XXL Nutrition

vraagjes

fitnesser69

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
73kg
Vetpercentage
22%
Hallo, ik ben een jongen van 15 jaar en fitness nu al zo een 5maandjes, ik heb een paar vraagjes waar ik toch niet van af geraak :
1) ik sta nu droog, dus welke eiwit shake zou ik best gebruiken?

2) hoeveel eiwitten moet ik zeker en best dagelijks binnenkrijgen?

3) ik heb erg smalle polsen, en brede armen, mijn polsen zijn te dun vergeleken met mijn arm, zijn er oefeningen om die te verbreden of niet?

alvast bedankt om te antwoorden of te bekijken
Grtz

1. veel eten
2. zoeken op t forum
3. nee, eten mss

Zoals boven al gezegd is.

Ga allereerst je voeding op orde krijgen, dus gewoon rond de 3500kcal per dag gaan eten. Kan je daar nog shakes bij doen.
Je moet toch wel minstens zo'n 100 gram binnenkrijgen, maar hoe bont je het verder wil maken is aan jou.
Je polsen zijn te dun vergeleken met je armen? En dat weet je omdat..? Komt vanzelf wel als je gaat trainen.

Hallo, ik ben een jongen van 15 jaar en fitness nu al zo een 5maandjes, ik heb een paar vraagjes waar ik toch niet van af geraak :
1) ik sta nu droog, dus welke eiwit shake zou ik best gebruiken?

2) hoeveel eiwitten moet ik zeker en best dagelijks binnenkrijgen?

3) ik heb erg smalle polsen, en brede armen, mijn polsen zijn te dun vergeleken met mijn arm, zijn er oefeningen om die te verbreden of niet?

alvast bedankt om te antwoorden of te bekijken
Grtz

Een goede weight gainer zou ik bijna zeggen, maar doe het eerst met gewone eiwitten en voldonde gewone voeding.
Ga ook lekker pasta eten en neem elke dag een ei, een heel ei met geel dus.
Je mag best wat vetten gebruiken, maar niet te gek.
Suikers mag ook wel een beetje.

Als je te droog bent groei je erg moeilijk, dus eet voldoende. Ga lekker hoog in calorietjes zitten.
Als het nou echt niet lukt dan kan je denken aan een weight gainer.
Zoek er dan 1 die een goede mix heeft van ongeveer 50/50 (eiwit/koolhydraten) Mag een iets afwijken, maar niet teveel.

Als je gewone eiwitten neemt en eten er bij wordt lastig, doe dan het volgende;
neem als ontbijt een goede flinke shake, doe door die shake een banaan en een paar (3of4) flinke scheppen brinta of bambix pap, of een goedkoper merk.
Je mag de gewone melk ook eventueel nog vervangen voor een deel met babymelk(poeder opvolgmelk)), of doe 3/4 schepjes van dat spul extra in je gewone shake.

Dan heb je een shake die je wel weg krijgt, maar wel eentje met flink wat extra calorieën.

Dat babymelk vinden sommigen stom of raar, maar geloof me, het werkt. Die shakes daar ga je op groeien als kool (of als een baby)

succes.

ps, je polsen zulen niet dikker worden. Dat is je botstructuur nu eenmaal.

Laatst bewerkt:
ik heb is een keer gehoord van een persoon dat het helpt als je om de dag 5 min met je polsen op de muur klopt hierdoor ontstaan er kleine scheurtjes in het bot en komt het steeds sterker terug, vraag me niet of het klopt XD

lol persoonlijk raad ik je dat af.

gwn veel met barbells en dumbbells oefeningen doen en veel zuivelproducten binnenkrijgen zoals (baby)melk xD

het versterkt iig je gewrichten of ze groter worden IDK maar doe het maar gewoon :P succes

gr

tha bomb

ik heb is een keer gehoord van een persoon dat het helpt als je om de dag 5 min met je polsen op de muur klopt hierdoor ontstaan er kleine scheurtjes in het bot en komt het steeds sterker terug, vraag me niet of het klopt XD

Ze worden sterker, maar niet van kloppen tegen de muur hoor, of je moet heel hard kloppen. Ze groeien in ieder geval niet (of verwaarloosbaar) in omvang.

Ze worden sterker, maar niet van kloppen tegen de muur hoor, of je moet heel hard kloppen. Ze groeien in ieder geval niet (of verwaarloosbaar) in omvang.

tenzij je ze echt breekt breekt :D dan worden ze lekker sterk :D :D

1) je ben t licht dus je kan alles van eiwitten binnen halen, zolang je er maar lekker bij traint ook
2) afhankelijk van je doel wil je echt zwaaaar gaan bulken of niet :D

Meer als 100 gram eiwitten, denk aan 2x60 = 120 gram eiwit zowiezo.

Inderdaad, als vuistregel gewoon 2 maal je eigen lichaamsgewicht.

Terug
Naar boven