Fitness Seller

vraag voedingsschema

Roozeken

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Ik ben vorig jaar naar een dietiste gegaan in de hoop dat deze ma kon helpen met maken van een voedingsplan.
Deze stelde mij de volgende waarden voor: 2607 Kcal, 458 gr koolhydraten, 133 gr eiwitten en 28 gr vet.

Ik ben echter zelf beginnen zoeken op het internet en heb een tijdje geleden het boek burn the fat feed the muscle gevonden.
Zowel hierin als op meerdere webpagina's vind je de formule 66,4730 + (13,7516 X G) + (5,0033 X H) - (6,7550 X L)
Dit moet je dan nadien volgens Tom Venuto en anderen vermenigvuldigen met een bepaalde fator aan de hand van je inspanningen.

Voor mijn gegevens geeft dit :
BMR: 2060.3
TDEE: 3554.018

als ik dan de vuistregel 50% koolhydraten, 30 % eiwitten en 20 % vetten toepas dan kom ik op 3554 Kcal, 444 gr koolhydraten, 266 gr eiwitten, 78 gr vetten.
Buiten de koolhydraten zijn de nummers van de dietiste dus achterhaald.

Mijn huidige voedingsschema is nog steeds gebasseerd op de berekeningen van de dietiste.
Ben echter beginnen cutten en op 6 weken van 89kg naar 87 kg gegaan. Heb vetpercentage gemeten, en ook al is dit een goedkopere caliper, tussen men metingen zat telkens een afname in vet% zat er op wijst dat men % lichaamsvet daalt.

Na de cut zou ik echter graag overspringen op het nieuwe voedingsschema dat ik bepaald heb aan de hand van de berekeningen uit Burn the fat.

Dit zou er dan als volgt uitzien:

maaltijd1:

150 gr omelet
120 gr havermout
150 ml melk
100 gr spinazie
100 gr champignon
100 gr appel
handvol notenmix

maaltijd 2:

500 gr aardappel
125 gr kip
100 gr sla
100 gr tomaat
100 gr appel
el olijfolie

maaltijd 3:

500 gr yoghurt
100 gr appel
30 gr eiwit
20 gr pindakaas
el kaneelpoeder

maaltijd 4:

100 gr zalm
150 gr broccoli
150 gr rijst
el olijfolie

maaltijd 5:
500 gr yoghurt
30 gr eiwit
100 gr banaan
20 gr pindakaas
el kaneelpoeder

maaltijd 6:
500 gr yoghurt
30 gr eiwit
100 gr appel
el kaneelpoeder
handvol notenmix

Hiermee kom ik +/- in de buurt van men berekende voedingswaarden.

Iemand die iets ziet wat aangepast of verbeterd kan worden?

Laatst bewerkt:
Die diëtiste heeft het toch niet zo slecht gedaan je valt gewoon geleidelijk af die andere berekening is ook goed en is ongeveer 1000 calorieen meer nou als je van cut naar bulk gaat zou ik eerst rustig opbouwen naar deze calorieen en niet in een keer omslaan dus in stappen omhoog elke week. Producten zien er goed uit

• Topic Starter Topic Starter
Die diëtiste heeft het toch niet zo slecht gedaan je valt gewoon geleidelijk af die andere berekening is ook goed en is ongeveer 1000 calorieen meer nou als je van cut naar bulk gaat zou ik eerst rustig opbouwen naar deze calorieen en niet in een keer omslaan dus in stappen omhoog elke week. Producten zien er goed uit
nu jah, de dietiste haar berekeningen waren om bij te komen.
Wat aanvankelijk ook lukte, ben op haar voedingsschema van 85 naar 89 kg geraakt, maar stagneerde daar.

De cut ben ik onlangs begonnen om te kijken hoever je hierin kan gaan. Proberen zo scherp mogelijk te staan om vervolgens terug bij proberen te komen.

Ik was enkel al een tijdje op zoek naar een ander voedinggschema omdat ik me vragen stelde over het aantal gram proteine en vetten in de dietiste haar schema.
Op gebied van koolhydraten was dit inderdaad niet slecht berekend.

Terug
Naar boven