AndroidHealthClinic

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
4-chloro-17a-methyl-andros-4-ene-3b, 17b-diol (Pmag)

Over trest zijn ze overwegend positief met orale toevoeging vaak gaan ze niet hoger dan 45 omdat anders de bloat en gyno te erg wordt (dit blijkt niet bij iedereen het geval) maar nu iron legion gebruik maakt van salvo zijn veel mensen gebruik aan het maken van vloeibare/inwrijfbare trest/desoxy/... en sommige dan ook weer injecties aangezien je de grondstoffen gewoon kunt aankopen.

Clostebol prohormoon dus.

Trestolone, het actieve hormoon dan, zal dezelfde problemen als nandrolone vertonen maar dan in veel grotere mate. De mogelijke gyno die erbij hoort zal dus onmogelijk te behandelen zijn.

BC, geweldig dat je dit doet!

Ik heb ook even je opinie nodig.

Ik zit nu in wk 7 van m'n 500 test-e / 400 tren-e. Test loopt tot 12, tren tot 10 weken. Ik wilde hierna niet off gaan maar 6 weken bridgen op 250 test. Ik zat eraan te denken vervolgens 8 weken 1gr test-e te gaan zetten. Wat vind jij hiervan? Of zou jij met iets anders vervolgen?

Thanks!

BigCat wat is jou mening over volgende Prohormonen:

1-Androstene-3b-ol-17-one (1-DHEA)
4-Androstene-3b-ol, 17,one (4-DHEA)
19-NorAndrost-4-ene-3b-ol, 17-one

Sommige brands beweren dat bovenstaande niet lever toxisch zijn. Klopt dit ?

En hoe effectief kunnen deze PH's zijn?

Stel dat deze ph's iets minder gains geven maar wel veel veiliger zijn, dan zouden het in principe goede alternatieven zijn toch?

De toxiciteit lijkt evenredig te zijn aan het gebrek aan metabolisatie, en dus de hoeveelheid actief hormoon dat in het bloed raakt, dus hoe minder toxisch, doorgaans hoe minder effectief. Deze hormonen, zoals meeste niet 17AA hormonen zullen geen noemenswaardige aanslag op je lever plegen, dat staat vast, maar ze vereisen ook 2 conversies en dus het resultaat is dat

A.slechts een heel klein deel in het bloed raakt
B.Slechts een klein deel daarvan zal omzetten naar een actief hormoon

Net zoals met gewone DHEA is er niet echt een anabool effect in bruikbare dosissen.

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Wat ik merk op verschillende boards is dat PH voornamelijk in de states minder en minder gebruikt worden als stand-alone terwijl dit in de UK wel nog is. In de blast periode gaat men in de USA bijna altijd PH's toevoegen in de plaats van de standaard kickstarter als dbol/winny/anavar/...

Persoonlijk denk ik dat het ook zijn voordelen heeft omdat als je ervanuit gaat dat je een kickstart maar 4 weken doet, dan kan je overwegen om een zeer sterke DS/PH te nemen zoals superdrol/M1T/MDIEN waarbij je op een tijdsbestek van 4 weken toch al snel 5kilo of meer kunt gaine. Momenteel ken ik iemand die M1T aan het draaien is tegen 15mg/dag only en toch op nog geen week tijd 2kg bij is en deze heeft toch al nodige ervaring met aas.

Ken er zelfs die op epi-halo-tren combo voor 6 weken (ripper 58 van dragon) meer dan 6kg bijkwamen en daarvan nog het merendeel behielden.

Andere tester van epi haalde 6kg in 3 weken, wel in een bulk voedingsschema maar toch, geeft volgens mij toch mogelijkheden aan om PH/DS meer en meer toe te passen.

Heb je stats en dosissen van die personen ? Altijd interessant om te horen.

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

Mja als die PH's wel facking giftig voor je zijn zou ik ze liever niet te vaak gebruiken per jaar. Ben er nog wel altijd benieuwd naar, misschien dat ik Epi een keer toevoeg aan een kuur ofzo. Iemand een idee wat je zou kunnen toevoegen aan een test/deca cleanbulk kuur? :)

Epi lijkt niet extreem toxisch te zijn, maar ze zeggen ook onder 60 mg per dag de moeite niet echt.

Maar het is een vraag die ik ook wil beantwoord zien, dus ik probeer er mss zelf ook wel enkele in de toekomst.Je kan het kaf al wat van de koren scheiden maar M1T, superdrol en Epi komen er in een of andere volgorde altijd wel bij de eerste 4 uit. En Epi is de enige die niet compleet giftig blijkt te zijn.

