Fitness Seller

Vrouw moet drie jaar naar de cel voor doodslag in...2024

switch

Competitive Bodybuilder
Waardering
86
Vrouw moet drie jaar naar de cel voor doodslag in...2024

Een Russische vrouw moet drie jaar de cel in, omdat ze een vrouw heeft doodgereden. Ze hoeft haar straf pas vanaf 2024 uit te zitten, als haar pasgeboren kind de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt. Dat bepaalde een rechter in Siberië, aldus een woordvoerder van de rechtbank in Irkoetsk.

De veroordeelde vrouw reed vorig jaar in op twee zussen, die daardoor meters de lucht in werden geslingerd. De auto knalde tegen een muur. De bestuurster wist uit het voertuig te klimmen, maar in plaats van hulp te verlenen aan de slachtoffers, liep ze rond haar auto om de schade te inspecteren. Het voorval werd gefilmd door bewakingscamera's.

Voorbijgangers schakelden de hulpdiensten in. Een van de slachtoffers overleed echter ter plaatse. De andere raakte gehandicapt.

Bron: Hln
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1145981/2010/08/17/Vrouw-moet-drie-jaar-naar-de-cel-voor-doodslag-in-2024.dhtml

ziek.. tegen een muur knallen en dan eruit klimmen :D

Dit is toch niet meer wat het gerechtsysteem inhield?

en dan maar 3 jaar krijgen wat een grap

Wat wil je dan? Dat mens haar kind niet op laten voeden omdat ze, per ongeluk, brokken heeft gemaakt?

nee idd, ze heeft hun gewoon dood laten gaan.. op zijn minst 20jaar. easy

Dat bedoel ik niet. (wtf trouwens, 20 jaar, denk ff na)
Iedereen kan een fout maken en mensen 'perongeluk' verwonden of doden.
Het gaat me om het feit dat mensen hiervoor in de gevangenis belanden als soort van 'rehab'. Wat heeft het voor zin om 14 jaar later in de gevangenis te belanden?
Dan gaat het rechtsysteem meer om wraak/straf, dan rehab.

De veroordeelde vrouw reed vorig jaar in op twee zussen, die daardoor meters de lucht in werden geslingerd. De auto knalde tegen een muur. De bestuurster wist uit het voertuig te klimmen, maar in plaats van hulp te verlenen aan de slachtoffers, liep ze rond haar auto om de schade te inspecteren. Het voorval werd gefilmd door bewakingscamera's.

:roflol:

De straffen zijn echt zielig laag tegenwoordig.

Natuurlijk is inspectie van de schade aan je zuur verdiende bolide vele malen belangrijker dan eerste hulp verlenen aan de slachtoffers, ze hebben het per slot van rekening aan zichzelf te danken, ze hadden daar gewoon niet moeten lopen/staan.

De straffen zijn echt zielig laag tegenwoordig.

Idd en in Nederland is het echt niet anders hoor.
Een paar jaar geleden had een bestuurder 2 agenten aangereden, waarvan 1 ter plekke overleed en de andere zwaargewond raakte. Dit waren agenten die bij een eerder ongeval hulp aan het verlenen waren.
De zwaargewonde heeft het overleefd, is nu weer oke, maar kan nooit meer de oude zijn, want hij kan niet meer fulltime werken.
Hoe ken ik het verhaal, want ik ken de desbetreffende agent.
De bestuurder die ook een slokje ophad is er zeer goed vanaf gekomen, want tis belachelijk voor woorden wat hij aan straf kreeg.
Taakstraf, rijontzegging en voorwaardelijke straf:rolleyes:

Where is the justice!!!

Idd en in Nederland is het echt niet anders hoor.
Een paar jaar geleden had een bestuurder 2 agenten aangereden, waarvan 1 ter plekke overleed en de andere zwaargewond raakte. Dit waren agenten die bij een eerder ongeval hulp aan het verlenen waren.
De zwaargewonde heeft het overleefd, is nu weer oke, maar kan nooit meer de oude zijn, want hij kan niet meer fulltime werken.
Hoe ken ik het verhaal, want ik ken de desbetreffende agent.
De bestuurder die ook een slokje ophad is er zeer goed vanaf gekomen, want tis belachelijk voor woorden wat hij aan straf kreeg.
Taakstraf, rijontzegging en voorwaardelijke straf:rolleyes:

Where is the justice!!!

Rijontzegging voor hoelang? En een voorwaardelijke straf van hoeveel maanden? Bizar gewoon.. :eek:

Is het niet zo dat als je een ambtenaar (tijdens zijn dienst) dood rijdt (doodslag), de strafmaat dan zelfs hoger ligt dan normaal?

En dan over 14 jaar ff opnieuw bezwangerd worden, hoppa

En dan over 14 jaar ff opnieuw bezwangerd worden, hoppa

Nee, maar dat is inderdaad het éérste waar ik aan dacht toen ik dit artikel las. Slaat nergens op.. weet je wat die vrouw in de tussentijd allemaal kan uithalen? Ze kan het land ontvluchten, beweren dat ze op vakantie gaat.. neemt haar kinderen mee en floep, komt niet meer terug (en al helemaal door middel van het inschakelen van hulp van 'professionals'). Wat je tegenwoordig allemaal wel niet kunt doen d.m.v. identiteitsverandering etc. Achja, het rechtssysteem kan heel gek zijn zo af en toe.

Terug
Naar boven