XXL Nutrition

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Big cat,

Vraagje over de testes.
Als ik on ga en mijn testes beginnen te krimpen krijg ik altijd een naar gevoel.
Een btje een soort zeurende pijn, zelfde geld als ik off ga en ze weer op formaat komen.
Op zich niks vreemds denk ik? De 1 zal er meer last van hebben dan de ander?

Maar nu krijg ik af en toe ook steken in mijn rechter bal, ook is deze een stuk kleiner dan de linker.
Ik ben momenteel on en gebruik 2x pw 500iu hcg.
Toen ik off was had ik hier ook af en toe last van.

Dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, nu is het al een weekje rustig en heb ik er geen last van.
Maar toch lijkt me dit niet helemaal goed, is het nodig om hier naar te laten kijken?

Big cat,

Vraagje over de testes.
Als ik on ga en mijn testes beginnen te krimpen krijg ik altijd een naar gevoel.
Een btje een soort zeurende pijn, zelfde geld als ik off ga en ze weer op formaat komen.
Op zich niks vreemds denk ik? De 1 zal er meer last van hebben dan de ander?

Maar nu krijg ik af en toe ook steken in mijn rechter bal, ook is deze een stuk kleiner dan de linker.
Ik ben momenteel on en gebruik 2x pw 500iu hcg.
Toen ik off was had ik hier ook af en toe last van.

Dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, nu is het al een weekje rustig en heb ik er geen last van.
Maar toch lijkt me dit niet helemaal goed, is het nodig om hier naar te laten kijken?

Is moeilijk te plaatsen want ik kan niet voelen wat jij voelt. Men eerste instinct is dat het normaal is. Men tweede is om te zeggen dat kans klein is dat je van een dokter een recht antwoord krijgt op je probleem of dat hij je ook maar serieus neemt. Doorgaans zal die gewoon zeggen dat het ligt aan je AAS en dat je dringend moet stoppen. Als het nu wegblijft zou ik er verder niet teveel achter zoeken, zoals je al aangaf, enig ongemak kan inderdaad voorkomen, zeker in het begin.

Zit met puffy nips na een test/tren kuur, cruise momenteel op 250mg test en wou eig nog een korte cutkuur erachteraan doen. Ik heb begrepen dat aromasin mn puffy nips kan verhelpen? Als ik dit gebruik en het gaat weg, blijft het dan ook weg als ik nog on ben of moet ik het ernaast blijven gebruiken zolang ik on ben?

Zit met puffy nips na een test/tren kuur, cruise momenteel op 250mg test en wou eig nog een korte cutkuur erachteraan doen. Ik heb begrepen dat aromasin mn puffy nips kan verhelpen? Als ik dit gebruik en het gaat weg, blijft het dan ook weg als ik nog on ben of moet ik het ernaast blijven gebruiken zolang ik on ben?

Als je doorgaans weinig last hebt van estro, dan zal even wat aromasin voldoende zijn, gewoon om de rebound weg te werken, want dat is waarschijnlijk wat er gebeurt. je androgeenspiegel daalt wat, en daardoor wat rebound estrogen.

:headbang:
Voor basis vragen is de normale aas sectie voor bro

:headbang:

---------- Toegevoegd om 16:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

1.Wel het is geen domme vraag omdat veel mensen dit nu net niet door hun hoofd krijgen, van zij die beginnen tot zij die de echte experts zijn, maar in hoofdzaak doen alle AAS niet zo'n drastisch verschillende dingen. 95% van het anabool effect, of meer zijn direct het gevolg van AR stimulatie, en inclusief wat gebeurt nadat de AR het DNA bindt verschilt nauwelijks (nandrolone zijnde de uitzondering, gezien die blijkbaar estrogene respons elementen in het DNA kan stimuleren via de AR). Het stroppende onderzoek naar SARMs bevestigd dit grotendeels. In bodybuilding doses is er ook nagenoeg geen anabole:androgene dissociatie behalve dan voor testosterone (2-3x meer androgeen dan anabool, maar toch het sterkste anabool) en nandrolone (2-3x minder anabool dan androgeen, heel sterk anabool, maar smerig middeltje dat moeilijk te controleren valt). Dus als iets milder lijkt, dan is dat vooral omdat het in de gebruikte dosis ook gewoon minder effectief is. Daarnaast is er het onderscheid tussen "wet" en "dry" compounds. Maar voor het overgrote deel zal je selectie afhangen van 3 dingen :

1.Efficientie (waarom 150 mg anavar als 500 mg test 3x effectiever is ?)
2.Prijs (Waarom zoveel betalen voor anavar/primo als effectievere dingen goedkoper zijn ?)
3.Gebruiksgemak (Waarom 10 ml injecteren voor 1g primo, als 2 ml 300mg/ml test veel beter is ?)

Daarnaast zullen de wet/dry kwaliteiten een rol spelen, omdat die de look tijdens de kuur beinvloeden, alsook metabole parameters, en gewoon hoe de gebruiker zich voelt (terecht of onterecht, als iemand per se wil 1g primo gebruiken ipv pakweg 1g mast of 500mg tren, dan moeten ze dat natuurlijk gewoon doen als ze zich dara beter op voelen).

2.Tren is een van de weinige echt unieke compounds. Zeker vanuit mijn oogpunt. Ik ben nogal een low-responder en eerlijk gezegd of je me nu volstopt met test of met masteron, ik ga het verschil nauwelijks merken. geen last van acne of estrogene effecten etc, ik ga het verschil maar merken in de resultaten na een aantal weken. tren daarentegen VOEL je werken. het heeft een enorme impact op je mood en denken. Dat komt omdat tren een heel ambigue hormoon is met niet alleen een heel sterke AR binding, maar ook binding aan andere receptoren. Het is een lichte progesterone-blokker en een sterke glucocorticoide blokker en die twee dingen zorgen voor de typische effecten : verhoogde agressie/irritabiliteit, pieken van lage bloedsuiker, daling van het uithoudingsvermogen etc.

Maar in hoofdzaak is de appeal van tren natuurlijk ook gewoon dat het de sterkste "dry" compound is. De enige mass builder die je look toch scherp en clean houd.

kijk daar heb ik wat aan. THX ;)

Hey big cat,

Kben in de 4de week van mijn kuurtje 60mg winstrol ed, 200mg test p eod en tren a 150mg eod en 0.5mg arimedex eod.
Ik heb al een paar maanden geleden last van hoge bloeddruk tijdens een tren e, test e en bold kuur. Nu heb ik weer last van hoofdpijn, moe en rode kop. Ben ik mijn bloeddruk gaan meten bij de apotheek. Was mijn bloeddruk 198... zal wel iets lager zijn omdat dat apparaat altijd iets te hoog aangeeft, maarja dan is t nog steeds veel te hoog. Met de winstrol ben ik al eerder gestopt in de hoop dat mijn bloeddruk omlaag gaat daardoor maar heeft nog niet geholpen.
Ik wil eigl niet stoppen met mijn kuur want ik moet nog 4 weken, mijn vraag is dus wat kan ik doen om mijn bloeddruk omlaag te krijgen?

Ik ben geen big cat maar als je bloeddruk echt 198 is zou ik per direct kappen (of je doseringen zwaar verlagen). Dat is serieus hoog en kan op de lange termijn flinke consequenties met zich meebrengen.

Hey big cat,

Kben in de 4de week van mijn kuurtje 60mg winstrol ed, 200mg test p eod en tren a 150mg eod en 0.5mg arimedex eod.
Ik heb al een paar maanden geleden last van hoge bloeddruk tijdens een tren e, test e en bold kuur. Nu heb ik weer last van hoofdpijn, moe en rode kop. Ben ik mijn bloeddruk gaan meten bij de apotheek. Was mijn bloeddruk 198... zal wel iets lager zijn omdat dat apparaat altijd iets te hoog aangeeft, maarja dan is t nog steeds veel te hoog. Met de winstrol ben ik al eerder gestopt in de hoop dat mijn bloeddruk omlaag gaat daardoor maar heeft nog niet geholpen.
Ik wil eigl niet stoppen met mijn kuur want ik moet nog 4 weken, mijn vraag is dus wat kan ik doen om mijn bloeddruk omlaag te krijgen?

Kan me best voorstellen dat je niet wilt stoppen maar dit is wel echt heel hoog man, kan ook schadelijk zijn op langere termijn. Ik zou toch echt gewoon off gaan en kijken of het dan weer bijtrekt.

Edit : RobS was me voor.

Ik hab al eerder metingen gehad bij de apotheek icm met bij de huisarts dus ik weet uit ervaring dat mijn daadwerkelijke bloeddruk iets lager zal zijn, wss rond de 180 (wat overigens nog steeds veel te hoog). Ik weet niet, zou ik niet met wat bloeddruk tabletten/supps mijn bloeddruk terug kunnen brengen naar 150 en mijn kuur af kunnen maken? Of gaat dit niet lukken? Mijn bloeddruk moet sowieso snel omlaag want voel me echt beroerd.

Zo ja, wat moet ik aanschaffen of bij de huisarts naar vragen?

Hey big cat,

Bloed geven, lichte dosis aspirine nemen eerste dagen ('s morgens en 's avonds pas trainen), en je producten halveren en ed zetten zodat het stabieler is. Stoppen met arimidex. Bloeddruk medicatie zoals een ACE inhibitor met licht diuretisch middel helpen ook.

Maar als je het niet eerstdaags onder controle krijgt toch zeker al beginnen afbouwen.

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

Ik ben geen big cat maar als je bloeddruk echt 198 is zou ik per direct kappen (of je doseringen zwaar verlagen). Dat is serieus hoog en kan op de lange termijn flinke consequenties met zich meebrengen.

Bovendruk, hoe spectaculair ook, maak ik me doorgaans niet te druk in, dus hangt van onderdruk af, als die boven 9.5 komt dan kun je idd best oppassen.

Bloed geven, lichte dosis aspirine nemen eerste dagen ('s morgens en 's avonds pas trainen), en je producten halveren en ed zetten zodat het stabieler is. Stoppen met arimidex. Bloeddruk medicatie zoals een ACE inhibitor met licht diuretisch middel helpen ook.

Maar als je het niet eerstdaags onder controle krijgt toch zeker al beginnen afbouwen.

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

Bovendruk, hoe spectaculair ook, maak ik me doorgaans niet te druk in, dus hangt van onderdruk af, als die boven 9.5 komt dan kun je idd best oppassen.

Erg interessant, heb zelf mijn hele leven al last van hoge bloeddruk. Aantal vragen dan ook, hoezo stoppen met arimidex, arimidex helpt je toch juist vocht te verdrijven en bloat te voorkomen?

Helpt bloed geven ook bij het verlagen van bloeddruk of alleen wanneer de te hoge bloeddruk komt door bloedverdikkende AAS?

Hoezo is bovendruk niet erg belangrijk? ik neem aan dat je 95 bedoelt als maximale onderdruk.

thx

As levels of estrogen decrease, a woman’s risk of developing high blood pressure increases dramatically. Because of the interplay of other hormones, such as progestin, and the effect that estrogen has on other important risk factors, post-menopausal women are actually at higher risk for developing high blood pressure than are men.

ALS dit klopt, dan is oestrogeen noodzakelijk voor de controle van bloeddruk, dus lage oestrogeen = hoge bloeddruk.

Hi big cat

Ik zat met de gedachte mn volgende blast te kickstarten met korte esters, zou dit een goeie opzet zijn voor een test only?

Wk 1-4 test P 100mg ED/200mg EOD? Weet niet of hier hetzelfde geld voor tren voor het injecteren.
wk 1-ntb test e 750mg ew

Als ik dit zo zet, krijgt de test e dan de kans op te bouwen zodat ik in week 4 erop door kan?

Erg interessant, heb zelf mijn hele leven al last van hoge bloeddruk. Aantal vragen dan ook, hoezo stoppen met arimidex, arimidex helpt je toch juist vocht te verdrijven en bloat te voorkomen?

Helpt bloed geven ook bij het verlagen van bloeddruk of alleen wanneer de te hoge bloeddruk komt door bloedverdikkende AAS?

Hoezo is bovendruk niet erg belangrijk? ik neem aan dat je 95 bedoelt als maximale onderdruk.

thx

Wat maarten al aangaf, estrogenen in tegenstelling tot androgenen verlagen RAS activiteit en bloeddruk. Daarom dat ik watercontrole met anti-e's absoluut absurd vind,want in veel gevallen ga je bloeddruk opdrijven en meer water gaan vasthouden dan je sowieso van je estro zou gehad hebben. Anti-e therapie zou moeten enkel voorbehouden zijn voor gyno. Effectieve gyno.

principe achter bloeddonatie is dat niet alleen het volume van je bloed tijdelijk krimpt, maar in hoofdzaak je hematocriet, en dus je bloed verdunt, wat de druk op de bloedvaten wegneemt.

Bovendruk die oploopt is doorgaans minder gevaarlijk and onderdruk, en uiteraard is 95 een onderdruk.

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Hi big cat

Ik zat met de gedachte mn volgende blast te kickstarten met korte esters, zou dit een goeie opzet zijn voor een test only?

Wk 1-4 test P 100mg ED/200mg EOD? Weet niet of hier hetzelfde geld voor tren voor het injecteren.
wk 1-ntb test e 750mg ew

Als ik dit zo zet, krijgt de test e dan de kans op te bouwen zodat ik in week 4 erop door kan?

Een echte verdubbeling is alleen nodig om je lange esters sneller te doen werken, dus 700 TP per week om te kickstarten lijkt me wat veel als je dan terugvalt op enkel de 750 TE. De gedachte erachter is goed ja.

Bc nu je online bent toch een vraag,

Ik ga in januari beginnen met een zeer intensief trainingsmodel samen met een begeleider alleen deze persoon hoeft (nog) niet te weten dat ik AAS neem. Nu had ik het volgende bedacht:

1 -7 250mg test-e per week (of 50mg test p ed ivm minder vocht en vet)

7-14 200mg test-e per week
7-14 50mg tren-a ed

Dan de laatste 4 weken nog mast mee laten lopen.

Wat vind je hiervan? Alvast fijne feestdagen :)

Laatst bewerkt:
Wat maarten al aangaf, estrogenen in tegenstelling tot androgenen verlagen RAS activiteit en bloeddruk. Daarom dat ik watercontrole met anti-e's absoluut absurd vind,want in veel gevallen ga je bloeddruk opdrijven en meer water gaan vasthouden dan je sowieso van je estro zou gehad hebben. Anti-e therapie zou moeten enkel voorbehouden zijn voor gyno. Effectieve gyno.

principe achter bloeddonatie is dat niet alleen het volume van je bloed tijdelijk krimpt, maar in hoofdzaak je hematocriet, en dus je bloed verdunt, wat de druk op de bloedvaten wegneemt.

Bovendruk die oploopt is doorgaans minder gevaarlijk and onderdruk, en uiteraard is 95 een onderdruk.

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Goed om te weten!

Buiten een goed zoutarm dieet, wat is een goede manier om vocht te verdrijven (goede diuretics)? Ik heb op 500mg test E al enorm last van vochtretentie en dus hoge bloeddruk.

Mijn bloeddruk wordt namelijk erg beinvloed door vochtretentie. Tijdens een low carb cutting diet is mijn bovendruk soms wel 40 punten lager dan in een bulk.

• Topic Starter Topic Starter
Gelieve dit topic te behouden aan Big Cat en dus ook de antwoorden aan Big Cat over te laten, waarvoor dank.

Een echte verdubbeling is alleen nodig om je lange esters sneller te doen werken, dus 700 TP per week om te kickstarten lijkt me wat veel als je dan terugvalt op enkel de 750 TE. De gedachte erachter is goed ja.

Hoeveel ml zou je van de test P moeten zetten dan? helft? Ben nooit hoger geweest nog dan 500 test e

Goed om te weten!

Buiten een goed zoutarm dieet, wat is een goede manier om vocht te verdrijven (goede diuretics)? Ik heb op 500mg test E al enorm last van vochtretentie en dus hoge bloeddruk.

Mijn bloeddruk wordt namelijk erg beinvloed door vochtretentie. Tijdens een low carb cutting diet is mijn bovendruk soms wel 40 punten lager dan in een bulk.

probleem met een zoutarm dieet is dat je het constant moet volhouden of je gaat een omgekeerd effect creeeren. Weinig zout eten leidt tot meer zoutretentie, dus zodra je iets van zout extra eet, ga je het ook opslaan en vasthouden. Een licht diureticum is waarschijnlijk de beste optie op lange termijn (buiten het probleem aanpakken natuurlijk, ik moet wel benadrukken dat als een product je een gevaarlijke verhoging van je bloeddruk geeft dat je dan best opteert voor andere producten als het specifiek daaraan ligt, mogelijk wat meer estrogene producten), iets als HCT in lage dosis.

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

Hoeveel ml zou je van de test P moeten zetten dan? helft? Ben nooit hoger geweest nog dan 500 test e

Denk dat 50 ed of 100 eod al MEER dan genoeg is.

---------- Toegevoegd om 09:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:56 ----------

Bc nu je online bent toch een vraag,

Ik ga in januari beginnen met een zeer intensief trainingsmodel samen met een begeleider alleen deze persoon hoeft (nog) niet te weten dat ik AAS neem. Nu had ik het volgende bedacht:

1 -7 250mg test-e per week (of 50mg test p ed ivm minder vocht en vet)

7-14 200mg test-e per week
7-14 50mg tren-a ed

Dan de laatste 4 weken nog mast mee laten lopen.

Wat vind je hiervan? Alvast fijne feestdagen :)

Het werd al aangegeven dat er weinig reden is tot beginnen met een TRT dosis tenzij je eigen test al behoorlijk aan de lage kant ligt. Zeker als je gaat cyclen en dan nog weer off gaat komen ga je gewoon sterk de duur verlengen van je onderdrukking zonder een gelijkwaardig resultaat.

---------- Toegevoegd om 10:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Gelieve dit topic te behouden aan Big Cat en dus ook de antwoorden aan Big Cat over te laten, waarvoor dank.

heel vriendelijk dat je er op wijst trem, maar je moest daarom de antwoorden die er al stonden niet weghalen hoor ;) Ze waren overigens voor het overgrote deel correct.

Het werd al aangegeven dat er weinig reden is tot beginnen met een TRT dosis tenzij je eigen test al behoorlijk aan de lage kant ligt. Zeker als je gaat cyclen en dan nog weer off gaat komen ga je gewoon sterk de duur verlengen van je onderdrukking zonder een gelijkwaardig resultaat.

Dank! :D Vond het concept wel leuk maar slaat dus nergens op haha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven