MuscleMeat

vraag over vetverlies en spieropbouw

Ja tuurlijk, als je maar er voor zorgt dat je onder je onderhoud zit qua voeding. Als je 50 min. gaat cardio-en probeer het dan op een lage intensiteit te houden zodat je vet gaat verbranden als energie ipv je suikers. Dit ligt ong. op 70-85% van je max. hartslag. Dit kun je ong. berekenen door bijv.:

Maximale hartslag: 220 – 26(leeftijd) = 194

Optimale hartslagzone voor aërobe training:
194 * 80% = 155 ong.

Maar goed, dit verschilt ook per persoon wat zijn vetverbrandingshartslag is. Zolang je lekker bezig bent en nog kunt praten zit je oké.

Ja tuurlijk, als je maar er voor zorgt dat je onder je onderhoud zit qua voeding. Als je 50 min. gaat cardio-en probeer het dan op een lage intensiteit te houden zodat je vet gaat verbranden als energie ipv je suikers. Dit ligt ong. op 70-85% van je max. hartslag. Dit kun je ong. berekenen door bijv.:

194 * 80% = 155 ong.

Maar goed, dit verschilt ook per persoon wat zijn vetverbrandingshartslag is. Zolang je lekker bezig bent en nog kunt praten zit je oké.

Sterker nog....je kan ook gewoon OP je onderhoud eten.
Met die 50 min cardio maak je al genoeg verschil tussen input/output KCal om vet te verliezen.
Als je ook nog onder je onderhoud eet dan gaat het wel sneller natuurlijk. Ik zou alleen wel veel honger hebben en dat lijkt me niet echt prettig...elke dag een knorrend maagje:p

Mocht je een keer geen tijd/zin hebben in 50 min cardio dan kan ik je ook Tabata o.i.d. (Kettlebel oefeningen) aanbevelen. In 1 of 2 keer 4 minuten ben je klaar, kapot en heb je genoeg verbrand om je vet kwijt te raken.
Probeer maar een keertje Thrusters....;)

• Topic Starter Topic Starter

194 * 80% = 155 ong.

als ik op 165 kan ik nog redelijk praten, dus ik denk dat dit doen maar moet aanhouden. Als ik over de 170 heen gaat word het zwaar voor me, maar wel na een kwartier overigens.

cutten en bulken

Ik zat al een poosje met dezelfde vragen en ben goed geholpen door al jullie reacties, ook dankzij mij bedankt hiervoor.:thumb:

Heb er nog wel een vraagje bij, wat is nu presies het verschil tussen cutten en bulken en op welke momenten pas je het toe?

Ik zat al een poosje met dezelfde vragen en ben goed geholpen door al jullie reacties, ook dankzij mij bedankt hiervoor.:thumb:

Heb er nog wel een vraagje bij, wat is nu presies het verschil tussen cutten en bulken en op welke momenten pas je het toe?

Is dit niet dé vraag die je moet weten?

BULKEN = boven je onderhoud eten voor SPIERGROEI (en wat vet aanzetten)

CUTTTEN = Op of onder je behoefte eten en KCal tekort realiseren door cardio (met zo min mogelijk spierverlies).

Dus het verschil is ongeveer 500 Kcal? :roflol:

Oh ja....CUTTEN als het lekker weer wordt (lekker strak op het strand)
BULKEN, als je niet meer in korte broek en t-shirt naar buiten gaat, of op elk moment dat je het cutten zat bent en wilt vreten en massa aanzetten!

Laatst bewerkt:

194 * 80% = 155 ong.

Die formule voor de maximale hartslag is niet helemaal correct. het hangt uiteindelijk van persoon tot persoon af. Je kan het best gewoon een keertje voluit gaan en kijken hoeveel je maximale hartslag bedraagt.

Die formule voor de maximale hartslag is niet helemaal correct. het hangt uiteindelijk van persoon tot persoon af. Je kan het best gewoon een keertje voluit gaan en kijken hoeveel je maximale hartslag bedraagt.

Wie garandeert dat dat dan wel voluit is en dus je max?
Misschien had je in goede doen nog iets harder gekunt met dus een hoge max als resultaat.

Spaar je de moeite en neem gewoon de 220 - leeftijd als uitgangspunt.
1 hartslagje meer of minder....who gives a ****! Lijkt me sterk dat dat iets uitmaakt!:D

Terug
Naar boven