MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Big Cat:Is het waar dat mensen die een hoog vetpercentage hebben van bijv 18%, meer oestrogeen vorming krijgen door het gebruik van (aromatiserende) AAS dan iemand met een vetpercentage van stel 10%?

Dit zou komen omdat vetcellen receptoren bevatten die oestrogeen vorming stimuleren.

Waar of niet waar? of is alles afhankelijk van persoonlijke gevoeligheid?

BIGCAT, zou je een anti oestrogeen of SERM nemen bij 1 gram test cycle?
Bij de vorige cyle van 500 mg werd ik toch wel dikker ondanks ik echt strict at en niet veel kcals bovenop at

Dan is het toch niet het estrogeen, want van estrogeen verlies je net vet ;)

Ik zou dus niks nemen tenzij er zich een specifiek probleem als gyno stelt. In dat geval behandel je acuut met een SERM, en als je gevoelig blijkt, dan preventief een AI.

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Big Cat:Is het waar dat mensen die een hoog vetpercentage hebben van bijv 18%, meer oestrogeen vorming krijgen door het gebruik van (aromatiserende) AAS dan iemand met een vetpercentage van stel 10%?

Dit zou komen omdat vetcellen receptoren bevatten die oestrogeen vorming stimuleren.

Vetweefsel is een belangrijke bron van aromatase, dus ja, dat is zo.

Ik zou dus niks nemen tenzij er zich een specifiek probleem als gyno stelt. In dat geval behandel je acuut met een SERM, en als je gevoelig blijkt, dan preventief een AI.

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Vetweefsel is een belangrijke bron van aromatase, dus ja, dat is zo.

Bedankt grote Kat!

Ook bedankt voor alle moeite en werk wat je doet om alles te kunnen beantwoorden
Hopelijk blijf je nog heel lang beschikbaar voor DBB want ervaring en kennis is soms moeilijk te vinden hierzo.
Top!

BIGCAT, zou je een anti oestrogeen of SERM nemen bij 1 gram test cycle?
Bij de vorige cyle van 500 mg werd ik toch wel dikker ondanks ik echt strict at en niet veel kcals bovenop at
Ik leid uit je post af dat je denkt dikker te zijn geworden door oestrogeen..? Zoals Big Cat ook aangeeft; van oestrogenen zet je geen vet aan, integendeel.

In aanvulling op Big Cat: je hebt zelfs obesitas geinduceerde hypogonadie die te wijten is aan het hoge vetpercentage door die overmatige vorming van oestrogeen in het vetweefsel.

Laatst bewerkt:
sterk unawares

Ik heb altijd gedacht dat oestrogeen ervoor zorgt dat je vetter wordt. Hoe komt het dan dat middelen die sterker aromatiseren meer vet aanzetten dan middelen die dat niet doen?

Beste BigCat, heb je ervaring met Triptorelin (GnRH) of weet je er wat meer over te vertellen met betrekking tot de bruikbaarheid als PCT.

Als het zou doen wat sommige claimen dat het zou doen lijkt het me een een flinke doorbraak wat betreft PCT.

Ik heb altijd gedacht dat oestrogeen ervoor zorgt dat je vetter wordt. Hoe komt het dan dat middelen die sterker aromatiseren meer vet aanzetten dan middelen die dat niet doen?
Dat komt ten dele door het vocht wat gepaard gaat met oestrogeen, het lijkt vet, is het niet. Daarnaast vergelijkt men het vaak met de niet aromatiserende steroide trenbolon op gelijkende doseringen, maar die bij gelijkende doseringen 'n stuk androgener zijn en zodoende wat meer potentie hebben qua vetverbranding.

Zie o.a. dit voor het belang van oestrogeen m.b.t. metabolisme:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...nergy-balance-and-glucose-homeostasis-352065/

Tevens is het ook zo dat mensen vooral niet-aromatiserende steroiden gebruiken wanneer ze cutten, en wel wanneer ze bulken. Wat dat betreft een soort self-fulling prophecy.

Beste BigCat, heb je ervaring met Triptorelin (GnRH) of weet je er wat meer over te vertellen met betrekking tot de bruikbaarheid als PCT.

Als het zou doen wat sommige claimen dat het zou doen lijkt het me een een flinke doorbraak wat betreft PCT.
Een GnRH agonist, doet zoveel als een SERM, maar dan met veel meer risico. Stimuleert dus de afgifte van de gonadotrofines (en dit is haast nooit een issue). Hele hype omtrend triptorelin is gebaseerd op 1 case study, sowieso is, zoals Big Cat hier al vaker heeft aangegeven, het probleem vooral de testes wat je verhelpt met hCG. SERMs en all that om de afgifte van de gonadotrofines (LH & FSH) te stimuleren is bijzaak.

Big Cat,

Moet je met Deca áltijd rekening houden met een Deca-d*ck na stopzetten van je kuur, ook wanneer je erna gewoon verder gaat met TRT? M.a.w. is de deca-d*ck te wijten aan de lage testo-waardes in de nakuur of heb je er sowieso mee te maken door de afbraakproducten/derivaten van deca?

daarom ook bulken op tren;)

cutten op tren.

alles op tren:D

nooit dik

@ Big Cat:

Even terugkomend op trt:
Je weet ik ben erg voorzichtig, misschien wel een schijtlaars, maar beter goed informeren dan te weinig.

Testosteron converteert naar DHT. DHT is slecht voor de prostaat.
Hoe groot acht je de kans op serieuze prostaat problemen ingeval levenslang trt
Familiair komt het bij mijn weten niet voor. wel kanker maar geen specifieke prostaat problemen.

Raad je trt af? of wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen in dit geval?

Ik ben benieuwd naar je reactie

Thx!

daarom ook bulken op tren;)

cutten op tren.

alles op tren:D

nooit dik

Wil ik 't liefst ook, bulk op Test/Tren/Bold en cutten op Test/Ace en Mast P. Year round droog en hard :)

BigCat ( of iemand anders ) ik las een hele tijd terug een stuk over iemand die een voorbeeld gaf van 6 weekse kuren maar dan met 500 mg TestE ED. Dat was ook van iemand wiens naam begon met Big, was jij dat of moet ik op een andere naam zoeken. Kan nie vinde :(

Wil ik 't liefst ook, bulk op Test/Tren/Bold en cutten op Test/Ace en Mast P. Year round droog en hard :)

BigCat ( of iemand anders ) ik las een hele tijd terug een stuk over iemand die een voorbeeld gaf van 6 weekse kuren maar dan met 500 mg TestE ED. Dat was ook van iemand wiens naam begon met Big, was jij dat of moet ik op een andere naam zoeken. Kan nie vinde :(

Bestaan er kuren die werken op 6 weken? Dacht altijd minimaal 10/12 weken?
Best interessant om eens om een 6 weken kuur te doen. Is hier meer info over te vinden want kon het namelijk niet vinden.

Big Cat, wat vind jij van deca en npp bij pijnlijke gewrichten?
Ik heb zelf het idee dat zodra ik 200mg per week neem dat mijn knieen een stuk minder pijn doen. Is dat toeval of heeft het echt de werking dat het je gewrichten smeert?

Bestaan er kuren die werken op 6 weken? Dacht altijd minimaal 10/12 weken?
Best interessant om eens om een 6 weken kuur te doen. Is hier meer info over te vinden want kon het namelijk niet vinden.

Ja korte esters. Maar dit was een geavanceerde kuur, niet iets dat je zomaar ff doet dus. Ik weet dat ik in dat topic aan het lezen was maar heb 't weggeklikt ofzo toen en kan het nu niet weer vinden.

Een GnRH agonist, doet zoveel als een SERM, maar dan met veel meer risico. Stimuleert dus de afgifte van de gonadotrofines (en dit is haast nooit een issue). Hele hype omtrend triptorelin is gebaseerd op 1 case study, sowieso is, zoals Big Cat hier al vaker heeft aangegeven, het probleem vooral de testes wat je verhelpt met hCG. SERMs en all that om de afgifte van de gonadotrofines (LH & FSH) te stimuleren is bijzaak.

Vind het zelf ook raar als het zo een wondermiddel is dat maar zo weinig mensen er inderdaad gebruik van maken. Maar wanneer ik op een aantal amerikaanse fora kijk lees ik toch reports van een aantal mensen die na lange cycles (van soms zelf een jaar) toch bijzonder snel herstellen.

Wat zijn de risicos? Lees dat bij een dosering van 4mg het je tijdelijk kan castreren, maar de normale dosering is 100mcg en het wordt ook per 100mcg geleverd. Overdoseren zal dan ook niet zo snel gebeuren lijkt mij.

thanks

Vind het zelf ook raar als het zo een wondermiddel is dat maar zo weinig mensen er inderdaad gebruik van maken. Maar wanneer ik op een aantal amerikaanse fora kijk lees ik toch reports van een aantal mensen die na lange cycles (van soms zelf een jaar) toch bijzonder snel herstellen.

Wat zijn de risicos? Lees dat bij een dosering van 4mg het je tijdelijk kan castreren, maar de normale dosering is 100mcg en het wordt ook per 100mcg geleverd. Overdoseren zal dan ook niet zo snel gebeuren lijkt mij.

thanks

Volgens mij was er hier ook iemand op 't forum die zichzelf er flink kwaad mee deed toch? En die gebruikte ook gewoon die ene dosering van 100 mcg.

Volgens mij was er hier ook iemand op 't forum die zichzelf er flink kwaad mee deed toch? En die gebruikte ook gewoon die ene dosering van 100 mcg.

Kwaad niet maar mijn bloedtest kwam nog slechter terug dan andere keren.
Eenmaal je naast de hype kan kijken, lees je her en der gelijkaardige gebruikerservaringen. Op Amerikaanse boards zijn ze blijkbaar heel goed in het 'sponsoren' van producten. Het zou me niet verbazen indien hier een hele marktstrategie achter zit en die casestudie is een natuurlijk een heel dankbaar cadeau.
Dus, nee, Triptorelin is bagger, geloof me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven