Fitness Seller

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Big cat
Stel ik zit aan de TRT en ik wil kinderen kweken hoelang moet ik dan aan de hcg op welke doseringen en hoe zeker ben ik dan van de zaak dat ik geen kinderen krijg met een handicap?

Ik heb zelf geen verschil gemerkt tussen wat ik eerst deed en aangeraden kreeg door de internist dr de Ronde

Dit deed ik (en doe ik nu weer):
2x 500iu hcg per week
3x 75iu hmg per week

Hij raadde me aan om 2x 1500iu hcg per week te pakken en daar werd de zaadproductie hoger van maar het percentage goed zaadcellen was lager waardoor ik op ongeveer dezelfde VCM score uitkwam.
VCM score is wat er overblijft aan goed zaadcellen. (kreeg wel flink veel vocht en pseudo gyno)

Je kan geen gehandicapte kinderen krijgen door AAS of HCG gebruik.
Mislukte zaadcellen komen in eerste instantie niet als eerste aan bij de eicel en als dat wel gebeurt wordt het afgestoten.

Die was niet serieus bedoeld maar je weet wat ik bedoel ;)

Ik denk dat crimekillah ook serieus was.
Kweken -> IVF
maken -> nken

Ik ga me eens inlezen over hmg, daar weet ik nog helemaal niks over
Thx :D

Ben hier redelijk nieuw maar wou aan BigCat het volgende vragen, als er topics zijn mijn excuses ervoor maar kon niks vinden.

Als een persoon voor een lange tijd sterioden gebruikt (jaar +) en heeft dus sinds week 1 HCG bij laten lopen, hoe zal de PCT of herstelperiode verlopen?

Zodra androgeen onder de minimum limiet voor testosterone valt (hangt af van dosis en duur van werking) zal GnRH en LH/FSH weer op gang komen en moet je nagenoeg onmiddelijk weer een normaal volume test produceren. Duur van effectief herstel zal uiteraard varieren, maar dip is hier het meest beperkt omdat je direct weer normaal volume test zal produceren.

En wat ik uiteindelijk wou vragen, kan je voor ''altijd'' on en prima genezen als je er HCG sinds week 1 en heel je kuur mee laat lopen?

Alvast bedankt

Ja, in normale omstandigheden wel.

---------- Toegevoegd om 08:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:41 ----------

Beste BC,

In aanloop naar een wedstrijd wat adviseer je dan mbt inname zink, met name de laatste weken?

Ik bouw men zink al redelijk vroeg af, vanaf week 12, zodat ik in week 4 gene meer neem.

(had je ook een prive bericht gestuurd over diuretica protocol, hoop dat je tijd kan vinden om deze te beantwoorden)

Gr. PCT

Ja, ik loop hopeloos achter momenteel, zijn lastige paar maanden geweest voor mij.

---------- Toegevoegd om 09:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:44 ----------

Big cat
Stel ik zit aan de TRT en ik wil kinderen kweken hoelang moet ik dan aan de hcg op welke doseringen en hoe zeker ben ik dan van de zaak dat ik geen kinderen krijg met een handicap?

Testoflesje heeft hier wel voldoende accuraat op geantwoord, maar in het kort, zolang je androgenen in je lijf hebt moet je HCG gebruiken, telkens 2x500-750IU per week (de dosis die je best toelaat je testiculaire massa te behouden). En om reden die testo aanhaalde zero kans op gehandicapte kinderen (althans van HCG gebruik, je genen en die van je vrouw/vriendin ken ik uiteraard niet). Daarnaast is zodra je met alles stopt, al dan niet tijdelijk, normaliseert het sperma zich weer compleet ook.

is er geen sticky over het gebruik van HCG ??

jawel

Misschien een domme vraag maar waarom zou je HCG tijdens een jarenlange blast en cruise vanaf dag 1 mee laten lopen en niet pas beginnen als je weet dat je over een tijd off gaat oid?

Is er anders kans dat je niet meer herstelt?

Misschien een domme vraag maar waarom zou je HCG tijdens een jarenlange blast en cruise vanaf dag 1 mee laten lopen en niet pas beginnen als je weet dat je over een tijd off gaat oid?

