AndroidHealthClinic

vrije gewichten of apparaten?

Over welke kleinere spieren heb je het?

Kringspier mss?

Het klinkt als iets dat een instructeur zegt in een gym waar commercie belangrijker is dan resultaten. Als de klanten alle apparaten zouden gebruiken zijn er minder lange wachttijden, dus kunnen er meer klanten tegelijk binnen, dus meer geld in het laatje.

Kringspier mss?

Het klinkt als iets dat een instructeur zegt in een gym waar commercie belangrijker is dan resultaten. Als de klanten alle apparaten zouden gebruiken zijn er minder lange wachttijden, dus kunnen er meer klanten tegelijk binnen, dus meer geld in het laatje.

+1

Plus het feit dat het nergens op slaat, ook iets voor een instructeur.
Net zoals dat een instructeur laatst tegen mij zei: "Om je squat te verhogen ga je eerst squatten en daarna leg extensions en leg curls doen....." :roflol:

het zou verboden moeten worden die instructeurs haha:D
alleen advies van de echte mannen dus!!

mijn mening is dat je best even kan beginnen met enkel apparaten en dan na een maand een serieus schema met combi apparaat/losse gewichten en daarna naar eigen inzicht .

het zou verboden moeten worden die instructeurs haha:D
alleen advies van de echte mannen dus!!

mijn mening is dat je best even kan beginnen met enkel apparaten en dan na een maand een serieus schema met combi apparaat/losse gewichten en daarna naar eigen inzicht .

Zoals zelfs in dit topic gezegd geweest is , dat kan leiden tot blessures. Je moet juist beginnen met compounds ipv met machines.

De apparaten zijn voor de kleinere spieren, maar wel de onderbouwende spieren!

:roflol: , je bedoelt de stabiliteitspieren? Die bij machines bijna helemaal niet te pas komen ? Omdat machines vooral voor isolatie staan. De 'onderbouwende' spieren worden net getraint met vrije gewichten. Natuurlijk als je steeds met machines traint ( die isoleert ) en dan schakel je over naar vrije gewichten ( die meerdere spiergroepen aanspreekt ) kan je natuurlijk blessures oplopen.

De vraag: machines vs losse gewichten lijkt me een overbodige vraag.

De vraag: dumbbell vs barbell vind ik veel interessanter.

Je ziet zoveel mensen alleen maar apparaten doen. En die blijven ook altijd klein(er). Rara waarom.

barbell 100% voor mij. Dumbbells doen het ook goed bij mij, maar alleen al de aanblik van die grote lange gladde stang wekt het testosteron al bij me op :D

zowel barbell als dumbbell voor mij, kan ook sommige oefeningen niet met barbells doen..:S

losse halters oftewel vrije gewichten, machines zijn voor watjes.

http://www.youtube.com/watch?v=uSNvEpH2L1o

Inderdaad.:rolleyes:

De vraag: machines vs losse gewichten lijkt me een overbodige vraag.

De vraag: dumbbell vs barbell vind ik veel interessanter.

Je ziet zoveel mensen alleen maar apparaten doen. En die blijven ook altijd klein(er). Rara waarom.

http://www.youtube.com/watch?v=K7rCse-Cxzk

Alweer, inderdaad.:rolleyes:

Machines werken specifiek op een bepaalde spier.
Losse gewichten laten helpende spieren mee het werk doen.

Persoonlijk gebruik ik meestal losse gewichten en probeer af en toe eens een machine te gebruiken.

Ja er zijn altijd uitzonderingen en sowieso vraag ik me af of die Henry alleen machines doet. Lijkt me persoonlijk stug. Iedereen kan een filmpje in elkaar knallen waar Jay of Dennis of Phil alleen op die apparaten zit te hengelen. Zegt dus niet zoveel imo.

Vraag is ook niet hoe pro's de aanloop naar een wedstrijd trainen, maar wat ze aan training gedaan hebben om hun massa op te bouwen

Met vrije gewichten doe je wat je wil. Als je met apparaten trained zit je vast met 1 enkele beweging die al dan niet onnatuurlijk is.

Losse gewichten.
Leer eerst een goede techniek van een GOEDE instructeur. Leer de squat, deadlift, schouderdrukken, clean, optrekken, bent row. Basis oefeningen, gebruik substantiele gewichten, squat 1,5x lichaams gewicht, schouderdrukken, minimaal 75%, deadlift minimaal 150%. Kijk dan welke oefeningen je nog meer nodig hebt om de licham verder te volmaken.

Eest basis, dan isolatie. Eerst bouwen, dan polijsten.

Alles valt en staa met een goede instructie en begeleiding. En gezonde, ruim voldoende voeding.

Succes.

Mijn voorkeur gaat uit naar losse gewichten, maar machines zijn goed om je spier te isoleren.

Inderdaad.:rolleyes:

Alweer, inderdaad.:rolleyes:

Waarom vergelijk je een pro met een beginner?
Zij kunnen het zich permitteren wat met machines te zitten spelen, om de achterlopende spiergroepen aan te pakken, om klaar te staan voor een wedstrijd.

Ik denk toch dat ze die massa opgebouwd hebben zonder compounds met losse gewichten... :)

Terug
Naar boven