XXL Nutrition

Vraagje over Prepmeal

8701

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
16%
Ik had een vraagje..had in andere topics gelezen dat je alles dient te wegen voordat je het gaat koken/bakken.
En dat je de voedingswaarde van ongekookte en ongebakken voeding dient te nemen.
Maar als het vervolgens gebakken en klaar is hoe verdeel je dat dan weer in de bakjes?

Ik geef even een voorbeeld en ben benieuwd of ik het dan goed doe:

200 gram rijst ongekookt en ik heb 5 bakje dan doe ik 40 gram per bakje.
Als vervolgens het rijst gekookt is en heg weegt 300 gram dan verdeel ik het over 5 bakjes dus 60 grap per bakje. Ik houd vervolgens wel de voedingswaarde aan van 40 gram rijst.

Ik hoop dat ik het goed doe, zoniet dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Nou je pakt een lepel en je verdeelt het zodat overal even veel in zit.
Wtf zijn dit voor vragen?

Nou je pakt een lepel en je verdeelt het zodat overal even veel in zit.
Wtf zijn dit voor vragen?

Hé Flippie22 weet jij of 1+1 nog steeds 2 is ;)

Nee, helemaal fout. Je vergeet helemaal de calorieen van het water waarin de rijst gekookt heeft mee te tellen.

( tegenwoordig zijn er kant en klare meals te koop, wellicht een idee voor je? hoef je alleen maar op te warmen en gelijk te verdelen over je mond )

Laatst bewerkt:
Nee denk 6, want als je 1+1 hebt en er komt alleen maar water bij, dan veranderen de voedingswaarden en dan wordt het 6.

Jawel want met water wordt 1+1 = 6

stel je voor.. je eet op dag 1 147g rijst en op dag 2 154g rijst en dag 3 149g rijst denk je nou echt dat deze kleine verschillen in kcal veel invloed gaan hebben op je kcal inname per dag? zo ja, dan zou ik het aantal stappen dat je loopt ook maar gaan tellen om op de decimaal nauwkeurig je kcal out te berekenen..

stel je voor.. je eet op dag 1 147g rijst en op dag 2 154g rijst en dag 3 149g rijst denk je nou echt dat deze kleine verschillen in kcal veel invloed gaan hebben op je kcal inname per dag? zo ja, dan zou ik het aantal stappen dat je loopt ook maar gaan tellen om op de decimaal nauwkeurig je kcal out te berekenen..

Is wel belangrijk want als je rijst met een pincet eet heb je wel extra kcal nodig,moet je eens weten hoe arbeidsintensief dat is :help:

Terug
Naar boven