Geen sterk androgene middelen, anavar is bijv vrij veilig voor kinderen en vrouwen, lage dosis deca kan ook.
Anavar is over het algemeen een goed gewaardeerd middel voor vrouwen.
De dosis kan je op ongeveer 0,08 mg per pond lichaamsgewicht per dag veilig nemen.
Indien je als vrouw niet bekend bent met dit middel, dan eerste 2 weken niet meer dan 5 mg p/d nemen om te kijken of er bijwerkingen optreden. Daarna evt verhogen.
Deca werd vroeger in lage dosissen veel aan vrouwen geadviseerd, omdat het slechts licht androgeen is, maar het is gebleken dat 50% van de vrouwelijke gebruikers last krijgt van virilisatie-symptonen; Zoals schorser (en verlaging van) stemgeluid, vergroting van clitoris, lichaamsbeharing enz. Mijn advies is om deca te laten liggen, tenzij je de reële risico voor lief neemt, omdat een veilige dosis naar mijn mening niet te noemen is en puur afhankelijk van de gevoeligheid van de vrouwelijke atleet. Mocht je kiezen voor gebruik van deca, dan is 50mg p.w. een veelgebruikte start dosis. Let dan wel op de eerste symptomen van bijwerkingen, bv het hees worden van de stem (wordt vaak verward met verkoudheid) maar is een onomkeerbaar proces. Indien bijwerkingen optreden, beeindig dan de kuur, want deca werkt ook nog even door.
Een beter (veiliger) alternatief vind ik primobolan. Zorg wel dat je een goede bron hebt, want veel primo's zijn fake en zitten gevuld of gemend met deca of andere middelen(met alle mogelijke gevolgen van dien voor een vrouw) .
Primobolan is redelijk mild, nauwelijks viriliserende eigenschappen. Bijwerkingen gaan niet verder dan olieachtige huid, acne en soms wat lichaamsbeharing.
Dosissen van 50-100mg p.w. zijn redelijk veilig te noemen.
STH (indien je het kan veroorloven) is ook een veilig te nemen middel voor vrouwen.