MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat was je ervaring nu met M1T, SD en Epistane met je persoon die je trainde ?

Er wordt altijd zo ontzettend veel geroepen op DBB.. Vaak zonder verwijzingen waarom iets zo is.. skydirk, heb je uitleg erbij? Eventueel een bron waar dit uit op te maken is? Ik ben wel benieuwd geworden nu..

Iemand die op een podium staat, heeft weken of maanden gecut om bijna al zijn onderhuids vet weg te krijgen. Op dat ogenblik heb je je visceraal vet ook opgebruikt. De enigste magere mensen die visceraal vet kunnen hebben zonder dat ze het weten, zijn diegene die mager zijn maar toch slecht en ongezond eten maar geen aanleg hebben om onderhuids vet op te slaan. Zij kunnen visceraal vet opslaan zonder dat ze het beseffen. Maar dat zijn dan mensen die niet dik worden terwijl ze alles mogen eten. Op latere leeftijd herken je ze gemakkelijk. Dunne ledematen maar dikke buiken. Mensen die te dik zijn, hebben uiteraard ook te veel visceraal vet en als zij op dieet gaan, verdwijnt dat visceraal vet vlugger dan het onderhuids vet.

Dank voor de uitleg, het klinkt in elk geval enigszins logisch nu :)

Wat met al die echte ecto's dan die constant junkfood eten en toch ripped staan?

Wat is daarmee?

---------- Toegevoegd om 09:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:43 ----------

Iemand die op een podium staat, heeft weken of maanden gecut om bijna al zijn onderhuids vet weg te krijgen. Op dat ogenblik heb je je visceraal vet ook opgebruikt. De enigste magere mensen die visceraal vet kunnen hebben zonder dat ze het weten, zijn diegene die mager zijn maar toch slecht en ongezond eten maar geen aanleg hebben om onderhuids vet op te slaan. Zij kunnen visceraal vet opslaan zonder dat ze het beseffen. Maar dat zijn dan mensen die niet dik worden terwijl ze alles mogen eten. Op latere leeftijd herken je ze gemakkelijk. Dunne ledematen maar dikke buiken. Mensen die te dik zijn, hebben uiteraard ook te veel visceraal vet en als zij op dieet gaan, verdwijnt dat visceraal vet vlugger dan het onderhuids vet.

Misschien moet je eens groeihormoon gebruiken dan weet je dat wat jij zegt over skinny-fats een vergelijkbare situatie is voor pro's.
Deze hebben vaak al geen aanleg om onderhuids vet op te slaan ivm genen, nemen HGH en kunnen daardoor al helemaal moeilijk onderhuids vet opslaan, maar eten een heel jaar lang gigantisch veel calorieën icm insuline en krijgen zo veel visceraal vet. Uiteraard verdwijnt visceraal vet vlugger, maar als je vrijwel geen onderhuids vet hebt zal het viscerale vet niet compleet weg zijn.

Ik ben nu niet herstelt van mijn kuur maar schaf 300iu aan.

Dan zet ik met 3IU per dag (5 dagen op 2 dagen af) tot de 3 kitjes op zijn en dan begin ik met mijn kuur.

Dit komt overeen met zo'n 1.5IU echte HGH, en dit slechts 5 dagen op 7. Moet je je gaan afvragen of dat de moeite is als je anders al snel .75-1 IU produceert. Ik zou het alvast niet doen.

[/quote]Ik mix 1 vial bac water met 30iu HGH en zet in de ochtend 0,5ml (staat gelijk aan 1,5IU) en na de middag direct als ik thuis ben van het trainen zet ik weer 0,5ml.[/quote]

Alles onder 4IU pharm grade / 7-8IU hyge zou ik echt niet gaan opsplitsen, zelfde reden als hierboven.

Injecteren met slin spuitjes in het buikvet net zoals hcg.

Kan, maar moet niet. Mag ook IM, zou zelfs iets beter zijn.

De kans op een groeihormonen buik is niet aanwezig op deze dosering.

Is nauwelijks meer dan natural, dus dat lijkt me inderdaad logisch.

Om hypo te voorkomen dagelijks 1 glas cola drinken.

Hypo zelden probleem onder 6-8IU pharm grade (10-20 IU hyge), tenzij je er een shitload tren bij zet natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 09:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:24 ----------

Hij zei dat clomid ook kan rommelen met je hormoonwaardes en dat hij daar niet aan wilde beginnen. Ik heb er verder niet naar gevraagd want ik neem zijn woord er maar voor op aan (ik weet er zelf te weinig van af hoe de feedbackloop werkt en of je crasht na stoppen van clomid)

Waarom trouwens 6 weken?

Wat dus al aangehaald werd werkt clomid uitsluitend op de ER, en in de hypofyse en hypothalamus, in de gewone dosis (50-100mg) zal dit een remmend effect hebben, waardoor er geen feedback optreed door estro, en dus een vlotter herstel van de GnRH / LH-FSH. Dit is echter niet de bottleneck bij herstel, wel de grootte van de testikels. Nadat androgenen in je lijf onder een kritiek punt raken, zal hypofyse en hypothalamus redelijk snel uit zichzelf herstellen, ook na relatief lange periode van gebruik. Doordat testikels te klein zijn echter zal de testosterone productie niet overeen komen met die hoeveelheid LH, en zal het nog duren tot die dosis LH testikels terug op volle grootte brengt vooraleer je volledig herstel bereikt. Dus ongeacht eventueel gebruik van Clomid/Nolva/evista, is gebruik van HCG tijdens de kuur de primaire predictor van herstel.

Ik zou niet bij voorbaat een tijdsverloop plakken op gebruik van SERMs, technisch gezien gaan ze pas helpen als androgenen terug onder het equivalent van een 25 mg/week vallen. Dus pak nu dat je hoge concentratie, 2g aan lange esters neemt, hoofdzakelijk enanthaten, dan mag je rekenen op halfleven van circa 6 dagen. Dat wil zeggen dat je een 6dagen na laatste pin op 1g komt, 12 dagen 500, 18 dagen 250, 24 dagen 125; 30 dagen 62.5, 36 dagen 31.25 en 42 dagen 15.625mg, of met andere woorden LH/FSH komt pas echt terug op gang na 38-39 dagen, en voor die tijd gaat je SERM niet veel doen. Maar je laat het vaak al meelopen van zodra je stopt, dus stoppen voor 40 dagen zou betekenen dat je het meer dan een maand neemt voor niks, want eigenlijk mag het vanaf dat punt nog makkelijk 3 weken meelopen. Werk je met zelfde dosis maar met bold en deca erin zal het nog langer zijn. Hogere dosis zal ook langer zijn enz. En dit is nog redelijk natte vinger werk. Hoe meer je gebruikt, of hoe langer het werkt, hoe langer je SERM gebruik zal lopen.

---------- Toegevoegd om 09:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:35 ----------

Naar aanleiding van bacardi's post: komt die 'gut' nou echt door orgaangroei van hgh of is het orgaanvet door slin gebruik? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je 'organen zo hard groeien' door wat hgh gebruik, ook al zijn het wss ziek hoge doseringen waar we het over hebben.

Alle reacties zijn welkom niet alleen die van big cat :)

Gh is de primaire verantwoordelijke. Dat is omdat sommige cellen heel snel vernieuwen, waardoor stimulators of remmers van de celdeling een veel grotere impact hebben op die cellen dan op andere cellen. Zo zal chemo zorgen voor ongemak in maag en darmen, en haaruitval. Waarom ? Omdat die cellen het snelst delen en vernieuwen en dus het meeste last ondervinden. Idem met stimulators, die cellen zullen sneller gaan groeien bovenop de bestaande massa, wat uitzetting van de organen teweeg brengt. Ook reden waarom darmcellen bv veel vatbaarder zijn voor agressieve kankers, omdat celdeling er veel sneller gebeurt. Verklaart ook meteen waarom het directe effect van GH op spiergroei minimaal is, buiten de Sattelietcel populatie delen spiercellen nagenoeg niet.

Het effect is dus ook niet permanent, maar er gaat significant meer tijd over om die celmassa af te bouwen dan hem op te bouwen. Je kan dus met deftige dosis GH op 4 maand best een beetje gut krijgen, en zal gerust jaar of langer duren om het helemaal weer weg te krijgen.

Maar in welke mate je er last van hebt aan een gegeven dosis kun je maar vaststellen tijdens gebruik en desnoods de nodige aanpassingen doen.

---------- Toegevoegd om 09:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:40 ----------

Ik heb nog nooit lager dan 5iu van geno of hyge gepakt, maar als ik het zou vergelijken vind ik ze qua werking niet echt veel van elkaar verschillen. Ik heb bij beide een serum test gedaan en kan me herinneren dat de geno niet veel hoger was. Heb ook een igf test gedaan bij hyge en mijn waarde was 700+ dus wat betreft prijs/kwaliteit verhouding kan je beter hyges nemen (zolang ze origineel van .cn zijn)

Wat mij vooral stoort, en weerhoud om zelf eens wat hyge te proberen is vooral de waterretentie, waarvan je zelf al zei dat ze gigantisch is. Dat heb je doorgaans niet met een nordi of een saizen. Er is uiteraard wat water, maar niet in die mate dat je voeten zo oedemisch worden dat je niet in je schoenen raakt :p

Bij mij heeft geen enkele hgh effect op libido en gemoedstoestand.
Ik denk ook dat je daar alleen wat van merkt als je van jezelf vrijwel geen hgh aanmaakt of dat het gewoon een verkoop praatje is. Net zoals je grijze haren weer kleur zouden krijgen. Bij mij ook niet het geval helaas

Bij mij al zeker niet :p Kan geeneens baard meer laten staan wegens grijze plekken waardoor hij altijd oneffen lijkt. GH gebruik merk je eigenlijk weinig zelf. Meestal zijn het andere mensen die erop wijzen dat je huid of haar mooier of gezonder lijken. Maar geen extra kleur helaas :p

Bedankt! Mijn vragen zijn beantwoord
Dat word dan 4iu ED 7 dagen in de week

Geen idee of voeding vragen hier ook mogen maar ben benieuwd naar de opinie van BG.
Wat is je mening over een high fat bulk dieet? Las op het internet (vandaar de vraag of het onzin is) dat dit vet gains kan beperken.

Wat met al die echte ecto's dan die constant junkfood eten en toch ripped staan?

Die eten gewoon minder ...

Zeiden ze van mij ook, ging ik twee large pizzas in de pizza hut gaan eten of 3 hamburgers en groot pak frieten in de frituur, en ik woog 56kg. En dan zeggen mensen, en geloof je uiteindelijk zelf, dat je iemand bent die alles mag eten en niet bijkomt. Is gelukkig niets van aan. Gaat vaak om mensen die niet veel stilzitten, moeite hebben om te eten op bepaalde momenten van de dag (van mij toen vooral alles voor 11u) en als ze intensief met iets bezig zijn gewoon maaltijden missen zonder dat ze er erg in hebben. Als je het allemaal gaat noteren dan merk je dat je ondanks die gigantische junkmaaltijden gewoon onder onderhoud zit. En calorien zijn nog altijd de primaire determinant van het gewicht dat je bij krijgt.

---------- Toegevoegd om 09:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:49 ----------

Bedankt! Mijn vragen zijn beantwoord
Dat word dan 4iu ED 7 dagen in de week

Houd ons op de hoogte ;)

---------- Toegevoegd om 09:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:49 ----------

Geen idee of voeding vragen hier ook mogen maar ben benieuwd naar de opinie van BG.
Wat is je mening over een high fat bulk dieet? Las op het internet (vandaar de vraag of het onzin is) dat dit vet gains kan beperken.

Alleen als vet ongebalanceerd is. ZOlang je zorgt dat je een groot deel vetten uit gezondere bronnen haalt, en de typische dooddoeners zoals transvetten (verwerkt voedsel, frietvet etc) vermijd en rekening houd met de grotere calorische densiteit is er weinig of geen verschil met een high carb dieet bv. Het aantal calorien boven onderhoud bepaalt ook in grote mate of het een impact heeft, zodra calorien zo hoog zijn dat verzadigd vet in het bloed een impact heeft op je insulinegevoeligheid zal het een meer negatief effect hebben. Alles daaronder niet.

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

Wat was je ervaring nu met M1T, SD en Epistane met je persoon die je trainde ?

Ik denk dat ik de Epistane al meermaals uitvoerig beschreven heb. Lijkt mij de goedkopere, betere versie van Anavar. Onder 60-100 mg niet echt de moeite, massa ga je er zeker niet van winnen, maar kracht ging wel redelijk stukje omhoog.

M1T verdient nog een tweede kans, is vroegtijdig moeten stoppen na kleine twee weken wegens leverproblemen. combinatie van M1T zelf en niet lang genoeg gewacht na gebruik van MT.

SD lijkt dan weer, net als anadrol en MT, maar dan met iets minder bloeddrukproblemen, een directe impact te hebben op volume. Gebruik is ook te kort, en te laag om in de context veel bij te dragen voor massa, of zelfs kracht, maar lijkt mij uitstekende product de laatste twee weken voor een wedstrijd op shoot om dat extra volume te pakken of behouden, beginnend bij 10 en opbouwend naar 20 in de recarb.

Wat dus al aangehaald werd werkt clomid uitsluitend op de ER, en in de hypofyse en hypothalamus, in de gewone dosis (50-100mg) zal dit een remmend effect hebben, waardoor er geen feedback optreed door estro, en dus een vlotter herstel van de GnRH / LH-FSH. Dit is echter niet de bottleneck bij herstel, wel de grootte van de testikels. Nadat androgenen in je lijf onder een kritiek punt raken, zal hypofyse en hypothalamus redelijk snel uit zichzelf herstellen, ook na relatief lange periode van gebruik. Doordat testikels te klein zijn echter zal de testosterone productie niet overeen komen met die hoeveelheid LH, en zal het nog duren tot die dosis LH testikels terug op volle grootte brengt vooraleer je volledig herstel bereikt. Dus ongeacht eventueel gebruik van Clomid/Nolva/evista, is gebruik van HCG tijdens de kuur de primaire predictor van herstel.

Ik zou niet bij voorbaat een tijdsverloop plakken op gebruik van SERMs, technisch gezien gaan ze pas helpen als androgenen terug onder het equivalent van een 25 mg/week vallen. Dus pak nu dat je hoge concentratie, 2g aan lange esters neemt, hoofdzakelijk enanthaten, dan mag je rekenen op halfleven van circa 6 dagen. Dat wil zeggen dat je een 6dagen na laatste pin op 1g komt, 12 dagen 500, 18 dagen 250, 24 dagen 125; 30 dagen 62.5, 36 dagen 31.25 en 42 dagen 15.625mg, of met andere woorden LH/FSH komt pas echt terug op gang na 38-39 dagen, en voor die tijd gaat je SERM niet veel doen. Maar je laat het vaak al meelopen van zodra je stopt, dus stoppen voor 40 dagen zou betekenen dat je het meer dan een maand neemt voor niks, want eigenlijk mag het vanaf dat punt nog makkelijk 3 weken meelopen. Werk je met zelfde dosis maar met bold en deca erin zal het nog langer zijn. Hogere dosis zal ook langer zijn enz. En dit is nog redelijk natte vinger werk. Hoe meer je gebruikt, of hoe langer het werkt, hoe langer je SERM gebruik zal lopen.

Wat denk jij bigcat?(of XXL)
Is het raadzaam om nog clomid te gebruiken in deze fase van het proces, ik ben nu bijna 3.5 maand clean van mijn trt en heb geen enkele keer een serm gebruikt om te herstellen van de TRT.
Mijn test is in die periode natuurlijk gestegen van 3 naar 10 op een schaal van 9-25, als ik nu bv clomid een maand lang op 25mg neem, zal dit ervoor doen zorgen dat als ik stop met clomid er een of andere feedbackloop is waardoor ik uiteindelijk na stoppen van de clomid onder de waarde van 10 duik die ik nu heb? Of is de kans alleen maar groter dat ie dan hoger uitvalt?

Mvg

Is het raadzaam om nog clomid te gebruiken in deze fase van het proces, ik ben nu bijna 3.5 maand clean van mijn trt en heb geen enkele keer een serm gebruikt om te herstellen van de TRT.
Mijn test is in die periode natuurlijk gestegen van 3 naar 10 op een schaal van 9-25, als ik nu bv clomid een maand lang op 25mg neem, zal dit ervoor doen zorgen dat als ik stop met clomid er een of andere feedbackloop is waardoor ik uiteindelijk na stoppen van de clomid onder de waarde van 10 duik die ik nu heb? Of is de kans alleen maar groter dat ie dan hoger uitvalt?

Mvg

Clomid zal geen enkele negatieve impact hebben op je test zolang je onder de 100 mg per dag blijft. Vraag rest alleen of het op dit punt ook nog een positief effect zou hebben, LH zou na 3.5 maand niet echt het probleem mogen zijn.

Mvg

Ik vind het toch maar vreemd dat doktor de ronde wat toch wel een bekende endocrinoloog is op dit forum mbt tot trt en dergelijke niet direct begonnen is met SERM's en HCG en je lichaam op zich zelf heeft laten herstellen.

Ik vind het toch maar vreemd dat doktor de ronde wat toch wel een bekende endocrinoloog is op dit forum mbt tot trt en dergelijke niet direct begonnen is met SERM's en HCG en je lichaam op zich zelf heeft laten herstellen.

Ja, toch zeker HCG/HMG wat beetje als de standaardbehandeling wordt gezien bij AAS-geinduceerde azoospermie.

1 tab, enkel voor het slapengaan zodra je water afbouwt. Dus je gaat eerst water opbouwen normaal om te flushen, dan je water afbouwen opnieuw (2-3 dagen) om het effectieve water volume te doen dalen. Zodra je afbouwt neem je dus 1 tab, die 2 a 3 dagen, voor het slapen. Resultaat is dat je tijdens het slapen niet opnieuw de neiging hebt om het lichaam aan te zetten tot water ophouden zodat je gewoon verder kan de dag erna.

Wat doe je met je natrium tijdens die water opbouw- en afbouwdagen?

Wat doe je met je natrium tijdens die water opbouw- en afbouwdagen?

Ik merk eigenlijk weinig effect van nog eens extra natrium flushen. Zeker als je al eventueel diuretica of tren/MT gebruikt. In principe zou je dan zout laden tot net voor je water laadt en dan zout laag gaan houden tot aan de wedstrijd (iets langer dus). Maar bij dit, ervan uitgaande dat je tot dan niet echt op je zout lette, moet je enkel gaan oppassen dat zout inname bij daling van water lager ligt dan normaal, wat je dan gewoon doet door zoutrijke producten te schrappen en nergens zout meer toe te voegen, zonder meer.

Als deze vraag ook hier gesteld mag worden, hoe is het eigenlijk gegaan met de personen die je begeleidt? Ben daar wel benieuwd naar. Dit kan eventueel ook via pm als je dat liever hebt. Ik zat namelijk bij de laatste vijf vandaar mijn interesse.

Ja, toch zeker HCG/HMG wat beetje als de standaardbehandeling wordt gezien bij AAS-geinduceerde azoospermie.

Waar wordt HMG dan nu voor gebruikt?

Zoals ik heb begrepen zal HCG je spermatogenese behouden of weer opgang brengen mocht je geen HCG gebruikt hebben gedurende de gehele kuur (je ballen op ware grote houden) en zorgt HMG er voor dat je gedurende een kuur je sertolicellen actief blijven en dus de rijping van de zaadcellen behoudt?

dus als ik dat zo goed begrijp behoudt je met HCG je sperm count hoog en met HMG beperk je het aantal "mongooltjes" in je zaad, klopt deze gedachtegang?

Ik had een andere reactie verwacht tegenover je mening die je hebt over deze ecto's die maar niet bijkomen Big Cat. Voor u is er dus geen relevante samenwerking met de schildklier die mogelijk sneller zou kunnen werken bij deze mensen?

Stijgt het totaal cortisol in het lichaam als men kuurt? En is dit negatief voor de gains? Zit net wat te lezen over het middel 11-oxo wat cortisol zou moeten verminderen..

Bigcat,wat vind je ervan om het hele jaar door boldenone te nemen op 800 mg/week ? In combi met test natuurlijk ea.

Stijgt het totaal cortisol in het lichaam als men kuurt? En is dit negatief voor de gains? Zit net wat te lezen over het middel 11-oxo wat cortisol zou moeten verminderen..

Nee, cortisol is tamelijk onveranderd, bij tren gebruik gaat het zelfs dalen in de tijd. 11-oxo doet in wezen hetzelfde wat ook halotestin doet, het bind de 11bHSD enzymen en remt zo de omzetting van cortisol naar cortisone en omgekeerd. Halo gaat ook nog eens de GR zelf blokkeren. Is ook de reden waarom je van Halo agressief wordt ondanks feit dat het een heel zwak androgeen en anabool is. Te laag cortisol maakt je gewoon gemeen.

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Bigcat,wat vind je ervan om het hele jaar door boldenone te nemen op 800 mg/week ? In combi met test natuurlijk ea.

Zelfs zonder test best te doen, gezien 600+mg normaal voldoende test geeft om je gezondheid te onderhouden (maar als je hoog gaat in andros mss net iets te weinig estro om je te blijven goed voelen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven