MuscleMeat

vraag over het trainen van schouders

Arnold Press!!!

Schouders gaan echt niet groeien van frontsquats hoor.

ok dan ga ik toch maar me training verdelen over 4 dagen als dat echt beter is ...........

maar kan ik wel op de dag dat ik borst trainen

gewoon borst+schuin trainen of is dat niet goed ?

ja dat ga ik zeker ook wel doen

maar vroeg alleen af wat nou beter is op 1 trainings dag je hele lichaam trainen of het gewoon over een paar dagen te verderdelen

is de eeuwige discussie tussen full body en split
algemeen wordt voor beginners full body 2-3 x per week aangeraden
(zelf ben ik voor full body, check log)

ok ik denk toch maar dat ik voor het split 4 dagen schema maar eens ga trainen en kijken hoe dit uitpakt....... ik kan natuurlijk altijd nog wisselen

gebruik sinds kort ( 2 weken ongeveer ) ook een wheight gainer

merk is volactive en komt van de mdy shop

ik neem 2 x een shake per dag van 50 gram

hoop dat dit ook een beetje gaat helpen

mijn lengte is ruim 1.90m en me gewicht ongeveer 90 kilo

Vraagje over schouders.
(inclineàbenchen pakt dit alleen maar de voorste kop van schouders aan?

zou graag me kuiten wel willen trainen maar zou echt niet weten met welke oefeningen ik dat kan doen..........iemand een idee ?

Oke verduidelijking pakt benchen alleen maar bij je schouders de voorste kop aan,
Ik weet wel dat je triceps en borst belast worden :rolleyes:

ik doe nu ook voor me schouders een oefening op een apparaat

dat het military press ik hoop dat deze oefening ook een beetje goed is voor me schouders ??

zou graag me kuiten wel willen trainen maar zou echt niet weten met welke oefeningen ik dat kan doen..........iemand een idee ?

Seated Calf raise
Standing Calf raise
Leg Curl
Squat

ik doe nu ook voor me schouders een oefening op een apparaat

dat het military press ik hoop dat deze oefening ook een beetje goed is voor me schouders ??

Dumbbell Shoulder Press
Barbell Military Press
Barbell Shoulder Press

Monster schema om een schouderblessure op te lopen.

Verder is het een beetje :gay: om je benen niet te trainen.

Split systeem is handiger, zo kan je de intensiteit van je training hoger houden.

Een goede oegening is side raises maar vervolgens op het hoogste punt van de rais niet dalen maar de armen horizontaal voor je lichaam bewegen en vervolgens naar boven je hoofd bewegen. Daarmee train je bijna de complete schouder. Echter met de schouders niet te hoog gewicht kiezen en te weinig herhalingen. Het zijn kleine spieren en als je niet ontzettend stijf wilt worden kun je beter de schouders op 3x10 of zelfs 3x12 trainen.

Succes ;)

Split systeem is handiger, zo kan je de intensiteit van je training hoger houden.

Een goede oegening is side raises maar vervolgens op het hoogste punt van de rais niet dalen maar de armen horizontaal voor je lichaam bewegen en vervolgens naar boven je hoofd bewegen. Daarmee train je bijna de complete schouder. Echter met de schouders niet te hoog gewicht kiezen en te weinig herhalingen. Het zijn kleine spieren en als je niet ontzettend stijf wilt worden kun je beter de schouders op 3x10 of zelfs 3x12 trainen.

Succes ;)

Ik weet welke oefening je bedoelt maar op het hoogste punt van de raise inderdaad horizontaal maar dan naar beneden en dan vanaf dat punt weer naar boven in de horizontale uitgangspositie en dan weer langs je lichaam omlaag.....mijn trainingsmaatje heeft me dit geleerd, de man had een bp van 180KG en een squat van 280KG, moet wel als je met Bruinsma werkte.
Maar goed, wat nog een schouder blaster is, eerst de military press, daarna staand of zittend schouderdrukken, op dit punt moet het genoeg zijn maar je zou nog een machinepress kunnen toevoegen en daarna de raises vanuit verschillende hoeken. Bij je volgende schoudertraining gooi je allles om maar je begint niet met raises tenzij je alleen opwarmt

ok maar die military press is wel goed dus voor schouders ?

Terug
Naar boven