Fitness Seller

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Duidelijk man, thnx ;)

Beetje vocht kan ook geen kwaad tijdens een bulkfase, maar ik ben weer wijzer!

Dit heb ik nooit 100% wetenschappelijk gestaafd, dus neem het voor wat het waard is, maar in al die jaren heb ik sterk de indruk gekregen dat mensen die Aromatase blokkers nemen zichzelf net gevoeliger maken voor estrogeen als ze er dan mee stoppen. Raar genoeg zijn het altijd die mensen die uit angst een aromatase blokker nemen die uiteindelijk dan probs met gyno krijgen, beetje selffulfilling prophecy bijna, terwijl gyno op zich eigenlijk niet zo frequent voorkomt als je zou denken door op BB boards rond te hangen. Vandaar dat ik doorgaans aan raad om zonder te starten, met een SERM bij de hand, en als problemen zich voordoen met acute behandeling te starten, en als je probs hebt, ofwel daarna te opteren voor iets minder natte kuren, ofwel uit voorzorg telkens aromatase blokker te nemen. In dat geval zou ik dan wel een suicide inhibitor as aromasin aanraden, die hebben minder rebound.

Hoe zou een standaard trainingsschema er voor een juicer er volgens jouw moeten uitzien voor een juicer die maximaal voor massa gaat? Ik weet dat je je 5 principes hebt, maar kan je dat wat meer concreet maken?

Dat is nu net het punt van heel dat artikel, er is geen standaardschema. Als jij zegt "ik wil er uitzien als Kai Green dus ik train zoals zijn laatste schema uit MD" dan ga je bedrogen uitkomen. Het zal je ook opvallen dat elk van de top 10 beste bodybuilders in de wereld er een heel ander principe van trainen op na houd wat betreft volume, oefeningen, reps, gewicht etc. Gericht op de massa tellen enkel de punten, de rest kan je zelf invullen. De details van je programma worden pas echt belangrijk wanneer je bepaalde punten moet beginnen bijwerken, dan ga je dingen voornemen, weglaten, meer trainen, phases van overreaching inlassen enz.

Mensen die meer nemen kunnen doorgaans meer aan, iets waar pro's gretig gebruik van maken door 2 maal per dag te gaan trainen om hun frequentie te verhogen. Maar ik ga uiteraard niet beweren dat dat haalbaar is voor iemand die in shiften werkt en begonnen is met zen eerste kuurtje 500mg test ...

Ik kan je geen standaard trainingsschema geven, want ik geloof er niet in ;)

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Duidelijk man, thnx ;)

Beetje vocht kan ook geen kwaad tijdens een bulkfase, maar ik ben weer wijzer!

Het kan zeker geen kwaad, en je moet er ook rekening mee houden dat vocht niet altijd het resultaat is van estrogeen. Indirecte effecten op het RAS systeem zorgen ook voor water retentie, vooral bij veel gemethyleerde producten als Dbol, anadrol, methyltest en mestanolone zie je dat.

Big cat. Wat is jou mening over langdurig (maanden) gebruik van (tamofixen) 10 t/m 20 mg per dag. om testo waarde's omhoog te krijgen. (indien verlaagd)

Ik heb namelijk ergens op het forum een post van Krieltje gelezen die dit deed en hem zeer goed beviel. met ik geloof een uiteindelijke testo waarde van >25 als ik mij niet vergis

Big cat. Wat is jou mening over langdurig (maanden) gebruik van (tamofixen) 10 t/m 20 mg per dag. om testo waarde's omhoog te krijgen. (indien verlaagd)

Ik heb namelijk ergens op het forum een post van Krieltje gelezen die dit deed en hem zeer goed beviel. met ik geloof een uiteindelijke testo waarde van >25 als ik mij niet vergis

Dit legt het beter uit dan ik het kan uitleggen :

http://patrickarnoldblog.com/serms-as-an-alternative-to-testosterone-replacement-therapy/

---------- Toegevoegd om 11:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:26 ----------

Kom later maar een keer met je bankrekening nr. Zal wel vaker met vragen komen. Ghehe

Mijn karma is trouwens heel wat hoger dan mijn bankrekening :D

Big Cat, je heb vroeger een hoop artikelen gescheven voor bb.com. Veel artikelen zijn verwijdert van de website. Is er een mogelijkheid om jouw artikelen op een andere plaats te lezen? Zou het niet interessant zijn om al jouw artikelen te archiveren op een centrale plaats?

Big Cat, je heb vroeger een hoop artikelen gescheven voor bb.com. Veel artikelen zijn verwijdert van de website. Is er een mogelijkheid om jouw artikelen op een andere plaats te lezen? Zou het niet interessant zijn om al jouw artikelen te archiveren op een centrale plaats?

Niet al die dingen zijn even acuraat meer of van het niveau waaraan ik me vandaag de dag houd. Vooralsnog is er MASS voor recentere artikelen, en we kijken uit naar mss een gelijkaardig project voor AAS als we er de middelen voor vinden. Op het moment is het echt gewoon dat, ik heb wel een project of 3 dat ik uit de grond wil stampen, maar zie het gewoon niet zitten om het allemaal zelf te blijven bekostigen :p

Laatst bewerkt:
Niet al die dingen zijn even acuraat meer of van het niveau waarin ik me vandaag de dag houd. Vooralsnog is er MASS voor recentere artikelen, en we kijken uit naar mss een gelijkaardig project voor AAS als we er de middelen voor vinden. Op het moment is het echt gewoon dat, ik heb wel een project of 3 dat ik uit de grond wil stampen, maar zie het gewoon niet zitten om het allemaal zelf te blijven bekostigen :p

Ik denk dat als je een beetje rondvraagt er zat mensen zijn die je een 10'tje willen sponsoren. Kan toch aardig oplopen als ik zo zie hoeveel mensen er blij zijn dat er eindelijk weer iemand met wat verstand begint te reageren op normale, leesbare manier.

Edit : nu heb ik geen flauw benul wat zoiets moet kosten, vandaar mijn 10 euro-voorbeeld :P

Ik denk dat als je een beetje rondvraagt er zat mensen zijn die je een 10'tje willen sponsoren. Kan toch aardig oplopen als ik zo zie hoeveel mensen er blij zijn dat er eindelijk weer iemand met wat verstand begint te reageren op normale, leesbare manier.

Edit : nu heb ik geen flauw benul wat zoiets moet kosten, vandaar mijn 10 euro-voorbeeld :P

Helemaal true! Word echt gewaardeerd BC :)

Omtrent kinderen verwekken.

Is het schadelijker voor je om per jaar 2 kuren te doen met korte esters dan als je er 2 pakt met lange esters?
Hoe reëel is de kans dat je van 2-3 korte kuren onvruchtbaarheid oploopt?

Omtrent kinderen verwekken.

Is het schadelijker voor je om per jaar 2 kuren te doen met korte esters dan als je er 2 pakt met lange esters?
Hoe reëel is de kans dat je van 2-3 korte kuren onvruchtbaarheid oploopt?

Uiteindelijk herstel is het enige wat hier een rol speelt. Daarvoor kun je best gewoon zorgen dat er niet teveel atrofie optreedt, dus tijdig en voldoende HCG zetten. Zoals als gezegd, de kans dat je effectief onvruchtbaar wordt van AAS lijkt vooralsnog vergezocht, maar uiteraard wil je liever geen jaar off zijn en 4 maanden in behandeling om kinderen te krijgen ;)

ik zou enkel zeggen dat ik denk dat er minder risico is met een goeie kuur en goeie voorzorgen (2x500-750IU HCG) dan een korte kuur zonder voorzorgen "omdat het toch maar een korte kuur is".

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Een idee dat ik wel had was een soort maandelijkse nieuwsbrief, met eigenlijk al een preview van een 3tal artikelen per keer (telkens een profile, 1 wetenschappelijk artikel en een maatschappelijk artikel) en daar iets voor vragen. Vond het toen wat veel, maar als je het zo zegt dat het eigenlijk is als funding voor de projecten, en tegelijkertijd kan ik er toch iets tegenover stellen (dan voel ik me niet zo schuldig :) ) is het mss haalbaar.

Origineel gepost door Silentio
Ben je ON beter af met een ander trainingsregime dan natural? Je hoort nl vaak dat naturals beter af zijn met full body's of UB/LB splits (lager volume, hogere frequenties), en dat de traditionele splits eerder voor juicers zijn. Op nix gebaseerd of toch ergens iets voor te zeggen?

De spier reageert niet anders op AAS dan zonder, je herstelt aleen sneller en je capaciteit voor groei neemt toe.

Ik vind dit wel even een interessant punt om nog even op door te gaan, want voor mij kleven er nog wel een aantal vragen aan dit onderwerp.

Zoals ik het zie zijn systemen waarbij alle spiergroepen relatief frequent getraind worden (bijv. FB en LB/UB) eerder traditioneel te noemen, dan wat Silentio de traditionele splits noemt. (Aangenomen dat hij daarmee 3-4 daagse splits bedoelt, waarbij alle spiergroepen zo'n 1x per week zwaar worden aangepakt)

Verder geloof ik ook dat ON zijn én naturel trainen beter gebaat is bij wat hogere trainings frequenties.
Alle spiergroepen 1x in de 3-5 dagen trainen beschouw ik als de beste vuistregel.
Kortom, wat je doet met FB en LB/UB systemen e.d.

Toch vraag ik me nog steeds af waarom 3-5 daagse splits dan toch zo populair zijn geworden in de afgelopen 15-20 jaar.
Als je namelijk kijkt naar de BB geschiedenis, dan zie dat er vanaf circa 1900 altijd een tendens is geweest om schema's te gebruiken waar iedere spiergroep gemiddeld zo'n 2-3x op weekbasis werd aangepakt.

Dit is eigenlijk altijd zo geweest TOT zo na 1990, waarna het 1x per week principe middels een 3-5 daagse split meer en meer in zwang is geraakt.

Aangezien ik verder relatief weinig van AAS af weet, vraag ik me af wat jouw inzichten zijn t.a.v. de volgende punten op dit vlak:

- Ik vermoed dat er wellicht een verband bestaat tussen het infrequenter (kunnen) gaan trainen door het (excessiever) kuren met veel krachtigere AAS die in diezelfde jaren 90 op de markt verschenen, vergeleken met de periode daarvoor?

- Bij mijn weten neemt door de huidge AAS-vormen niet alleen de capaciteit voor groei toe door een extra verhoogde eiwitsynthese-response, maar ook doordat deze periode langer aan houdt dan de gemiddelde pakweg 48-72 uur voordat normalisatie plaats vindt.
Simpel gezegd, je groeit op AAS niet alleen harder, maar ook langer a.g.v. een adequate trainingsprikkel.
Op grond hiervan is het o.a. ook mogelijk infrequenter te gaan trainen d.m.v. uitgebreidere splits?

- Is het daarom niet zo dat AAS gebruikers niet zozeer 'beter' gaan op uitgebreidere splits, maar wel dat ze er veel beter mee weg komen qua resultaten mocht dit hun keuze zijn? (zeker ook in vergelijking tot naturels die soortgelijke splits volgen?)

Een idee dat ik wel had was een soort maandelijkse nieuwsbrief, met eigenlijk al een preview van een 3tal artikelen per keer (telkens een profile, 1 wetenschappelijk artikel en een maatschappelijk artikel) en daar iets voor vragen. Vond het toen wat veel, maar als je het zo zegt dat het eigenlijk is als funding voor de projecten, en tegelijkertijd kan ik er toch iets tegenover stellen (dan voel ik me niet zo schuldig :) ) is het mss haalbaar.
Misschien laten lopen via crowdfunding.com. Geen idee of er interesse voor is daar en of het storm loopt maar niet geschoten is altijd mis.

I
Zoals ik het zie zijn systemen waarbij alle spiergroepen relatief frequent getraind worden (bijv. FB en LB/UB) eerder traditioneel te noemen, dan wat Silentio de traditionele splits noemt. (Aangenomen dat hij daarmee 3-4 daagse splits bedoelt, waarbij alle spiergroepen zo'n 1x per week zwaar worden aangepakt)

Verder geloof ik ook dat ON zijn én naturel trainen beter gebaat is bij wat hogere trainings frequenties.
Alle spiergroepen 1x in de 3-5 dagen trainen beschouw ik als de beste vuistregel.
Kortom, wat je doet met FB en LB/UB systemen e.d.

Toch vraag ik me nog steeds af waarom 3-5 daagse splits dan toch zo populair zijn geworden in de afgelopen 15-20 jaar.
Als je namelijk kijkt naar de BB geschiedenis, dan zie dat er vanaf circa 1900 altijd een tendens is geweest om schema's te gebruiken waar iedere spiergroep gemiddeld zo'n 2-3x op weekbasis werd aangepakt.

Dit is eigenlijk altijd zo geweest TOT zo na 1990, waarna het 1x per week principe middels een 3-5 daagse split meer en meer in zwang is geraakt.

Omdat ze het volume per bodypart zo zwaar opdrijven dat het moeilijk wordt om er meer dan twee op een dag te doen. Al helemaal als je een job hebt. Zeker naarmate je breder wordt is het ook belangrijk balans te creeeren en behouden, waardoor je niet enkel met je compound oefeningen er raakt. Elke fiber moet getraind worden, dus ga je oefeningen gebruiken die maar een bepaalde ROM accentueren, maar in de volledige training moet je wel de volledige ROM stimuleren, wat dus op zich meer oefeningen betekent. Dus ik denk een simpele UB/LB is moeilijk haalbaar tenzij je meerdere verschillende UB/LB programmas incorporeert op verschillende dagen, maar zolang je binnen die context blijft is meer frequentie wel beter, wat meestal opgelost wordt door meerdere trainingen per dag, of inderdaad voor sterkere bodyparts volume verlagen en op een 4-dagen programma gaan werken. Zo doe ik het ook.

- Ik vermoed dat er wellicht een verband bestaat tussen het infrequenter (kunnen) gaan trainen door het (excessiever) kuren met veel krachtigere AAS die in diezelfde jaren 90 op de markt verschenen, vergeleken met de periode daarvoor?

Er is relatief weinig verschil, zeker op topniveau, in de beschikbare producten. Enkel de designer steroids zijn er bij gekomen de laatste 5-6 jaar. Het grote verschil sinds late jaren 80 is vooral synthetische GH en insuline, waardoor iedereen die kon gaan gebruiken met minder risico. Maar of die echt een rol spelen in hoe er getraind wordt ? in de jaren '70 had je ook al arnolds high volume approach, met 1 a 2x per week een bodypart versus Mentzer's HIT approach. Verschillen in trainingsfilosofie zullen er altijd wel zijn.

- Bij mijn weten neemt door de huidge AAS-vormen niet alleen de capaciteit voor groei toe door een extra verhoogde eiwitsynthese-response, maar ook doordat deze periode langer aan houdt dan de gemiddelde pakweg 48-72 uur voordat normalisatie plaats vindt.
Simpel gezegd, je groeit op AAS niet alleen harder, maar ook langer a.g.v. een adequate trainingsprikkel.
Op grond hiervan is het o.a. ook mogelijk infrequenter te gaan trainen d.m.v. uitgebreidere splits?

Nee, dit komt terug op het feit dat AAS niets veranderen aan hoe een spier reageert. Er zal gewoon minder afbraak zijn en betere stimulatie van spiereiwitsynthese over de gehele lijn : na training, na maaltijden, etc, heeft dus geen invloed op hoe je traint.

- Is het daarom niet zo dat AAS gebruikers niet zozeer 'beter' gaan op uitgebreidere splits, maar wel dat ze er veel beter mee weg komen qua resultaten mocht dit hun keuze zijn? (zeker ook in vergelijking tot naturels die soortgelijke splits volgen?)

Je overschat het belang van training in deze. Ze gaan beter omdat ze gebruiken, niet omdat ze anders trainen ;)

---------- Toegevoegd om 12:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Misschien laten lopen via crowdfunding.com. Geen idee of er interesse voor is daar en of het storm loopt maar niet geschoten is altijd mis.

Het is niet het soort project waarmee je als belg in de openbaarheid wil lopen denk ik :p

Denk dat het beter is om te werken via een nieuwsbrief en een bepaald tarief betaalt als abbo.

In
Thuis even aandachtig lezen, members zoals jij maken het waard om op dbb te blijven

Er is relatief weinig verschil, zeker op topniveau, in de beschikbare producten. Enkel de designer steroids zijn er bij gekomen de laatste 5-6 jaar. Het grote verschil sinds late jaren 80 is vooral synthetische GH en insuline, waardoor iedereen die kon gaan gebruiken met minder risico. Maar of die echt een rol spelen in hoe er getraind wordt ? in de jaren '70 had je ook al arnolds high volume approach, met 1 a 2x per week een bodypart versus Mentzer's HIT approach. Verschillen in trainingsfilosofie zullen er altijd wel zijn.

Absoluut, maar ik meen me toch ook te herinneren dat Arnoldus niet alleen een High Volume maar ook een High Frequency approach had in de zin van een 3x een 2 daagse split en dat dan 6 dagen per week.
Was waarschijnlijk wel alleen de pre-competitiefase...

Nee, dit komt terug op het feit dat AAS niets veranderen aan hoe een spier reageert. Er zal gewoon minder afbraak zijn en betere stimulatie van spiereiwitsynthese over de gehele lijn : na training, na maaltijden, etc, heeft dus geen invloed op hoe je traint.

Maar betekent dit dan dat er alleen een margeverschil is qua grootte van de response en niet zozeer de duur waarin de response aan houdt?
Ofwel AAS of niet, na 48-72 uur is eiwitsynthese genormaliseerd ongeacht de heftigheid van de trainingsprikkel in relatie tot homeiostase-verstoring?
Heb jij meer informatie hierover, want voor mij is dit toch wel een missing link zogezegd....

Je overschat het belang van training in deze. Ze gaan beter omdat ze gebruiken, niet omdat ze anders trainen ;)

Oh, ik ben me maar al te goed bewust van de kracht van het roze olifantje :)

Bedankt!

Maar betekent dit dan dat er alleen een margeverschil is qua grootte van de response en niet zozeer de duur waarin de response aan houdt?
Ofwel AAS of niet, na 48-72 uur is eiwitsynthese genormaliseerd ongeacht de heftigheid van de trainingsprikkel in relatie tot homeiostase-verstoring?
Heb jij meer informatie hierover, want voor mij is dit toch wel een missing link zogezegd....

Helaas is het ethisch niet verantwoord om dubbel-blind peer review studies te doen op mensen met hoge dosis AAS om dat zwart op wit aan te tonen, maar de meeste factoren die een rol spelen hier zijn op eiwitbasis : enzymen en groeifactoren. Zelfs bij een hogere piek geven die niet langer effect. Waar je met bv een depot testosterone een schijnbaar langere werking krijgt omdat als je twee maal meer gebruikt er 24 uur later twee maal meer dan anders in zit en je dus 2 maal het effect hebt, ga je dat niet zien met pakweg insuline of GH. Tweemaal de dosis verlengt de werking niet, je keert op zelfde termijn terug naar baseline.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven