Fitness Seller

vraagje

elvino

Novice
Waardering
0
Ik heb ff vraagje...
Ik doe nu 6 maanden krachttraining en heb een voedingsschemaben nouw bijna 17 en ben wel gespiert maar nog wel heel smal. Ben sinsdien 6 kilo aangekome...
Wil aan me eerste kuurtje beginne, maar is da wel een goed idee gezien mijn gewicht (65 kilo) en 1,80 lang. ???

nee elvino, dat is zeker geen goed idee.

ik zal je niet meteen flamen, want je bent pas zestien, maar ik ga je wel die onzin uit je hoofd praten.

Tot je 21e moet je zowieso niet aan AAS denken, je testosteronproductie is hoog genoeg om voldoende groei te halen zonder AAS. AAS zullen dan ook geen toegevoegde waarde voor jou hebben voorlopig. ga je toch gebruiken dan kan je er van uitgaan dat dat gevolgen zal hebben voor de rest van je leven, je zal niet meer in de lengte groeien maar daarnaast zal je ook moeilijk op natuurlijke basis nog spiergroei kunnen bereiken.

daarnaast 6 maanden training! zo en zo moeten je pezen erg wennen aan de krachttraining dus die hebben het al extra zwaar. als je dan ook nog eens aan de AAS gaat dan zal je dus langdurige blessures oplopen.

6 kilo in 6 maanden is toch een prachtresultaat? ik ben blij als ik dat al met een kuur haal hoor en ook vasthoud want dat is nog het moeilijkste van alles, je massa vasthouden na een kuur.

dus ik zou je willen adviseren om verder rond te pluizen in het voeding gedeelte en training gedeelte. je bent al enkelt jaren bezig om er achter te komen om de combi voeding, training en rust in orde te krijgen. heb je dat niet in orde dan zal je ook met aas weinig resultaat halen.

plaats je schema eens in het voedinggedeelte vriend en doe jezelf en vooral je lichaam een lol en denk de komende vijf jaar niet aan kuren!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt man...
ik zat er aan te denke omdat ik de laatste 1,5 maande niets of nauwelijks ben aangekome maar ik ben gewoon beetje ongeduldig dan...
Ik zal je zegge heb niet egt een voedingsschemamaar kom tog zeker met proteineshakes meegetelt aan zon 140 gram eiwitten per dag..
nogmaals bedankt

Ben het met Latin eens. Je kan nog veel meer bereiken naturel.

Je sloopt alleen maar je lichaam als je ten eerst zo vroeg begint en zonder voldoende basis. Die basis krijg je pas na een paar jaar trainen.

elvino zei:
bedankt man...
ik zat er aan te denke omdat ik de laatste 1,5 maande niets of nauwelijks ben aangekome maar ik ben gewoon beetje ongeduldig dan...
Ik zal je zegge heb niet egt een voedingsschemamaar kom tog zeker met proteineshakes meegetelt aan zon 140 gram eiwitten per dag..
nogmaals bedankt

ja maar dat los je niet op met anabolen kerel, want dan zal je met anabolen ook niet groeien.

140 gram eiwitten kan wel iets meer hoor, ik zou toch tegen de 200 gram aan gaan zitten en niet alleen je eiwitten uit shakes halen, maar uit vast voedsel zoals kip, tonijn, kwark, eieren, biefstuk en dergelijke. probeer ook eens aande hand van de trainingsticky's kritisch naar je training te kijken en trek de conclusies. dus ik zou zeggen veel succes kerel, wij kunnen hier echt niets voor je betekenen. en laat je niks wijsmaken door de grote gasten in de sportschool want die willen alleen maar aan je verdienen. het zal ze een worst wezen of jou gezondheid in gevaar komt of niet.

Ik zou ook eerst eens wachten tot je 21 bent en beginnen met een goed voedingsschema, daarnaast misschien creatine nemen om wat voller te lijken.

creatine zal geen toegevaagde waarde hebben als training/voeding/rust niet optimaal in orde is

chico, met jouw lengte en gewicht kan je vreten als een paard... ga maar eerst eens lekker bulken en plak die massa er op. slaap en voeding zijn Minstens zo belangrijk als training. Train kort maar krachtig!!!!!(binnen uur de sportschool weer uit)
. Zorg voor een goed schema(trainingssplit, zorg dat je voldoende rust geeft aan je spieren, ze moeten niet alleen herstellen, maar ook groeien). Stop je AS geld liever in een paar potten eiwitn o.i.d.
Pas als je echt op je plateau zit... wie weet, is t dan het overwegen waard., tot die tijd... zijn de enige suplementen die het geld waard zijn; creatine (geen bulshit met die liquid rotzooi') en een goed multivitamine prep.

ciao
jw

Beste Elvino, hoe verleidelijk het ook allemaal is om "even"een kuurtje te nemen, bedenk dan dat na je eerste kuur het zonder anabolen veel moeilijker zal worden om nog massa aan te zetten.
Je bent nog maar 16 , waarschijnlijk lichamelijk nog lang niet volgroeid en wil nu al aan de anabolen? Je kunt nog zo verschrikkelijk veel leren over voeding en training dat er naturel voor jou nog heel veel te bereiken is.
Veel train plezier, en laat je niet uit het veld slaan als je eens een paar maanden niet veel vooruitgang boekt. Bodybuildin is een lange termijn sport!
groei ze! :)

omdat je de laatse 1,5 maand niet meer aangekomen bent wil je gaan kuren...kom op hey...

gewoon door trainen en goed vreten :thumb:

Zo gauw je niet veel meer aankomt is het tijd voor verandering. Ga dan tijdelijk ff iets anders trainen. Speel wat met je voedingsschema.

Laat je lichaam niet teveel aan een bepaalde routine wennen, maar laat de roids nog ff staan!!!!

Terug
Naar boven