MuscleMeat

Vrouw Samir A. schrijft brief aan Amnesty

Bezoekers in dit topic

Het kwade op aarde heeft maar één oorzaak: hebzucht!
Totaal niet, godsdienst (misbruik van godsdienst --> terrorisme) en overtuiging (Nazi's) is een veel grotere bron van "kwaad".
 
Ja, na een tijdje zijn alle argumenten opgebruikt he. Als je dan nog niet overtuigd ben dat je opmerkingen fout zijn, dan kunnen mensen alleen nog gefrustreerd reageren en zeggen dat je een "achterlijke typ "bent.

Er zijn tot nu toe geen argumenten gebruikt, dus blijkbaar is het lastig om ze te verzinnen. Maar godzijdank komen er geen amnesty figuren aan de macht in nederland of de naties van bondgenoten. Stel je voor hoe lastig het werk zal worden voor de politie of het leger om het gespuis op aarde aan te pakken.
 
Totaal niet, godsdienst (misbruik van godsdienst --> terrorisme) en overtuiging (Nazi's) is een veel grotere bron van "kwaad".

Maar de basis van dit alles is ook weer hebzucht. Uit hebzucht om meer en meer te hebben maakt men gebruik van de religie om het volk achter zich te krijgen. bij nazisme was het net hetzelfde
 
Er zijn tot nu toe geen argumenten gebruikt, dus blijkbaar is het lastig om ze te verzinnen. Maar godzijdank komen er geen amnesty figuren aan de macht in nederland of de naties van bondgenoten. Stel je voor hoe lastig het werk zal worden voor de politie of het leger om het gespuis op aarde aan te pakken.

Geen argumenten gebruikt? Okay, dan is deze discussie nutteloos als je die niet ziet staan.
 
Maar de basis van dit alles is ook weer hebzucht. Uit hebzucht om meer en meer te hebben maakt men gebruik van de religie om het volk achter zich te krijgen. bij nazisme was het net hetzelfde

Laat me raden, jij bent ook een fan van communisme als ik het zo lees?
 
MoslimsUnited

Den Haag, 29 september 2006

Betreft: noodkreet

Geachte meneer, mevrouw,

Graag wil ik hierbij uw aandacht vragen voor het volgende;

Over twee weken zal de inhoudelijke zaak beginnen tegen mijn echtgenoot Samir Azzouz en zijn medeverdachten. Ik heb u al eerder een brief geschreven, omtrent de behandeling van terreurverdachten. Het betrof toen de uitzetting van een terreurverdachte, aan een land dat gevangenen martelt (Marokko). Deze keer gaat het om de slechte behandeling van terreurverdachten in Nederland.

Zoals het u misschien niet is ontgaan, is men sinds enkele dagen begonnen met de overplaatsing van de terreurverdachten naar Vught, waar ze onder een streng regime zijn geplaatst. Het gebouw is in slechte staat (voormalig concentratiekamp) en de cellen zijn koud en er loopt ongedierte. De gevangenen worden totaal geïsoleerd en mogen geen contact met elkaar. Terwijl je zou denken dat het zogenaamde rekruteringsgevaar nu wel is geweken.
Elke keer als men de cel moet verlaten, wordt men grondig gefouilleerd. De gedetineerden hebben geen recht op arbeid en studie. Ze mogen één keer per week met hun advocaat bellen. Nu de rechtzaak tegen hen nadert (16 oktober) is dat te weinig om een goede voorbereiding te maken. Bellen met familie kan twee keer per week 10 minuten. Er zijn geen vaste tijden of dagen hiervoor. Men is afhankelijk van toestemming van de leiding. Familieleden die gebeld willen worden door een gedetineerde, dienen eerst een formulier in te vullen, vervolgens worden de gegevens volledig gescreend. Een keer per week heeft men recht op 1 uur bezoek. Het bezoek wordt om veiligheidsredenen omgeleid, voordat men de desbetreffende afdeling bezoekt. Het neemt veel tijd in beslag en kan van de bezoektijd afgehaald worden. Vervolgens mag men de gedetineerde alleen een hand geven en verder geen lichamelijk contact hebben. Doet men dit toch, dan zal het bezoek voortaan achter glas plaatsvinden. Nog moeilijker wordt het als de gedetineerde kinderen heeft, zoals in mijn geval. Dat hij zijn eigen kinderen niet meer mag aanraken, vind ik onmenselijk en dat we eventueel gestraft worden met scheiding door een glaswand, als mijn zoontje bijvoorbeeld een knuffel van zijn vader wil, is voor mij een gedachte die moeilijk te verdragen is.

Mijn man en de overige gedetineerden hebben tot op heden nog steeds hun dossiers niet ontvangen, met als gevolg dat zij hun verdediging niet kunnen voorbereiden.
Dit is nog maar het begin van alles en persoonlijk denk ik dat er nog veel meer tegenwerkingen zullen komen.

Waarom ik me ernstig zorgen maak, is omdat er binnen één maand tijd drastische maatregelen zijn genomen door Justitie, die voorheen nog nooit zijn genomen. Het bizarre is dat deze steeds meer gelijkenissen vertonen, met de maatregelen die de VS treft, aangaande de behandeling van terreurverdachten. Al deze maatregelen worden ook vlak voor de rechtzaak genomen en dat is geen toeval. Wat mij ook zorgen baart, is dat Justitie terreurverdachten anders zal behandelen en anders zal berechten dan gewone verdachten. Dit is immers ook het geval in de VS, waar enkele gedetineerden op Guantanamo Bay buiten het normale rechtssysteem berecht (gaan) worden.
Nederland is sinds kort op de hoogte gesteld van de martelpraktijken, die de VS toepast op terreurverdachten in geheime CIA gevangenissen. Maar ondanks deze wetenschap, steunt Nederland de VS nog steeds op politiek en militair vlak. Dat is voor mij niets anders, dan een acceptatie van deze grove mensenrechtenschendingen en ik ben bang dat door deze acceptatie, de behandeling van terreurverdachten in Nederland ook steeds onmenselijker zal worden.

Het eerste voorbeeld is er al; mijn man is vorig jaar ernstig ziek geweest tijdens zijn detentie, zo erg dat hij eigenlijk meteen had moeten worden opgenomen in een ziekenhuis. Maar de directie van de PI weigerde dit en is pas tot actie overgegaan, nadat het voorval in de media verscheen en er grote druk door advocaat en de EORG werd uitgeoefend. Ook onlangs werden zijn medicijnen weer “vergeten”, tijdens het transport naar Vught. Ook nu weer is er druk uitgeoefend op de Algemene directie van de PI, waardoor Samir alsnog zijn medicijnen heeft gekregen. Andere gedetineerden hebben ook hun eigen verhaal. Er gaan verhalen rond, dat men probeert, via kant en klare maaltijden, terreurverdachten te vergiftigen. Het voorval met terreurverdachte Rachid B., die onlangs op vreemde wijze is komen overlijden, is hier een bewijs van.

Door alle bangmakerij en negatieve berichtgevingen in de media over mijn man en anderen terreurverdachten, kijken de mensen niet om naar mensen zoals Samir A. De reactie:”laat die terroristen maar lekker wegrotten daar..”hoor je steeds vaker. Dit is waar ik mij ernstig zorgen om maak, omdat men op deze manier een vrijbrief krijgt, om terreurverdachten onmenselijk te gaan behandelen. De politici accepteerden dit al en de wetgeving wordt doorlopend hiervoor gewijzigd.

Mijn verzoek aan u is, om hier op korte termijn aandacht aan te besteden en zo snel mogelijk actie te ondernemen bij de betreffende instellingen en de politiek. Temeer omdat de verdediging van deze mensen zelf ook geen uitweg meer ziet, daar de verantwoordelijken eigen rechter spelen en buiten de wet getreden zijn. Waar gaat het naar toe in Nederland?

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben ver blijf ik,

Met vriendelijke groet,

Abida Kabbaj
-----------------------------------------------------------------------

:roflol:

Dit kan alleen in Nederland he, wij geven ruimte aan de ergste idioten.


Al schrijft ze een brief nog zo mooi, met zo'n naam heeft het toch geen nut:roflol:
 
en jij trekt blijkbaar graag conclusies op basis van....niks!!

Zoals je zelf al aangaf zei je dat alle problemen op de wereld ontstaan door hebzucht. De kans is dus vrij groot dat jij tegen persoonlijk bezit bent en daarmee dus zeer grote overeenkomsten met communistische ideën hebt.
 
Zoals je zelf al aangaf zei je dat alle problemen op de wereld ontstaan door hebzucht. De kans is dus vrij groot dat jij tegen persoonlijk bezit bent en daarmee dus zeer grote overeenkomsten met communistische ideën hebt.


een grote sprong van "het willen van persoonlijk bezit " en "hebzucht".
Ik heb niks tegen persoonlijk bezit. Ik heb er wel iets op tegen als mensen uit hebzucht anderen kwaad berokkenen.

hebzucht = greed:


" excessive desire to acquire or possess more (especially more material wealth) than one needs or deserves "

"reprehensible acquisitiveness; insatiable desire for wealth (personified as one of the deadly sins) "

Je neemt weer eens te meer conclusies die op niks gebaseerd zijn.
 
een grote sprong van "het willen van persoonlijk bezit " en "hebzucht".
Ik heb niks tegen persoonlijk bezit. Ik heb er wel iets op tegen als mensen uit hebzucht anderen kwaad berokkenen.

hebzucht = greed:


" excessive desire to acquire or possess more (especially more material wealth) than one needs or deserves "

"reprehensible acquisitiveness; insatiable desire for wealth (personified as one of the deadly sins) "

Je neemt weer eens te meer conclusies die op niks gebaseerd zijn.

Kortom je hebt een hekel aan dieven etc. ? Personen die ouderen beroven bijvoorbeeld.

Geloof het of niet, amnesty komt op voor dit soort personen. Als ze ook maar met één haar gekrenkt worden (terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn) staat amnesty al klaar met een belachelijk rapport.

Gelukkig wordt deze organisatie al jaren niet meer serieus genomen door het merendeel van de westerse machthebbers (wel door de oppositie uiteraard)
Dit sluit niet uit dat ze ook opkomen voor mensen die wel rechten verdienen, maar dan komen ze nog steeds op voor mensen die het niet verdienen.
 
Kortom je hebt een hekel aan dieven etc. ? Personen die ouderen beroven bijvoorbeeld.

Geloof het of niet, amnesty komt op voor dit soort personen. Als ze ook maar met één haar gekrenkt worden (terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn) staat amnesty al klaar met een belachelijk rapport.

Gelukkig wordt deze organisatie al jaren niet meer serieus genomen door het merendeel van de westerse machthebbers (wel door de oppositie uiteraard)
Dit sluit niet uit dat ze ook opkomen voor mensen die wel rechten verdienen, maar dan komen ze nog steeds op voor mensen die het niet verdienen.


Deze organisatie wordt steeds minder serieus genomen door de machtshebbers omdat deze machtshebbers steeds minder democratisch worden.
Vergeet niet dat de internationale wetgeving de landen verplicht de gedetineerden menselijk te behandelen;
De vrouw van samir a zegt dat haar man zijn eigen dossier niet kan inlkijken en zijn advocaat maar 1 keer per week mag zien,... de rechten van de verdediging worden hier geschonden; je zou het maar tegenkomen dat je ooit door een misverstand wordt opgepakt en je je verdedigng niet kan opstellen.
HIJ IS EN BLIJFT SLECHTS EEN VERDACHTE
 
Deze organisatie wordt steeds minder serieus genomen door de machtshebbers omdat deze machtshebbers steeds minder democratisch worden.
Vergeet niet dat de internationale wetgeving de landen verplicht de gedetineerden menselijk te behandelen;
De vrouw van samir a zegt dat haar man zijn eigen dossier niet kan inlkijken en zijn advocaat maar 1 keer per week mag zien,... de rechten van de verdediging worden hier geschonden; je zou het maar tegenkomen dat je ooit door een misverstand wordt opgepakt en je je verdedigng niet kan opstellen.
HIJ IS EN BLIJFT SLECHTS EEN VERDACHTE

Minder democratisch? Op welke wijze precies?

Voor de rest geloof ik weinig van haar verhaal. Machthebbers bij justitie zijn ZEER sociaal tegenover verdachten.
 
Maar de basis van dit alles is ook weer hebzucht. Uit hebzucht om meer en meer te hebben maakt men gebruik van de religie om het volk achter zich te krijgen. bij nazisme was het net hetzelfde
Vind ik een beetje vreemde gedachtengang... terroristen krijgen zeker niet het volk achter zich. Het ontstaat gewoon uit haat en onverdraagzaamheid tegenover andere geloven en volkeren. Omdat Amerika de Joden steunt moesten ze hiervoor boeten volgens de extremisten van de Islam. Want in de Koran staat dat ongelovigen vermoord mogen worden. Het is dus gewoon de religie en het misbruik ervan wat dit kwaad heeft veroorzaakt.

De oorlog in Irak was idd wél gebasseerd op hebzucht (olie).
 
Minder democratisch? Op welke wijze precies?

Voor de rest geloof ik weinig van haar verhaal. Machthebbers bij justitie zijn ZEER sociaal tegenover verdachten.

als jez twijfelt dat Blair, Bush, ... niet minder democratisch zijn geworden dan ben je echt wel blind. Anti terrorism act in UK and patriot act in Amerika plus de nieuwe wetten die martelen goedkeuren!
 
Een wazige moslima schrijft een brief aan Amnesty en nu heeft Amnesty het gedaan? Vage denktrant houden sommigen er op na.

Amnesty International zie ik als organisatie honderd keer liever dan regeringen die denken vrijspel te hebben. Vooral aan die kant gaan staan, voor je het weet ben je alle burgerrechten kwijt waar ooit voor gestreden is.

Een gevangene in Nederland verdient een eerlijk proces en een faire behandeling. Dat de USA zijn gevangenen martelt is hun zaak, barbarisme schijnt daar in bepaalde kringen nog gemeengoed te zijn. Ga je daar in mee dan lig je straks misschien zelf op de pijnbank en mag je al blij zijn dat er zuurstof in de lucht is. Beetje overtrokken maar zie niet in waarom er geen appel mag worden geschreven over een behandeling van een vermeend terrorist.

Het is nog zeer de vraag of Amnesty wat met die brief doet trouwens.
 
Vind ik een beetje vreemde gedachtengang... terroristen krijgen zeker niet het volk achter zich. Het ontstaat gewoon uit haat en onverdraagzaamheid tegenover andere geloven en volkeren. Omdat Amerika de Joden steunt moesten ze hiervoor boeten volgens de extremisten van de Islam. Want in de Koran staat dat ongelovigen vermoord mogen worden. Het is dus gewoon de religie en het misbruik ervan wat dit kwaad heeft veroorzaakt.

De oorlog in Irak was idd wél gebasseerd op hebzucht (olie).

terroristen zijn niet de machthebbers he. Het is niet zo dat de terroristen het beleid in een bepaald land bepalen he.
en waarom ontstaat er onverdraagzaamheid ten aanzien van andere volkeren? en wie zegt dat de amerikanen moesten boeten omdat ze de joden steunen?


En lees erst eens de koran voor je kritiek uit. In de koran staat dat je je mag verdedigen en als je aangevallen wordt mag je de aanvallers uit je land jagen; maar als de aanvallers stoppen dan moet je ook stoppen.

waarom steunden de amerikanen israel? Om een tegengewicht te heben in het midden oosten om zo in de toekomst meer macht en invloed te hebben. Vandaar dat men alleen israel toelaat een nucleaire bom te hebben.
 
Back
Naar boven