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Ik zal eens kijken of dat een optie is, zodra mijn medicatie weer op is. Ik herinner me heel vaag dat ze op zowel TS, T3 als op T4 testen.

Bedankt voor de informatie in ieder geval!

Een compleet panel is doorgaans TSH, vrije T4 en vrije T3, maar op veel gewone functietesten checken ze enkel de eerste twee, terwijl de derde eigenlijk wel bepaald wat het effect is.

---------- Toegevoegd om 14:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:43 ----------

BigCat,

Lees vaak op uk boards dat ze on cycle vaak ook clomid meelaten lopen, wat is jou inkijk daarop

Heeft nagenoeg geen nut tenzij het een heel erg estrogene kuur is en ze krijgen last van gyno. Maar dan geef je echt beter de voorkeur aan tamoxifen, of als je kan een derde generatie SERM als Raloxifene/Bazedoxifene. Die laatste hebben als bijkomend voordeel dat ze naast anti-estrogeen ook je prostaat beschermen. Clomiphene op lange termijn lopen lijkt me overigens toch enig risico in te houden daar er toch reports zijn van cataracts en zo.

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

Hey poes! Das lang geleden :) Stopped by just to say :wave:

:wave: :D

---------- Toegevoegd om 14:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:46 ----------

BC, geweldig dat je dit doet!

Ik heb ook even je opinie nodig.

Ik zit nu in wk 7 van m'n 500 test-e / 400 tren-e. Test loopt tot 12, tren tot 10 weken. Ik wilde hierna niet off gaan maar 6 weken bridgen op 250 test. Ik zat eraan te denken vervolgens 8 weken 1gr test-e te gaan zetten. Wat vind jij hiervan? Of zou jij met iets anders vervolgen?

Voor iemand die goed test verdraagt is test tot aan 1g altijd een zeer goeie massbuilder. Als je niet extreem estrogeengevoelig bent (meeste mensen zijn dat ook niet) en je houdt niet teveel water op (combinatie van estrogeen en hogere bloeddruk) dan kun je dat zeker doen. Omdat het zo wet is ben ik persoonlijk wel altijd van mening dat je best eerst eens 750 probeert voor 1000.

Opletten, ben geen extreme voorstander van bridgen, ofwel gebruik je, ofwel niet. Blast/cruise principe waarbij je on blijft, of als je nog off komt, zeker je HCG zetten.

BC, hoe zien/zagen jouw cycles eruit?

Voor iemand die goed test verdraagt is test tot aan 1g altijd een zeer goeie massbuilder. Als je niet extreem estrogeengevoelig bent (meeste mensen zijn dat ook niet) en je houdt niet teveel water op (combinatie van estrogeen en hogere bloeddruk) dan kun je dat zeker doen. Omdat het zo wet is ben ik persoonlijk wel altijd van mening dat je best eerst eens 750 probeert voor 1000.

Opletten, ben geen extreme voorstander van bridgen, ofwel gebruik je, ofwel niet. Blast/cruise principe waarbij je on blijft, of als je nog off komt, zeker je HCG zetten.

Ik heb indd zeer weinig last van test.
Is 750 niet te weinig na 12 weken 500?

En moet ik dan toch echt aan de hcg gaan geloven? :rolleyes:

Wat is volgens jou de beste kuur (combinatie van middelen) om zoveel mogelijk droge massa te bouwen in een bepaalde tijd?

En als tweede, wat is het beste insuline protocol? Volgens mij post workout? Hoe zou volgens jou de voeding voor, tijdens en na het trainen er moeten uitzien?

Bvd :)

BC, hoe zien/zagen jouw cycles eruit?

Toen ik nog cyclede meestal 2 injects, totaal rond een gram. Als ik nu zou gebruiken dan zou dat eerder in de lijn vallen van wat je hier al veel hoorde : test/tren/mast waarbij tren:mast in een 2:1 verhouding zijn, totale dosis 1.5+g. Maar ook voor bold in hogere dosis (600-1000mg-) heb ik wel een zwak.

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:08 ----------

Ik heb indd zeer weinig last van test.
Is 750 niet te weinig na 12 weken 500?

Kan er iets droger bij zetten he ;)

En moet ik dan toch echt aan de hcg gaan geloven? :rolleyes:

Als je nog off komt wel ja. Anders niet.

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:10 ----------

Wat is volgens jou de beste kuur (combinatie van middelen) om zoveel mogelijk droge massa te bouwen in een bepaalde tijd?

test/tren/mast, naar het einde toe test er uit of verlagen en bold bij. Als je niet naar wedstrijd toe werkt mss dbol of M1T kickstart (hangt af van of je voorkeur is 4 weken water ophouden of mogelijk wat verhoogde leverenzymen :p) als je wel naar een show/shoot toewerkt laatste 4 weken anadrol.

En als tweede, wat is het beste insuline protocol? Volgens mij post workout? Hoe zou volgens jou de voeding voor, tijdens en na het trainen er moeten uitzien?

Pre of post, maar post als je niet veel ervaring hebt. Complex carbs/protein voor de training, suikers na de training, samen met whey.

Big cat:

Tot in hoeverre kan een laag Testosteron gehalte meespelen in een depressie?
Zijn er onderzoeken danwel bronnen waaruit blijkt dat laag testosteron wel degelijk een mentale depressie kan veroozaken?

Ik heb het hier niet over de POST Cycle depressie waarbij mensen vaak depressief raken omdat ze een hoop gains weer kwijt raken.

En verder wat kun je diegene aanraden die mogelijk lage T levels hebben en al bij een arts zijn geweest die niet geloofd in (lage test = mogelijk depressief) ?

Zelf toedienen van test? TRT HRT?

Big cat:
Tot in hoeverre kan een laag Testosteron gehalte meespelen in een depressie?
Zijn er onderzoeken danwel bronnen waaruit blijkt dat laag testosteron wel degelijk een mentale depressie kan veroozaken?

Ik heb het hier niet over de POST Cycle depressie waarbij mensen vaak depressief raken omdat ze een hoop gains weer kwijt raken.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24265837 (Free full text)

En zijn nog heel wat reviews die hetzelfde aantonen.

En verder wat kun je diegene aanraden die mogelijk lage T levels hebben en al bij een arts zijn geweest die niet geloofd in (lage test = mogelijk depressief) ?

Zelf toedienen van test? TRT HRT?

Ik zou, en mag overigens, nooit AAS aanraden, maar als ik het was, ja. Als je test al onder de norm zit, dan heb je al helemaal niets te verliezen ermee.

Big cat, ik heb je via pm even de stats en dosissen doorgestuurd van de testers.

kuur ouder persoon

big cat
ben heel erg blij dat jij weer terug bent gaat het niveau van de aas sectie zeker goeddoen

ik heb een vraag voor jou en graag jou advies ...

wat is jou advies voor het gebruik van aas van bb-ers op latere leeftijd ??? laat ik even van mijzelf uitgaan
ben nu 51 jaar

1.. kun je gewoon een kuur doen of beter hgh ??

2.. qua receptoren sneller vol ????

3.. herstel na kuur uiteraard langer ?? of niet ???

gr hardcore opa

Hey Big Cat,

Werkt het gebruik van frontloading (eerste week dubbele dosis van lange ester) goed. En zo ja, in welke mate valt het te vergelijken met het effect van een kickstart met een korte esther?

Zit er ook verschil in frontloaden met Test E of Tren E of is het gewoon bij beide de eerste week dubbele dosis?

En de laatste vraag: Hoe groot is de kans op bloat bij een test e/tren e, en welke AI kan het best gebruikt worden tegen bloat (uiteraard in combinatie met zout arm dieet)

Alvast bedankt!

big cat
ben heel erg blij dat jij weer terug bent gaat het niveau van de aas sectie zeker goeddoen

ik heb een vraag voor jou en graag jou advies ...

wat is jou advies voor het gebruik van aas van bb-ers op latere leeftijd ??? laat ik even van mijzelf uitgaan
ben nu 51 jaar

1.. kun je gewoon een kuur doen of beter hgh ??

2.. qua receptoren sneller vol ????

3.. herstel na kuur uiteraard langer ?? of niet ???

gr hardcore opa

1.Als het een keuze is, altijd test eerst, voor HGH. HGH op zich zal weinig bijdragen aan spiermassa en algemene levenskwaliteit. In combinatie welsiwaar wel.

2.Nee, alles verloopt met leeftijd wel wat moeilijker, dus moet er mss niet van verwachten wat je er op 30 van verwacht maar A. 51 is niet zo oud, B.hoewel minder heb ik niet de indruk dat het veel minder is, C.zeker niks die aantoont dat receptoren sneller "vol" zouden zijn. Voor zover is weet is dat niet eens een bestaand probleem :p

3.Langer niet, maar minder effectief. Vanaf 45 zou ik toch sterk overwegen gewoon "on" te blijven op TRT dosis of iets daarboven. Eens je die leeftijd bereikt heb je er immers alle baat bij. Moet je je van herstel weinig of niets meer aantrekken. Indien mogelijk zelfs op voorschrift als je dokter daarin mee wil.

test/tren/mast, naar het einde toe test er uit of verlagen en bold bij. Als je niet naar wedstrijd toe werkt mss dbol of M1T kickstart (hangt af van of je voorkeur is 4 weken water ophouden of mogelijk wat verhoogde leverenzymen :p) als je wel naar een show/shoot toewerkt laatste 4 weken anadrol.

Ik ga eens knutselen, thanks!

Test hoger doseren dan Tren of...? :)

Laatst bewerkt:
Hey Big Cat,

Werkt het gebruik van frontloading (eerste week dubbele dosis van lange ester) goed. En zo ja, in welke mate valt het te vergelijken met het effect van een kickstart met een korte esther?

Als je eer kort ester of een oral neemt dan verhoog je eigenlijk je dosis acuut in het begin terwijl je lange esters opbouwen naar een stabiel niveau, zal ongeveer een drietal weken zijn. Als je dan stopt zijn ze op een stabiel niveau en vallen de korte esters/orals gewoon weg. Bij een frontload ga je diezelfde verhoogde levels veroorzaken aan het begin van de kuur door de piek van je lange esters te verhogen, maar zal die dan in plaats van acuut, geleidelijk zakken naar dat stabiele niveau.

Waar je de voorkeur aan geeft is eerder persoonlijk echter.

Zit er ook verschil in frontloaden met Test E of Tren E of is het gewoon bij beide de eerste week dubbele dosis?

Hangt ervan af, als je nu net een kuur begint die tweemaal zo hoog is als de laatste, dan is een verdubbeling eigenlijk een vervierdubbeling, wat toch redelijk extreem is :p In dat geval zou ik eerder een van de twee verdubbelen, of elk 50%. Als het een kuur is in dezelfde orde als normaal, dan is verdubbelen meestal de standaard manier.

En de laatste vraag: Hoe groot is de kans op bloat bij een test e/tren e, en welke AI kan het best gebruikt worden tegen bloat (uiteraard in combinatie met zout arm dieet)

Kan heel persoonlijk ingegeven zijn, en uiteraard ook dosisafhankelijk, maar meeste mensen hebben er niet zo heel veel last van. Tren geeft geen bloat en het overgrote deel van de mensen heeft er weinig last van met test. Bloat is niet noodzakelijk estrogeen gebonden, vaak combinatie van hogere estrogeen met hogere bloeddruk. AI zou ik niet gebruiken tenzij je het specifiek nodig hebt omdat je gevoelig bent aan gyno. Een beetje water zou ik er gewoon bijnemen.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

Ik ga eens knutselen, thanks!

Test hoger doseren dan Tren of...? :)

Zelfde of tren hoger, al naargelang doelstelling.

Zelfde of tren hoger, al naargelang doelstelling.

Droge spiermassa aankomen en zelfde of lager vet%
Hiervoor test/primo gedaan en behalve wat acne nergens last van gehad dus durf de tren wel aan :) Zou winstrol in deze combi van
test/tren/mast nog nut kunnen hebben?

Had gister trouwens op de facebook link geklikt hoop dat het heeft geholpen :P

Poesje, vergat ik je steeds te vragen. Vanwaar de 2:1 tren/mast verhouding en niet gewoon 1:1 bijvoorbeeld? Heeft dit een bepaalde reden of is dat gewoon omdat meer Mast toch niet veel doet door de Tren.

Droge spiermassa aankomen en zelfde of lager vet%
Hiervoor test/primo gedaan en behalve wat acne nergens last van gehad dus durf de tren wel aan :) Zou winstrol in deze combi van
test/tren/mast nog nut kunnen hebben?

Winstrol zal er weinig bij doen, tenzij je een van die mensen bent die er magische reacties op heeft. Voor meeste mensen valt winny niet zo sterk uit, en al zeker niet in combinatie met dit. In dit geval zou ik de tren 2x zo hoog zetten. Wat was je vorige kuur qua dosis ?

Had gister trouwens op de facebook link geklikt hoop dat het heeft geholpen :P

Alle beetjes helpen zeker :)

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Poesje, vergat ik je steeds te vragen. Vanwaar de 2:1 tren/mast verhouding en niet gewoon 1:1 bijvoorbeeld? Heeft dit een bepaalde reden of is dat gewoon omdat meer Mast toch niet veel doet door de Tren.

De tren is het actieve hormoon hier, waarvan je het meeste wil, de masteron neemt de edge wat weg van de tren, je voelt je er algemeen beter bij, iets meer hardheid etc. De Mast zelf is niet het primaire hormoon, het dient in de eerste plaats om de tren te ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven