AndroidHealthClinic

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
heel vriendelijk dat je er op wijst trem, maar je moest daarom de antwoorden die er al stonden niet weghalen hoor ;) Ze waren overigens voor het overgrote deel correct.

Wil geen slowchat in dit topic en het waardevol en overzichtelijk houden, correcte antwoorden of niet. Mag heus wel eens iemand reageren maar zoals ik gisteren zag is niet de bedoeling. Niet dat het een giga probleem was maar heb het geschoond zodat we niet van het een in het andere vallen.

Big Cat, what about cortisol ?

31 aug start mijn 1e kuur;

1-10 test e 375mg ew
7-11 winstrol 50 mg ed
12-16 nolva 20 mg ed

voedinsschema cleanbulk, onderhoud + 200/300 kcal. dit omdat ik toch een beetje huiverig ben voor gyno, vandaar ook de 375mg. zal hier sowieso wel goed op gaan omdat dit de eerste kuur pas word.

Doseringen etc. staan vast alleen twijfel ik nog over winstrol om het als kicker te gebruiken of aan het einde vd kuur (1-4/5 of 7-11) omdat ik er dan harder uit stap.

Persoonlijk ligt mijn voorkeur aan het einde om er zo harder en met een drogere look uit te komen, nu las ik dat dit niet slim was ivm cortisol. Heb opgezocht wat er bedoeld word met cortisol, kom ik uit op stress verhalen etc. ? Is dat het enigste ? Zo ja, dan maakt het me niet zoveel uit.

Alvast bedankt

31 aug start mijn 1e kuur;

1-10 test e 375mg ew
7-11 winstrol 50 mg ed
12-16 nolva 20 mg ed

voedinsschema cleanbulk, onderhoud + 200/300 kcal. dit omdat ik toch een beetje huiverig ben voor gyno, vandaar ook de 375mg. zal hier sowieso wel goed op gaan omdat dit de eerste kuur pas word.

Doseringen etc. staan vast alleen twijfel ik nog over winstrol om het als kicker te gebruiken of aan het einde vd kuur (1-4/5 of 7-11) omdat ik er dan harder uit stap.

Persoonlijk ligt mijn voorkeur aan het einde om er zo harder en met een drogere look uit te komen, nu las ik dat dit niet slim was ivm cortisol. Heb opgezocht wat er bedoeld word met cortisol, kom ik uit op stress verhalen etc. ? Is dat het enigste ? Zo ja, dan maakt het me niet zoveel uit.

Alvast bedankt

Nee, cortisol werkt in hoofdzake spierafbrekend, vandaar doorgaans geen goed idee om orals op het einde te zetten tenzij voor een shoot of wedstrijd, of als je erna verder cruised. Met uitzondering van Halotestin dat dan weer een sterk cortisolverlagend effect heeft.

Ik zou overigens, gezien het een eerste kuur is ook gewoon heel sterk aanraden gewoon te beginnen met 500 mg test only. Zal effectiever zijn en vormt toch zo'n beetje de referentie voor alle latere kuren/stacks/blasts.

Wat ik verder ook mis, gezien je het een "kuur" noemt en het aan de lichtere kant is, is HCG.

Als je doorgaans weinig last hebt van estro, dan zal even wat aromasin voldoende zijn, gewoon om de rebound weg te werken, want dat is waarschijnlijk wat er gebeurt. je androgeenspiegel daalt wat, en daardoor wat rebound estrogen.

en tijdens? wat raad je aan buiten de zwaardere middelen als letro en bromo.. doet arimidex zn werk?

en tijdens? wat raad je aan buiten de zwaardere middelen als letro en bromo.. doet arimidex zn werk?

Anastrozole en Letrozole doen heel goed hun werk, beter op zich dan aromasin, mg voor mg, maar ik houd er niet van omdat ik uit ervaring weet dat mensen die er mee beginnen makkelijk last krijgen van rebound, en, zo heb ik de indruk, zelfs gevoeliger worden aan estrogenen op den duur, waardoor ze een probleem creeeren waar er mss gene is. Ik zou ze enkel en alleen aanraden voor die mensen die echt effectieve gyno krijgen van vroeg in een kuur die hoog gedoseerd maar laag estrogeen is (hoog A:E ratio), en dat is dan meestal preventief en altijd tijdens elke kuur. Overal anders probeer ik ze te vermijden.

Nee, cortisol werkt in hoofdzake spierafbrekend, vandaar doorgaans geen goed idee om orals op het einde te zetten tenzij voor een shoot of wedstrijd, of als je erna verder cruised. Met uitzondering van Halotestin dat dan weer een sterk cortisolverlagend effect heeft.

Ik zou overigens, gezien het een eerste kuur is ook gewoon heel sterk aanraden gewoon te beginnen met 500 mg test only. Zal effectiever zijn en vormt toch zo'n beetje de referentie voor alle latere kuren/stacks/blasts.

Wat ik verder ook mis, gezien je het een "kuur" noemt en het aan de lichtere kant is, is HCG.

Is dat, temeer het pas om de 1E kuur gaat, dan toch al meer als wenselijk om dat er al bij te zetten HCG????

Big cat nog een PH/DS gerelateerde vraag van mij uit:

Ik las voornamelijk dat orals cortisol verhogend kunnen werken, zou de toevoeging van 11-ketotestosterone (transdermaal) een goede toevoeging zijn aan een PH stack omdat het gekend zou zijn voor zijn cortisol verlagende werken en opzich relatief mild is voor het lichaam (lever)?

Is dat, temeer het pas om de 1E kuur gaat, dan toch al meer als wenselijk om dat er al bij te zetten HCG????

Het is ALTIJD wenselijk dat erbij te zetten.

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

Big cat nog een PH/DS gerelateerde vraag van mij uit:

Ik las voornamelijk dat orals cortisol verhogend kunnen werken, zou de toevoeging van 11-ketotestosterone (transdermaal) een goede toevoeging zijn aan een PH stack omdat het gekend zou zijn voor zijn cortisol verlagende werken en opzich relatief mild is voor het lichaam (lever)?

Ja, zelfde principe als halotestin, het heeft een structuur die beta-HSD's en GR blokkeert. Ik geef toch een lichte voorkeur aan halo, omdat het toch nog enigzins anabool is.

Even een korte vraag; heb (binnenkort)12x75 iu hMG en voldoende hCG. Big Cat, wat denk jij 12 weken 1 vial of 2x per week voor 6 weken? (dit natuurlijk naast hCG 2x 400iu) Ik lees vooral over het 2x per week protocol maar wil graag jou mening. Kuur is +20 weken en nu nog zo 12 weken te gaan volgens planning.

Even een korte vraag; heb (binnenkort)12x75 iu hMG en voldoende hCG. Big Cat, wat denk jij 12 weken 1 vial of 2x per week voor 6 weken? (dit natuurlijk naast hCG 2x 400iu) Ik lees vooral over het 2x per week protocol maar wil graag jou mening. Kuur is +20 weken en nu nog zo 12 weken te gaan volgens planning.

Ik denk dat HMG doorgaans elke dag gezet wordt. Zou het even moeten opzoeken, ik kom er nog op terug.

Big cat

Is tren test met oxy op lage hoeveelheid zoals 75 een no go net als deca tren of valt dat allemaal nog wel te doen als ik dan praat over libido problemen enzo ? Ik weet t is persoonsverschillend maar heb je dan nog meer kans erop of valt t mee net als je bijvoorbeeld tren test winny neemt

Big cat

Is tren test met oxy op lage hoeveelheid zoals 75 een no go net als deca tren of valt dat allemaal nog wel te doen als ik dan praat over libido problemen enzo ? Ik weet t is persoonsverschillend maar heb je dan nog meer kans erop of valt t mee net als je bijvoorbeeld tren test winny neemt

Het is zo persoonsafhankelijk als je A:E ratio. Met uitzondering van mss deca, en zelfs dat lijkt opgelost met voldoende test, veroorzaakt de rest niet rechstreeks libidoproblemen (in tegendeel, tren maakt je soms onbevredigbaar). Je zult waarschijnlijkl eerder libido krijgen door te lage androgenen en zowel teveel als te weinig estrogenen (Primo/winny bullshit of lage dosissen combineren met sterke anti-e's)

Het is zo persoonsafhankelijk als je A:E ratio. Met uitzondering van mss deca, en zelfs dat lijkt opgelost met voldoende test, veroorzaakt de rest niet rechstreeks libidoproblemen (in tegendeel, tren maakt je soms onbevredigbaar). Je zult waarschijnlijkl eerder libido krijgen door te lage androgenen en zowel teveel als te weinig estrogenen (Primo/winny bullshit of lage dosissen combineren met sterke anti-e's)

Ik merk nu wat je hier beschrijft, ik cruise nu op 250mg test en neem 10mg aromasin ed tegen puffy nips. Heb toch sterk het idee dat ik weer problemen krijg met erecties, zelfde als wat ik had met nolva. Kan ik hieruit opmaken dat ik sowieso niet veel last van estrogen heb?

Ik merk nu wat je hier beschrijft, ik cruise nu op 250mg test en neem 10mg aromasin ed tegen puffy nips. Heb toch sterk het idee dat ik weer problemen krijg met erecties, zelfde als wat ik had met nolva. Kan ik hieruit opmaken dat ik sowieso niet veel last van estrogen heb?

De kans is groot, en eigenlijk vooral omdat er niet zoveel mannen zijn met hoge androgenen die er last van hebben, vandaar dat het zo onnozel is preventief anti-e's te gebruiken als je niet eens weet of je er gevoelig aan bent.

Wat zijn de nadelen van TRT, het prikken buiten beschouwing gelaten?

Op 500 test-e en 400 primo per week had ik zo goed als geen libido.
Ik heb geprobeerd om 25mg provi te nemen per dag tot 75mg provi per dag, niks hielp.
Wat kan de oorzaak geweest zijn?
Het bloedwerk in week 8 van de 9 zijn:

Oestradiol + 75 < 52 ng/L
LH - <0,3 1,1 - 8,8 U/L
FSH - <0,3 1,0 - 12,0 U/L
Androgenen
testosterone: 2873 200 - 700
SHBG:0.2 0.5 - 1.5
vrij testosterone: 115.9 4 - 15
vrije testosterone index: 1436 20 - 70
bioavailable test.: 2716 90 - 315

Deze gegevens zijn dus met enkele weken 50 mg provi per dag...

Wat zijn de nadelen van TRT, het prikken buiten beschouwing gelaten?

Op 500 test-e en 400 primo per week had ik zo goed als geen libido.
Ik heb geprobeerd om 25mg provi te nemen per dag tot 75mg provi per dag, niks hielp.
Wat kan de oorzaak geweest zijn?
Het bloedwerk in week 8 van de 9 zijn:

Deze gegevens zijn dus met enkele weken 50 mg provi per dag...

mss primo laten vallen en masteron bijzetten. In jou geval kan het inderdaad ook gewoon wat laag androgeen of hoog estrogeen zijn. Op je foto ziet het er ook niet uit alsof je heel laag in vet zit op dit momente en dat kan wel een rol spelen. Ben je overigens zeker van je producten ? Want 500 test is voor meeste mensen toch al voldoende om libido goed te houden, ondanks enige schommelingen. Dat er geen deca in je primo zit of zo.

Er zijn niet echt nadelen aan TRT. Enkel dat als je ooit nog of wil om bv kinderen te krijgen dat je uiteraard je HCG er moet blijven naast zetten. TRT wordt pas echt voordelig als je kan zeggen dat je geen kinderen meer wil en zo.

Ik dacht mss eerder teveel test?
primo en test waren van EP.
Te laag androgeen met 50mg provi per dag? Kan dat?
Mijn VP was in die tijd een 11% tot 12%...

Ik dacht mss eerder teveel test?
primo en test waren van EP.
Te laag androgeen met 50mg provi per dag? Kan dat?
Mijn VP was in die tijd een 11% tot 12%...

Primo van EP ken ik niet zo goed, maar voor de rest toch goed spul. Kan ook zijn dat je in algemeen wat lusteloos wordt van primo, was ook niet abnormaal bij 1-testosterone producten.

Ik ben wel acne gevoelig en heb dan ook weer die libido problemen met primo.
Ik heb nog nooit andere compounds gebruikt, 2 keer primo en test
Maar masteron lijkt me dan ook niks door de acne.
Op bovengenoemde combi hield ik ook vocht vast in het aangezicht.
Kan ik dan niet best iets samenstellen met 250mg test-e + ???

Ik ben wel acne gevoelig en heb dan ook weer die libido problemen met primo.
Ik heb nog nooit andere compounds gebruikt, 2 keer primo en test
Maar masteron lijkt me dan ook niks door de acne.
Op bovengenoemde combi hield ik ook vocht vast in het aangezicht.
Kan ik dan niet best iets samenstellen met 250mg test-e + ???

Wat aromasin en BF% lager houden zal waarschijnlijk het meeste helpen in dit geval denk ik. Denk niet dat je met mast veel meer last zult hebben van acne dan met primo. Zoals ik al herhaaldelijk aangaf is anabole:androgene dissociatie op een redelijke dosis niet echt meer aantoonbaar behalve voor test en deca.

Als je naar 250 test gaat, dan zou ik toch compenseren met stuk hogere dosis echte androgenen, genre tren of zo. want anders gaat je A:E zakken, kans groot dat je uiteindelijk meer last krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven