AndroidHealthClinic

vraagje over de voedingsschema's die ik hier allemaal lees

inktim

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
97kg
heey mensen ik heb mischien wel een hele domme vraag maar doe het toch!! de voedingschema's die ik allemaal doorneem is dat elke dag wat anders? of wat ik lees eten ze elke dag weer opnieuw? dus altijd hetzelfde? behalve het avond eten neem ik dan aan!

ik wil me er ook in gaan verdiepen heb nu al een paar keer die sticky's doorgenomen maar vind het echt heel lastig om een goed voedingsschemate maken!! mischien kan iemand me helpen?

gr tim

Mijn ontbijt en lunch zijn 7 van de 10 keer hetzelfde.

Ontbijt eet ik vaak combinatie van brinta/magere/melk/meergranen brood/nutella/ei/lijnzaad + whey proteine. O ja, en een kop koffie :)

Dit komt op neer soms in de vorm van 2 sneetjes brood met nutella en whey shake met magere melk en lijnzaad erin. Soms gooi ik alles door elkaar en bak ik er een proteine pannenkoek van of soms een gekookt + brood en shake + lijnzaad.

Op zondagen als ik vrij ben is mijn ontbijt vaak compleet anders omdat ik de tijd heb het rustig aan te doen.

Mijn lunch bestaat vaak uit zilvervlies rijst/bereide kipfilet/brocolli.
Soms vervang ik de kipfilet voor vis/rund/magere hamlappen en rijst vervang ik soms ook wel eens voor brood/(zoete) aardapellen/volkoren pasta
Brocolli vervang ik ook wel eens voor allerlei andere groentes maar.

Je kan elke dag hetzelfde eten als je het makkelijker vindt en het eten niet saai vindt. Ik heb vaak genoeg hele weken rijst/kip/brocolli voor lunch gegeten. Dat is vrij goedkoop en die ik makkelijk in bulk bereiden. Maar er zijn ook dagen geweest dat ik vrij gevarieerd at bijna elke maaltijd.

Zolang macros kloppen en ik niet over mijn calorieen heen ga eet ik wat ik wil wanneer ik het wil :)

• Topic Starter Topic Starter
heey bedankt voor je snelle reactie ik moet ook echt een voedingsschemahebben want zonder schiet het gewoon niet op!!! alleen het is zo verwarrend he de ene zegt weer dit en de andere dat!!! waarom is er nou niet gewoon 1 vaste regel wat je moet doen om snel te groeien hahah

TIP: Lees de voedingssticky eens door

Of lees anders dit maar door... is vrij beknopt en goed samengevat.
http://pfaufitness.blogspot.nl/2011/11/diet-basics.html

Koop een weegschaal om je voedsel te wegen en noteer al je voeding bijvoorbeeld op de site www.myfitnesspal.com. Maak een account en voer dan je macros in nadat je de stickys of bovenstaande blog hebt gelezen.

okeey bedankt man!! ga het nu doorlezen! laatste vraag als je getraint hebt gebruik je dan ook dextrose ofzo? en wat is dat precies en waar koop je dat

Als je bovenstaande link gelezen had zou je kunnen concluderen dat dextrose totaal overbodig is.

Zorg gewoon dat je na je training voeding binnen krijgt. Voor de rest is meal timing en meal frequency overbodig. Je hoeft dus geen 7/8 maaltijden op een dag te eten om de 2 of 3 uur. Het gaat erom dagelijk je macros te halen en mocht je daarna nog wat calorieen overhebben kun je dat opvullen met wat je maar wilt zolang je niet over je calorieeen heen gaat.

daar ben ik het niet mee eens; je lichaam kan maar een bepaald gram hoeveelheid voedingstoffen om de zoveel tijd opnemen. alles wat je teveel eet en niet verbrand wordt vet. dus als je dagelijks hoeveelheid in maar 3 maaltijden per dag in neemt (wat erg veel is als het goed is) kan je lichaam het niet allemaal opnemen. daarom verdeel je dat en kom je op rond 8 maaltijden per dag.

Bullshit je lichaam blijft constant werken... het menselijk is veel efficienter dan dat. Denk toch eens na anders zou je na enkele uren toch al gelijk ontlasting moeten van wat 3 uur geleden gegeten hebt. En maaltijd frequency is achterhaald. Welkom in 2012... geen zin om (IF) leangains site te quoten of andere bronnen maar zoek het zelf maar eens op.

daar ben ik het niet mee eens; je lichaam kan maar een bepaald gram hoeveelheid voedingstoffen om de zoveel tijd opnemen. alles wat je teveel eet en niet verbrand wordt vet. dus als je dagelijks hoeveelheid in maar 3 maaltijden per dag in neemt (wat erg veel is als het goed is) kan je lichaam het niet allemaal opnemen. daarom verdeel je dat en kom je op rond 8 maaltijden per dag.

Nee broski, als jij 3000 kcals in 8 maaltijden verdeelt of 3000 kcals in 3 maaltijden, maakt geen phuck uit!

Denk dat mijn vraag hier ook wel past.
Ik zie dat veel mensen niet hun bereidingsmiddelen plaatsen (olijfolie, andere bakolie..) terwijl hier toch aardig wat kcal in zit. Waarom wordt dit niet meer gerekend? Vergeten mensen dit gewoon of...?

Mja je kan het ook afmeten bij bijvoorbeeld olijfolie. Je moet t zelf weten of je het erbij berekent of niet. Het belangrijkste is dat je consistent blijft. Ik zelf gebruik heel weinig olie. Mijn kipfilet bak ik in de oven zonder olie toe te voegen. Mijn rijst kook ik en mijn brocolli kook ik gewoon in een pan met water. Voor het avond eten gebruik ik wel olie. Dat meet ik gewoon af. Aantal gram olijfolie of aantal eetlepels/theelepels

Denk dat mijn vraag hier ook wel past.
Ik zie dat veel mensen niet hun bereidingsmiddelen plaatsen (olijfolie, andere bakolie..) terwijl hier toch aardig wat kcal in zit. Waarom wordt dit niet meer gerekend? Vergeten mensen dit gewoon of...?

Reken het niet mee idd, ik ga meestal op een bepaald kcal zitten. Word ik snel vet dan ga ik lager zitten, groei ik niet voeg ik wat toe..

Nee broski, als jij 3000 kcals in 8 maaltijden verdeelt of 3000 kcals in 3 maaltijden, maakt geen phuck uit!

wat calorien betreft oke.. maar als jij nou in een van die 3 maaltijden 80gram eiwit in neemt en bijv. 200 gram kh je lichaam weet echt niet wat die met zoveel moet doen in een keer en als je de kh niet verbrand wordt het vet. hetzelfde met eiwit.

wtf is broski ???

wat calorien betreft oke.. maar als jij nou in een van die 3 maaltijden 80gram eiwit in neemt en bijv. 200 gram kh je lichaam weet echt niet wat die met zoveel moet doen in een keer en als je de kh niet verbrand wordt het vet. hetzelfde met eiwit.

wtf is broski ???

wat kcals betreft wel? dus die verbrand je wel? Wat zijn carbs eiwitten en vetten dan? Helpt het als ik zeg dat Ronnie Coleman vaak slechts 3 maaltijden per dag eet?

okee okee dus ik hoef niet om de 2uur te eten? Als ik maar die 3000 kcals krijg dus kan gewoon verdelen over 3 maaltijden per dag dat bevalt mij ook veel en veel beter maar wat eten jullie bv na de training dan behalve een whey shake?

om de 2 uur is makkelijker omdat je anders grote maaltijden naar binnen moet werken, maar t resultaat is hetzelfde.. Na een training rijst kip en groente..

Net zoals je darmen.. Als je in 1x 4000 kcal eet dan heb je niet 10 min later die 4000 kcal in je bloed zitten hoor..

om de 2 uur is makkelijker omdat je anders grote maaltijden naar binnen moet werken, maar t resultaat is hetzelfde.. Na een training rijst kip en groente..

oke dan weet ik dat maar het past mij beter dat ik het ook over 3 of 4 maaltijden kan verdelen!
omdat ik onregelmatige werktijden heb dus heb ook niet echt een strak schema met trainen enzo dus de ene dag train ik om 5 uur en de andere dag om 1 uur smiddag's of 9uur savonds dus kan het niet echt supergoed afstemmen elke dag met voeding enzo! dus om elke keer rijst en kip na de training op verschillende tijden lijkt me ook niet echt goed of wel? maar probeer wel 5x in de week te trainen!

maaltijd na het trainen is de belangrijkste maaltijd van de dag imo.
Het hoeft niet perse rijst,kip met groente te zijn natuurlijk. Zelfs brood met vlees voldoet al. Zolang je maar de juiste hoeveelheden binnen krijgt, dus genoeg complexe carbs en eiwitten. Vetten hou ik rond trainingen altijd laag ivm opname, maar dit valt volgens mij ook te verwaarlozen. Carbs vertragen de opname van eiwitten ook aanzienlijk..

maaltijd na het trainen is de belangrijkste maaltijd van de dag imo.
Het hoeft niet perse rijst,kip met groente te zijn natuurlijk. Zelfs brood met vlees voldoet al. Zolang je maar de juiste hoeveelheden binnen krijgt, dus genoeg complexe carbs en eiwitten. Vetten hou ik rond trainingen altijd laag ivm opname, maar dit valt volgens mij ook te verwaarlozen. Carbs vertragen de opname van eiwitten ook aanzienlijk..

okeey bedankt man maar ik doe eigelijk altijd een shake direct na het trainen maar dan moet ik ook nog een dosis carb naar binnen werken?

en is het ook veel beter om van te voren goed te eten? maar wat zijn dan de juiste hoeveelheden waar je het over hebt?

(alsjeblieft niet zeggen sticky's lezen hahaha)

Terug
Naar boven