Fitness Seller

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was tijd geleden vraag gesteld over trt + hcg maar kan de pagina niet meer vinden.. heb gezocht in topic search.
ging over of er hcg nodig is als je ~5 jaar cruise/blast.. antwoord lijkt me ja maar als je van plan bent trt te doen heb je dan uberhaupt hcg nodig je gehele trt kuur( als je later nog kids wilt )

Geachte Big Cat,
Ik heb twee niet zo'n diepgaande vragen:

1) Is er naast het krachtverschil(En leverschade) die optreedt na het stoppen van de oral een reden om een oral die als kickstart gebruik wordt niet langer dan 4 weken te behouden?
Zie soms staan dat mensen de kickstart 6 weken gebruiken en vraag me af of dit verstandig is.

Caloriename tijdens een (bulk)kuur zie je vaak veranderen. Zo zijn er veel logjes waar mensen 500 kcal boven hun onderhoud zitten, maar ook logjes waar mensen 1500 kcal boven hun onderhoud zitten met dezelfde middelen.
Ook zijn er veel theorieën waarin er wordt uitgegaan van 25 kcal per pound lichaamsgewicht.

Hoe zou Big Cat deze calorie inname regelen?

Geachte Big Cat,
Ik heb twee niet zo'n diepgaande vragen:

1) Is er naast het krachtverschil(En leverschade) die optreedt na het stoppen van de oral een reden om een oral die als kickstart gebruik wordt niet langer dan 4 weken te behouden?
Zie soms staan dat mensen de kickstart 6 weken gebruiken en vraag me af of dit verstandig is.

is niet altijd "kickstart" is soms gewoon onderdeel van de kuur. 6 weken wordt zowat algemeen beschouwd, althans voor de klassieke orals (dbol, winny, var, drol, turinabol, halo etc) als de periode die een gezonde persoon sowieso aankan op normaal gebruikte dosissen zonder verdere problemen. Als je leverwaardes en zo kan monitoren, kan je dat eventueel zelfs langer doen ook.

Caloriename tijdens een (bulk)kuur zie je vaak veranderen. Zo zijn er veel logjes waar mensen 500 kcal boven hun onderhoud zitten, maar ook logjes waar mensen 1500 kcal boven hun onderhoud zitten met dezelfde middelen.
Ook zijn er veel theorieën waarin er wordt uitgegaan van 25 kcal per pound lichaamsgewicht.

Hoe zou Big Cat deze calorie inname regelen?

Meestal komen de meeste berekening een stuk hoger uit dan waar je moet zitten, en moet je al behoorlijk clean gaan eten om niet teveel vet aan te zetten. Nuja, mijn mening is ook wat gekleurd, want ik neem vaak hoge dosis zink, wat calorieopname bevordert, en ik moet eigenlijk zelden hoger dan 3000 gaan zitten, wat veel mensen als laag beschouwen. Maar uiteindelijk is dat ook zoiets wat je persoonlijk moet gaan bepalen. Je kunt zo'n berekening wel gebruiken als beginpunt, maar zet twee mensen op diezelfde berekening en kans is groot dat de ene groeit en de andere niet, of minder snel.

Moest je onderhoud echt nauwkeurig kunnen berekenen (maar kan mijns inziens niet echt) dan zou 1500 kcal extra wel HEEL veel zijn :p Dan zou je bij wijze van spreken op een 5-tal dagen een kilo gaan aanzetten, en je weet ook wel dat dat geen spiermassa is dan :p

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Was tijd geleden vraag gesteld over trt + hcg maar kan de pagina niet meer vinden.. heb gezocht in topic search.
ging over of er hcg nodig is als je ~5 jaar cruise/blast.. antwoord lijkt me ja maar als je van plan bent trt te doen heb je dan uberhaupt hcg nodig je gehele trt kuur( als je later nog kids wilt )

Yep, in elk geval zeer sterk aan te raden zolang het doel is nog kinderen te krijgen of ooit nog off te gaan, dat je testiculaire gewoon onderhoud.

Welk merk en waar koop je jou zink BC? jij gebruikt degene waar ook koper aan is toegevoegd? en als ik losse koop moet ik zorgen dat ik 1:25 koper/zinc aanhoud.

Ik denk dat je vooral nog wat meer gaat moeten bijblokken over de fijnere punten van de wisselwerking AMPK - mTORC1. Is iets waar we in het kader van M.A.S.S. al heel wat rond gedaan hebben. Je haalt bv verkeerdelijk aan dat teveel glycogeen leidt tot AMPK, maar eigenlijk is AMPK zoals de naam al aangeeft in de eerste plaats een AMP sensor die het tekort aan ATP aanvoelt. Het glycogeen wordt gebruikt om ATP aan te vullen dus op het punt dat glycogeen depletie optreed is er nog ATP voorhanden en dan houd je nog geen rekening met dingen als creatine die ADP recycleren. Bij een langdurige inspanning van lage of matige intensiteit zal bij een te hoog AMP:ATP ratio er inderdaad voor zorgen dat als de lokale energie depletie optreed, er inderdaad systemische bronnen aangesproken worden, wat dan op langere en herhaalde termijn leidt tot meer adaptatie naar duurtraining. Helaas is de drempel bij dit soort activiteiten van die aard dat ze niet ondersteund en onderhouden kan worden op systemische energie. Glycogeendepletie, als gevolg van de intensiteit, wordt trouwens nog altijd aanzien als een van de metabole factoren die een bevorderende rol zou hebben bij hypertrofie. Veel programmas richten zich zelfs specifiek op glycogeendepletie.

Een laag AMPK gehalte zal daarvoor mTORC1 downregulaten, maar je vergeet dat dit van heel korte duur is omdat je niet lang daarna die calorien al weer aanvult, en het signaal om mTORC1 te activeren en versterken tot 48 uur na de training doorloopt.

Bedankt voor je input. Ik snap dat de wisselwerking wel complexer is, dat mijn punt wat extreem overkomt wat betreft de adaptatie en dat dit voor lange duursessies met een matige intensiteit dus relevanter is. Mijn punt was om aan te geven dat 'te veel' volume doen niet efficiënt is voor optimale spiergroei. Wat ik veel lees en observeer is dat veel personen een cardiotraining maken van hun krachttraining. Volume wordt naar mijn mening vaak abused.

Ik ben het met je eens dat glycogeen depletie trainingen een bijdrage kunnen leveren aan spiergroei.

Als ik het goed begrijp neemt AMPK wel toe als de glycogeenvoorraden voor een groot deel verbruikt zijn? Het lichaam doet er volgens mij 2 uur over om +-50g glycogeen te hervullen. Het lijkt me dat de downregulatie van mTORC1 dan van langere duur is als er veel glycogeen aangevuld moet worden?

Denk dat GetXXL al een seminar over HCG op zich zou kunnen geven :p

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Aspirine om bloed te verdunnen en AngII R1 blokkers om AngII te doen dalen, maar beide zullen wel de spiergroei remmen. Verlangde periodes hoge bloeddruk zijn zeer risicovol. je taxeert je volledige systeem extra. Ga nu niet zeggen dat je van 14/9 moet gaan panikeren, maar 18/10 dan zou ik toch IETS doen.
Ik wil toch nog terugkomen op aspirine i.v.m. de doseringen die zouden worden gebruikt in het kader van bloed verdunning, gezien deze vrij laag zijn t.o.v. wat normaal gebruikt zou worden voor anti-inflammatoire effecten.

Wat ik bijv. tegenkom in de literatuur is:
Low-dose aspirin selectively inhibits thromboxane synthesis in platelets that pass through the portal circulation. Only small amounts of the drug survive passage through the liver to reach the systemic circulation.
Dit is niet zo gek, gezien aspirine onomkeerbaar bindt aan COX in de bloedplaatjes, en het eerst wat aspirine tegen gaat komen is, welja: bloed. Heel weinig gaat dus uberhaupt de circulatie bereiken zonder dat de acetyl groep al aan COX is gebonden in bloedplaatjes. Daarbij komt ook nog dat aspirine selectiever is voor COX-1 dan COX-2, en COX-2 nu net de belangrijke metabolieten van arachidonzuur vormt m.b.t. spiergroei.

Wat zijn jouw gedachtes hierover? Ik kan helaas zo snel geen data vinden met concrete cijfer van de weefseldistributie van aspirine bij lage doseringen, maar die zal ongetwijfeld wel bestaan. Ik zie echter toch echt potentie voor lage doseringen (75-100 mg) aspirine bij kuren.

Let wel dat mijn split tailored is voor moi (zo heb ik alleen wat lateral raises voor schouders i.v.m. pijn en doe ik geen deadlift i.v.m. trapezius blessure), hij is als volgt:
Maandag: Borst/triceps/schouders
10 sets flat benchpress

Die 10 sets. Hoe moet ik dat zien? Hoeveel herhalingen, intensiteit, focus op negatief?

Bedankt voor je input. Ik snap dat de wisselwerking wel complexer is, dat mijn punt wat extreem overkomt wat betreft de adaptatie en dat dit voor lange duursessies met een matige intensiteit dus relevanter is. Mijn punt was om aan te geven dat 'te veel' volume doen niet efficiënt is voor optimale spiergroei. Wat ik veel lees en observeer is dat veel personen een cardiotraining maken van hun krachttraining. Volume wordt naar mijn mening vaak abused.

Waar het op neerkomt is dat volume gewoon minder relevant is. Je kan een lichaam overtrainen, een spiergroep niet, en overtraining komt nauwelijks voor bij krachtathleten. Dus als je een nut hebt voor veel volume dan doe je dat maar. Maar zoals je wel aanhaalt, is frequentie wel vaak belangrijker, dus je probeert spiergroepen 2, zelfs 3x per week te trainen.

Als ik het goed begrijp neemt AMPK wel toe als de glycogeenvoorraden voor een groot deel verbruikt zijn? Het lichaam doet er volgens mij 2 uur over om +-50g glycogeen te hervullen. Het lijkt me dat de downregulatie van mTORC1 dan van langere duur is als er veel glycogeen aangevuld moet worden?

Je begint ook maar glycogeen aan te vullen (de opslagvorm van glucose) NADAT je ATP niveaus hersteld zijn. En eens ATP op niveau is, gaat AMPK dalen, alsook haar inhibitie van mTORC1. Dit gebeurt nagenoeg direct na een maaltijd. beetje zoals je ook eerst je tank van je wagen vult en dan pas je nood-jerrycan.

---------- Toegevoegd om 07:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:32 ----------

Ik wil toch nog terugkomen op aspirine i.v.m. de doseringen die zouden worden gebruikt in het kader van bloed verdunning, gezien deze vrij laag zijn t.o.v. wat normaal gebruikt zou worden voor anti-inflammatoire effecten.

Wat ik bijv. tegenkom in de literatuur is:

Dit is niet zo gek, gezien aspirine onomkeerbaar bindt aan COX in de bloedplaatjes, en het eerst wat aspirine tegen gaat komen is, welja: bloed. Heel weinig gaat dus uberhaupt de circulatie bereiken zonder dat de acetyl groep al aan COX is gebonden in bloedplaatjes. Daarbij komt ook nog dat aspirine selectiever is voor COX-1 dan COX-2, en COX-2 nu net de belangrijke metabolieten van arachidonzuur vormt m.b.t. spiergroei.

Wat zijn jouw gedachtes hierover? Ik kan helaas zo snel geen data vinden met concrete cijfer van de weefseldistributie van aspirine bij lage doseringen, maar die zal ongetwijfeld wel bestaan. Ik zie echter toch echt potentie voor lage doseringen (75-100 mg) aspirine bij kuren.

We spreken wel over dosissen van een 40 mg hier en ik vind gene lager dan 100 :p

Wat me wel opviel is dat het halfleven van aspirine slechts 3.5 uur is, en dat ze slechts een dosis toedienen hiervoor, dus als dat inderdaad effectief blijft, dan blijft het ook een optie om het gewoon te nemen op het punt van de dag het verst van je training verwijderd.

---------- Toegevoegd om 07:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:34 ----------

Welk merk en waar koop je jou zink BC? jij gebruikt degene waar ook koper aan is toegevoegd? en als ik losse koop moet ik zorgen dat ik 1:25 koper/zinc aanhoud.

Altisa 40 mg zink bisglycinaat

Big Cat,

Zou jij iemand aanraden om nu al te beginnen met cutten als deze op ongeveer 12% staat?
Of nog paar maanden massa pakken en dan pas cutten?
Evt. met cycle

Waar het op neerkomt is dat volume gewoon minder relevant is. Je kan een lichaam overtrainen, een spiergroep niet, en overtraining komt nauwelijks voor bij krachtathleten. Dus als je een nut hebt voor veel volume dan doe je dat maar. Maar zoals je wel aanhaalt, is frequentie wel vaak belangrijker, dus je probeert spiergroepen 2, zelfs 3x per week te trainen.

Ja inderdaad. Frequentie is wel de meest onderschatte component.

Je begint ook maar glycogeen aan te vullen (de opslagvorm van glucose) NADAT je ATP niveaus hersteld zijn. En eens ATP op niveau is, gaat AMPK dalen, alsook haar inhibitie van mTORC1. Dit gebeurt nagenoeg direct na een maaltijd. beetje zoals je ook eerst je tank van je wagen vult en dan pas je nood-jerrycan.

Dan lijkt het me dat jij in dat geval ook een voorstander bent van directe PWO voeding? Met een low-medium volume sessie lijkt mij dat minder relevant. Met een pre-workout meal (3-4 uur geleden) lijkt het me dat ATP ook weer sneller op niveau komt/is.

Hoi Big-Cat,

Een vraagje omtrent het gebruik van tren. Als je op 500 mg. test-e, 400 mg. mast-e en 400 mg. tren-e last hebt van sides zoals een verminderd libido en wat lethargie, hoor je vaak dat je test wat verlagen (in dit geval bijvoorbeeld naar 250 mg. test-e, 200 mg. mast-e en de tren op 400 mg. laten) minder bijwerkingen geeft van tren. Wat is jouw ervaring hiermee? En enig idee waardoor dit komt?

Thx!

Hoi Big-Cat,

Een vraagje omtrent het gebruik van tren. Als je op 500 mg. test-e, 400 mg. mast-e en 400 mg. tren-e last hebt van sides zoals een verminderd libido en wat lethargie, hoor je vaak dat je test wat verlagen (in dit geval bijvoorbeeld naar 250 mg. test-e, 200 mg. mast-e en de tren op 400 mg. laten) minder bijwerkingen geeft van tren. Wat is jouw ervaring hiermee? En enig idee waardoor dit komt?

Thx!
Als ik hier op in mag haken ook een vraagje,ik heb last van lethargie en verminderd libido wanneer ik de tren op 400 heb.
Dus ik draai nu een week of 7 op test tren mast 250/200/400 doel is om i.c.m. met een goed dieet mijn vetpercentage te verminderen cq lower abs "beschermlaagje" kwijt te raken.
Dat gaat goed maar heb nu een plateau bereikt.
Wat kan ik eventueel nog uppen of toevoegen?Meer mast?Ben bang dat met test op 500 ik weer erg vochtig word en op meer tren lethargisch.
Dank je!!

Als ik hier op in mag haken ook een vraagje,ik heb last van lethargie en verminderd libido wanneer ik de tren op 400 heb.
Dus ik draai nu een week of 7 op test tren mast 250/200/400 doel is om i.c.m. met een goed dieet mijn vetpercentage te verminderen cq lower abs "beschermlaagje" kwijt te raken.
Dat gaat goed maar heb nu een plateau bereikt.
Wat kan ik eventueel nog uppen of toevoegen?Meer mast?Ben bang dat met test op 500 ik weer erg vochtig word en op meer tren lethargisch.
Dank je!!

Da's easy. Als je niet meer afvalt moet je minder gaan eten. Of juist even een refeed(je) doen.

Ja inderdaad. Frequentie is wel de meest onderschatte component.

Dan lijkt het me dat jij in dat geval ook een voorstander bent van directe PWO voeding? Met een low-medium volume sessie lijkt mij dat minder relevant. Met een pre-workout meal (3-4 uur geleden) lijkt het me dat ATP ook weer sneller op niveau komt/is.

Pre of post maakt weinig uit, we weten al dat er een cap zit op hoeveel je mTORC1 kan stimuleren met eiwit, en dat de enige manier om er meer uit te halen is zorgen dat je tegenaan die limiet zit voor zo lang mogelijk per dag (zie ook het werk van Burk et al. 2009 die aantoonde dat het verlengen van de tijd per dag die je in hyperaminoacidemie zit wezenlijk aan de hypertrofie bijdraagt in slechts enkele weken tijd) dat je gewoon moet zorgen dat je op elk moment van de dag in een "fed state" bent. Of je dat nu doet met een maaltijd 3u voor training en shake onmiddelijk erna, shake ervoor en uur na je training lichte maaltijd of zware maaltijd 2 u voor en 2u na je training maakt niet uit. Het is ook, gezien de toegenomen gevoeligheid voor meer dan 24u, niet alleen de uren rond de training die tellen, maar in het algemeen.

Hey Big-C. even een vraagje (ik weet niet zeker of je hier toevallig verstand van hebt).

Het zit namelijk zo. ik ben namelijk al een poosje matig/zeer depressief.
Nou vroeg ik mij af of er lichamelijke oorzaken kunnen zijn die hier een groot aandeel in hebben.

Ik heb onlangs al mijn hormoonwaarden laten testen en deze zijn ok.

Echter na een beetje research ben ik erachter gekomen dat er ook een hele hoop ander zaken kunnen bijdragen aan psychische problemen. om een paar voorbeelden te noemen.

- Voedsel allergieen (gluten, zuivel, lactose,) kortom een anti-inflammatory dieet?. testen op igE / igG misschien?
- Verhoogde leverwaarden misschien?
- Vitaminen B tekort ?
- Andere mogelijke Allergieen ?
- afwijkende cholesterol waarden ?
- Cortisol ?
- Diverse metalen tekorten / overschotten in het lichaam ?
- schildklier problemen ?

Schieten er jou toevallig nog zaken te binnen waarvan je zegt. dat moet je laten testen?
En weet jij toevallig de namen van de bloedonderzoeken van de hierboven aangegeven (mogelijke) oorzaken?

Ik ben al getest op mn testosteron, oestradiol, lh, fsh, vrij test, bloedarmoede, pfeiffer. en dit kwam allemaal goed uit de testen.

Ik heb al bij mijn arts en Psyocho-therapeut aangekaart dat ik graag een check-up wilde inclusief allergieen etc etc. maar mijn arts voelt hier niks voor. en mn therapeut snapt geen hol van het lichamelijke stelsel blijkbaar. (dit neem ik haar ook niet kwalijk).

Graag jou input als je er iets van weet. (hulp word zeer gewaardeerd).

Ja wat? Als je cut en je geen vet meer verliest of zelfs aankomt vreet je te veel. Of ben ik nou zo achterlijk. Dacht dat jij ook altijd zei : Gear laat je geen vet verliezen, een goed voedingsschema wel :P

Heb ik nooit gezegd.

Meeste mensen eten verkeerd.

Afvallen is geen kwestie van simpel minder eten.

Maar laten we niet off topic gaan.

We spreken wel over dosissen van een 40 mg hier en ik vind gene lager dan 100 :p

Wat me wel opviel is dat het halfleven van aspirine slechts 3.5 uur is, en dat ze slechts een dosis toedienen hiervoor, dus als dat inderdaad effectief blijft, dan blijft het ook een optie om het gewoon te nemen op het punt van de dag het verst van je training verwijderd.
Half-leven van aspirine is wel vrij variabel afhankelijk van de dosering die je neemt (toenemend met hogere doseringen) door het verzadigen van diens metabole pathways. Het blijft effectief m.b.t. de bloedplaatjes omdat deze geen celkern hebben en dus geen COX kunnen produceren. De bloedplaatjes zelf moeten dus vernieuwd worden en dat is 'n relatief traag proces. Vandaar dat het effectief is hiervoor met zo'n lage dosis 1 maal daags.

Ik zal eens kijken of ik iets in elkaar kan steken met wat concretere cijfers, maar het lijkt erop dat slechts in hele geringe mate aspirine heelhuids in de circulatie belandt bij dergelijke doseringen, en zodoende evt. in spierweefsel.

Ken overigens ook alleen de 100 mg tabs, en die zijn dan ook weer dermate klein dat je geen halfjes kunt nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven