MuscleMeat

Vrouw Samir A. schrijft brief aan Amnesty

Bezoekers in dit topic

Tja over die terreurverdachten: laten we eerlijk zijn, dat zijn geen onschuldige lieverdjes. Waar rook is, is vuur. Je moet geen rechten gaan schenden natuurlijk, maar ik vind niet dat je ze moet behandelen als iemand die niet verdacht is. Maw, je mag ze wel iets harder aanpakken, anders ga je ook nooit wat los krijgen, en gaan ze gewoon misbruik maken van de situatie.
 
Een wazige moslima schrijft een brief aan Amnesty en nu heeft Amnesty het gedaan? Vage denktrant houden sommigen er op na.

Amnesty International zie ik als organisatie honderd keer liever dan regeringen die denken vrijspel te hebben. Vooral aan die kant gaan staan, voor je het weet ben je alle burgerrechten kwijt waar ooit voor gestreden is.

Een gevangene in Nederland verdient een eerlijk proces en een faire behandeling. Dat de USA zijn gevangenen martelt is hun zaak, barbarisme schijnt daar in bepaalde kringen nog gemeengoed te zijn. Ga je daar in mee dan lig je straks misschien zelf op de pijnbank en mag je al blij zijn dat er zuurstof in de lucht is. Beetje overtrokken maar zie niet in waarom er geen appel mag worden geschreven over een behandeling van een vermeend terrorist.

Het is nog zeer de vraag of Amnesty wat met die brief doet trouwens.

gelukkig zijn er ook nog democraten op dit forum.
 
Als er wetten zijn waarin ruimte is voor bepaalde ondervragingsmethoden moet je die zeker gebruiken. Maar tegelijkertijd mag iemand appeleren tegen die behandeling. Lekker laten schrijven, haalt toch weinig uit waarschijnlijk.
 
Tja over die terreurverdachten: laten we eerlijk zijn, dat zijn geen onschuldige lieverdjes. Waar rook is, is vuur. Je moet geen rechten gaan schenden natuurlijk, maar ik vind niet dat je ze moet behandelen als iemand die niet verdacht is. Maw, je mag ze wel iets harder aanpakken, anders ga je ook nooit wat los krijgen, en gaan ze gewoon misbruik maken van de situatie.

ha dat is echt te gek om los te lopen.
Bij een verdachte geldt net: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. bij jou is het vermoeden van onsculd al voor de helft verdwenen. Zo kan je nooit een eerlijk onderzoek verrichten en nog minder een eerlijk proces voeren.
 
terroristen zijn niet de machthebbers he. Het is niet zo dat de terroristen het beleid in een bepaald land bepalen he.
In bepaalde landen was en is dat nog steeds zo. Maar dat doet niet ter zake, het ging over het kwade en wat er allemaal aan de grond daarvan kan liggen. Of zie jij aanslagen niet als "kwaad".


en waarom ontstaat er onverdraagzaamheid ten aanzien van andere volkeren?
Wat is dat voor vraag? Het is al jaren zo dat er extremisten zijn in elk geloof.

en wie zegt dat de amerikanen moesten boeten omdat ze de joden steunen?
Bin Laden o.a. heb jij het nieuws gevolgd?


En lees erst eens de koran voor je kritiek uit. In de koran staat dat je je mag verdedigen en als je aangevallen wordt mag je de aanvallers uit je land jagen; maar als de aanvallers stoppen dan moet je ook stoppen.
Ik heb de Koran gelezen, en het gaat verder dan 'verdedigen' in bepaalde teksten.

waarom steunden de amerikanen israel? Om een tegengewicht te heben in het midden oosten om zo in de toekomst meer macht en invloed te hebben. Vandaar dat men alleen israel toelaat een nucleaire bom te hebben.
Ik denk dat Amerika gewoon voor een groot deel Christelijk is dus is niet zo vreemd dat ze kant kiezen van Israel. Niet dat je het daarmee eens moet zijn, ik vind dat je altijd neutraal moet blijven als er oorlog is tussen twee landen, tenzij één van die landen overduidelijk en eenzijdig de oorzaak is van alle problemen en oorlog tussen beiden.
 
Voor sommigen staat dat gelijk aan communisten :D


ja sommigen zijn volledig de draad kwijt.
Als je arabier bent, je verdacht wordt van terrorisme, en inderdaad, als je dan bijvoorbeeld een vriend hebt waarvan je niet weet dat hij mss wel eens een terrorist zou kunnen zijn, dan kan je ook als verdachte vastgehouden worden.

dus aan allen die vinden dat je een terrorismeverdachte hard mag aanpakken, dan zou ik maar oplettten dat je niet per toeval ooit in aarakking komt met iemand die gekke ideeen heeft en mss wel eens een terrorist zou kunnen zijn. Het kan snel gebeuren hoor. Je gaat solliciteren als loodgieter bij een kleine zelfstandige en die houd je gegevens bij en daarna wordt je opgepakt voor ondervraging omdat die zelfstandige een klant had die is opgepakt voor terrorisme. De link kan heel snel gelegd worden. En dan heb je een probleem.
 
ha dat is echt te gek om los te lopen.
Bij een verdachte geldt net: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. bij jou is het vermoeden van onsculd al voor de helft verdwenen. Zo kan je nooit een eerlijk onderzoek verrichten en nog minder een eerlijk proces voeren.
Beetje naïef ben je

De politie arresteerde A. in oktober 2003 op verdenking van het voorbereiden van een terroristische aanslag. In zijn woning worden kunstmest en zoutzuur aangetroffen, waarmee explosieven bereid kunnen worden. Echter, hij kwam wegens gebrek aan bewijs weer vrij.

In juni 2004 werd A. opnieuw gearresteerd, als verdachte van een gewapende overval. Bij een huiszoeking trof de politie plattegronden van mogelijke doelen voor aanslagen. Het ging om Schiphol, de Tweede Kamer, de kernenergiecentrale Borssele, het hoofdkantoor van de AIVD in Leidschendam en het ministerie van Defensie).

Verdacht? IMO meer poging tot... maar In Nederland zijn ze te lam om dat te bestraffen.
 
Ik denk dat Amerika gewoon voor een groot deel Christelijk is dus is niet zo vreemd dat ze kant kiezen van Israel. Niet dat je het daarmee eens moet zijn, ik vind dat je altijd neutraal moet blijven als er oorlog is tussen twee landen, tenzij één van die landen overduidelijk en eenzijdig de oorzaak is van alle problemen en oolog.


waren het niet de joden die christus verraden waardoor hij aan het kruis kwam te hangen?
en was het niet zo dat joden naar moslimlanden vluchtten sind de spaanse inquisitie uit vrees voor de katholieken? Is het niet zo dat Joden als 14 eeuwen in vrede leven met moslims in de meeste landen en dat die rust werd verstoort toen men de staat israel stichtte?
 
waren het niet de joden die christus verraden waardoor hij aan het kruis kwam te hangen?
en was het niet zo dat joden naar moslimlanden vluchtten sind de spaanse inquisitie uit vrees voor de katholieken? Is het niet zo dat Joden als 14 eeuwen in vrede leven met moslims in de meeste landen en dat die rust werd verstoort toen men de staat israel stichtte?
Hoef je tegen mij niet te zeggen , ik steun geen enkel geloof. Feit is dat de Islam op dit moment meer terroristen voortbrengt dan het Christendom.

niet naief, democraat!
Democraat =/ extreem links.
 
Ik heb de Koran gelezen, en het gaat verder dan 'verdedigen' in bepaalde teksten.

.

De koran kwam tot stand doorheen 23 jaar. De laatste verzen annuleren de vorige als ze in strijd zijn met elkaar. dat was ook nodig daar de maatschappij veranderde. De laatste vers zij: en verjaag ze uit het land waaruiit ze je verdreven hebben. maar als te ophouden, houd dan ook op en vergeef hen hen. het weglaten van wraak was een unicum in de wereeldgeschiedenis.
 
De koran kwam tot stand doorheen 23 jaar. De laatste verzen annuleren de vorige als ze in strijd zijn met elkaar. dat was ook nodig daar de maatschappij veranderde. De laatste vers zij: en verjaag ze uit het land waaruiit ze je verdreven hebben. maar als te ophouden, houd dan ook op en vergeef hen hen. het weglaten van wraak was een unicum in de wereeldgeschiedenis.
Ok, kan wel. Ik heb een oude naar Engels vertaalde versie gelezen.
 
Hoef je tegen mij niet te zeggen , ik steun geen enkel geloof. Feit is dat de Islam op dit moment meer terroristen voortbrengt dan het Christendom.


Democraat =/ extreem links.
democraat= menselijk en verstandig.

de islam brengt op dit moment meer terroristen voort omdat heden ten dage de moslimwereld het meens onrechtvaardig wordt behandeld.
 
Ok, kan wel. Ik heb een oude naar Engels vertaalde versie gelezen.


Ofwel is het spot ofwel weet je niet beter. Er is maar één versie van de Koran, die overal ter wereld dezelfde is , en deze is onveranderd sinds 14 eeuwen. De koran onderging alleen veranderingen toen de profeet van de moslims nog leefde.
 
de islam brengt op dit moment meer terroristen voort omdat heden ten dage de moslimwereld het meens onrechtvaardig wordt behandeld.
Overal ter wereld worden mensen onrechtvaardig behandeld, als dat een vrijbrief is om aanslagen te plegen wordt het een leuke wereld. Vreemde argumentatie voor een 'democraat'.
 
Ofwel is het spot ofwel weet je niet beter. Er is maar één versie van de Koran, die overal ter wereld dezelfde is , en deze is onveranderd sinds 14 eeuwen. De koran onderging alleen veranderingen toen de profeet van de moslims nog leefde.
Je zei net dat ze veranderd is in de laatste 23 jaar, wat bedoel je nu eigenlijk? Verder boeit het me weinig, de nieuwe bevat waarschijnlijk ook nog zaken die letterlijk niet door de beugel kunnen.
 
Overal ter wereld worden mensen onrechtvaardig behandeld, als dat een vrijbrief is om aanslagen te plegen wordt het een leuke wereld. Vreemde argumentatie voor een 'democraat'.

tis toch grappig om te zien hoe mensne conclusies trekken gebaseerd op niks.

Het aantal terroristen is bijvoorbeeld 10000; op 1 miljaard mensen vind ik dat heel weinig hoor. Zelfmoordterroristen geven hun leven voor iets; ik vind dat gekken, maar niemand zal zelfmoordterrorist worden als hij vindt dat er andere manieren zijn om zich te verdedigen.
Als ik als man al heel mijn leven onderdrukt wordt in het land die van mijn ouders is gesteolen (palestina) en de wereld laat ons al 50 jaar stikken, en ik heb geen economische of andere financiele macht dan zou het best es kunnen dat ik de gedachte van een paradijs wel eens aantreklkelijker zou kunnen vinden als de werkelijkheid. het volk is in het algemeen niet al te slim en makkelijk manipuleerbaar.
 
Je zei net dat ze veranderd is in de laatste 23 jaar, wat bedoel je nu eigenlijk? Verder boeit het me weinig, de nieuwe bevat waarschijnlijk ook nog zaken die letterlijk niet door de beugel kunnen.

in de laatste 23 jaar van het leven van de profeet van de moslims kwma de koran tot stand. toen die man bijv 40 was waren er korannverzen die later werden geannuleerd door nieuwe verzen, toe n die man bijv 60 was.
 
Democraat =/ extreem links

Waar heb je dat vandaan dan stormfront, Hitler.com, Vlaams Belang dit is echt de domste opmerking die ik ooit heb gehoord.
 
Back
Naar boven