AndroidHealthClinic

vraagje: kan iemand een trainings-schema voor mij maken?

• Topic Starter Topic Starter
nanou: ik heb zo goed als geen vet, maar spieren ook niet extreem. (wel een beetje) maar je kan wel zeggen dat ik alvast een aardig begginetje heb. in ieder geval bedankt voor je antwoord

@ Cedric,

je bent 15 jaar en je lichaam is nog in de groei. Je gaat heel wat meer nodig hebben dan die 3 maaltijden per dag om tegelijkertijd aan je normale voedingsbehoefte te voldoen en en nog eens spiermassa aan te zetten. Probeer om de 2 tot 3 uur wat te eten en let er op dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Genoeg over te vinden op deze site/internet

Als ik je lichaams stats zie ben je of al redelijk gespierd voor iemand van 15 of je hebt een wat hoger vetpercentage. Hoe dan ook ligt je energiebehoefte daardoor hoger.

Zware (=<5RM) squat en deadlift op 1 dag = excessive overload
2 keer per week betekent gegarandeerde overtraining voor een beginner. Zeker een beginner met zo'n nutritionele status :-)

Bodybuidling training voor jongeren is geen probleem. Alleen heel zware gewichten (maximale belasting) die je maar 1 of 2 kan doen zorgen voor schade aan botten waardoor ze voortijdig stoppen met groeien of scheef groeien.
Als je boven de 9 herhalingen blijft met een rustig tempo (2 tellen heen-2 terug) dan is er geen gevaar.

Mijn advies is ga naar een sportschool met degelijke begeleiding. Als ze zeggen dat je te jong bent mag je een hele zware dumbbell op hun tenen laten vallen.
Krachttraining, je kan er niet jong genoeg mee beginnen!

:rolleyes:

Na je training heeft je lichaam energie nodig. Het zal nog geen eiwit gebruiken. Het eiwit dat je vlak na de training neemt, zal dus in glucose omgezet worden. Beter om dextrose na de training te pakken.

wanneer neem jij je eiwiten dan ?

@ Black

Ik was in de gym, in de keuken en alles aan het lezen over BB, krachttraining en PL wat ik te pakken kon krijgen vandaar dat ik deze jongen een gefundeerd antwoord kan geven.

Laatst bewerkt:
ik ben 1,95 en weeg 76 kilo ik kan eten wat ik wil maar ik kom bijna niet aan.
vanaf maandag ga ik beginnen met trainen voor meer spiermassa.
dit is wat ik per dag eet:

12 a 15 sneden brood goed belegd.

avond eten goed gevuld bord/groente/pasta's
1 pak melk
soms ook van die sultana's en zulk soort dingen.

maar ik weet niet precies of ik meer erbij moet eten zo ja ,wat dan.

1 pak melk

Je hebt je antwoord al zelf gegeven, het is zo makkelijk, als je niet aan komt moet je meer eten.
Als je een echte hardgainer ben en moeilijk vet ook aankomt kan je best wat junkfood eten erbij om aan veel kcals te komen(pizza, McD's). Ook lekker veel melk drinken.
Maar 12 tot 15 boterhammen is niets.

Je hebt je antwoord al zelf gegeven, het is zo makkelijk, als je niet aan komt moet je meer eten.
Als je een echte hardgainer ben en moeilijk vet ook aankomt kan je best wat junkfood eten erbij om aan veel kcals te komen(pizza, McD's). Ook lekker veel melk drinken.
Maar 12 tot 15 boterhammen is niets.

dat je meer moet eten dat is altijd makkerlijk gezegt.

1 pak melk

is best wel weinig man om massa te gainen
dit is meer de voeding voor een cut periode???

wat je kan doen is om de 2 uur een maaltijd te nemen die 12-15 boterhammen kan je dan gwn uitsmeren over 2 maaltijden en dan om de 2 uur wat eten
eiwitshake
een banaan of appel mischien helpt t dan ?;)

Eet eens 6a7 keer per dag en verhoog je eiwit.
12 boterhammen wa zegt da nu, wat doe je er tussen dat is belangrijkvan choco ga je niet groot worden hoor.

lees ff de vorige posts.

A40.

ik heb nu me training uitgestelt.
ik eet vaak salami of kipfilet of pindakaas op me brood dat zijn de dingen die ik het meeste erop heb.

Terug
Naar boven