AndroidHealthClinic

vraagje: kan iemand een trainings-schema voor mij maken?

cedric1992

Novice
Waardering
0
Hallo,
ik had een vraagje zou er iemand een trainings schema voor mij kunnen maken? Hier wat info van mij:

- ik ben 15 jaar en 1.77m lang. Ik doe ongeveer 3 jaar aan trainen. De eerste anderhalf jaar alleen maar push ups en de laatste anderhalf jaar alles. Het wil opzich wel lukken maar de spiermassa word maar niet groter. (dat is mijn doel). Mijn spieren zijn wel te zien maar het liefst wil ik meer masssa dus. Ik eet redelijk gezond. Sinds 2 maanden gestopt met tussendoortjes. Als iemand nog iets moet weten dan hoor ik het wel.

alvast bedankt,

cedric

Lees de stickies hier op het forum, ieder schema is persoonlijk en er staan er hier genoeg van als je effe de moeite neemt om te zoeken.

Hoeveel weeg je?

Hallo,
ik had een vraagje zou er iemand een trainings schema voor mij kunnen maken? Hier wat info van mij:

- ik ben 15 jaar en 1.77m lang. Ik doe ongeveer 3 jaar aan trainen. De eerste anderhalf jaar alleen maar push ups en de laatste anderhalf jaar alles. Het wil opzich wel lukken maar de spiermassa word maar niet groter. (dat is mijn doel). Mijn spieren zijn wel te zien maar het liefst wil ik meer masssa dus. Ik eet redelijk gezond. Sinds 2 maanden gestopt met tussendoortjes. Als iemand nog iets moet weten dan hoor ik het wel.

alvast bedankt,

cedric

-Welke oefeningen heb je dan gedaan om alles te trainen?

-Eet je wel genoeg?

Alleen een trainingsschema is niet genoeg. Heb je ook al een voedingsschemaatje? of moet die er nog komen? als je die al hebt post die dan ff;)

• Topic Starter Topic Starter
stancke: ik weeg 65 kg

van dammage: ik eet genoeg. gewoon 3 maaltijden en af en toe nog iets s'avonds. Wat betreft het trainen: ik doe push ups, ik doe gewichten van 10 kilo, buikspieren, heel af en toe hardlopen, trainen met een buigveer, en nog wat dingen maar ik weet de naam er niet van. Ik train om de dag en ik train ongeveer 3 kwartier tot een uur.

commando alpha: ik heb geen voedingsschema. ik eet gewoon wat de pot schaft:p

stancke: ik weeg 65 kg

van dammage: ik eet genoeg. gewoon 3 maaltijden en af en toe nog iets s'avonds. Wat betreft het trainen: ik doe push ups, ik doe gewichten van 10 kilo, buikspieren, heel af en toe hardlopen, trainen met een buigveer, en nog wat dingen maar ik weet de naam er niet van. Ik train om de dag en ik train ongeveer 3 kwartier tot een uur.

commando alpha: ik heb geen voedingsschema. ik eet gewoon wat de pot schaft:p

Noem jij dat genoeg ,3 maaltijden en af en toe iets s'avonds.Als ik jou was zou ik toch meer gaan eten.

Ok, met bovenstaande posts

Hallo,
ik had een vraagje zou er iemand een trainings schema voor mij kunnen maken? Zoekfunctie gebruiken dus, staan hier meer dan genoeg schema's op + stickies lezen

- ik ben 15 jaar en 1.77m lang. Ik doe ongeveer 3 jaar aan trainen. De eerste anderhalf jaar alleen maar push ups en de laatste anderhalf jaar alles.Dus je traint nog maar anderhalf jaar Het wil opzich wel lukken maar de spiermassa wordT maar niet groter. (dat is mijn doel). Mijn spieren zijn wel te zien maar het liefst wil ik meer masssa dus. Ik eet redelijk gezond maar véél te weinig Sinds 2 maanden gestopt met tussendoortjes. Als iemand nog iets moet weten dan hoor ik het wel.

Zeker dat je alles traint? Met wat jij zegt train je alleen je armspieren en je buikspieren.

ten eerste ,denk dat je nog rustig aan moet doen met het te zwaar trainen vanwege je leeftijd en de groei van je lichaam , je kunt zelf een schema maken met mischien 2 spiergroepen per dag waarbij je 4 dagen traint . ik zou stoppen met cola en andere koolzuur drank ook geen dubbeldrank en andere zoete troep , chips ook niet . je zou ook kunnen beginnen met wat eiwitten (shake) na je training . denk dat dat geen probleem is .
als andere mensen aanvulling hebben of correcties ? GRAAG !!! veel succes

en wat betreft hardlopen , ik loop zelf ook veel hard minimaal 3 ker per week 10 tot 15 km, en daardoor is het toch moeilijk om snel massa op te bouwen
omdat je je reserves aan het verbranden bent , die je nodig hebt om te groeien .
je kunt hardlopen voor je conditie of om te cutten , maar als je nu massa wilt hebben kan ik het je beter afraden voorlopig.

Laatst bewerkt:
je zou ook kunnen beginnen met wat eiwitten (shake) na je training . denk dat dat geen probleem is .

Na je training heeft je lichaam energie nodig. Het zal nog geen eiwit gebruiken. Het eiwit dat je vlak na de training neemt, zal dus in glucose omgezet worden. Beter om dextrose na de training te pakken.

Trainingsschema:

Squat, Deadlift, Benchpress, Pullups en Military Press. Alle oefeningen 3 sets en 2 x per week trainen en eten als een beest minimaal 6 x per dag. Succes!

Whow, Deadlift & Squat op dezelfde dag, en dit dan 2x per week?

Overkill imo

Uhh jij doet rippetoe, dan doe je toch ook deadlifts en squats samen.

geen rows?
als je dan toch met fullbody bezig bent.. waarom geen rippetoe of 5*5?

Uhh jij doet rippetoe, dan doe je toch ook deadlifts en squats samen.

Yup.
Maar hierbij deadlift je soms maar 1x per week, en maakt imo wel echt veel verschil.

overkill?? leg dat eens uit :)
en waarom deadlift en squat niet op 1 dag? wat is daar het idee achter? lijken mij toch 2 verschillende oefeningen

2 verschillende oefeningen ja.
Maar trainen grotendeels wel dezelfde spieren.

Zijn zo ongeveer de twee grootste oefeningen, en vereisen dus heel wat meer spierinspanning, snappie? :)

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt! Maar ik had nog een vraagje: klinkt mischien een beetje raar maar wat wordt er bedoelt met 'sets' ? Is dat het maximale aantal wat je kunt halen? ???

sets en reps even op een rijtje

1 rep = 1 maal de volledige beweging van de oefening uitvoeren
1 set kan bijvoorbeeld uit 5 reps bestaan
dan doe je 5 keer de beweging van dezelfde oefening, en dan heb je 1 set

sets en reps even op een rijtje

1 rep = 1 maal de volledige beweging van de oefening uitvoeren
1 set kan bijvoorbeeld uit 5 reps bestaan
dan doe je 5 keer de beweging van dezelfde oefening, en dan heb je 1 set

Yup.

Dus als je dan 5 sets van 5 reps doet, doe je in totaal 25 reps (> repetitions = herhalingen), maar wel in sets ('blokjes') van 5!

@ Cedric,

je bent 15 jaar en je lichaam is nog in de groei. Je gaat heel wat meer nodig hebben dan die 3 maaltijden per dag om tegelijkertijd aan je normale voedingsbehoefte te voldoen en en nog eens spiermassa aan te zetten. Probeer om de 2 tot 3 uur wat te eten en let er op dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Genoeg over te vinden op deze site/internet

Als ik je lichaams stats zie ben je of al redelijk gespierd voor iemand van 15 of je hebt een wat hoger vetpercentage. Hoe dan ook ligt je energiebehoefte daardoor hoger.

Zware (=<5RM) squat en deadlift op 1 dag = excessive overload
2 keer per week betekent gegarandeerde overtraining voor een beginner. Zeker een beginner met zo'n nutritionele status :-)

Bodybuidling training voor jongeren is geen probleem. Alleen heel zware gewichten (maximale belasting) die je maar 1 of 2 x kan doen zorgen voor schade aan botten waardoor ze voortijdig stoppen met groeien of scheef groeien.
Als je boven de 9 herhalingen blijft met een rustig tempo (2 tellen heen-2 terug) dan is er geen gevaar.

Mijn advies is ga naar een sportschool met degelijke begeleiding. Als ze zeggen dat je te jong bent mag je een hele zware dumbbell op hun tenen laten vallen.
Krachttraining, je kan er niet jong genoeg mee beginnen!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven