Fitness Seller

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over welke het efficientst zal zijn kan ik me niet absoluut uitspreken, ook omdat het deels van de persoon afgangt (zeker wat betreft BF%), maar ze zullen inderdaad allebei het risico op gyno verminderen.

Ten eerste is er geen enkel bewijs om aan te nemen dat masteron of primo zouden estro verminderen of noemenswaardige binding hebben met aromatase. Dat is zo voor DHT, en in beperkte mate is er bewijs voor lichte anti-aromatase activiteit van mesterolone, maar geen enkele reden of bewijs om dat aan te nemen van drostanolone of methenolone. Dus dat speelt niet mee.

Als je nu X test neemt en hebt daar Y hoeveelheid estro voor dan heb je A:E ratio van X:Y. Wanneer je daarbij masteron of primo neemt dan gaat je X waarde omhoog, maar de E waarde niet, omdat ze niet aromatiseren, bijgevolg als A:E ratio stijgen. Tot daar neem ik aan dat je mee bent.
Stel dat je nu 2X test neemt, dan zal de toename in estrogeen echter niet 2Y zijn maar lager, omdat de omzetting niet lineair is, en zeker naarmate dosis vordert er minder aromatase beschikbaar is (zeker als BF laag is). Bijgevolg zal de A waarde sterker stijgen dan de E waarde en A:E waarde dus hoger liggen, ondanks het feit dat de absolute E waarde hoger zal zijn dan de oorspronkelijke Y.

Dat is dus wat ik ook wou aantonen, dat niet de absolute waarde van E belangrijk is (die kan hoger liggen en minder kans op gyno hebben, of lager liggen en meer kans op gyno hebben), maar de relatieve A:E waarde, of de verhouding van A op E, ongeacht hun absolute waarden.

Een comeback is het helaas nog niet, is wat lastig geweest laatste maanden en probeer al wat meer te doen, maar merk dat ik me nog steeds niet voor langere perioden me kan concentreren, of mezelf de discipline opleggen om aan een stuk een aantal mails of PBs te beantwoorden (haal er momenteel meestal eerst de interessantste uit, voor mij dan :p), en feit dat ik nu op dieet ben en men vrouw elk moment kan bevallen zal daar niet veel aan helpen :p Maar ik doe men best om er wat meer te zijn :p

Bedankt voor je antwoord, erg helder! :) Fijn dat iemand zoals jij "self proclaimed experts" zoals Cools regelmatig corrigeert. Op welke wijze zorgen androgenen er dan voor dat je borst wordt beschermd voor oestrogeen sides? Want het hele forum neemt zowat nog aan dat mast-en primo een affiniteit hebben voor het aromatase enzym, waardoor de toetale hoeveelheid oestrogeen die uit aromatiserende middelen beperkt wordt.

Bedankt voor je antwoord, erg helder! :) Fijn dat iemand zoals jij "self proclaimed experts" zoals Cools regelmatig corrigeert. Op welke wijze zorgen androgenen er dan voor dat je borst wordt beschermd voor oestrogeen sides? Want het hele forum neemt zowat nog aan dat mast-en primo een affiniteit hebben voor het aromatase enzym, waardoor de toetale hoeveelheid oestrogeen die uit aromatiserende middelen beperkt wordt.
Zou het niet zo zeer beschermen noemen, het doet niet actief iets tegen oestrogeen (wellicht competitie van cofactoren, maar dat terzijde). Het komt simpelweg door binding van androgenen aan de androgeen receptor in borstweefsel en resulterend de genexpressie die vervolgens gemoduleerd worden door de androgeen receptor. Deze genexpressie veroorzaakt door de AR leidt namelijk tot remming van proliferatie en groei van het borstweefsel.

Simpel gezegd doen oestrogenen net het tegenovergestelde. Je kunt dan ook prima gyno krijgen bij een normaal niveau aan oestrogeen, in het geval dat de androgene activiteit laag is (dus bijv. te weinig testosteron).

Het komt dus neer op de verhouding van androgene activiteit tot oestrogene activiteit in het borstweefsel. Je kunt dan ook gyno terugzien bij mannen met een normaal oestrogeen niveau, maar verlaagd testosteron (verlaagde A:E ratio). Of bij mannen met een normaal oestrogeen en testosteron niveau, maar een verminderde androgeen gevoeligheid door een defect aan de androgeen receptor. Sterker nog, mutaties aan de AR (in het specifiek bijv. de 'CAG' herhalingen) zouden heel goed kunnen verklaren waarom de 1 wel gyno krijgt op hetzelfde spul waar een ander dit niet krijgt.

Het is dan ook een verkeerd denkbeeld dat je op 1 gr test een hogere kans op gyno hebt dan op bijv. 250 mg test, zoals Big Cat ook perfect aankaart. De hoeveelheid oestrogeen neemt niet lineair toe, maar loopt af. Je hebt dan dus met zo'n hogere dosering relatief meer androgeen dan oestrogeen. En dan nog het gegeven dat je SHBG wat meer zal dalen, wat resulteert in een gunstigere A:E ratio (SHBG bindt androgenen sterker dan oestrogeen).

Top dat je er weer bent! Kort vraagje: Wat is je mening over orals nemen pre workout en enkel orals nemen op trainingsdagen, uiteraard ook pre workout (+-5x per week)

Hoi Big cat ff vraagje ivm hgh, heb de stickies gelezen en eveneens een reeks van topics over het WANNEER zetten van hgh, moet eerlijk zeggen dat de meningen serieus uiteen lopen, vandaar men vraag; Ik ga hgh 5iu runnen en train altijd rond 14h na men werk, wanneer zou ik dan het beste de 5iu nemen??

Opslitsen in 2-2.5iu of 1*5iu?(5iu voor slapen gaan of pre workout...)

Zou het niet zo zeer beschermen noemen, het doet niet actief iets tegen oestrogeen (wellicht competitie van cofactoren, maar dat terzijde). Het komt simpelweg door binding van androgenen aan de androgeen receptor in borstweefsel en resulterend de genexpressie die vervolgens gemoduleerd worden door de androgeen receptor. Deze genexpressie veroorzaakt door de AR leidt namelijk tot remming van proliferatie en groei van het borstweefsel.

Simpel gezegd doen oestrogenen net het tegenovergestelde. Je kunt dan ook prima gyno krijgen bij een normaal niveau aan oestrogeen, in het geval dat de androgene activiteit laag is (dus bijv. te weinig testosteron).

Het komt dus neer op de verhouding van androgene activiteit tot oestrogene activiteit in het borstweefsel. Je kunt dan ook gyno terugzien bij mannen met een normaal oestrogeen niveau, maar verlaagd testosteron (verlaagde A:E ratio). Of bij mannen met een normaal oestrogeen en testosteron niveau, maar een verminderde androgeen gevoeligheid door een defect aan de androgeen receptor. Sterker nog, mutaties aan de AR (in het specifiek bijv. de 'CAG' herhalingen) zouden heel goed kunnen verklaren waarom de 1 wel gyno krijgt op hetzelfde spul waar een ander dit niet krijgt.

Het is dan ook een verkeerd denkbeeld dat je op 1 gr test een hogere kans op gyno hebt dan op bijv. 250 mg test, zoals Big Cat ook perfect aankaart. De hoeveelheid oestrogeen neemt niet lineair toe, maar loopt af. Je hebt dan dus met zo'n hogere dosering relatief meer androgeen dan oestrogeen. En dan nog het gegeven dat je SHBG wat meer zal dalen, wat resulteert in een gunstigere A:E ratio (SHBG bindt androgenen sterker dan oestrogeen).

Bedankt voor je verhelderende antwood, wordt echt zeer gewaardeerd. Een kuur met 600 mg. test, en 500 mg. mast E5D is dus in dat opzicht eerder aan te raden dan het gebruik van een sterke AI, terwijl je die vaak dus niet nodig blijkt te hebben? Nolva on-hand is uiteraard handig, mochten er problemen spelen.

Thx again voor de leerzame posts van jullie beiden! Jullie maken dit forum interessant ;)

Hoi Big cat ff vraagje ivm hgh, heb de stickies gelezen en eveneens een reeks van topics over het WANNEER zetten van hgh, moet eerlijk zeggen dat de meningen serieus uiteen lopen, vandaar men vraag; Ik ga hgh 5iu runnen en train altijd rond 14h na men werk, wanneer zou ik dan het beste de 5iu nemen??

Volgens mij maakt 't nog altijd niet heel erg veel uit maar ik zou persoonlijk als ik jou was direct bij 't opstaan ( ervan uitgaande dat je op tijd opstaat :P ) en direct post workout zetten.

Galen heeft het al heel mooi verwoord met uitzondering van feit dat het effect wel rechtstreeks is (verhinderen van proliferatie zal rechstreeks de threshold voor proliferatie door estrogenen verhogen, en het veroorzaakt ook rechtstreeks apoptose van die cellen).

---------- Toegevoegd om 06:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:50 ----------

Top dat je er weer bent! Kort vraagje: Wat is je mening over orals nemen pre workout en enkel orals nemen op trainingsdagen, uiteraard ook pre workout (+-5x per week)

Zal qua massa wel weinig effect hebben (maar goed, orals hebben doorgaans al minder effect op blijvende massa dan injects), maar zal wel extra pomp en als frequentie voldoende is, extra kracht geven, beetje als een effectievere pre-workout zonder het pep-effect ;) Sommige mensen halen daar voldoende voordeel uit om het inderdaad zo te gebruiken. Vooral dbol (slechts 30-40 mg uurtje voor training), epistane (60-100mg), superdrol (20mg) en zo lijken daar echt geschikt voor.

---------- Toegevoegd om 06:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:52 ----------

5Iu is natuurlijk net een randgeval, vanaf 6 zou ik het zeker opdelen, 4 absoluut niet, dus oordeel vooral zelf. Maar dan uiteraard enkel voor pharma grade spul. Als je UG neemt, dan mag je ervan uitgaan dat het effect een stuk minder is, en dan houd je het beter op een enkele dosis. Als je splitst, dan smorgens en savonds, verdelen met 12u tussen. Anders voor workout (versterkt ook pomp wel wat) of voor slapengaan (haalde ik toch precies iets meer voordeel uit, als vervanging van eigen GH dan vooral).

---------- Toegevoegd om 06:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:55 ----------

Bedankt voor je verhelderende antwood, wordt echt zeer gewaardeerd. Een kuur met 600 mg. test, en 500 mg. mast E5D is dus in dat opzicht eerder aan te raden dan het gebruik van een sterke AI, terwijl je die vaak dus niet nodig blijkt te hebben? Nolva on-hand is uiteraard handig, mochten er problemen spelen.

Thx again voor de leerzame posts van jullie beiden! Jullie maken dit forum interessant ;)

Absoluut, temeer omdat ik nog altijd meen, zelfs bij gebrek aan sluitend bewijs, dat niet-suicidale AI's de gevoeligheid voor estrogeen verhogen na gebruik, en je dus meer problemen veroorzaakt dan je eigenlijk gaat oplossen, terwijl er mss niet eens een probleem was.

Ik heb je vaak horen zeggen dat je vermoed dat niet-suicidale AI tijdens de kuur de gevoeligheid voor oestrogeen verhogen, ook al heb je hier geen wetenschappelijk bewijs voor vind ik het zeker plausibel in de praktijk. Maar als je een AI hebt gebruikt tijdens de kuur en waarschijnlijk gevoeliger bent geworden en je gaat weer kuren met aromatiserende middelen zou het dan zo kunnen zijn dat wanneer je juist geen AI meer neemt tijdens de kuur, maar een SERM zoals Nolvadex je geen last hebt van de oestrogeen sides door de Nolva en omdat je alleen de oestrogeen receptoren gedeeltelijk blokkeert terwijl er nog steeds een overtollig estrogeen circuleert in je lichaam er ook downregulatie plaats vind en je weer minder gevoelig wordt voor oestrogeen. Of gaat dit laatste niet op?

Ik heb je vaak horen zeggen dat je vermoed dat niet-suicidale AI tijdens de kuur de gevoeligheid voor oestrogeen verhogen, ook al heb je hier geen wetenschappelijk bewijs voor vind ik het zeker plausibel in de praktijk. Maar als je een AI hebt gebruikt tijdens de kuur en waarschijnlijk gevoeliger bent geworden en je gaat weer kuren met aromatiserende middelen zou het dan zo kunnen zijn dat wanneer je juist geen AI meer neemt tijdens de kuur, maar een SERM zoals Nolvadex je geen last hebt van de oestrogeen sides door de Nolva en omdat je alleen de oestrogeen receptoren gedeeltelijk blokkeert terwijl er nog steeds een overtollig estrogeen circuleert in je lichaam er ook downregulatie plaats vind en je weer minder gevoelig wordt voor oestrogeen. Of gaat dit laatste niet op?

Da's inderdaad de logica die je zou gaan toepassen, dat omdat het niet suicidaal is dat er mss een upregulatie van aromatase is en een teveel aan estrogeen na stoppen door extra aromatase die weer vrijkomt, maar niet alleen spreekt de weinige rechtstreeks beschikbare data dat tegen, de gevoeligheid lijkt te blijven duren op veel langere duur dan zou kunnen veroorzaakt worden door tijdelijke aanpassing van het equilibrium (maanden en jaren).

Dus 5iu UG, best gewoon voor het slapen gaan, is natuurlijk wel minder gedoe als opsplitsen!
Is 1ste maal hgh, dus rustig beginne. :D

Thx Mike voor de reactie, ga eerst even het idee van Big cat aanhouden en misschien wanneer ik hoger ga doseren uw manier eens proberen... ( bij het OP TIJD opstaan zou geen probleem zijn, sta altijd op om 04:30 .);)

Bedankt voor de reacties

Zodra androgeen onder de minimum limiet voor testosterone valt (hangt af van dosis en duur van werking) zal GnRH en LH/FSH weer op gang komen en moet je nagenoeg onmiddelijk weer een normaal volume test produceren. Duur van effectief herstel zal uiteraard varieren, maar dip is hier het meest beperkt omdat je direct weer normaal volume test zal produceren.

Ja, in normale omstandigheden wel.

---------- Toegevoegd om 08:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:41 ----------

Ik bouw men zink al redelijk vroeg af, vanaf week 12, zodat ik in week 4 gene meer neem.

Ja, ik loop hopeloos achter momenteel, zijn lastige paar maanden geweest voor mij.

---------- Toegevoegd om 09:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:44 ----------

Testoflesje heeft hier wel voldoende accuraat op geantwoord, maar in het kort, zolang je androgenen in je lijf hebt moet je HCG gebruiken, telkens 2x500-750IU per week (de dosis die je best toelaat je testiculaire massa te behouden). En om reden die testo aanhaalde zero kans op gehandicapte kinderen (althans van HCG gebruik, je genen en die van je vrouw/vriendin ken ik uiteraard niet). Daarnaast is zodra je met alles stopt, al dan niet tijdelijk, normaliseert het sperma zich weer compleet ook.

Dankjewel Bigcat, wat raad jij als nakuur aan als iemand dan vanaf week 1 al hcg liep lopen? Bij een langere kuur, 1 maand lang 20 mg nolvadex of wat langer met combinatie met clomid?

nog een vraagje over HGH
ik ben nog niet hersteld van mijn kuur en ben ongeduldig om met de volgende kuur te beginnen.
ik heb besloten om niet aan de TRT te gaan dus ik stel de kuur uit tot ik helemaal hersteld ben.
MAAR het blijkt dus dat ik nu gewoon aan de HGH kan gaan, ondertussen herstel, en er mee kan stoppen wanneer ik wil zonder terugval of dergelijke? dan zou ik nu dus gewoon een paar maanden aan de HGH kunnen gaan op 2,5iu per dag tot ik klaar ben voor mijn volgende kuur zonder nadelen?

nog een vraagje over HGH
ik ben nog niet hersteld van mijn kuur en ben ongeduldig om met de volgende kuur te beginnen.
ik heb besloten om niet aan de TRT te gaan dus ik stel de kuur uit tot ik helemaal hersteld ben.
MAAR het blijkt dus dat ik nu gewoon aan de HGH kan gaan, ondertussen herstel, en er mee kan stoppen wanneer ik wil zonder terugval of dergelijke? dan zou ik nu dus gewoon een paar maanden aan de HGH kunnen gaan op 2,5iu per dag tot ik klaar ben voor mijn volgende kuur zonder nadelen?

Waarom zou je op zo'n kleine dosis GH only willen gaan zitten? Dat gaat je echt 0 brengen behalve een legere portemonnee man, zwaar zonde imo.

Die vraag heb ik vaker gehoord :p maar ik zit momenteel niet lekker in m'n vel omdat ik off ben en door hgh zou ik me beter moeten voelen, dat even ten eerste.
Ik kan dan gelijk gaan cutten zonder vet aan te komen als ik per ongeluk iets teveel eet en niet te vergeten zal mijn libido ook omhoog moeten gaan bij zo'n kleine hoeveelheid. Ik heb al langer dan een jaar last van blessures en wie weet verhelpt de hgh dit een beetje. Ik wil nu tot 3 kitjes op zijn 2,5iu zetten gevolgd door een kuur van 7-8 weken, dan een bridge van 6 weken en dan weer cutten op een kuur van 16 weken. Bij week 1 van de bridge gebruik ik dan weer hgh en wie weet op een hogere dosering maar dat kan alleen door de praktijk laten bepalen :p ik ben erg voorzichtig met deze dingen

Die vraag heb ik vaker gehoord :p maar ik zit momenteel niet lekker in m'n vel omdat ik off ben en door hgh zou ik me beter moeten voelen, dat even ten eerste.
Ik kan dan gelijk gaan cutten zonder vet aan te komen als ik per ongeluk iets teveel eet en niet te vergeten zal mijn libido ook omhoog moeten gaan bij zo'n kleine hoeveelheid. Ik heb al langer dan een jaar last van blessures en wie weet verhelpt de hgh dit een beetje. Ik wil nu tot 3 kitjes op zijn 2,5iu zetten gevolgd door een kuur van 7-8 weken, dan een bridge van 6 weken en dan weer cutten op een kuur van 16 weken. Bij week 1 van de bridge gebruik ik dan weer hgh en wie weet op een hogere dosering maar dat kan alleen door de praktijk laten bepalen :p ik ben erg voorzichtig met deze dingen

Dus als ik je goed begrijp ga je op geen enkel moment HGH pakken terwijl je op redelijke dose AAS zit? Omgekeerde wereld imo maar oke.

Ff vanuit eigen ervaring, ik begon op GH in m'n cruise en merkte geen f**k van verhoging libido, 2.5 iu houd je echt niet zo ontzettend droog dat je constant pizza moet eten in je cut en ook qua gevoel ging ik me niet perse beter voelen. Ik begon ook op 2.5 iu Hyge. Heb ook nog nooit gehoord van dit soort effecten van GH ( beter libido, betere mood enzovoorts )

Jawel na mijn cruise heb ik een kuur van 1800mg aas + HGH is toch een redelijke hoeveelheid lijkt me..

Het is wel mijn eerste keer HGH niet te vergeten. Jij hebt hier al ervaring mee maar ik wil voor de eerste keer kijken hoe ik er op reageer :o beter te laag beginnen lijkt Me zo

Ik heb vernomen dat ik geen anabolen werking ga krijgen van 2,5 IU maar dat ik me wel beter zou voelen (persoonsgebonden) en dan ik minder snel vet zou aanzetten. Als je dit kan onkrachtigen hoor ik het graag van je. Gemoedstoestand en libido vind ik het belangrijkste ;)

Jawel na mijn cruise heb ik een kuur van 1800mg aas + HGH is toch een redelijke hoeveelheid lijkt me..

Het is wel mijn eerste keer HGH niet te vergeten. Jij hebt hier al ervaring mee maar ik wil voor de eerste keer kijken hoe ik er op reageer :o beter te laag beginnen lijkt Me zo

Ik heb vernomen dat ik geen anabolen werking ga krijgen van 2,5 IU maar dat ik me wel beter zou voelen (persoonsgebonden) en dan ik minder snel vet zou aanzetten. Als je dit kan onkrachtigen hoor ik het graag van je. Gemoedstoestand en libido vind ik het belangrijkste ;)

Ik heb ook nauwelijks ervaring met GH bro, m'n 1e keer was ook pas geleden op 2.5 iu Hyge waar ik een aantal weken op heb gezeten voor ik het verhoogde naar 3.3. Ik ervaarde 0 verhoging van libido maar zat dan ook gewoon op 375 TestE en gemoedstoestand veranderde bij mij ook niet. Nu ben ik daar ook niet zo gevoelig voor maar toch.

