XXL Nutrition

Vraagje over HIIT

Uniek

Dutch Bodybuilder
Waardering
41
Lengte
1m74
Massa
87kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik heb een vraagje over HIIT cardio. Ik doe het nu al een tijdje (bijna 6 maand) en ben van ~30% BF naar 13% kunnen gaan, nu had ik een vraagje met betrekking tot het combineren van HIIT met krachttraining. Nu ik ook met krachttraining ben begonnen, vroeg ik me af of het verstandig is om dit te doen:

Maandag - KT (full body)
dinsdag - HIIT
woensdag - KT (full body)
donderdag - HIIT
vrijdag - KT (full body)
zaterdag - HIIT
zondag - rust

(Ik maak me zorgen dat mn spieren niet genoeg rust krijgen om te groeien, ik doe HIIT in de ochtend, dus kan ik niet gaan sprinten, het is dan nog pikdonker buiten, dus doe ik het gewoon thuis met oefeningen als squats, zonder gewichten natuurlijk, burpees, mountain climbers enz, kortom de typische HIIT oefeningen).

Dus wat denken jullie? doe ik misschien beter HIIT op dezelfde dag als mijn KT? Of is het zo ook wel goed?

Zou gewoon eerst focussen op KT, bulken, en daarna met HIIT weer wat cutten.. :)

• Topic Starter Topic Starter
Zou gewoon eerst focussen op KT, bulken, en daarna met HIIT weer wat cutten.. :)

Ben van plan om me binnenkort volledig te gaan concentreren op bulken, maar ik wil eerst de 10-11% BF bereiken, zodat ik tijdens de bulk niet weer boven de 14-15% kom.

Ik doe zelf ook Hiit na KT elke dag, maar dat is echt 15 min max. Ik zou eerlijk gezegd ook niet langer kunnen :o
Mij is verzekerd dat dat prima samengaat.
Echter, als je al zo'n sprong hebt gemaakt naar 13%, dan lijkt me dat er wel ruimte is om je op KT te focussen.
Je kan altijd nog even terug als je het idee hebt dat het nodig is.

Ik doe zelf ook Hiit na KT elke dag, maar dat is echt 15 min max. Ik zou eerlijk gezegd ook niet langer kunnen :o
Mij is verzekerd dat dat prima samengaat.
Echter, als je al zo'n sprong hebt gemaakt naar 13%, dan lijkt me dat er wel ruimte is om je op KT te focussen.
Je kan altijd nog even terug als je het idee hebt dat het nodig is.

Oke, bedankt :)
Doe je btw Upper/Lower body splits, andere splits, of gwn zoals mij total body workouts 3x per week? Ik ken namelijk best veel mensen die HIIT na hun KT doen, maar die doen allemaal upper/lower body splits.

Edit: heb dat stukje van "Ik doe zelf ook Hiit na KT elke dag" ff over het hoofd gezien, sorry. :)

5-daags split ;) Ik knal er dus ook gewoon een cardio uit na mijn been-training. Al ga ik op been-dagen tussen KT en cardio door wel eerst even shake halen omdat ik anders teveel sta te trillen op mijn benen :o
Je moet denk ik zelf even zoeken naar wat prettig voelt.

Ik train 3x in de week, elke keer squats en op het eind 15 min. HIIT er tegen aan gooien. Tussendoor drink ik wat BCAA's weg, dan komen die krampen ook niet zo gauw. En na HIIT een whey shakie.

Overigens een mooie prestatie dat je al zoveel bent afgevallen! Ga zo door ;)

Ik train 3x in de week, elke keer squats en op het eind 15 min. HIIT er tegen aan gooien. Tussendoor drink ik wat BCAA's weg, dan komen die krampen ook niet zo gauw. En na HIIT een whey shakie.

Overigens een mooie prestatie dat je al zoveel bent afgevallen! Ga zo door ;)

Erg bedankt voor de hulp! :)

---------- Post toegevoegd Thu 21 Feb 2013 om 21:14 ----------

5-daags split ;) Ik knal er dus ook gewoon een cardio uit na mijn been-training. Al ga ik op been-dagen tussen KT en cardio door wel eerst even shake halen omdat ik anders teveel sta te trillen op mijn benen :o
Je moet denk ik zelf even zoeken naar wat prettig voelt.

Oke, ben blij dat het dus niet erg is om KT en HIIT te combineren, tijd om mn schema dan wat aan te passen :) 3x in de week trainen met cardio erbij zal me ook heel wat tijd besparen :)

Hit is in mijn ogen goed om een hartaanval bij te krijgen. Het haalt de hartslag teveel in de ongezonde zone van hartslag als je te hard gaat in die paar seconden. Het is dus opletten wat je doet met die oefening en ZEKER niet zomaar aan te raden aan BEGINNERS want dat is gewoon ruk.

Zoals je het nu doet kan het in principe. Je kan HIIT ook na het trainen doen dan heb je wat meer dagen rust.

Zal hiit na training doen en dan wat meer rust pakken. Op die rust dagen kan je eventueel lage intensiteit cardio doen dat minder belastend is voor je spieren/gewrichten.

Terug
Naar boven