Heb je al veel mensen tegen gekomen met problemen bij de volgende stoffen:
- 2a, 17a di methyl etiocholan 3-one, 17b-ol (superdrol)
- 17-methyl-1-androstene-17b-ol-3-one (M1T)
- 17a-methyl-1,4-androstadiene-3,17-diol (M14ADD)
- 4-chloro-17a-methyl-1,4,diene-3,17-diol (HALO)
- 2a, 3a-Epithio-17a-Methyl- 5a-Androstan-17b-Ol (EPI)
- 17a-methyl-17 beta-hydroxy-estra, 4-9(10) dien-3-one (MDIEN)
- 19-norandrosta-4-9,diene-3,17-dione (pro-tren)
- 13-ethyl-3-methoxy-gona-2,5(10)-diene-17-one (M-LMG)
Sorry als het veel is, maar wou toch even wat meer info hier rond omdat voornamelijk in de UK en USA prohormonen in zijn en ze mogelijk ook hier als kickstarters gebruikt kunnen worden.
Is niet bitter veel informatie over deze producten buiten wat er bekend was bij hun ontwikkeling (vind je terug in naslagwerken als Vida), maar dat zijn dan vooral anabole:androgene ratio's waarvan we weten dat ze niet op heel veel slaan.
Bij het maken van prohormonen zijn firmas op een gegeven moment overgestapt op actieve designer steroids, en omdat supps doorgaans oraal zijn, liefst van al nog 17AA steroiden met de nodige toxiciteit, waarvan superdrol en M1T het hoogtepunt vormen.
-Superdrol is 17AA-drostanolone en omdat een methyl groep de twee belangrijkste punten van metabolisatie beschermen is het extreem levertoxisch. Wordt doorgaans gebruikt in dosissen van slechts 20-30g per dag voor maximaal 3-4 weken. Het is een lean compound, en veel gebruikers rapporteren relatief goed gains voor dit soort product (hoe minder het metaboliseert hoe meer en langer actief blijft ten slotte). In tegenstelling tot klassieke orals waar leverschade een mogelijk issue is, is het bij superdrol zowat een gegeven, waar verkeerdelijk gebruik al geleid heeft tot minstens een persoon die een lever transplantatie nodig had. Blijft veruit het populairste product ook. net als drostanolone is Superdrol een heel puur androgeen met een specifieke affiniteit voor de AR.
- M1T is ook levertoxisch, om te beginnen al omdat de 1-dubbele binding typisch al levertoxisch blijkt in zekere mate, en als je er dan nog eens een 17AA van maakt. Hoewel het algemeen even toxisch wordt beschouwd, toch veel minder problemen mee gerapporteerd. Dosissen tussen 7 en 21g geven schijnbaar al hele goede gains, ook heel droog.
Beide bovenstaande producten hebben de neiging door hun toxiciteit ook te leiden tot lethargie. Iets wat zich in mindere mate al voordeed met 1-test en zen prohormonen.
-M14ADD is gewoon de gemethyleerde versie van het oude prohormoon 1,4-AD. Het is een directe precursor voor dianabol. Omdat het nog moet omzetten zou je dus eerlijk gezegd een idioot zijn om dit te nemen als je gewoon dbol kan nemen.
-Halodrol : ik herinner me nog toen Bruce Kneller hier mee uitkwam, hij had me al weken mails gestuurd hierover en was enorm enthousiast. Ik deelde zen enthousiasme niet, opnieuw omdat het een prohormoon is, dit keer van turinabol. Maar ik had het verkeerd, het werd bijzonder populair, ondanks het feit dat je er wel een hogere dosis van nodig had. Veel mensen nu nog plaatsen het in dezelfde categorie als andere designer steroids ondanks het feit dat het een prohormoon is.
-Epistane : Hoor ik enerzijds goede dingen over, anderzijds (van dezelfde mensen) dat je het in hoge dosis moet nemen (80-100mg). Ook Patrick Arnold leek tentatief lovend erover, maar dat was ten dele omdat het blijkbaar voor een stuk converteert naar Madol, en hij was degene die destijds bij Balco Madol weer op de kaart zette, voor het opgepikt werd als designer steroid (Pheraplex). In realiteit lijkt het wat een middle of the road hormone. Ik vind het overigens vreemd dat Phera niet meer gemaakt wordt en al de rest wel. Mss omwille van het Balco-schandaal ? Er is overigens een nieuwe op de markt, madol met een 2-methyl groep. Vida wijst op een iets beter anabole activiteit dan madol zelf, maar eerste reports waren teleurstellend. Wordt ook maar in caps van 5mg gemaakt voor iets wat vermoedelijk dichter bij 40 gebruikt moet worden, dus ook een van de duurdere producten. Ik zou Epi overigens wel eens willen proberen (phera ook, maar ja), al vermoed ik dat het gewoon een beetje een goedkopere variatie op Var zal zijn qua feel en resultaat.
-MDIEn en pro-tren hebben doorgaans minder positieve reports, en ook niet zo veel, omdat ze eigenlijk al snel minder gebruikt werden. Zijn beiden sterke progestagenen, maar die veel minder gains geven dan pakweg nandrolone. Veel libidoproblemen, weinig gains, je snapt het wel.
-LMG, net als DMZ (dimethazine) weet ik nog niet zo heel veel over. Maar dit onderwerp (designer steroids) is er eentje waar ik me nu probeer mee bezig te houden, omdat het zich blijkbaar nog steeds uitbreidt. In die mate zelfs dat ik ook maar weer eens vida opgezocht heb om er naast te leggen, want zelfs dit jaar zijn er nog bijgekomen. Enige wat ik weet van slechts enkele reports is dat beide wel meevallen, maar doorgaans onderdoen voor de betere producten (SD, M1T, Epi en Halo, meestal in die volgorde). Alle reports overigens van AAS gebruikers, niet supplementen gebruikers