MuscleMeat

vraagje over de voedingsschema's die ik hier allemaal lees

stickies lezen (srs) hoeveelheden kan ik je niet geven, hangt af van de rest van je voeding. Ik zou de maaltijd na het trainen wel op de grootste maaltijd van de dag houden. Alleen een shake na het trainen voldoet niet. Tuurlijk moet je ook voor het trainen eten.. ik eet meestal 2 uur van te voren complexe carbs en half uur voor het trainen wat snelle carbs (banaan)
Maar dit soort info staat gewoon in de stickies, je kent ze blijkbaar al dus waarom niet checken?

• Topic Starter Topic Starter
ja klopt man maar ik raak er helemaal van in de war alle informatie die er staat!! maar dus de grootste maaltijd naar het trainen maar ik ga ook wel is sochtend's dan ook?

al ga je snachts, je lichaam heeft de juiste voedingstoffen nodig na een training

al ga je snachts, je lichaam heeft de juiste voedingstoffen nodig na een training

kijk dit is duidelijke taal!!! de grootste maaltijd na het trainen dan ga ik dat vanaf morgen doen!!!!

maar ik lees ook overal dat je direct na het trainen wat snelle carb moet eten om je spieren weer snel te laten opbouwen ofzo heel veel mensen hebben het over whey shake en suiker (dextrose, dextro etc...) en de grote maaltijd ongeveer een uur na de training dat is zo irritant he de een zegt weer dit en de andere dat!!

maar ben blij dat je me een beetje op de goeie weg helpt!!!!!:)

oh ja ik eet elke dag een uur na de training magere yoghurt met muesli mix (met noten en honing) ook geen goed idee zeker?

Laatst bewerkt:
kijk dit is duidelijke taal!!! de grootste maaltijd na het trainen dan ga ik dat vanaf morgen doen!!!!

maar ik lees ook overal dat je direct na het trainen wat snelle carb moet eten om je spieren weer snel te laten opbouwen ofzo heel veel mensen hebben het over whey shake en suiker (dextrose, dextro etc...) en de grote maaltijd ongeveer een uur na de training dat is zo irritant he de een zegt weer dit en de andere dat!!

maar ben blij dat je me een beetje op de goeie weg helpt!!!!!:)

oh ja ik eet elke dag een uur na de training magere yoghurt met muesli mix (met noten en honing) ook geen goed idee zeker?

Ik doe ook na het trainen een shake met whey en dextrose om van catabolisme (spierafbraak door het trainen)naar anabolisme (spieropbouw) te gaan. Dan ga ik de grote maaltijd met complexe carbs klaarmaken en die gaat er dus een half uur tot een uur na het trainen in.

Je lichaam gaat na 48 uur catabool

okeey bedankt mensen nou heb ik weer wat meer informatie in me hoofd

Ik doe ook na het trainen een shake met whey en dextrose om van catabolisme (spierafbraak door het trainen)naar anabolisme (spieropbouw) te gaan. Dan ga ik de grote maaltijd met complexe carbs klaarmaken en die gaat er dus een half uur tot een uur na het trainen in.

deed ik ook toen ik net pas was begonnen met de sport omdat ik dat 'ergens' had gelezen. Echter heb je echt niet al je glucose verbrand na een sessie krachttraining. Dan zou je nog kunnen zeggen dat je dextrose neemt ivm de insulinepiek (wat trouwens al achterhaald is) maar dat is ook onzin. Whey zorgt al voor een flinke insulinepiek dus in die zin is het overbodig. Na mijn training begin ik altijd meteen aan een grote maaltijd, 200 gram kip, 100 gram rijst en wat groente, lekker sausje erdoor anders is het me wat te droog. Of als ik haast heb eet ik gewoon simpel, 6 sneetjes brood met een berg kipfilet erop.. Misschien nog wat whey en brinta erbij en ur done. Ik merk geen verschil in het aanzetten van meer/minder spiermassa, dus in mijn ogen is het hele verhaal flink overdreven.

deed ik ook toen ik net pas was begonnen met de sport omdat ik dat 'ergens' had gelezen. Echter heb je echt niet al je glucose verbrand na een sessie krachttraining. Dan zou je nog kunnen zeggen dat je dextrose neemt ivm de insulinepiek (wat trouwens al achterhaald is) maar dat is ook onzin. Whey zorgt al voor een flinke insulinepiek dus in die zin is het overbodig. Na mijn training begin ik altijd meteen aan een grote maaltijd, 200 gram kip, 100 gram rijst en wat groente, lekker sausje erdoor anders is het me wat te droog. Of als ik haast heb eet ik gewoon simpel, 6 sneetjes brood met een berg kipfilet erop.. Misschien nog wat whey en brinta erbij en ur done. Ik merk geen verschil in het aanzetten van meer/minder spiermassa, dus in mijn ogen is het hele verhaal flink overdreven.

heey supersized jij komt me toch wel het meest ervaren over met alle respect voor de andere mensen die reageren!!!!!

dat is het k*tte ervan dat iedereen een andere mening heeft!!!

alleen denk ik dat jij tegen de avond traint aangezien jij een grote maaltijd eet en is dus makkelijker te eten dan als je sochtend's traint?! dan ga ik echt niet dik bord rijst eten met kipfilet!

ik heb vandaag na de training , 2 dextrotjes gehad en een whey shake met water (dat deed ik ook altijd met melk) 3 kwartier later 2sneetjes brood met kipfilet en 2 sneetjes met pindakaas!

ben ik een beetje op de goeie weg? vind het echt moeilijk dat met snelle koolydraten en langzame

hoe ziet jou schema er ongeveer uit dan?

okeey bedankt man maar ik doe eigelijk altijd een shake direct na het trainen maar dan moet ik ook nog een dosis carb naar binnen werken?

en is het ook veel beter om van te voren goed te eten? maar wat zijn dan de juiste hoeveelheden waar je het over hebt?

(alsjeblieft niet zeggen sticky's lezen hahaha)

voor het trainen een goede maaltijd nemen met voldoende eiwitten en koolydraten voor energie.
na het trainen je shake met eventueel snele carbs nemen en als je thuis komt 30-60 min erna een goede volledige maaltijd.

heey supersized jij komt me toch wel het meest ervaren over met alle respect voor de andere mensen die reageren!!!!!

dat is het k*tte ervan dat iedereen een andere mening heeft!!!

alleen denk ik dat jij tegen de avond traint aangezien jij een grote maaltijd eet en is dus makkelijker te eten dan als je sochtend's traint?! dan ga ik echt niet dik bord rijst eten met kipfilet!

ik heb vandaag na de training , 2 dextrotjes gehad en een whey shake met water (dat deed ik ook altijd met melk) 3 kwartier later 2sneetjes brood met kipfilet en 2 sneetjes met pindakaas!

ben ik een beetje op de goeie weg? vind het echt moeilijk dat met snelle koolydraten en langzame

hoe ziet jou schema er ongeveer uit dan?

Die dextrose kan je achterwege laten, het heeft echt geen meerwaarde. Misschien als je naast krachttraining ook cardio hebt gedaan dan is het wel van belang om zo snel mogelijk je glucosegehalte aan te vullen.
Je voeding is in ieder geval beter als voorheen, waar je het slechts bij een shake hield en het bed in stapte. Ik zou de pindakaas vervangen door kipfilet. Ik train de ene week sochtends rond 11 uur, dan eet ik half één mijn maaltijd. De andere week train ik rond 15.00, anderhalf uur later eet ik mijn maaltijd. Ik heb verder geen vast voedingsschema, ik weet wat ik binnen moet krijgen om te groeien. Soms zit ik iets teveel boven onderhoud als ik in een vreetbui heb, maar doorgaands zit ik ongv max 350 kcals boven onderhoud.

Zo zag mijn dag er gisteren uit:

-whey,brinta,melk,olijfolie,banaan,appel (in de blender)
omega 3+multi vit
-rijst,kidneybonen,vlees
-6 sneetjes brood 150 gram kipfilet
-tonijnburgers
-4 sneetjes brood en huttenkase
-kwark,nootjes, omega 3, zink

ja precies maar ik weet niet hoe ik moet groeien (ja in vet hahahah) maar ik dacht dat pindakaas ook goed was? ik neem nu sochtend's ook een whey met water en banaan mischien dat muesli ook sochtends doen in plaats van savond's?

pindakaas is prima, ik neem alleen zo min mogelijk vetten rondom trainingen.
Of jij je muesli 's ochtends of 's avonds neemt maakt vrij weinig uit. Op het einde van de dag is het aantal kcals toch gelijk..

ja precies maar dacht mischien snelle carb voor het slapen gaan of juist langzame?

iniedergeval bedankt voor alle informatie!!!

pindakaas zijn geen snelle carbs, bevat voornamelijk vet wat opname van eiwitten vetraagd. Ik zou voor complexe carbs gaan, voor het slapen ook langzame eiwitten bijv kwark of casseine

daar ben ik het niet mee eens; je lichaam kan maar een bepaald gram hoeveelheid voedingstoffen om de zoveel tijd opnemen. alles wat je teveel eet en niet verbrand wordt vet. dus als je dagelijks hoeveelheid in maar 3 maaltijden per dag in neemt (wat erg veel is als het goed is) kan je lichaam het niet allemaal opnemen. daarom verdeel je dat en kom je op rond 8 maaltijden per dag.

er is nu een nieuwe studie gekomen .dat het echte onzin is.zelfs die 6x eten.:rolleyes: ivm die eiwitten ook.dat je lichaam max 35gr kan opnemen in een uur.onzin is dat.als k zin heb in om extra eiww te nemen dan geniet ik er volop van.

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 03:21 ----------

ja precies maar dacht mischien snelle carb voor het slapen gaan of juist langzame?

iniedergeval bedankt voor alle informatie!!!

snelle carbs?serieus?je moet echt wat gaan inlezen.snelle carbs kan je het best vermijden.en of na het training(geen cardio)
je kan het best voor het slapen wat noten of pindakaas met kwark (mager) nemen .of als je hardcore bent.dan nou blikje zalm of blik tonijn in olie.vet en eiww .een win win dus.
cottage cheese.maar wel prijzig:p

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 03:25 ----------

ja precies maar ik weet niet hoe ik moet groeien (ja in vet hahahah) maar ik dacht dat pindakaas ook goed was? ik neem nu sochtend's ook een whey met water en banaan mischien dat muesli ook sochtends doen in plaats van savond's?

voor echte vetverlies zou je het best meusli vermijden.neem havermout of brinta.mix dit samen.en of een goed omelet van 4eieren .k zou persoonlijk niet al direct met shakes beginnen.en zeker niet als ontbijt.shakes zijn geen maaltijden kerels.het is om voor je maaltijd te nemen of tussendoor als je je eiww niet kan binnekrijgen.oh my god.overal marketing onzin is dit.er komt echt niets boven echte natuurlijke voeding.zeker als het nog whey is.

shakes zijn idd niet nodig, waar jij lees jij dat dit een must is? Echter is het wel makkelijk, snel en hiernaast smaakt het lekker door mijn ontbijt.. Relatief gezien is het ook vrij goedkoop. Ik koop het ook niet voor de opname, ik gooi er namelijk nog een shitload aan carbs en vetten bij dus ja.. Maar jij beweert dus dat mijn eerste maaltijd geen maaltijd is? Besef je wel dat dit ongv 800-1000 kcals zijn?

En: leg me even uit waarom je snelle carbs MOET vermijden (if it fits in your macro's??) aub niet aan komen zetten met insulinepiekbullshit of dat ze relatief makkelijk te verwerken zijn. En waarom na een training niet voor? (wat mijn voorkeur heeft)

Laatst bewerkt:
kijk dit bedoel ik nou je kan je wel gaan inlezen maar iedereen zegt toch wat anders dus wat moet ik nou gaan geloven?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heb nu gedaan vandaag, whey shake,banaan, 11uur trainen uur en een kwartier (ietsjes te warm vandaag) half 1 whey shake,3 sneetjes met een vracht kipfilet, half 4 eierbal (sorry) half 7 rijst met panga filet, muesli met magere yoghurt, en daar komt straks nog een zak met japanse mix (scherpe nootjes) bij

beetje op de goeie weg of wa?

reken is uit wat je binnen krijgt, dan weet je of het genoeg is

okeey vandaag:

calorien: 2980
eiwitten:159
koolydraten: 327,5
vetten: 61,6

dan heb ik de eierbal niet meegerekend omdat ik de voedingswaarde niet kan vinden op internet komt omdat die niet landelijk te verkrijgen zijn denk ik!

maar daar komt nog een hoop vet en koolydraten bij denk ik

maar hoe weet ik of het genoeg of te veel is dan?

ik pas me nu ook aan met eten je wilt niet weten wat ik normaal allemaal naar binnen schuif denk wel 5000 kcal als het niet meer is

Terug
Naar boven