Ik heb blijkbaar weer een en ander gemist
Maar aub, lees of doorzoek het topic toch eens voor je een vraag stelt, want ik merk wel dat er een aantal zijn die telkens terugkomen. Bv over carb backloading hebben we het al eens gehad en zo. Veel dietaire strategiën hebben hun nut, maar op veel kleinere schaal dan je denkt. Bedenk dat de condities onstage duizend maal scherper waren voor men ooit van deze technieken gehoord hadden, dan wat meesten bereiken met al hun experimentjes voor ze de basis vast hebben. Als je niet lean raakt of scherp kan blijven zonder, dan vrees ik dat IF, carb backloading en al die andere dingen het ook niet gaan doen voor je.
Over orals, er zijn er zeker die nut hebben, maar ik vind ze zeer beperkt bruikbaar :
Dbol : goeie mass builder, en relatief safe en effectief op normale dosis (30-40 mg). Helaas moeilijk om gains te houden (lijkt wel groot probleem met meeste orals) en zodra je het twee dagen neemt zie je ook dat je dbol neemt. je haalt ze er in de gym zo uit. Het is niet mooi.
Anadrol : zeker in laatste weken naar een wedstrijd toe, week of 4 aan 100 mg (wat voor oxy relatief laag is) geeft veel volheid, volume en kracht.
Halotestin : idem. Geeft in tegenstelling wel geen fl**ker aan massa of volume, maar zeer goed voor kracht en focus. Onderdrukt zeer sterk je cortisol, maar laag androgeen en anabool.
Winny en Var : vind ik doorgaans de moeite niet, tussen kost, kracht, dosis en neven-effecten zijn dit dingen die ik vind dat je beter vermijd.
M1T en superdrol : mg voor mg erg potent zowel voor massa als voor kracht, maar slechts voor korte duur en in lage dosis wegens heel toxisch, met alle gevolgen vandien (lethargie, verlies van eetlust). Met andere woorden moeilijk bruikbaar voor veel mensen.
Epistane : moet ik nog een mening over vormen. komt door sommigen sterk aangeraden, maar daartegenover staat dat ze steevast dosis van 80-100 mg aanraden voor beste effect, dus mogelijks valt dit dan weer in de categorie van winny en Var. Maar veel mensen geven schrijven het zowat gelijkaardige kwaliteiten toe als pakweg masteron, athans op mood en feeling, sommigen beweren zelf er wat droger van te worden, dat zou het eventueel wat nut kunnen geven waar je meer andere olie wil zetten en masteron-achtige dingen uit je injects wil laten. Maar goed, ooit probeer ik het nog wel