AndroidHealthClinic

Vrouwen onderwerp...gaat over onze maandelijkse shit :S

AreZje zei:
Als je de condoom eng vind kun je toch een spiraaltje laten zetten? Das ideaal ..

klopt..ik heb ook een spiraal en het is ideaal (dat rijmt) ik word niet meer ongesteld. wat heel normaal is volgens de dokter als je het sppiraaltje hebt..enige nadeel is dat ik af en toe een pukkeltje heb .waarik dus totaal geen last van had toen ik aan de pil zat.

SaborLatina zei:
Ik weet genoeg tnxx voor jullie reacties!! Lijk me wel wat die Ring..alleen die prijs is minder :( kvind hem vrij duur voor 3 mnd. kan t altijd proberen als t niets is verder kijken tot ik de juiste anticonseptie gevonden heb!!
Inderdaad, je kan altijd overstappen naar een andere vorm van anticonceptie, als je de ring gebruikt. Informeer eerst of je ziekenfonds die vergoed, dat scheelt al (soms moet je hem wel vooruit betalen, maar kan je het geld weer terugkrijgen).
SaborLatina zei:
Oja nog 1 vraag beetje vage vraag...na 3 wk moet je de ring eruit halen dan 1 wk niet dan word je ongesteld...als je ongesteld bent kan ie er nog steeds in?? en hoelang ben je ongesteld of maakt dat geen verschil?? verschilt zeker per persoon ofzo...t is niet dat je ongesteldheid langer of korter gaat duren.
Wat gaat er in? Een ring of een derde been? ???

Affijn, de 3 weken gebruik je de ring, daarna een week niet (net als de pil).
De menstruatie is net iets later (bij mij tenminste), dus heb ik een paar dagen zonder ring en zonder bloed. Ik ben nog steeds ongesteld als de ring er weer in moet en dat blijft dan een paar daagjes (wederom net als met de pil).

Overigens kan je zowel de ring als een tampon in hebben (alleen opletten dat je de ring er niet mee uittrekt als je de tampon verwijdert).

Zowel tijdens het dragen van de ring, als in de ringvrije week ben je beschermd tegen zwangerschap (wederom net als met de pil).

De ring is dus hetzelfde als de pil, alleen draag je die in de vagina, in plaats van dat je een pilletje slikt.

Bij mij komt de menstrualie juist weer eerder dan met de pil (na 24uur zonder ring al), wel gelukkig net zo kort en weinig als met de pil dus ik heb voor dat de ring er weer ingaat een dag of twee niets.

• Topic Starter Topic Starter
SlettieBettie zei:
Inderdaad, je kan altijd overstappen naar een andere vorm van anticonceptie, als je de ring gebruikt. Informeer eerst of je ziekenfonds die vergoed, dat scheelt al (soms moet je hem wel vooruit betalen, maar kan je het geld weer terugkrijgen).

Wat gaat er in? Een ring of een derde been? ???

Hhaha de ring?? :p

Affijn, de 3 weken gebruik je de ring, daarna een week niet (net als de pil).
De menstruatie is net iets later (bij mij tenminste), dus heb ik een paar dagen zonder ring en zonder bloed. Ik ben nog steeds ongesteld als de ring er weer in moet en dat blijft dan een paar daagjes (wederom net als met de pil).

Overigens kan je zowel de ring als een tampon in hebben (alleen opletten dat je de ring er niet mee uittrekt als je de tampon verwijdert).

Zowel tijdens het dragen van de ring, als in de ringvrije week ben je beschermd tegen zwangerschap (wederom net als met de pil).

De ring is dus hetzelfde als de pil, alleen draag je die in de vagina, in plaats van dat je een pilletje slikt.

Voel je de ring als je hem in je vagina hebt?? is t ongeveer zelfte gevoel als je een tampon in heb. ik kan er namelijk niet echt tegen als ik een tampon in doe. ik voel hem altijd zitten maak niet uit hoe diep ik hem ook erin zet of af n toe als ik moet niezen of lachen floept ie eruit:o

SaborLatina zei:
Voel je de ring als je hem in je vagina hebt?? is t ongeveer zelfte gevoel als je een tampon in heb. ik kan er namelijk niet echt tegen als ik een tampon in doe. ik voel hem altijd zitten maak niet uit hoe diep ik hem ook erin zet of af n toe als ik moet niezen of lachen floept ie eruit:o
Kijk eens op de site. Deze vragen staan daar allemaal beantwoord.

Ik voel de ring niet. Meteen nadat ik hem in gedaan had, voelde ik hem niet meer.
Ter vergelijk: een "volle" tampon voel ik wel en ik gebruik alleen maar mini's.

Of de ring voelbaar is tijdens de coïtus, gaan we vanavond uitvinden :eyebrow: . Volgens de fabrikant voelt maar een klein deel van de vrouwen en mannen iets van de ring tijdens de coïtus.

Als je de ring inbrengt, knijp je hem in (je maakt er een ovaaltje van ipv een rondje). Zodra die in de vagina zit vormt hij weer terug naar zijn ronde vorm en klemt zich daardoor vast.
Bij mij komt een tampon er alleen onbedoeld uit, als ik een zeer grote drol aan het draaien ben :o . De tampon wordt dan mee naar buiten gestuwd. Op zich wel begrijpelijk: een tampon is immers zo ontworpen dat deze makkelijk in en uit de vagina kan glijden (zo'n "zijdezacht" laagje).

mannen merken het wel degelijk
soms voel je zoiets drukken tegen je lul... best wel lastig...

Ow echt heb je ervaringen ermee je vriendin dan??

SlettieBettie zei:
Kijk eens op de site. Deze vragen staan daar allemaal beantwoord.

Ik voel de ring niet. Meteen nadat ik hem in gedaan had, voelde ik hem niet meer.
Ter vergelijk: een "volle" tampon voel ik wel en ik gebruik alleen maar mini's.

Of de ring voelbaar is tijdens de coïtus, gaan we vanavond uitvinden :eyebrow: . Volgens de fabrikant voelt maar een klein deel van de vrouwen en mannen iets van de ring tijdens de coïtus.

Als je de ring inbrengt, knijp je hem in (je maakt er een ovaaltje van ipv een rondje). Zodra die in de vagina zit vormt hij weer terug naar zijn ronde vorm en klemt zich daardoor vast.
Bij mij komt een tampon er alleen onbedoeld uit, als ik een zeer grote drol aan het draaien ben :o . De tampon wordt dan mee naar buiten gestuwd. Op zich wel begrijpelijk: een tampon is immers zo ontworpen dat deze makkelijk in en uit de vagina kan glijden (zo'n "zijdezacht" laagje).

Ja ik heb op die site gekeken staat veel postitieve dingen erin over de ring. ik wil personelijk de meningen van de vrouwen weten. ik heb t met mn vriend besproken en hem lijkt t ook wat. ik moet nog de volgende menstruatie afwachten dan wil ik de ring voor paar maanden uitproberen. Nu hopen dat ik er goed op reageer. Tnxx voor al jullie advies!!! :)

Ja ik heb soms wel moeite met een tampon..ik denk dat t een kwestie is van wennen aan een tampon. ik kies nu steeds voor de maandverband omdat ik nix van merk zo. en omdat ik tampons altijd voelt en af n toe eruit floept wil ik er niet aan wennen. maar nu met de ring moet het gewoon. heb er vertouwen in dat t beter gaat allemaal.:p

Ik ben 23 jaar en gebruik sinds mijn 13e de pil. Ben ermee begonnen omdat ik altijd min. 9 dgn ongesteld was en dat ging gepaard met hele erge pijnen waardoor ik niet normaal meer kon functioneren. En na 3 jaar vand eze maandelijks terugkerende ellende was ik het behoorlijk zat.

Ik ben begonnen met Meliane, dit is de lichtste pil en had voor mij geen bijwerkingen zoals bv. aankomen.
Mijn pijnen zijn gelijk weggegaan en nooit meer teruggekomen ook ben ik nu nog maar 4 dgn. ongesteld.

Bespreek het eens met je arts. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs, Cindy

Ik had ook altijd kramp (en heftige) en ben overgestapt naar de (mirena) spiraal. Ideaal!
Geen pijnen meer, niet meer ongesteld vanaf de 2e maand.
geen opgezette buiken, geen wisselende stemmingen.
ik heb m nu 7 maanden, als ik had geweten dat dit zo fijn was.. had ik het eerder gedaan.
Misschien is het ook iets voor jou.
Je hebt weinig te verliezen want de pil is echt achterhaald.
Groetjes en succes!

Hoi ik heb een koper spiraal plaatsen ervan vond ik niet pijnlijk maar denk dat dat bij een ieder verschillend is mijn vriendin vond het een ramp iedereen heeft een andere pijngrens maar denk niet dat het voor jou de oplossing is want k*tbuien en kramp heb je gewoon met spiraal. maar tis ideaal dat je 5 jaar nergens aan hoeft te denken en mijn ongesteldheid is meest op tijd scheelt hoogstens paar dagen.

Ik ben nu 2 mnd met de Nuva Ring bezig en t bevalt me uitstekend. Toen ik gestopt was met de pil ben ik wel 4 kg aangekomen maar ja....
Ik heb geen last meer van krampen heel af n toe alleen als ik ongesteld ben maar meer lichte krampen. hbe wel gemerkt dat ik 1 wk voor dat ik ongesteld moet worden veel last heb van hoofdpijn...en dat ik eerst met de pil niet. Ik vind het prettiger dan de pil en mn hormonen aanvallen zijn veel minder nu. Tijdens het vrijen is t ook geen probleem...alleen af n toe met paar standjes hihi kan t wel beetje pijn doen.

@SaborLatina: blij dat je er blij mee bent! Ik heb de ring nu 4 maanden en wil absoluut niet meer terug naar de gewone pil. Voorheen had ik wel eens een opvlieger (voelde me net een oude vrouw), maar ook die zijn weg.

Tijdens de coïtus voel ik de ring absoluut niet, Phreak wel, in bepaalde standjes. Maar hij ervaart dat niet als vervelend. ;)

SL, ik hoop dat die hoofdpijnen snel verdwenen zijn!

aha interessant dames. :thumbs:
Mn vriendin en ik willen ook graag wat anders dan de pil voor de anticonceptie.
Ze is er nu een paar maandjes af (waar ik erg blij mee ben) maar we missen toch wat bij de coïtus :D
Ik zal haar dit zeker eens voorstellen!

waarom ben je er zo blij mee B, liever dat ze geen hormonen slikt?

chunky zei:
waarom ben je er zo blij mee B, liever dat ze geen hormonen slikt?

idd. We maken ons helemaal druk om het gebruik van AS, maar de westerse vrouw gebruikt vaak vanaf haar 16e dagelijks hormonen. Een middel dat heel mild is, wordt na genoeg gebruik ook schadelijk. Maar goed, baas in eigen buik :D

Al mijn vriendinnen zijn gestopt met de pil terwijl ik een relatie met ze had. Niet omdat ik ze daartoe aanzette, maar ze werden dr allemaal niet goed van. (hoofdpijn, humeurig, bloedingen). Eenmaal van de pil af was d'r weinig meer aant handje.
Kan natuurlijk toeval zijn, of met mijn genetische voorkeur te maken hebben, maar ik zie verbanden :D

Erg veel vrouwen krijgen bloedingen na een aantal jaren gebruik van dezelfde pil. Ik ben d'r gewoon niet kapot van.

hmmz, ik heb die ervaring totaal niet met me meissie, al ongetwijfeld per persoon verschillen of je er gevoelig voor bent.

Ik weet wel dat zodra er nog eens kinderen mogen komen, ik daarna een kink in de kabel laat leggen zegmaar.

chunky zei:
hmmz, ik heb die ervaring totaal niet met me meissie, al ongetwijfeld per persoon verschillen of je er gevoelig voor bent.

Ik weet wel dat zodra er nog eens kinderen mogen komen, ik daarna een kink in de kabel laat leggen zegmaar.

dichtknuppen idd, als de ingreep ongedaan gemaakt zou kunnen worden, zou ik het nu al doen :D

builderB zei:
aha interessant dames. :thumbs:
Mn vriendin en ik willen ook graag wat anders dan de pil voor de anticonceptie.
Ze is er nu een paar maandjes af (waar ik erg blij mee ben) maar we missen toch wat bij de coïtus :D
Ik zal haar dit zeker eens voorstellen!

haha suc6 met je vriendin...ik hoop dat ze er wat aan heeft. het is cker ideaal voor vrouwen die niet zo goed tegen hormonen kunnen. :D

builderB zei:
idd. We maken ons helemaal druk om het gebruik van AS, maar de westerse vrouw gebruikt vaak vanaf haar 16e dagelijks hormonen. Een middel dat heel mild is, wordt na genoeg gebruik ook schadelijk. Maar goed, baas in eigen buik :D

Al mijn vriendinnen zijn gestopt met de pil terwijl ik een relatie met ze had. Niet omdat ik ze daartoe aanzette, maar ze werden dr allemaal niet goed van. (hoofdpijn, humeurig, bloedingen). Eenmaal van de pil af was d'r weinig meer aant handje.
Kan natuurlijk toeval zijn, of met mijn genetische voorkeur te maken hebben, maar ik zie verbanden :D

Erg veel vrouwen krijgen bloedingen na een aantal jaren gebruik van dezelfde pil. Ik ben d'r gewoon niet kapot van.

jah veel vrouwen hebben er veel last van..van de bijwerkingen die de pil geeft.maar sommige hebben er totaal geen last van. voor de vrouw die veel last heeft van de pil...moeten ze verder informeren naar andere middelen die wel voor hun werken. er zijn zoveel verschillende mogelijkheden.

Terug
Naar boven