MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Raad je bij deze mensen dan eerder aromasin, mast of proviron aan mochten ze toch iets wat gevoelig kunnen zijn ? En mocht een persoon gyno krijgen en combat dit met arimidex in eerste instantie. Zou het toevoegen van mast of proviron in een volgende kuur dan even effectief zijn om gyno te voorkomen, aangezien ik gelezen heb dat jij bij deze mensen proviron gebruikte om de gevoeligheid voor oestrogeen te verminderen na het gebruik van arimidex of letrozole in de cycles erna.

Absoluut niet. Aromasin, zeker, maar voor provi of masteron is er geen enkel bewijs dat die ook maar een beetje anti-estrogeen zijn. Die middelen werken wel een beetje zo, onrechtstreeks, maar dat doen alle androgenen, omdat AR activiteit en PR activiteit de proliferatieve werking van ER activiteit in de borst tegen gaan, waardoor een verhoging van het A:E ratio, zoals hier, wel enigzins helpt. Maar meer ook niet. Als het echt nodig blijkt, dan uiteraard aromasin, al dan niet in combinatie met een SERM op de typische dosis (zeker niet hoger).

---------- Toegevoegd om 05:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:44 ----------

BC, wat is jouw mening over de korte kuren van Cools? Bijv primo/test voor 6w. Ik wil misschien tweede kuur doen binnenkort en ben daarover de verschillende mogelijkheden aan het uitzoeken.
Misschien een beginners vraag maar wil graag de mening van BC vandaar hier de vraag

De anderen hebben gelijk, dit thread is ten dele begonnen om wat de onzin van Cools teniet te doen, zonder die mens de kans te ontzeggen zijn punt te maken in zen eigen thread. Als je van in het begin gaat kijken kom je waarschijnlijk een paar keer gelijkaardige vragen tegen met een relatief uitgebreid antwoord.

---------- Toegevoegd om 05:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:46 ----------

BC, heb heel dit topic doorgelezen (ja heeft even geduurd :) ) en steeds wordt als eerste kuur 500mg test-e aangeraden. Maar hoe zit het eigenlijk daarna? Stel je eerste kuur is goed bevallen, of juist niet. Hoe zou een tweede kuur er dan uitzien, test en tren? Test en bold?? Of is er vervolgens niet iets als een "standaard" vervolg kuur. Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Nee, er is inderdaad geen standaard. Tenzij er probs waren op test, dat zal in 99% van de gevallen niet zo zijn, houd je nu je 500mg aan, en voeg je iets toe, dat laat je dan op referentiebasis met je eerste test-only kuur meteen vergelijken wat de toegevoegde waarde van het tweede product is. Wanneer ik met iemand samen werk is dat wel redelijk standaard om daarna al richting test/tren 500/600 te gaan, omdat tren zo'n middel is wat in de huidige BBing wereld zo belangrijk is, en toch zulke verschillende reacties uitlokt, dat het wel de moeite is om ze vroeg mogelijk te gaan kijken hoe je er op reageert. Maar dat kan inderdaad best test/bold zijn (voor mij niet een combinatie die ik nog vaak hanteer) of test/deca bv voor diegene die echt de massa willen aanzetten.

Thanks voor het beantwoorden. Dan rest mijn volgende vraag. Hoe pas jij proviron toe na de cycle als mensen arimidex gebruikt hebben en zo gevoeliger zijn geworden.

En nog een vraag mbt cortisol. Uit onderzoeken is naar boven gekomen dat suppletie van 1000mg vit C het cortisol niveau kan dalen tot 56 als ik het me goed herinner. Nu slik ik dat al een redelijke tijd en ik en mensen om mij heen merken dat ik agressiever ben geworden. Kan het echt aan de vit C liggen?

BC, een paar weken na mijn nakuur kreeg ik last van gyno, dit heb ik toen wederom bestreden met nolva voor zo'n 10 dagen waarbij het weer wegtrok. Nu ben ik inmiddels een paar maanden verder en komt het weer opzetten nadat ik afgelopen weekend wat gezopen had. (alcohol=oestrogeen verhoging??) Wat kan ik het beste pakken aangezien het blijft terugkeren?

Big Cat, wat doe jij zelf zoal qua het in de gaten houden van je gezondheid? Om de zoveel tijd bloed laten prikken en doneren indien te hoog hematocriet?

zou het verstandig zijn om in me cruise van 6 weken (250mg test ) 50mg provi mee te laten lopen? ter preventie van gyno etc lijkt me beter dan nolva in de cruise mbt libido?

zou het verstandig zijn om in me cruise van 6 weken (250mg test ) 50mg provi mee te laten lopen? ter preventie van gyno etc lijkt me beter dan nolva in de cruise mbt libido?

Of dat uberhaupt nodig is, laat staan veel helpt ivm gyno weet ik niet, kan me al niet voorstellen dat, zoals Sheikh zegt, 250mg test voor problemen zorgt (of zelfs 500 eigenlijk), en dan nog is gebruik van provi als een anti-e beetje een fabeltje, maar daartegenover staat, je gaat niets verkeerd doen met 50mg provi, dus moet je voor jezelf uitmaken.

Klein beetje experimenteren kan geen kwaad haha ik doe het nu gewoon wel en de volgende keer niet
Thx!

Estrogeen blijft ook iets langer in circulatie, maar wat je zegt is ook zeker waar, het effect van anti-estrogenen in deze wordt overschat. Het herstel op zich gaat relatief vlot, en een SERM kan dat mss licht verbeteren, maar het effect is minimaal. De bottleneck bij herstel is in de eerste plaats de testiculaire grootte, waarvoor je tijdens gebruik aan de HCG blijft. Dus ingewikkelde en gecompliceerde nakuren zijn eigenlijk gewoon tijdverdrijf, wat SERM gebruik nadat je uitrekent dat AAS niveau voldoende gedaald is helpt, en meer ook niet. Zeker daar SERMs in veel hogere dosissen bv opnieuw estrogeen zouden gaan werken, dus 2x de typische dosis is ook echt het hoogste dat je daarin wil gaan (typische dosissen zijn 50mg voor clomid, 20mg voor nolva en 60mg voor evista)

Maar als testiculaire functie een bottleneck is dan klopt het toch dat als je korter kuurt je ballen minder lang offline zijn geweest, en je daardoor sneller herstelt? Zo zou iemand met een 6 weeks kuur met korte esters en hcg erbij sneller moeten herstellen dan iemand die 12 weken doet met lange esters en hcg?

Ik heb bijvoorbeeld 1.5 jaar lang trt gedaan tot ik complicaties kreeg en off moest gaan. We zijn nu bijna 7 maanden verder en mn testosteronfunctie is nu pas net boven de minimumwaarde.

Maar als testiculaire functie een bottleneck is dan klopt het toch dat als je korter kuurt je ballen minder lang offline zijn geweest, en je daardoor sneller herstelt? Zo zou iemand met een 6 weeks kuur met korte esters en hcg erbij sneller moeten herstellen dan iemand die 12 weken doet met lange esters en hcg?

Ik heb bijvoorbeeld 1.5 jaar lang trt gedaan tot ik complicaties kreeg en off moest gaan. We zijn nu bijna 7 maanden verder en mn testosteronfunctie is nu pas net boven de minimumwaarde.

Als HCG er bij is, dan daalt testiculaire functie niet, en is herstel gelijk, voor gelijk welke dosis of duur.Zodra de dosis AAS onder de minimale dosis voor onderdrukking valt (die periode kan wel verschillen voor lengte van ester, maar in die periode zit je ook nog op AAS technisch gezien), zal herstel aanvatten, en vandaar zal die gelijkmatig verlopen voor beide gevallen.

Iemand die 6 weken kuurt zonder HCG, en iemand die 12 weken kuurt zonder HCG, zal de persoon met 6 weken inderdaad sneller herstellen. Maar iemand die kuurt MET HCG zal altijd sneller herstellen dan iemand die kuurt zonder, omdat je een bottleneck creeërt die er niet is als je testiculaire functie onderhoud.

Als HCG er bij is, dan daalt testiculaire functie niet, en is herstel gelijk, voor gelijk welke dosis of duur.Zodra de dosis AAS onder de minimale dosis voor onderdrukking valt (die periode kan wel verschillen voor lengte van ester, maar in die periode zit je ook nog op AAS technisch gezien), zal herstel aanvatten, en vandaar zal die gelijkmatig verlopen voor beide gevallen.

Iemand die 6 weken kuurt zonder HCG, en iemand die 12 weken kuurt zonder HCG, zal de persoon met 6 weken inderdaad sneller herstellen. Maar iemand die kuurt MET HCG zal altijd sneller herstellen dan iemand die kuurt zonder, omdat je een bottleneck creert die er niet is als je testiculaire functie onderhoud.

Top man, erg bedankt voor je input
Weet jij toevallig hoe het zit met deca/tren? Wat de mogelijke reden is voor een vaak langer herstel bij deze middelen? Hiermee doel ik eigenlijk op het metabolieten verhaal van deca/tren

Top man, erg bedankt voor je input
Weet jij toevallig hoe het zit met deca/tren? Wat de mogelijke reden is voor een vaak langer herstel bij deze middelen? Hiermee doel ik eigenlijk op het metabolieten verhaal van deca/tren

Deca is redelijk makkelijk het lange ester zal langer duren om op te bouwen naar maximale dosis, en ook zo lang duren om af te bouwen. als je er 10 dagen halfleven hebt met een decanoaat tov 6 dagen met een enanthaat dan krijg je pas een halvering van dosis na 10 dagen. Dus neem je deca al een eindje op 400mg of neemt je nandrolone Phenylprop (halfleven circa 4.5 dagen) op 400mg, dan gaat je met phenylprop na 4.5 dagen op 200 terug vallen, en met deca pas na 10 dagen. Met andere woorden er is geen langer herstel, het duurt gewoon langer voor herstel aanvat omdat de dosis AAS nog te hoog is om niet meer te onderdrukken. Is vaak de reden waarom deca een week of twee vroeger uit de mix gehaald wordt.

Voor tren zou ik het niet weten, mogelijk om dat het sterker is ? Maar voor X anabool effect ga je zelfde herstel hebben, dus dat is gewoon kwestie van efficientie.

Big Cat, Is Aromasin een must bij 8 weken tren op 400mg? Blijf het liefst zo lang mogelijk van een AI af ivm verhoogde gevoeligheid en rebound na de kuur.

Big Cat, Is Aromasin een must bij 8 weken tren op 400mg? Blijf het liefst zo lang mogelijk van een AI af ivm verhoogde gevoeligheid en rebound na de kuur.

Bij mij is aromasin zelfs geen must op 1g test en 1g deca :p op tren zie ik al helemaal niet waarom, gezien het niet eens estrogeen is ...

Aromasin voor mij is iets wat ik gebruik de laatste 6 weken van een cut. En andere AI's raak ik nooit aan. Geven meer problemen dan ze oplossen meestal.

Top, dankje!

4 weken 20mg tamoxifen zou dus moeten volstaan?

Top, dankje!

4 weken 20mg tamoxifen zou dus moeten volstaan?

Zodra AAS voldoende laag zijn om te herstellen is wat nolva nemen aan 20mg inderdaad meer dan voldoende. En vooral, belangrijker, zorgen dat je heel je kuur je HCG laat meelopen.

BC, raad jij aan om dezelfde doseringen te hanteren voor zowel bulk als cut? ik bulk nu op 900 test 1000 tren. Volstaat het in de cut om bijvoorbeeld op 250/400 test/tren te cutten? Of moet ik echt zo hoog zitten ook? En zullen de resultaten flink anders zijn bij cutten op meer gear?

BC, raad jij aan om dezelfde doseringen te hanteren voor zowel bulk als cut? ik bulk nu op 900 test 1000 tren. Volstaat het in de cut om bijvoorbeeld op 250/400 test/tren te cutten? Of moet ik echt zo hoog zitten ook? En zullen de resultaten flink anders zijn bij cutten op meer gear?

Hangt eigenlijk van af hoe zwaar je cut. Ik hanteer doorgaans zelfde dosis (of hogere dosis met lichtere producten) maar ik ga meestal erg diep met cutten, dus heb dat ook wel nodig om massa te behouden (en het lukt me dan nog niet :p). Denk dat meeste mensen best wel wat lichter aankunnen, zeker als ze niet zoveel kwijt moeten. Het grootste verschil dat je gear maakt is in je look, dus meestal verhoog je wel, of voeg je producten toe naar het einde van een cut.

Zodra AAS voldoende laag zijn om te herstellen is wat nolva nemen aan 20mg inderdaad meer dan voldoende. En vooral, belangrijker, zorgen dat je heel je kuur je HCG laat meelopen.

Zelfs bij 8 weken tren 10 weken test hCG mee laten lopen? 2x per week 400iu

Zelfs bij 8 weken tren 10 weken test hCG mee laten lopen? 2x per week 400iu

Altijd, altijd HCG laten meelopen tenzij je niet meer off komt en geen kinderen meer wil. Op dat moment is het de moeite en het geld niet meer waard :p anders wel. en zou toch zeker 2x500 gaan, voor meeste mensen genoeg, al moeten sommigen tot 2x750 gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven