MuscleMeat

Vrijdag filmpje dag: Man gooit uit frustratie stoel richting rechter

Stoel te zwaar en afstand te groot. Wel mooi staaltje rechtsysteem hier in Nederland. Veel te hard rijden, voertuig niet onder controle, 3 doden en met een paar uurtjes schoffelen ben je weer een vrij man.
Dat was niet bewezen.
Het kon iedereen overkomen.
Het is zeker zwaar klote voor de nabestaande, maar het kon jou ook wel eens overkomen. Dat het een pool is, mag geen invloed daar op hebben.

Leer ik gister iemand kennen, die een vrouw dood gereden had met ze vrachtwagen.
Heel zachtjes reed hij, was geval dooie hoek en fietser.
Hij dacht eerder dat ze wagen kapot was door het geluid van der fiets.
Voelde het niet eens.
Maar om zo iemand in de ogen te kijken en te zien wat ze de rest van de leven mee moeten dragen/leven.
Lijkt me ook echt geen pretje.

Terug komend op het topic.Dood door schuld lijkt me niet meer dan logisch.
Het rechtsysteem moet zich kapot schamen.
Ook wel benieuwd hoe die rechter zich voelt op verjaardagen enzo nu.

Leer ik gister iemand kennen, die een vrouw dood gereden had met ze vrachtwagen.
Voelde het niet eens.
Maar om zo iemand in de ogen te kijken en te zien wat ze de rest van de leven mee moeten dragen/leven.

Had hij ook 'dood door schuld' moeten krijgen?..
Je hebt immers geen controle over een dode hoek en dus is het een ongeluk geweest.

Net zoals dat je geen controle hebt over een auto waarvan je de controle verliest over het stuur en dus een ongeluk veroorzaakt.

Had hij ook 'dood door schuld' moeten krijgen?..
Je hebt immers geen controle over een dode hoek en dus is het een ongeluk geweest.

Net zoals dat je geen controle hebt over een auto waarvan je de controle verliest over het stuur en dus een ongeluk veroorzaakt.

Nee dat is eh te kort door de bocht.
Zelf ga ik ook met de motor zo snel mogelijk een vrachtwagen voorbij.
Moet ook!
Maar je ziet vaak genoeg fietser in de stad, grote steden, die even en vrachtwagen, vuilniswagen
willen inhalen het niet redden qua ander verkeer en vervolgens in die hoek blijven.

En de rechter achte niet bewezen dat in het geval van onze beste pool, hij niet te hard gereden heeft.
Maar als je even rot gezegd 3 mensen zo omver kegeld, met een personen auto,
dan heb je imo zwaa te hard gereden.

Een vrachtwagen en dooie hoek is wel even wat anders.Helaas de afloop niet.

Moet ook!
Maar je ziet vaak genoeg fietser in de stad, grote steden, die even en vrachtwagen, vuilniswagen
willen inhalen het niet redden qua ander verkeer en vervolgens in die hoek blijven.

En de rechter achte niet bewezen dat in het geval van onze beste pool, hij niet te hard gereden heeft.

Als je met 80 km per uur tegen 3 personen aanrijdt, dan is de kans op overleven ook vrij minimaal.
Daarbij is getest dat je die bocht door kan komen met 130 km per uur en de bestuurder ergens tussen 78-126 km per uur gereden heeft, dus dat hij uit de bocht vloog door te snel rijden, was niet het geval, dus kan worden uitgegaan van macht over het stuur verliezen of een andere reden waardoor hij afweek van de weg en dus perongeluk die fietsers raakte.
Zoals ik al zei, ook als hij 80 km per uur had gereden (wat best zo kan zijn geweest) hadden de slachtoffers het ook niet overleeft.

iemand die ik kende is aangereden met 65 km per uur en is later overleden, nadat ze direct hersendood was.

Voelde het niet eens.

Heb je nou gewoom echt het hele topic niet gelezen of is het de bedoeling dat de discussie nog eens helemaal opnieuw gevoerd gaat worden?

Heb je nou gewoom echt het hele topic niet gelezen of is het de bedoeling dat de discussie nog eens helemaal opnieuw gevoerd gaat worden?

Ik stond als haantje de voorste in het topic.
Verloor idd intresse.
Maar aangezien wat me nu door iemand verteld was, wat hij meegemaakt had.
Leek het me relavant, op 1 ofmander manier.
Als ik je daar mee beledigd heb.
Bied ik bij deze me diepste excuses aan, en hoop dat je me het ooit kan vergeven.
Hoop het echt, want ik kan nu echt niet lekker slapen.

---------- Toegevoegd om 23:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

En als de discussie gestopt was, imo slecht.
Zo te zien kunnen we 1000000 posts over test only kuurtje wel doen.
Maar dit stopt op eh wat is het 9 pagina's...... LAME

Moet ook!

Ok stel een vrachtwagenchauffeur krijgt een klapband, verliest daardoor controle, begint te slingeren en met zn aanhanger raakt die een persoon en die overlijdt. Is dat ook dood door schuld?

Misschien een beetje lomp, maar als de rollen omgedraaid waren in opa&oma rijden pool dood dan was het niet eens in het nieuws. Elke dag rijdt iemand zich wel dood. Pool=hard werken= hard rijden?

lol @ al die mensen die stellig roepen DAT HET ALLEEN EEN PROBLEEM IS OMDAT HIJ POOLS IS!!

eerst die zwarte piet shit en nou weer dit, begin het wel een beetje beu te raken ondertussen om constant racist te worden genoemd gebaseerd op niks :roflol:

lol @ al die mensen die stellig roepen DAT HET ALLEEN EEN PROBLEEM IS OMDAT HIJ POOLS IS!!

eerst die zwarte piet shit en nou weer dit, begin het wel een beetje beu te raken ondertussen om constant racist te worden genoemd gebaseerd op niks :roflol:

Gewoon racist worden, dan is dat gezeik tenminste terecht

Zoals onze verkeersdocent het altijd erg mooi verwoorde :

Er moet spraken zijn van GROVE SCHULD OF ROEKELOOSHEID, NALATIGHEID GRENZEND AAN WEGPIRATERIJJJ

wat voor schuld ? GROVE SCHULD

Ja en dat dan wettig en overtuigend bewijzen op zitting.

dood door schuld :roflol:

inb4 we gevangenen vrij gaan laten

want ze hebben nog het 1 en ander te doen

Terug
Naar boven