XXL Nutrition

Vragennn

Wejoow

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
74kg
Hallo,

Ik ben Jilan 15 jaar oud, 1,70 weeg 74 kg dus te veel. Ik ben 2 jaar terug heel veel afgevallen en wil nu beginnen om spieren te 'kweken'. Ik ga vanaf volgende week fitnessen met een vriend. Mijn vraag is hoe ik een voedingschema moet opstellen, wat ik thuis moet doen en in de fitness school. Ik weet niet wat mijn vetpercantage is maar mijn doel was over 5 maanden als dat je er iets kunt van zien kan dit? Ik ben vanaf maandag begonnen (al zo vaak) maar nu wil ik ook echt doorzetten. Ik hardloop 3 a 4 x in de week dan en doe thuis nog wat training 50 wit ups 15 pusxh ups, maar wat kan ik nog meer doen?? Ik heb veel vragen en vergeet er vast nog wel een paar :p ik hoop dat jullie mij veel informatie kunnen geven, bedankt alvast!
Gr

ga naar IIFYM.com bereken daar je onderhoud als je wilt bulken ga je 200-500 kcal boven onderhoud wil je cutten ga je 500 onder je onderhoud.
probeer een voedingsschema te maken en post het hier iedereen wil je wel helpen om het tip top te maken

• Topic Starter Topic Starter
Dankje, maar eerlijk gezegd snap ik de ballen niet van dat IIFYM.. en ja mijn voedinschema
Eet nu sa' ochtends Brinta met banaan op school 3 boterhammen. Thuis nog een appel en het avond eten dat was het..

"1,70 weeg 74 kg dus te veel" is voor ons natuurlijk niet meteen duidelijk. Je kan ook gespierd zijn met deze stats. En lees je berichten ook nog een keer goed na voordat je ze post, dan heb je veel meer kans dat mensen reageren en je willen helpen.

Aangezien je 15 bent en nog niet eens bent begonnen zou ik eerst maar eens een paar maanden naar de sportschool gaan en kijken of je dat vol houdt. Het liefst met een trainschema dat je op dit forum kunt vinden of samen kunt stellen.

Vervolgens eten... Doe niet te moeilijk, weeg je elke week (vast tijdstip), als je meerdere maanden 1kg per maand aankomt, prima. Als het te snel gaat, minder eten.. Als je afvalt, meer eten. Let niet op verschillen van 1-2kg, kijk of er een stijgende of dalende lijn in zit en baseer daar je eten op.

Als je goed traint zul je de eerste maand al verschil zien, als je het dan nog een beetje leuk vindt ga je vanzelf meer informatie zoeken.

Oké dank je, zal ook letten op mijn schrijfhouding
Gr

Ik heb nog enkele vragen, ik doe nu elke ochtend 60 sit ups, 20 puch ups en nog een paar oefeningen. Hoe kan ik dit het beste opbouwen? En weten jullie nog oefeningen die ik erbij kan doen?. En dan voor nu mijn laatste vraag, kan ik deze oefeningen gewoon elke ochtend doen?, want had gelezen dat je je spieren ook rust moet geven, maar omdat ik enkele uren naar school ga en nog 8 uur slaap per dag, dacht ik dat een rustdag niet hoeft?. Moet er nog wel bij zeggen dat ik 4 keer in de week hard loop.
Gr

Iedere spiergroep heeft 48 uur rust nodig voor optimaal herstel, los van buikspieren maar ook dat is discutabel. Dus als je je routine slechts beperkt tot sit-ups en push ups etc. dan is het verstandig om wel gewoon een dag rust te pakken en dan de trainingsdagen jezelf wat harder afmatten. Daarnaast raad ik je aan om gewoon een gym membership aan te schaffen voordat je dalijk met 2 dikke pecs, een 8-pack en ingevallen schouders en een platte rug rondloopt.

Iedere spiergroep heeft 48 uur rust nodig voor optimaal herstel, los van buikspieren maar ook dat is discutabel. Dus als je je routine slechts beperkt tot sit-ups en push ups etc. dan is het verstandig om wel gewoon een dag rust te pakken en dan de trainingsdagen jezelf wat harder afmatten. Daarnaast raad ik je aan om gewoon een gym membership aan te schaffen voordat je dalijk met 2 dikke pecs, een 8-pack en ingevallen schouders en een platte rug rondloopt.

DIT!

En over je 60 situps en 20pushups. Dit is leuk voor je algemene conditie, maar je gaat er niet gespierd mee worden.

Als je echt vooruitgang wil en spieren wil aanzetten zou je kunnen proberen om je schoolrugzak op te doen en op te drukken... zo zwaar je dat max 15 keer kan. En dan 4-5 setjes, met een minuutje rust er tussen.

Als het goed is kan je dan in je laatste setje geen 15x meer.. Lukt het wel, meer boeken in je tas proppen ;)

Lees de sticky's hier. Als je daar te lui voor bent zoek je de grootste kerel in je fitness en vraagt hem om hulp. Als je geluk hebt weet die waarover die praat.

DIT!

En over je 60 situps en 20pushups. Dit is leuk voor je algemene conditie, maar je gaat er niet gespierd mee worden.

Als je echt vooruitgang wil en spieren wil aanzetten zou je kunnen proberen om je schoolrugzak op te doen en op te drukken... zo zwaar je dat max 15 keer kan. En dan 4-5 setjes, met een minuutje rust er tussen.

Als het goed is kan je dan in je laatste setje geen 15x meer.. Lukt het wel, meer boeken in je tas proppen ;)

Ga het morgen vroeg proberen, dank je voor de tip! ;)
Over een membership eerste week van de kertst vakantie begin ik samen met een vriend te fitnessen.

Vanmorgen geprobeerd en gelukt! Heb 4 setjes van 25 sit ups gedaan en 4 setjes van 10 push ups met mijn rugzak op en boeken erin. Alleen wat ik raar vind is op het moment dat ik de oefeningen doe, dat ik wel iets van voel, maar naar een paar uur niks meer. Je zou normaal dan het toch moeten voelen met bijvoorbeeld spierpijn?

Goedenavond allen,
Ik ben dus begonnen met Fitness pas een week, samen met een vriend.
We gaan 4 x in de week een uur, dus ma,woe,vrij en zondag. Alleen ik wil vooral op massa trainen en doe dus meestal een half uur cardio en
Half uur kracht en dat houdt in, bijna alle spiergroepen dus borst,benen,kont, Buik en armen. We doen meestal 2 setjes van 15 en benen doe ik 45-55 kg en armen 25-35 kg, is dit genoeg? Om massa mee te kweken? Er moet natuurlijk nog eerst vet af, neem ik aan?
Gr

Ik zou geen Cardio en kracht doen op een dag als je maar een uur per keer wilt sporten, Als je zwaar krachttraining gaat doen verbrand je ook al heel veel calorieën dus ga je al wat vetjes verliezen. Als je maandag, woensdag, vrijdag en zondag wilt trainen krijgen sommige spiergroepen teveel rust. Wat ik je ook aanraad is niet kijken naar hoeveel gewicht je pakt maar zou ik me focussen op de uitvoering van bepaalde bewegingen.

wat voeding betreft zou ik je adviseren om goeie vetten te blijven eten, Aantal voorbeelden van goeie vetten: Noten en zaden, olijfolie, Kokosvet/melk, Omega's Etc. onthoud goed: ''Wat ik in mijn motortje gooi zal ik verbranden'', Dus als ik alleen maar Koolhydraten eet zal ik geen vet gaan verbranden.

Succes!

Ik zou geen Cardio en kracht doen op een dag als je maar een uur per keer wilt sporten, Als je zwaar krachttraining gaat doen verbrand je ook al heel veel calorieën dus ga je al wat vetjes verliezen. Als je maandag, woensdag, vrijdag en zondag wilt trainen krijgen sommige spiergroepen teveel rust. Wat ik je ook aanraad is niet kijken naar hoeveel gewicht je pakt maar zou ik me focussen op de uitvoering van bepaalde bewegingen.

wat voeding betreft zou ik je adviseren om goeie vetten te blijven eten, Aantal voorbeelden van goeie vetten: Noten en zaden, olijfolie, Kokosvet/melk, Omega's Etc. onthoud goed: ''Wat ik in mijn motortje gooi zal ik verbranden'', Dus als ik alleen maar Koolhydraten eet zal ik geen vet gaan verbranden.

Succes!
Dank je!, zou je misschien wat verder kunnen ingaan op wat dan de oefeningen van het kracht betreft? Wat betreft het eten zit ik denk ik wel goed, het avond eten wordt bij ons zowieso al klaargemaakt met olijf olie en kokos olie.

Dank je!, zou je misschien wat verder kunnen ingaan op wat dan de oefeningen van het kracht betreft? Wat betreft het eten zit ik denk ik wel goed, het avond eten wordt bij ons zowieso al klaargemaakt met olijf olie en kokos olie.

Squat, Deadlift, Benchpress en Pull-up's zijn mijn favorieten omdat het ''Compound'' oefeningen zijn die veel spieren activeren.

Terug
Naar boven