Oh dat verbaasd me.. Wat denk jij? Beginnen op 3iu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag over middelen zoals clomid/nolva
Ik heb anderhalf jaar TRT gedaan en ben sinds 3.5 maanden clean van alles.

De endo (dr de Ronde) heeft me vandaag gebeld en gezegd dat mn waarde nu 10.3 is ten opzichte van 6.6 zon 2 maanden geleden. De boel herstelt dus heel langzaam maar zeker. Hij wilt het nu zo laten en geen afspraken meer inplannen en de behandeling stoppen.

Hij wilt de boel laten herstellen op de manier dat het nu gaat. Op de vraag of een korte nakuur clomid het herstel zou bevorderen wist hij niet echt antwoord te geven, hij zei dat een nakuur met clomid de hypofyse wel weer platlegt en dat je misschien weer lager eindigt zodra je nakuur klaar is omdat je dan crashed? Hij wist dit niet zeker en dat het hypothetisch mogelijk zou zijn.

Aangezien heel veel kuurders hier als ze niet herstellen een nakuur doen met clomid vroeg ik mij af of iemand hier wel weet of clomid onderdrukt? Het wordt toch gebruikt om je herstel te versnellen? Zou een nakuur van 3 weken met clomid/nolva op 25/20mg het herstelproces versnellen, of zakt het na de nakuur weer gewoon terug naar 0 of iig lager dan de 10.3 nu gemeten? Mind you, ik heb tot nu toe nog geen enkele serm of ai gebruikt sinds ik off ben zon 3.5 maanden geleden en dus ook geen nakuur gedaan na de TRT op aanraden van de endo. Mijn vraag is dus legt een nakuur van 3 weken je hypofyse plat, of 'crash' je na je nakuur weer? En zoja zou dit dan onder de waarde zijn die er nu is(10.3) of zal het hoger zijn/de boel versnellen?

Mvg viper

Vraag over middelen zoals clomid/nolva
Ik heb anderhalf jaar TRT gedaan en ben sinds 3.5 maanden clean van alles.

De endo (dr de Ronde) heeft me vandaag gebeld en gezegd dat mn waarde nu 10.3 is ten opzichte van 6.6 zon 2 maanden geleden. De boel herstelt dus heel langzaam maar zeker. Hij wilt het nu zo laten en geen afspraken meer inplannen en de behandeling stoppen.

Hij wilt de boel laten herstellen op de manier dat het nu gaat. Op de vraag of een korte nakuur clomid het herstel zou bevorderen wist hij niet echt antwoord te geven, hij zei dat een nakuur met clomid de hypofyse wel weer platlegt en dat je misschien weer lager eindigt zodra je nakuur klaar is omdat je dan crashed? Hij wist dit niet zeker en dat het hypothetisch mogelijk zou zijn.

Aangezien heel veel kuurders hier als ze niet herstellen een nakuur doen met clomid vroeg ik mij af of iemand hier wel weet of clomid onderdrukt? Het wordt toch gebruikt om je herstel te versnellen? Zou een nakuur van 3 weken met clomid/nolva op 25/20mg het herstelproces versnellen, of zakt het na de nakuur weer gewoon terug naar 0 of iig lager dan de 10.3 nu gemeten? Mind you, ik heb tot nu toe nog geen enkele serm of ai gebruikt sinds ik off ben zon 3.5 maanden geleden en dus ook geen nakuur gedaan na de TRT op aanraden van de endo. Mijn vraag is dus legt een nakuur van 3 weken je hypofyse plat, of 'crash' je na je nakuur weer? En zoja zou dit dan onder de waarde zijn die er nu is(10.3) of zal het hoger zijn/de boel versnellen?

Mvg viper

Was je testwaarde natuurlijk niet rond de 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven