XXL Nutrition

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zweden ook, en daar is het nog erger. Blijkbaar is een simpel gerucht of verwijt daar al voldoende om een illegaal urinestaal uit een urinoir te verzamelen. Belgie is wel het enige land waar het gebruik van AAS harder gestraft wordt, met een factor tien, dan het gebruik van schadelijke harddrugs of zware verkeersovertredingen met alcohol in het spel. Een van de weinige dingen waarvoor ze blijkbaar onmiddelijk een recht op huiszoeking verkrijgen, met in beslagname van je computer etc.

Ik mag hier niet teveel over praten, want wordt er kwaad van als ik er aan denk, dat mensen die een gezonde levensstijl nastreven, gezond eten, niet roken, niet drinken, de ziektezorg nauwelijks iets kosten, 6x per week sporten en meer bijdragen aan de samenleving dan meesten, en uiteindelijk gewoon doen op een veiligere manier wat anderen doen door middel van ingrijpende chirurgische ingrepen, behandeld worden als criminelen, en dan nog eens zwaarder bestraft worden dan iemand die moedwillig dronken achter het stuur kruipt en een kind omver rijd. Het is een walgelijk landje waarin we leven.

:exactly::stupid:

- PCT; 20 mg Nolva na laatste inject voor 2 a 3 weken, daarna 40 mg voor 3 weken en vervolgens 20 mg aanhouden voor zolang nodig.

dit heb ik even gemist denk ik. er werd altijd geroepen dat meer dan 20mg nolva overkill is.
kun je dit nog even toelichten?

- PCT; 20 mg Nolva na laatste inject voor 2 a 3 weken, daarna 40 mg voor 3 weken en vervolgens 20 mg aanhouden voor zolang nodig.

dit heb ik even gemist denk ik. er werd altijd geroepen dat meer dan 20mg nolva overkill is.

In een nakuur is meer dan 20 overkill, als je overtollig oestrogeen battled kun je wel meer nemen maar dat zal in je nakuur zelden het geval zijn ( aldus getXXL )

Vraag is voor mij is ug nolva ook echt 10mg per tablet?

Haha snap ik die was ook niet als vraag bedoelt..maar heb al wat as getest en meeste is toch licht ondergedosseerd nou is dat met test niet zo boeiend maar met je nakuur meer denk ik.
Kan alleen geen nolva laten testen alleen test.

In een nakuur is meer dan 20 overkill, als je overtollig oestrogeen battled kun je wel meer nemen maar dat zal in je nakuur zelden het geval zijn ( aldus getXXL )
Zul je het voor moeten laten testen, dat kan zelfs Bigcat niet zien aan het tablet :P
Anavar op 10 mg is niet heel licht voor een vrouw.

Gelieve dit topic te behouden aan Big Cat en dus ook de antwoorden aan Big Cat over te laten, waarvoor dank.

in be4 ban :trollfacex:

@Big Cat: je verwijt naar Raloxifene om osteoporose tegen te gaan bij vrouwen ipv androgenen.
Nu is Raloxifene ook een zwaar middel met kans op embolieen. Is een hele lichte dosering anavar 10 mg per dag niet beter voor een vrouw van>70 jaar?

Ga eens naar een dokter en vertel hem eens over een vrouw met osteoporose en zie wat hij aanraad ;) Ga daarna naar de vrouw en vraag of ze binnen twee jaar een miniem verhoogd risico wil op prothrombotische events die je makkelijk voorkomt met de juiste voeding, of een clitoris tot aan haar knieën ;)

Tenzij die vrouw in kwestie wedstrijden wil doen, zet je ze best niet op anavar.

---------- Toegevoegd om 18:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------

Big cat al praat je over hgh op 3iu dan bedoel je human grade hgh neem ik aan?
Enig idee wat bv hyges tov nordi staat want 8iu nordi is imo 20iu hyges ofzo?

Supertopic trouwens thnx daarvoor.

Heel juist weet je het nooit. Meer dan 5 jaar geleden zijn er gelukkig UG HGH's die effectief GH bevatten, maar ze zullen ondergedoseerd zijn, die onderdosering en de degradatie van het product zullen ook sterk verschillen van batch tot batch. Daarom is het doorgaans niet zo verstandig om UG's te gebruiken voor hGH omdat je gewoon niet weet wat en hoeveel je binnen hebt. Er is gewoon nog teveel geld te verdienen met dit soort praktijken helaas, en niet genoeg mensen die hun HGH laten testen tijdens gebruik. Wat mij vooral weerhoud is dat als je rekening houd met onderdosering en degradatie, dat de pharm grade eigenlijk goedkoper uit de bus komt.

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

is een protocol dat ik al meer dan 10 jaar bij athleten gebruikt. Als GetXXL zegt dat het overkill is, dan baseert hij zich mss op iets, en dan zou ik het moeten lezen voor ik enige oordeel vel.

Geldt het PCT protocol ook voor een test only of voor zwaardere kuren? Ik blijf dit soort dingen moeilijk vinden. Op internet kun je van alles vinden over wat een middel met je doet maar als het gaat om doseringen is mijn enige bron van informatie forums waar veel mensen 20mg nolva 4wk aanhouden en bij tren/test arofixen.

In de laatste weken 20mg nolva aanhouden tot het voldoende is klinkt een stuk aannemelijker. Hoe weet je of je voldoende herstelt bent?

Geldt het PCT protocol ook voor een test only of voor zwaardere kuren? Ik blijf dit soort dingen moeilijk vinden. Op internet kun je van alles vinden over wat een middel met je doet maar als het gaat om doseringen is mijn enige bron van informatie forums waar veel mensen 20mg nolva 4wk aanhouden en bij tren/test arofixen.

In de laatste weken 20mg nolva aanhouden tot het voldoende is klinkt een stuk aannemelijker. Hoe weet je of je voldoende herstelt bent?

Protocols voor herstel blijven dezelfde omdat ze onafhankelijk zijn van product, duur of dosis. Je neemt je HCG 2x500-750 IU per week, die vervangt je LH, en is dus onafhankelijk van wat je neemt. Dit onderhoud testiculaire grootte zodat wanneer je HPTA weer draait, je meteen ook weer op volle toeren bent. Nadien gaat je SERM behandeling laatste estrogeen van je cycle (en HCG) en enig rebound estrogeen van de eerste test die je aanmaakt onderdrukken zodat er iets minder feedback is op de hypofyse en hypothalamus. Dus protocol is altijd geldig.

Bedankt Big Cat! Maar het tweede onderdeel van mn vraag over wanneer weet je dat je voldoende herstelt bent. In week 2 van mn vorige nakuur voelde ik me al tip top in orde.

Bedankt Big Cat! Maar het tweede onderdeel van mn vraag over wanneer weet je dat je voldoende herstelt bent. In week 2 van mn vorige nakuur voelde ik me al tip top in orde.

In week 2 was je herstel waarschijnlijk nog geeneens echt begonnen :p Weten kun je alleen door je LH/FSH/test en vrije test te laten checken.

Zou je bij een 6 maand kuur HMG aanraden? hcg ga ik sws nemen

1. Ik ben nog geen 20, mag ik anabolen gebruiken ?

NEEN. Zo simpel is het. Anabolen / steroiden zullen, niet kunnen, zullen je groei volledig stoppen. Als je nog verder moet groeien zullen je epiphysair schijven dichtgroeien, waardoor verdere groei onmogelijk wordt. Verder is het ten sterkste af te raden steroiden te gebruiken tewijl je endocrien systeem nog in groei is, en erg fragiel. Het herstelt niet zo snel en kan permanent schade aanrichten op lange termijn waardoor je later in je leven je libido verliest, (al dan niet tijdelijk) impotent wordt en mogelijk zelfs onvruchtbaar wordt. Ik neem aan dat de meeste mensen van plan zijn om kinderen en een vervullend coïtusleven te hebben in hun toekomst, dus onder de 20 GEEN ANABOLEN. Punt uit.

Als je onder die leeftijd bent, kom gerust binnen, stel vragen, lees en leer. Als je later ooit van plan bent te gaan gebruiken is het ten sterkste aan te raden om je tijd te nemen om alle aspecten voldoende te leren inzake werking en veiligheid, voor je zelf voorgeschreven medicatie gaat gebruiken. het uiteindelijke doel is het behouden en zelfs bevorderen van de gezondheid, zodat we een fitte en sterke oude dag hebben. het is niet de bedoeling je leven naar de verdoemenis te zenden waarbij je aan 40 hem niet meer recht krijgt, geen enkele normale relatie kunt aangaan en na 3 hartaanvallen uiteindelijk bezwijkt voor je 50 bent ...

@Big C

Is dit echt zo, of is dit express overdreven, veel mensen kuren al op hun 19e wat vind je daarvan als mensen dat doen.

"beste" hangt van doel af, is mijn favoriete kuur. Is geen verhouding met test. Ik heb graag men test in 500mg, kan 250 zijn als je er bold bijzet of 750 als je meer of sneller massa moet pakken., maar dat is zowat men comfortzone voor test. Lager of hoger zul je van mij niet zo snel horen. Tren/mast in een 2:1 verhouding lijkt het voor veel mensen te doen ja. Ikzelf niet zo gevoelig, dus kan moeilijker oordelen, maar veel mensen loven de kalmerende invloed van mast op tren. Maar ja, als het aan mij lag dan was test/tren/mast een basis, anadrol altijd op het einde voor een show of shoot, en eventueel bold erbij voor look.

Dan spreken we uiteraard nog niet over T3, GH etc.

Beste Big Cat,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Nog 1 vraag over je antwoord op 1e gedeelte.
Je haalt daarin T3 aan, kan je ook aangeven welke dosering en hoe lang je dit het beste kan gebruiken in combinatie met HGH?

1. Ik ben nog geen 20, mag ik anabolen gebruiken ?

NEEN. Zo simpel is het. Anabolen / steroiden zullen, niet kunnen, zullen je groei volledig stoppen. Als je nog verder moet groeien zullen je epiphysair schijven dichtgroeien, waardoor verdere groei onmogelijk wordt. Verder is het ten sterkste af te raden steroiden te gebruiken tewijl je endocrien systeem nog in groei is, en erg fragiel. Het herstelt niet zo snel en kan permanent schade aanrichten op lange termijn waardoor je later in je leven je libido verliest, (al dan niet tijdelijk) impotent wordt en mogelijk zelfs onvruchtbaar wordt. Ik neem aan dat de meeste mensen van plan zijn om kinderen en een vervullend coïtusleven te hebben in hun toekomst, dus onder de 20 GEEN ANABOLEN. Punt uit.

Als je onder die leeftijd bent, kom gerust binnen, stel vragen, lees en leer. Als je later ooit van plan bent te gaan gebruiken is het ten sterkste aan te raden om je tijd te nemen om alle aspecten voldoende te leren inzake werking en veiligheid, voor je zelf voorgeschreven medicatie gaat gebruiken. het uiteindelijke doel is het behouden en zelfs bevorderen van de gezondheid, zodat we een fitte en sterke oude dag hebben. het is niet de bedoeling je leven naar de verdoemenis te zenden waarbij je aan 40 hem niet meer recht krijgt, geen enkele normale relatie kunt aangaan en na 3 hartaanvallen uiteindelijk bezwijkt voor je 50 bent ...

@Big C

Is dit echt zo, of is dit express overdreven, veel mensen kuren al op hun 19e wat vind je daarvan als mensen dat doen.

Als ze een carriere beogen in top bodybuilding hebben ze helaas weinig keus. Voor al de anderen, behoorlijk dom bezig. De risico's zijn niet uit de lucht gegrepen. laatst nog een studie zien passeren die al voor een groot stuk bevestigde wat ik al vermoedde dat personen die als adolescent aan de AAS zitten later veel meer verslavingsgedrag vertonen, en dan heb ik het niet alleen over drugs, maar in het algemeen. Voeding, relaties, handelingen. Heeft te maken met de invloed op dopaminergische neurons in groei. Dit zie je ook voor een stuk in veel van de profs die echt vroeg begonnen zijn. gasten als Lee Priest en Chris Cormier, maar ook veel anderen vertonen extreem risicogedrag. En het is best mogelijk dat het dat is wat geassocieerd is met de hoeveelheid bodybuilders die op jonge leeftijd doodvallen. vaak simpele dingen als "ik voel me best fijn, ik moet niet naar mijn geplande dokterscontrole" en dat soort dingen. of "Ik kan hier best nog even mee door en liefst in een hogere dosis". Dit voor mij is het grootste risico. AAS hebben een duidelijke invloed op ontwikkelende zenuwen en die ontwikkelen zich nog volop tot 20-21.

Al wat daarboven staat geld ook hoor, maar is inderdaad iets meer absoluut gesteld dan het daadwerkelijk is. Groei zal in mindere mate geremd worden met minder estrogenen (maar dat betekent dan weer alle risico's van low of no test erbij dus dat is ook niet echt "beter") en als het inderdaad om te gaan cyclen is, af en toe, voor van die kereltjes die geen ambitie hebben en alleen maar goed willen uitzien op het strand, dan helpen ze inderdaad hun endocrien systeem naar de knoppen, want dat herstelt zich op geen enkele manier terug naar het niveau van een 19-jarige.

AAS zijn een afweging die je moet maken. Ze zijn GEEN shortcut om tegen de zomer een beetje het abercrombie model te gaan uithangen, ze zijn GEEN excuus om niet deftig te leren trainen en eten, want dan verraad je ons allemaal, die als duidelijk voorbeeld willen stellen dat AAS gebruik gepaard gaat met gezond verstand en een goede levensstijl. AAS zijn niet bedoeld voor "een paar keer". want dan doe je meer schade dan goed. Je neemt ze pas als je doelen het vereisen en ze kunnen bijdragen aan de kwaliteit van je leven, en dat is niet door de hele tijd je endocriene balans in de war te gooien.

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:53 ----------

Zou je bij een 6 maand kuur HMG aanraden? hcg ga ik sws nemen

Nee, reserachers zelf lijken zelf al aan te geven dat bij voldoende HCG het effect van HMG niet echt aantoonbaar is. Gezien de kost van HMG raad ik het dan voorlopig ook niet aan.

---------- Toegevoegd om 12:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

Beste Big Cat,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Nog 1 vraag over je antwoord op 1e gedeelte.
Je haalt daarin T3 aan, kan je ook aangeven welke dosering en hoe lang je dit het beste kan gebruiken in combinatie met HGH?

Met enkel HGH 25-50, met tren en HGH 50 en als je wil cutten kun je op bepaalde momenten naar 75 gaan. Gezien je het op lange termijn gebruikt in deze gevallen zou ik zeker niet hoger gaan dan dit.

He BigCat, kan Anavar een reactie op je maag/darmen geven? Heb er wel naar gezocht maar kan niet iets vinden dat me nou een duidelijk antwoord geeft. Ik zat een tijdje op Var en had wat last van m'n darmen vooral, af en toe ook beetje steken in m'n maag, heel apart. Nu heb ik m'n dosis gisteravond niet genomen en vanmorgen ook niet en voelt 't een heel stuk beter. Toeval of niet?

Voor het geval dat 't niet door de Var komt heb ik geluk, ga er vrijdag mee langs de huisarts :P

Ik krijg ook altijd last van mijn maag bij orals

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven