laag zetten : je energie gaat crashen. Maar ikzelf bv ga beter op iets minder vet en wat meer koolhydraten, dus het blijft wat zoeken.

2gram/kg on cycle? vaak zie je toch een stuk hoger worden aangeraden? Dus volgens zou heb je on evenveel eiwtten nodig als off voor maximale gains?

testjegezondheind.nl / check-u.nl kun je ook alles laten testen als je maar betaalt

Ik weet in ieder geval dat er eentje zat in het UMC in Utrecht waarbij dit kon. Je kon gewoon 'n formuliertje van ze krijgen (of zelf thuis uitprinten), en aanvinken wat je getest wou hebben. De kosten stonden er ook per bloedwaarde direct naast op het formulier. Dit was http://servicelabs.nl, maar ik zie dat die website het niet meer doet (vorige maand deed ie het wel).
Domein staat nog steeds onder houder Stichting Servicelabs dus ik vermoed wat downtime door bijvoorbeeld een nieuwe website

@BigCat,

Heeft HCG uberhaupt nog nut wanneer HMG beschikbaar is? Even los van het feit dat het vrij kostbaar is om dat je hele kuur door te laten lopen. Zo ja, bij welke dosering? Ik lees veelal 3x25iu p/week (halfwaardetijd van circa 36uur).

Laatst bewerkt:
testjegezondheind.nl / check-u.nl kun je ook alles laten testen als je maar betaalt

@BigCat,

Heeft HCG uberhaupt nog nut wanneer HMG beschikbaar is? Even los van het feit dat het vrij kostbaar is om dat je hele kuur door te laten lopen. Zo ja, bij welke dosering? Ik lees veelal 3x25iu p/week (halfwaardetijd van circa 36uur).

HCG heeft meer nut dan HMG, waar het absolute nut nog niet eens echt van bewezen is.

HCG heeft meer nut dan HMG, waar het absolute nut nog niet eens echt van bewezen is.

Kun je dat eens kort uitleggen? Van wat ik ervan begrijp imiteert HCG het lichaamseigen LH waarbij HMG het lichaamseigen LH en FSH verhoogt (en hierbij dus vermoedelijk niets onderdrukt -- al is dit meer forumpraat dan dat ik er een echte bron van kan vinden).

Kun je dat eens kort uitleggen? Van wat ik ervan begrijp imiteert HCG het lichaamseigen LH waarbij HMG het lichaamseigen LH en FSH verhoogt (en hierbij dus vermoedelijk niets onderdrukt -- al is dit meer forumpraat dan dat ik er een echte bron van kan vinden).

HMG bevat ook gewoon recombinante FSH en LH, het stimuleert dus niks lichaamseigen. Wat ik bedoel is dat als je HCG zet in voldoende dosis, dat er weinig aantoonbaar nut is om er nog HMG bij te zetten. Zeker als je de prijs in verhouding neemt.

HMG kan weliswaar even nuttig zijn als HCG, maar dan moet je veel hogere dosissen gaan nemen, en met de kost van het product, blijft HCG momenteel gewoon de betere optie.

beste Big Cat 2 vraagjes

-asperine nemen bij (hoge dosis) boldenone raadzaam of niet?

-raad jij een geavanceerde gebruiker aan die regelmatig kuurt om eens per jaar/ half jaar een hartfilmpje/cardiogram te laten maken, en hoe denk jij over hart/vaatziekten bij gebruik?

-asperine nemen bij (hoge dosis) boldenone raadzaam of niet?

COX inhibitors remmen de hypertrofische adaptatie aan training. Geen goed idee dus. COX-remmers alleen gebruiken wanneer strikt noodzakelijk en niet voor of na de training. Als je ze moet nemen, sla je best je training over.

Kreeg interessante vraag hierover op GH15 vandaag, waarom mensen zich daar altijd zorgen over maken bij boldenone, maar niet bij pakweg anadrol, dat er om bekend staat een 5 maal sterker effect te hebben dan testosterone op productie van RBC. En zoals eerder aangegeven, als je hematocriet te hoog staat is bloedgeven de verstandige optie.

-raad jij een geavanceerde gebruiker aan die regelmatig kuurt om eens per jaar/ half jaar een hartfilmpje/cardiogram te laten maken, en hoe denk jij over hart/vaatziekten bij gebruik?

Goh, over de frequentie wil ik me niet uitspreken, maar zeker voor je begint, een jaar later en dan zie je nog wel verder. Ik denk je op een echo weinig gaat zien, structureel hebben AAS niet zoveel effect. Kunnen wel bijdragen tot linkerventrikelhypertrofie, maar uit zichzelf zullen ze het niet echt veroorzaken. Als je frequent GH of hoge dosis T3 gebruikt zou ik me daar al een stuk meer zorgen om maken. Dan lijkt jaarlijkse controle wel raadzaam. De hartproblemen bij AAS komen voort uit hun invloed op de cholesterol (hogere totaal cholesterol en LDL, lagere HDL, vooral dat laatste is een risicofactor), bloeddruk en hematocriet. Die factoren wat monitoren zal de meeste problemen voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven