AndroidHealthClinic

Vraagje over de flat bench

Bezoekers in dit topic

janse86

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
71
Waardering
3
hallo,

Ik train nu al een paar jaar met het meest goedkope bankje dat ik maar kon vinden (€60 bij helisports toen geloof ik).

Is er echt zoveel verschil met de dure bankjes (tot €700-€800 :eek:)?

Ik snap dat deze veel stabieler zijn, maar wat is verder het verschil?
Zal mijn benchpress bijvoorbeeld ineens van 100 naar 105-110kg gaan met een stabiele (dure) flat bench?

Thanks
 
Dat is heel persoonlijk. Het hoeft ook niet perse te betekenen dat je zwaarder kan gaan maar misschien wel dat het prettiger aanvoelt omdat bijvoorbeeld de breedte van de leuning anders is of de hoogte van de bench beter uitkomt bij jou of je rack. Maar dat soort verschillen heb je ook met welke bar je gebruikt. Ik heb zelf de Fortex flat bench en vind hem top en zeker niet minder als duurdere sportschoolbenches.
 
Dat is heel persoonlijk. Het hoeft ook niet perse te betekenen dat je zwaarder kan gaan maar misschien wel dat het prettiger aanvoelt omdat bijvoorbeeld de breedte van de leuning anders is of de hoogte van de bench beter uitkomt bij jou of je rack. Maar dat soort verschillen heb je ook met welke bar je gebruikt. Ik heb zelf de Fortex flat bench en vind hem top en zeker niet minder als duurdere sportschoolbenches.


Bedankt, het bankje dat ik nu heb vind ik persoonlijk niet heel erg fijn, maar ik heb dan ook nog nooit met iets anders getraind dus kan niet vergelijken.

Wat ik irritant vind is inderdaad dat ie wat smal is en je schouders snel weg schieten na een aantal reps.
Verder is het bankje super glad, de laatste tijd heb ik zelfs een antislip matje (action) er op liggen.
Hij begint ook aardig te wiebelen en kraken, dus misschien is de fortex bench inderdaad een goede en betaalbare vervanger.
 
Ik heb zelf ook een verstelbare smallere bank en voor benchpress gebruik ik nu zeker de fortex flatbench omdat dat beter aanvoelt.
 
Back
Naar boven