MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de ene kant, m.b.t. het MPS, heb je het zogete mTORC1 eiwit dat als signaal integrator van verschillende factoren fungeert en jouw MPS regelt. Deze factoren kun je basaal onderverdelen in: training, aminozuur beschikbaarheid, energie beschikbaarheid, hormonen. Wat er gebeurt in een cut is dat de energie beschikbaarheid naar beneden gaat, daarnaast (bij een naturel atleet), ook de hormonen.

We kunnen toch invloed uitoefenen op deze factoren?
Trainen, aminozuren beschikbaarheid, hormonen ook als je aan de AAS wilt.
Alleen de energie beschikbaarheid is tijdens de cut naar beneden en daar kan je ook weer in variëren.
Zelfs kan je IGF spuiten waar je uiterst voorzichtig mee moet zijn.

He BC, heeft proviron (zoals ik vaak heb gelezen) een synergie effect met test, of is het weggegooid geld

We kunnen toch invloed uitoefenen op deze factoren?
Trainen, aminozuren beschikbaarheid, hormonen ook als je aan de AAS wilt.
Alleen de energie beschikbaarheid is tijdens de cut naar beneden en daar kan je ook weer in variëren.
Zelfs kan je IGF spuiten waar je uiterst voorzichtig mee moet zijn.

Uiteraard. AAS gaan rechtstreeks de meeste van die pathways tegenwerken.

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

He BC, heeft proviron (zoals ik vaak heb gelezen) een synergie effect met test, of is het weggegooid geld

Als feelgood product vinden sommigen het wel de moeite. Lichte anti-aromatase werking, zolang er voldoende estro is, wat libido boostend, en mensen voelen zich er wel goed op. Het draagt echter niet bij aan gains of iets dergelijks, in die zin is het niet iets waar ik persoonlijk grote fan van ben. Geef me dan eerder mast, doet hetzelfde, iets minder, maar heeft tenminste nog wat anabole werking ook.

Big Cat, wat is jouw mening omtrent de high volume, rest-pause workout van Kelei? Zie: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

Denk je dat er betere gains te maken zijn voor een natural met een dergelijk program tov tradionele splits/FB workouts? Of is er simpelweg sprake van een te hoog volume? Kelei beweert dat overtraining voor de recreatieve lifter nagenoeg onmogelijk is, dat de rest-pause techniek resulteert in meer "money reps" (de reps die het meest tellen ter bevordering van hypertrofie) tov het traditionele 3x10 werk, en dat een hoger wekelijks volume op termijn zal resulteren in meer gains.

Bvd

Big Cat, wat is jouw mening omtrent de high volume, rest-pause workout van Kelei? Zie: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

Denk je dat er betere gains te maken zijn voor een natural met een dergelijk program tov tradionele splits/FB workouts? Of is er simpelweg sprake van een te hoog volume? Kelei beweert dat overtraining voor de recreatieve lifter nagenoeg onmogelijk is, dat de rest-pause techniek resulteert in meer "money reps" (de reps die het meest tellen ter bevordering van hypertrofie) tov het traditionele 3x10 werk, en dat een hoger wekelijks volume op termijn zal resulteren in meer gains.

Bvd

Ik vrees dat je me de cliffs zal moeten geven wat betreft waar hij zijn money reps dan vandaan haalt. Ik ben het in elk geval eens met de stelling dat overtraining niet zoveel voorkomt, toch niet bij de typische krachtsporter. Je ziet het veeleer in mensen die overdreven duursporten. Ook al omdat je voor een stuk alles opdeelt, dus je lichaam zelf raakt nooit echt overbelast, enkel de spier die je isoleert.

Hoger volume zal niet zoveel doen, toch niet totaal volume, maar wel zeker de frequentie.

Beste big cat
Ik zit momenteel in een kuur
Week 1 tot 10 500mg test e
Week 1 tot 10 600mg primo
Wil dan een cruise van 6 weken doen op 250 mg test e per week
En dan een blast van 6 weken op 500 mg sustanon en 300 mg parabolan ik wil dan elke 3 dagen 1 ml sustanon en 2 ml parabolan
Mijn vraag is zijn dit goede hoeveelheden en is een blast van 6 weken genoeg ?
Mijn doel is droge massa

Groet vincent

Big c wat is jou mening of misschien ervaring met decapepthyl in de nakuur? Bekende van mij is na 3 weken hersteld van zijn kuur door decapepthyl

Ik vrees dat je me de cliffs zal moeten geven wat betreft waar hij zijn money reps dan vandaan haalt.

Kelei zijn theorie in het kort uitgelegd: De 10 rep range is ideaal voor hypertrofie. Bij een set van 10-12 reps zijn het vooral de laatste 3 reps die van belang zijn. Die laatste reps per set noemt hij de "money reps", oftewel de reps die het belangrijkst zijn voor je spiergroei. Door rest-pause te trainen ga je procentueel meer "money reps" hebben.

Stel 5 sets van 10 reps = 50 reps waaronder 15 money reps (5 * 3 reps).
Rest pause set = 10 reps - 30 seconden rust - 3 reps - 30 seconden rust - 3 reps - ... tot je aan een totaal van 50 reps komt. Op deze manier heb je 43 "money reps" (enkel in de eerste set heb je 7 "nutteloze" reps) op een totaal van 50 reps.

Ik vrees dat je me de cliffs zal moeten geven wat betreft waar hij zijn money reps dan vandaan haalt. Ik ben het in elk geval eens met de stelling dat overtraining niet zoveel voorkomt, toch niet bij de typische krachtsporter. Je ziet het veeleer in mensen die overdreven duursporten. Ook al omdat je voor een stuk alles opdeelt, dus je lichaam zelf raakt nooit echt overbelast, enkel de spier die je isoleert.

Hoger volume zal niet zoveel doen, toch niet totaal volume, maar wel zeker de frequentie.

Hij bedoelt hiermee dat de repetities die het dichtst tegen failure aanliggen het meest gelden om hypertrofie te bevorderen. Wanneer men standaard 3 sets van 10 reps doet, liggen daarvan slechts enkele reps in de buurt van failure (zeg 1 + 2 + 3 = 6). Volgens zijn methode doe je eenmaal een set van 10 tot net 1 rep voor failure, en daarna met korte rustperioden steeds 2-4 reps tot 1 rep voor failure, totdat je uiteindelijk op 30-50 reps uitkomt. Zo verkrijg je aanzienlijk meer reps nabij failure (zeg bij 30 reps 1+1+1+2+2+1+2+2 = 12).

Geen exacte getallen btw.

Ben ook benieuwd wat bigcat hiervan vind, ik zat ook naar het schema te kijken

Big c wat is jou mening of misschien ervaring met decapepthyl in de nakuur? Bekende van mij is na 3 weken hersteld van zijn kuur door decapepthyl

Vrije test, test tot, fsh en lh was goed na 3 weken? Of is het een geval van hij voelt zich wel hersteld.

BC,

Wat vindt u van de Ostarine ? Veel mensen in uk en US maken er gebruik van als lichte recomp of tijdens cut om meer spierbehoud te hebben.

Maar mijn vraag is nu: Heeft het nu in PCT ? Op lage dosis zou het niet onderdrukkend moeten zijn maar heb je er praktijkervaringen bij ?

Beste big cat
Ik zit momenteel in een kuur
Week 1 tot 10 500mg test e
Week 1 tot 10 600mg primo
Wil dan een cruise van 6 weken doen op 250 mg test e per week
En dan een blast van 6 weken op 500 mg sustanon en 300 mg parabolan ik wil dan elke 3 dagen 1 ml sustanon en 2 ml parabolan
Mijn vraag is zijn dit goede hoeveelheden en is een blast van 6 weken genoeg ?
Mijn doel is droge massa

Groet vincent

Als het je eerste keer tren is lijkt me dat goed ja, anders zou ik toch wat hoger in de tren gaan zitten.

---------- Toegevoegd om 11:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Lijkt me onwaarschijnlijk dat je er sneller van hersteld, gezien het basisprincipe hetzelfde is. Mogelijk "voel" je je wel sneller hersteld omdat je lichaamseigen LH en FSH aanmaakt. Triptorelin is een GnRH agonist, in plaats van dan LH, FSH of een analoog als HCG toe te dienen die rechstreeks de testikels gaat stimulere, stimuleer je de hypothalamus om LH en FSH af te geven. Je zit een link eerder in de keten dus je moet ook rekening houden dat zolang er negative feedback is de werking van je triptorelin ook nog geremd wordt, ik weet echter niet in welke mate, en hoe dat de dosis beinvloed.

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:31 ----------

Kelei zijn theorie in het kort uitgelegd: De 10 rep range is ideaal voor hypertrofie. Bij een set van 10-12 reps zijn het vooral de laatste 3 reps die van belang zijn. Die laatste reps per set noemt hij de "money reps", oftewel de reps die het belangrijkst zijn voor je spiergroei. Door rest-pause te trainen ga je procentueel meer "money reps" hebben.

Stel 5 sets van 10 reps = 50 reps waaronder 15 money reps (5 * 3 reps).
Rest pause set = 10 reps - 30 seconden rust - 3 reps - 30 seconden rust - 3 reps - ... tot je aan een totaal van 50 reps komt. Op deze manier heb je 43 "money reps" (enkel in de eerste set heb je 7 "nutteloze" reps) op een totaal van 50 reps.

Het is het principe van time under tension, hoe je dat dan ook toepast.Je hoeft daarom niet in 10-12 reps of hoger te zitten, je kan dit ook doen door regelmatig eens drop sets in te lassen of zo. Bv als je in een 6-8 range traint, maar de laatste 2 van je 4 sets een drop set maakt zul je niet alleen hoger in kracht gaan zitten, maar je TUT zal langer zijn dan 10-12 reps.

Maar ja, de theorie erachter houd wel steek. Uiteindelijk komt het gewoon weer neer op de 5 factoren van hypertrophy die ik in het artikel op MASS ook al aanhaalde.

---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

BC,

Wat vindt u van de Ostarine ? Veel mensen in uk en US maken er gebruik van als lichte recomp of tijdens cut om meer spierbehoud te hebben.

SARMs zijn moeilijk, je krijgt nauwelijks een echte tissue selectivity eens je op een voldoende anabole dosis komt. Net als met SERMs trouwens, maar die zijn al beter te maken omwille van het feit dat er twee ERs zijn met een verschillende weefseldistributie waardoor de estrogene en anti-estrogene effecten beter te bewerkstelligen zijn in de bruikbare dosis, maar voor alle SRMs geld dat hoe meer je ervan neemt, hoe hoger de agonistische werking (in alle weefsels) en hoe minder antagonistische werking er over blijft (de selectieve eigenschappen verdwijnen dus naarmate dosis verhoogt boven een bepaald punt).

De phase II trials van ostarine zouden erop wijzen dat het mogelijk nut heeft als een cruise, of alternatief TRT middel, maar blijft dan maar zeer de vraag waarom het nooit in phase III geraakt is natuurlijk ....

Maar mijn vraag is nu: Heeft het nu in PCT ? Op lage dosis zou het niet onderdrukkend moeten zijn maar heb je er praktijkervaringen bij ?

Nee, absoluut geen ervaring mee. Ik heb het SARM onderzoek vrij snel als onrealistisch afgeschreven, en zie meer toekomst in combinatietherapie.

Big cat, vraagje ivm men cycle voor men prep.
Begonnen met 12 wkn 250 test en 200 masteron, daarna cruisen op 250 test t.e.m 2de week februari en dan cycle pre contest op 500 test, 400 mast voor 12wkn en 8 wkn voor contest 50mg anavar en 6wkn voor contest tren-a(hoeveelheid word me nog meegedeeld).
Is dit beetje logisch want dit word men eerste contest prep? thx

Big cat, vraagje ivm men cycle voor men prep.
Begonnen met 12 wkn 250 test en 200 masteron, daarna cruisen op 250 test t.e.m 2de week februari en dan cycle pre contest op 500 test, 400 mast voor 12wkn en 8 wkn voor contest 50mg anavar en 6wkn voor contest tren-a(hoeveelheid word me nog meegedeeld).
Is dit beetje logisch want dit word men eerste contest prep? thx

Lijkt me heel raar dat je zoveel hoger gaat zitten in contest prep als er geen gram meer bijkomt, maar zo laag zit op het moment dat je nog massa kan kweken ...

Bloedtest gedaan en alles was goed. Hcg + nolva en 1 decapepthyl prik[/QUOTE

Tijdens of na de werking van de decapeptyl ? Want is normaal als je middel neemt dat je LH en FSH boost dat die waarden in orde gaan zijn :p vrij en totaal test ook als je tijdens HCG gebruikt hebt.

Hoe werkt decapepthyl dan in een pct verhaal. Gezien het veelal gebruikt wordt om testosteron te verminderen?
Geeft mij beetje het gevoel dat een geval studie waarin ooit een goed resultaat is behaald nu ineens waarheid is geworden in de PED wereld.

Decapepthyl, is dat nou 't zelfde als Triptorelin? Want daar zijn wel verhalen van mensen die zichzelf ermee gecastreerd hebben geloof ik, of ik moet me al heel, heel erg vergissen. Zou 't iig niet zomaar er in knallen :p

Decapepthyl, is dat nou 't zelfde als Triptorelin? Want daar zijn wel verhalen van mensen die zichzelf ermee gecastreerd hebben geloof ik, of ik moet me al heel, heel erg vergissen. Zou 't iig niet zomaar er in knallen :p

Is hetzelfde ja. En castratie zou straf zijn. Het wordt verkocht in 100microgram en voor castratie is er 3gram nodig als ik me niet vergis.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven