XXL Nutrition

vraagje over de voedingsschema's die ik hier allemaal lees

Momenteel heb ik een basisschema gemaakt. 3000 kcal op trainingsdagen en op rustdagen 2000 kcal. Dit is mijn basis waar ik me compleet aan hou (dus kcal/ei/kh/vet). Natuurlijk verander ik hier en daar producten, zolang mijn macro's maar gelijk blijven. Daarnaast geef ik me ook enkele vrije kcal om te eten. Op mijn zwaarste trainingsdag: +1000, op gewone trainingsdagen: +500, op lichte trainingsdag: +100. Ook op mijn rustdagen geef ik mezelf 400 kcal om vrij te spenderen. Dit vind ik eigenlijk de perfecte manier voor mezelf.

---------- Post toegevoegd Sun 19 Aug 2012 om 11:33 ----------

er is nu een nieuwe studie gekomen .dat het echte onzin is.zelfs die 6x eten.:rolleyes: ivm die eiwitten ook.dat je lichaam max 35gr kan opnemen in een uur.onzin is dat.als k zin heb in om extra eiww te nemen dan geniet ik er volop van.

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 03:21 ----------

snelle carbs?serieus?je moet echt wat gaan inlezen.snelle carbs kan je het best vermijden.en of na het training(geen cardio)
je kan het best voor het slapen wat noten of pindakaas met kwark (mager) nemen .of als je hardcore bent.dan nou blikje zalm of blik tonijn in olie.vet en eiww .een win win dus.
cottage cheese.maar wel prijzig:p

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 03:25 ----------

voor echte vetverlies zou je het best meusli vermijden.neem havermout of brinta.mix dit samen.en of een goed omelet van 4eieren .k zou persoonlijk niet al direct met shakes beginnen.en zeker niet als ontbijt.shakes zijn geen maaltijden kerels.het is om voor je maaltijd te nemen of tussendoor als je je eiww niet kan binnekrijgen.oh my god.overal marketing onzin is dit.er komt echt niets boven echte natuurlijke voeding.zeker als het nog whey is.
Indien je evenveel kcal eet van muesli als uit die havermout gaat dat echt geen reet uitmaken hoor :D

Indien je evenveel kcal eet van muesli als uit die havermout gaat dat echt geen reet uitmaken hoor :D[/QUOTE]

+1

Dit is wat ik ook al duidelijk probeerde te maken, helaas heeft ze niet meer gereageerd :(

• Topic Starter Topic Starter

Indien je evenveel kcal eet van muesli als uit die havermout gaat dat echt geen reet uitmaken hoor :D

+1

Dit is wat ik ook al duidelijk probeerde te maken, helaas heeft ze niet meer gereageerd :([/QUOTE]

heey supersized hoe weet ik nou of ik voldoende kcal binnen krijg dan? en eiwitten, carb, vetten heb het de vorige keer uitgerekend wat ik binnen had gekregen die dag! maar dan weet iknatuurlijk niet of dat voldoende is of teveel?

calorien: 2980

eiwitten:159
koolydraten: 327,5
vetten: 61,6

giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Eiwitten: 1,8g - 2g per kg lichaamsgewicht
Vetten: 0,8g - 1g per kg lichaamsgewicht
Koolhydraten: rest van de kcal opvullen.

Voor jou dus ongeveer:
E: 180g - 200g
V: 100g
K: Rest van je caloriebehoefte

Rekenen jullie met het gewicht van je VVM, of van je totale gewicht om je Kcal. behoefte te berekenen?

Ik gebruik bij de website van GiantPT de Harris-Benedict methode. Totale gewicht dus.
Aangezien ik nuchter in de ochtend weeg ga ik ervan uit dat dit vrij reëel is.

[/B]

+1

Dit is wat ik ook al duidelijk probeerde te maken, helaas heeft ze niet meer gereageerd :(

heey supersized hoe weet ik nou of ik voldoende kcal binnen krijg dan? en eiwitten, carb, vetten heb het de vorige keer uitgerekend wat ik binnen had gekregen die dag! maar dan weet iknatuurlijk niet of dat voldoende is of teveel?

calorien: 2980

eiwitten:159
koolydraten: 327,5
vetten: 61,6[/QUOTE]

Er zijn formules voor waarbij je jouw behoefte kan berekenen. Dit zijn wel slechts richtlijnen, dus het is alsnog in de spiegel kijken en op de weegschaal letten. Kom je te veel vet aan dan zit je te hoog, kom je niet aan dan zit je te laag(bulk)

Ook het eiwitverhaal moet je met een korreltje zout nemen, die 1,8-2 gram per kg wat Prestigio noemde is ook een richtlijn. De één gaat zelfs al keihard op 1,5 gram de ander pas op 2,5.

• Topic Starter Topic Starter
okee maar dat moet ik dus met mijn gewicht berekenen maar ik vind mezelf te zwaar dan moet ik dat niet doen lijkt me? ben nu 96 kilo maar denk dat 90 kilo beter is? ben niet echt dik ofzo maar heb wel een buikje en die gaat maar niet weg k*tding hahahahaha

nee met het gewicht wat je nu weegt natuurlijk, anders kloppen de berekeningen al helemaal niet meer..?

Terug
Naar boven