AndroidHealthClinic

Vrije tijd, MTB, Wielrennen

IMG_2158.jpeg

IMG_2235.jpeg

Vette foto.

Kan mezelf sinds een week of 12 ook tot de fietsers rekenen. Ga volgend jaar sept een dik stuk mtb'en in Afrika voor t goede doel, dus nu 4x per week KT en 2x op de racefiets. Benieuwd hoe ver we de conditie kunnen pushen met 2x fietsen en 1x squatten per week.

Vette foto.

Kan mezelf sinds een week of 12 ook tot de fietsers rekenen. Ga volgend jaar sept een dik stuk mtb'en in Afrika voor t goede doel, dus nu 4x per week KT en 2x op de racefiets. Benieuwd hoe ver we de conditie kunnen pushen met 2x fietsen en 1x squatten per week.
Weet je ook in hoeverre het mountainbiken is, of gewoon onverhard fietsen? Afhankelijk van het terrein kan 2x per week op de racefiets trainen niet voldoende zijn.

Vette foto.

Welk goede doel en waar in Afrika?

IMG20240916213109.jpg

Mijn huidige mountainbikes, voor verschillende terreinen (garage, boom en binnen):

Bijlagen

• IMG20240630165323.jpg
    IMG20240630165323.jpg
    356,3 KB · Weergaven: 35
  • IMG20220502123208.jpg
    IMG20220502123208.jpg
    197,7 KB · Weergaven: 36
Deze (andere kleur, maar ben nu niet thuis) gebruik ik voor woon-werkverkeer. Als je er eenmaal aan went, rijdt het fantastisch. Kan gemakkelijk de hele rit zo'n 38 km/h blijven rijden.
1727267751344.png

O nice, had niet verwacht een mede-ligger tegen te komen :)
Ik heb hem al ruim 10 jaar niet meer, kort na mijn verhuizing (dichter bij mijn werk) gebruikte ik hem te weinig. Daarvoor gebruikte ik hem voor woon-werk verkeer met 45km enkele reis, met betrekkelijk gemak deed ik dat binnen 1,5 uur. Voordat ik verhuisde heb ik zelf overwogen om een velomobiel te kopen https://ligfiets.net/bicycles/88 .

Nu de elektrische fiets gemeen goed is geworden zal de ligfiets denk ik verder uitsterven

Laatst bewerkt:
Ik las hier een aantal mensen die het slechtere weer mijden met de fiets, ik houd daar juist wel van. Stortbuien hoeven voor mij niet, maar wat miezer of water op de weg vind kik wel prima. Niet dat het nu heel slecht was, maar ik ben weer op de fiets naar mijn werk, heerlijk mijn winterschoentjes en een gortex jasje aan.

Het lijkt er trouwen op dat mijn Alfine 11 naaf wat olie begint te lekken. Ik twijfel tussen een nieuw achterwiel a €450 of een andere fiets. Ik wil dat wel weer sowieso een bagagedrager en spatbordjes en een naafdynamo bevalt me eigenlijk ook wel goed.

Dan kom ik kant en klaar uit op zoiets:

Maar dan zou ik denk ik toch voor zoiets gaan dan en dan zelf een bagagedrager en spatbordjes monter en gewoon een lampje met een accu monteren.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem al ruim 10 jaar niet meer, kort na mijn verhuizing (dichter bij mijn werk) gebruikte ik hem te weinig. Daarvoor gebruikte ik hem voor woon-werk verkeer met 45km enkele reis, met betrekkelijk gemak deed ik dat binnen 1,5 uur. Voordat ik verhuisde heb ik zelf overwogen om een velomobiel te kopen https://ligfiets.net/bicycles/88 .

Nu de elektrische fiets gemeen goed is geworden zal de ligfiets denk ik verder uitsterven
Ja, velomobiel is leuk voor die afstand. Zelf hoef ik maar 12km enkele reis, dus voor mij is dat niet de moeite. En ik zou het ook minder lekker vinden om 'binnen' te zitten, behalve bij heel nat en koud weer.
Qua elektrische fiets: voor mij heeft dat minder charme, maar ik snap dat dat voor de meesten niet geldt.

Grootste nadelen van de ligger vind ik tot nu toe (na 1 jaar gebruik):
- de regen vol in je gezicht, door de houding
- reguliere fietsenmaker blijft er liever vanaf, dus meer zelf of verder weg

Laatst bewerkt:
Jazeker. Als ik me kwaad maak, kom ik ook wel tot de 50, maar dat is dan meer piek-momentje. Je hebt gewoon echt heel veel minder luchtweerstand; het is bijna valsspelen.
Op een normale racefiets is 38 alleen comfortabel haalbaar in een goed getraind groepje. Op de mountainbike is dat al niet meer te doen.

Weet je ook in hoeverre het mountainbiken is, of gewoon onverhard fietsen? Afhankelijk van het terrein kan 2x per week op de racefiets trainen niet voldoende zijn.
Nee de route en omstandigheden zijn in die zin onbekend. We trainen er nu naartoe 240k op de racefiets te kunnen. Gaat tzt ook meer om het uitrijden dan dat het een wedstrijd is.

Terug
Naar boven