Nee, maar zal stuk meer voeten in de aarde hebben om gekrompen testikels weer op voldoende grootte te krijgen, meestal een protocol met afbouwende stootdosissen voor een maand of 4. De reden voor de HCG is enkel het voorkomen van testiculaire atrofie, en die blijkt de grootste bottleneck in herstel te zijn. Daarnaast zal een grootte meerderheid zijn vruchtbaarheid gedeeltelijk of geheel behouden door het continue gebruik van HCG, waardoor ze eigenlijk niet eens off moeten.

Omdat wat niet plat ligt ook niet opgebouwd hoeft te worden. Ik vind mijn vergelijking met een boom nog altijd mooi, als de boom niet omflikkert hoef je 'm ook niet weer overeind te zetten. Verder vinden sommige gasten dat 't er niet uitziet, zo'n set kleine balletjes :P

Zelf zet ik 't ook niet meer sinds ik weet dat ik voorlopig niet off wil.

Omdat wat niet plat ligt ook niet opgebouwd hoeft te worden. Ik vind mijn vergelijking met een boom nog altijd mooi, als de boom niet omflikkert hoef je 'm ook niet weer overeind te zetten. Verder vinden sommige gasten dat 't er niet uitziet, zo'n set kleine balletjes :P

Zelf zet ik 't ook niet meer sinds ik weet dat ik voorlopig niet off wil.

Hehe mijn vriendin schrok zich toen rot :P Ze zei waar zijn je ballen:o

Big cat, op een Engelstalig forum kwam ik een post tegen waarin een member aanhaalde dat je een groot voorstander was van superdrol om te cutten.

Kun je dat even toelichten waarom je het er zo geschikt voor vindt?

En wat vind je van de shutdown? Is die echt zo zwaar al beweerd wordt? Dat lijkt me nogal sterk voor aas die niet kan aromatiseren en geen 19-nor eigenschappen heeft.

Big cat, op een Engelstalig forum kwam ik een post tegen waarin een member aanhaalde dat je een groot voorstander was van superdrol om te cutten.

Kun je dat even toelichten waarom je het er zo geschikt voor vindt?

Is niet echt mijn mening. Is wel zo dat ik het doorgaans alleen zou gebruiken in cut of als bodyfat erg laag is, maar ik ben geen extreme voorstander van orals in het algemeen, en superdrol is enigzins beperkt in gebruik door zen toxiciteit.

En wat vind je van de shutdown? Is die echt zo zwaar al beweerd wordt? Dat lijkt me nogal sterk voor aas die niet kan aromatiseren en geen 19-nor eigenschappen heeft.

Ja maar het is behoorlijk potent. Maar shutdown is doorgaans niet iets waar ik me druk om maak omdat elk effectief protocol met gelijk welke producten sowieso bijna volledige shutdown zal geven. Daar dient HCG voor als je nog off komt ...

Is niet echt mijn mening. Is wel zo dat ik het doorgaans alleen zou gebruiken in cut of als bodyfat erg laag is, maar ik ben geen extreme voorstander van orals in het algemeen, en superdrol is enigzins beperkt in gebruik door zen toxiciteit.

Ja maar het is behoorlijk potent. Maar shutdown is doorgaans niet iets waar ik me druk om maak omdat elk effectief protocol met gelijk welke producten sowieso bijna volledige shutdown zal geven. Daar dient HCG voor als je nog off komt ...

Welk middel zou je buiten tren het beste in de cut vinden om je massa te behouden?

Welk middel zou je buiten tren het beste in de cut vinden om je massa te behouden?

Hogere dosis boldenone en testosterone tot op de dosis die voor jou geen probs geeft met water (voor sommigen is dat al 250, anderen kunnen gerust een gram aan zonder probs). Als je goeie hebt en kost is geen bezwaar, hogere dosis primo. Masteron ook zeker, maar uiteraard niet al primair middel.

Maar tren, zoals je zegt, blijft eerste keus.

Nooit meer tren voor mij, wat voel ik me daar klote op.. Een gram primo dan maar eens proberen. Hopen dat ik goede primo heb

Bigcat, jij zegt altijd dat gyno en estrogen sides het gevolg zijn van een te lage androgeen/oestrogeen ratio. Nu weet ik dat je, wanneer je een androgeen zoals mast of primo naast je test zet (stel: je gaat uit van 500 mg. test als basis), die een grote affiniteit hebben voor het aromatase enzym, en daardoor oestrogeen verminderen. Maar hoe kan het eigenlijk dat je wanneer je méér test zet (bijv: 750 mg. test, bij 400 mg. mast), je minder kans hebt op oestrogene bijwerkingen zoals gyno en vocht- en waterretentie?

Als jouw stelling dus correct is, zou ik minder oestrogene side's hebben op bijvoorbeeld 750 mg. test met 400 mg. mast, dan op 500 mg. test met 400 mg. mast. Maar meer test betekent toch juist meer oestrogeen, dus dan zou het toch wijzer zijn om de dosering mast te verhogen, en de dosering test te verminderen? ;)

Thx voor je antwoord, en voor je "comeback" hier op DBB. Wordt echt zéér gewaardeerd :)

Bigcat, jij zegt altijd dat gyno en estrogen sides het gevolg zijn van een te lage androgeen/oestrogeen ratio. Nu weet ik dat je, wanneer je een androgeen zoals mast of primo naast je test zet (stel: je gaat uit van 500 mg. test als basis), die een grote affiniteit hebben voor het aromatase enzym, en daardoor oestrogeen verminderen. Maar hoe kan het eigenlijk dat je wanneer je méér test zet (bijv: 750 mg. test, bij 400 mg. mast), je minder kans hebt op oestrogene bijwerkingen zoals gyno en vocht- en waterretentie?

Als jouw stelling dus correct is, zou ik minder oestrogene side's hebben op bijvoorbeeld 750 mg. test met 400 mg. mast, dan op 500 mg. test met 400 mg. mast. Maar meer test betekent toch juist meer oestrogeen, dus dan zou het toch wijzer zijn om de dosering mast te verhogen, en de dosering test te verminderen? ;)

Over welke het efficientst zal zijn kan ik me niet absoluut uitspreken, ook omdat het deels van de persoon afgangt (zeker wat betreft BF%), maar ze zullen inderdaad allebei het risico op gyno verminderen.

Ten eerste is er geen enkel bewijs om aan te nemen dat masteron of primo zouden estro verminderen of noemenswaardige binding hebben met aromatase. Dat is zo voor DHT, en in beperkte mate is er bewijs voor lichte anti-aromatase activiteit van mesterolone, maar geen enkele reden of bewijs om dat aan te nemen van drostanolone of methenolone. Dus dat speelt niet mee.

Als je nu X test neemt en hebt daar Y hoeveelheid estro voor dan heb je A:E ratio van X:Y. Wanneer je daarbij masteron of primo neemt dan gaat je X waarde omhoog, maar de E waarde niet, omdat ze niet aromatiseren, bijgevolg als A:E ratio stijgen. Tot daar neem ik aan dat je mee bent.
Stel dat je nu 2X test neemt, dan zal de toename in estrogeen echter niet 2Y zijn maar lager, omdat de omzetting niet lineair is, en zeker naarmate dosis vordert er minder aromatase beschikbaar is (zeker als BF laag is). Bijgevolg zal de A waarde sterker stijgen dan de E waarde en A:E waarde dus hoger liggen, ondanks het feit dat de absolute E waarde hoger zal zijn dan de oorspronkelijke Y.

Dat is dus wat ik ook wou aantonen, dat niet de absolute waarde van E belangrijk is (die kan hoger liggen en minder kans op gyno hebben, of lager liggen en meer kans op gyno hebben), maar de relatieve A:E waarde, of de verhouding van A op E, ongeacht hun absolute waarden.

Thx voor je antwoord, en voor je "comeback" hier op DBB. Wordt echt zéér gewaardeerd :)

Een comeback is het helaas nog niet, is wat lastig geweest laatste maanden en probeer al wat meer te doen, maar merk dat ik me nog steeds niet voor langere perioden me kan concentreren, of mezelf de discipline opleggen om aan een stuk een aantal mails of PBs te beantwoorden (haal er momenteel meestal eerst de interessantste uit, voor mij dan :p), en feit dat ik nu op dieet ben en men vrouw elk moment kan bevallen zal daar niet veel aan helpen :p Maar ik doe men best om er wat meer te zijn :p

wil je even je pm's checken Bigcat ,als je tijd hebt ,hebb je een bericht gestuurd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven