XXL Nutrition

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Top bedankt!

dus even voor mijn beeldvorming; Een AI + een legit testo booster (DAA) zou beter zijn uiteindelijk?
En hoe kijk jij tegen de verschillende AI's aan? je hebt natuurlijk de wat (serieuzere) Ai's zoals Arimidex Femara etc etc.. maar ook producten als Erase, Resveratrol etc etc... Wat is naar jou mening een van de betere AI's om te combineren met testo boostende producten ?

Je hoort namelijk nogal vaak zaken als estrogen 'rebound' bij AI's als Femara.

In
Thuis even aandachtig lezen, members zoals jij maken het waard om op dbb te blijven

Blijkbaar, ik wist geeneens dat we nog zoveel leden hadden in deze sectie :) Tremendes heeft me weer mooi liggen, ik blijf wel even zoet met deze thread :p

• Like
Waarderingen: mat
Top bedankt!

dus even voor mijn beeldvorming; Een AI + een legit testo booster (DAA) zou beter zijn uiteindelijk?
En hoe kijk jij tegen de verschillende AI's aan? je hebt natuurlijk de wat (serieuzere) Ai's zoals Arimidex Femara etc etc.. maar ook producten als Erase, Resveratrol etc etc... Wat is naar jou mening een van de betere AI's om te combineren met testo boostende producten ?

Je hoort namelijk nogal vaak zaken als estrogen 'rebound' bij AI's als Femara.

Suicide inhibitors, genre aromasin, zullen minder of geen rebound geven. Dus als ik echt moest een AI gebruiken (heb het nog nooit voorgehad met iemand waar het echt nodig was) da zou ik die kiezen.

Suicide inhibitors, genre aromasin, zullen minder of geen rebound geven. Dus als ik echt moest een AI gebruiken (heb het nog nooit voorgehad met iemand waar het echt nodig was) da zou ik die kiezen.
Oke dat is weer een hoop goede info!
Dan rest mij nog een vraag.

Het gaat er in dit geval dus om dat ik 'vermoed' dat mijn oestrogeen waarden verhoogt zijn en mijn testo waarden verlaagd. (ga van d week bloedprikken). Ik was dus op zoek naar een juiste manier om dit te corrigeren.

Maar als ik het goed begrijp is een AI met testo booster weer iets TE veel van het goede indien het niet noodzakelijk is?

En om nou te beginnen met testo gel producten etc kan ook link zijn na wat ik hier en daar lees, vooral op jongere leeftijd.

Oke dat is weer een hoop goede info!
Dan rest mij nog een vraag.

Het gaat er in dit geval dus om dat ik 'vermoed' dat mijn oestrogeen waarden verhoogt zijn en mijn testo waarden verlaagd. (ga van d week bloedprikken). Ik was dus op zoek naar een juiste manier om dit te corrigeren.

Maar als ik het goed begrijp is een AI met testo booster weer iets TE veel van het goede indien het niet noodzakelijk is?

Nee, dat denk ik niet, ik denk gewoon niet dat het zoveel bijdraagt als je denkt om je test op natuurlijke wijze te maximaliseren. Je test zal zeker omhoog gaan zo, de vraag is of je er daardoor noodzakelijk iets gaat aan overhouden in termen van kracht en spiermassa ?

En om nou te beginnen met testo gel producten etc kan ook link zijn na wat ik hier en daar lees, vooral op jongere leeftijd.

Ja, maar de hele vraag was beetje verwarrend omdat dit topic in de AAS sectie staat :) Maar idd, te jong met AAS beginnen als je geen olympia ambities hebt is geen goed idee. 21-23j ten vroegste zou ik zeggen, en enkel als je gevoel hebt dat je natuurlijk niet verder kan maar ook verder wil dan natuurlijk mogelijk is.

Ik lees wel eens dat de "sleutel" tot groei variatie in training is, dus enecschema drop sets, ander schema bijv 2-2-4 tempo, en weer andere power-hyp. Split etc etc, en dit dus afwisselen om een aantal weken.
Hoe kijk jij hier tegenaan? Of vind je dat je gewoon om de zoveel tijd wat oefeningen het best kan vervangen voor andere oefeningen en niet een schema compleet omgooit naar een ander tempo/rep range e.d.?

Ik lees wel eens dat de "sleutel" tot groei variatie in training is, dus enecschema drop sets, ander schema bijv 2-2-4 tempo, en weer andere power-hyp. Split etc etc, en dit dus afwisselen om een aantal weken.
Hoe kijk jij hier tegenaan? Of vind je dat je gewoon om de zoveel tijd wat oefeningen het best kan vervangen voor andere oefeningen en niet een schema compleet omgooit naar een ander tempo/rep range e.d.?

Dat is zo'n leuk onderwerp die maar blijft meegaan :p Voorstanders hiervan noemen het "muscle confusion", en zoals de naam zegt willen ze de spier verwarren. Als je nu een sarcomeer bekijkt en weet hoe die werkt, denk je dan door je trainingsschema om te gooien dat die sarcomeer zegt "**** it, nu ga ik eens iets heel anders doen dan gewoon samentrekken" ? :D

Je moet elke spiervezel zoveel mogelijk betrekken in de training om de volledige spier te trainen, dat doe je door in de eerste plaats met voldoende gewicht en tot failure te trainen, omdat dan pas de bepaalde motor units in actie schieten, als de andere het niet meer aankunnen, en in de tweede plaats te zorgen dat je de spier over zen volledige ROM traint, of dat nu in een beweging is (meest efficient, maar niet nodig, soms ook niet mogelijk) of in meerdere.

Variatie kan natuurlijk wat nut hebben, soms merk je dat je bij een nieuwe beweging weer pijn voelt, wat meestal wil zeggen dat er een andere hulpspier bij betrokken wordt die anders niet veel werk krijgt, maar zoals je zegt, daar hoeft niet heel je programma voor te wijken.

En uiteraard is change the spice of life en is af en toe veranderen gewoon mentaal leuker.

Dat is zo'n leuk onderwerp die maar blijft meegaan :p Voorstanders hiervan noemen het "muscle confusion", en zoals de naam zegt willen ze de spier verwarren. Als je nu een sarcomeer bekijkt en weet hoe die werkt, denk je dan door je trainingsschema om te gooien dat die sarcomeer zegt "**** it, nu ga ik eens iets heel anders doen dan gewoon samentrekken" ? :D

Je moet elke spiervezel zoveel mogelijk betrekken in de training om de volledige spier te trainen, dat doe je door in de eerste plaats met voldoende gewicht en tot failure te trainen, omdat dan pas de bepaalde motor units in actie schieten, als de andere het niet meer aankunnen, en in de tweede plaats te zorgen dat je de spier over zen volledige ROM traint, of dat nu in een beweging is (meest efficient, maar niet nodig, soms ook niet mogelijk) of in meerdere.

Variatie kan natuurlijk wat nut hebben, soms merk je dat je bij een nieuwe beweging weer pijn voelt, wat meestal wil zeggen dat er een andere hulpspier bij betrokken wordt die anders niet veel werk krijgt, maar zoals je zegt, daar hoeft niet heel je programma voor te wijken.

En uiteraard is change the spice of life en is af en toe veranderen gewoon mentaal leuker.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb je MASS artikel gelezen, zeer zeer informatief, je hebt het o.a. over 4 sec negative, geld dit ook voor je major compounds? Zoals bijv de squat, of adviseer je hier het standaard tempo en de 4 sec negative meer bij de isolation oefeningen?
Ps. Enig idee wanneer deel 2 komt van je artikel?:p

Bedankt voor je reactie!

Ik heb je MASS artikel gelezen, zeer zeer informatief, je hebt het o.a. over 4 sec negative, geld dit ook voor je major compounds? Zoals bijv de squat, of adviseer je hier het standaard tempo en de 4 sec negative meer bij de isolation oefeningen?

Nee, zeker de moeite waard om het ook op je compounds toe te passen. het moet overigens niet precies 4 seconden zijn, gewoon een slower negative en de spier op geen enkel punt laten spanning verliezen.

Ps. Enig idee wanneer deel 2 komt van je artikel?:p

Als mijn ADHD me eens gerust laat :p Eventjes weer in de ban van men AAS research.

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------

Nu ik hier zo'n groot publiek heb, mag ik het even schaamteloos misbruiken en jullie vragen even op facebook op het filmpje van "Annick Delen" in deze link te stemmen ? :

https://www.facebook.com/melkopschool/app_162850930432266

Mijn twee zoontjes en men nichtje zitten op die school en ze kunnen met die wedstrijd fietsjes voor hun school winnen ;)

Dit is inderdaad een leuke discussie, maar de ironie is dat als er al zoiets bestaat als 'confusion' in deze context, dan zou het 'neuromotoric confusion' moeten heten i.p.v. 'muscle confusion'.

Voor zover onderzocht bestaat een neuromotorisch fenomeen wat je zou kunnen omschrijven als geleidelijk patroon-gewenning. (habituatie)
Er zijn aanwijzingen waaruit blijkt dat het lange tijd (weken) achter elkaar doen van bewegingen in de trainingen op exact dezelfde manier, er toe leidt dat er steeds minder MU's worden ingeschakeld.

Dit kan op zich weer leiden tot verminderde vezelrecrutering en daarmee een verminderd trainings-effect.

Merk op dat dit dus gebeurt, ook al doe je nog bewust je best om de maximale contractie intensiteit uit je bewegingen te halen.

Het goede nieuws is dat slechts een kleine wijzing in je trainingsvorm dit kan verhelpen.
Denk dan aan een wijzing in het set-rep protocol, het tempo waarmee de reps worden gedaan en eventueel subtiele varaties op de oefeningen die je doet.

Buiten dat is stagnatie ook vaak een mentale kwestie en is variatie inderdaad gewoon verfrissend in dat opzicht...

Dit kan op zich weer leiden tot verminderde vezelrecrutering en daarmee een verminderd trainings-effect.

In leken-taal noemen ze deze adatatie "sterker worden", en de vereiste aanpassing heet "hef meer ****ing gewicht" ;) Voor de rest, volledig mee eens.

In leken-taal noemen ze deze adatatie "sterker worden", en de vereiste aanpassing heet "hef meer ****ing gewicht" ;) Voor de rest, volledig mee eens.

Hahaha, ik snap wat je bedoeld, maar er komt dus een punt dat alleen de variabele 'hef meer ****ing gewicht' mogelijk onvoldoende is en/of te veel beperkt wordt door andere factoren.

Vandaar...... ;)

• Topic Starter Topic Starter
Tremendes heeft me weer mooi liggen, ik blijf wel even zoet met deze thread :p

Jep ik hengelde je gelijk binnen.:p We doen niet alleen maar bannen, we dragen ook het forum een warm hart toe en als ik dus een kans zie om iemand als jou hier weer even aktief te houden en zorg te dragen voor kwaliteit in de sectie....

Well...got ya!:D

In de ban van, noemen ze dat :p

Las ik nou dat je bij bv. een tren kuur de voorkeur geeft aan telkens te verhogen ipv een vaste dosis?

bv.
1-10
400 tren
250 test

versus

1-4
200 tren
250 test
5-8
400 tren
250 test
9-12
600 tren
250 test

Bij een 'heftig' middel als tren kan je toch beter de dosis constant houden (sides)? Dit is trouwens niet vanuit een cruise/blast perspectief.

Maar jij zou dus eerder bij middelen als tren en test geleidelijk verhogen?

Nu ik hier zo'n groot publiek heb, mag ik het even schaamteloos misbruiken en jullie vragen even op facebook op het filmpje van "Annick Delen" in deze link te stemmen ? :

http://www.facebook.com/melkopschool/app_162850930432266

Mijn twee zoontjes en men nichtje zitten op die school en ze kunnen met die wedstrijd fietsjes voor hun school winnen ;)
Helaas geen facebook...

Komen de artikelen van Muscleandsportsscience.com ook nog in het Nederlands?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven